Takaisin luontoon!

Takaisin luontoon!

ViestiKirjoittaja Fnfn » 06 Heinä 2015, 20:52

Minusta tuntuu, että kuulun metsään ja luontoon muutenkin. Minusta tuntuu, että kaikkein onnellisimmillani olisin, jos saisin asua metsässä isohkon lammen tai järven rannalla, jossa minulla olisi pieni mökki, lampaita ja oma perhe ja muutama samalla lailla asuva naapuri jonkin matkan päässä. Toisaalta sitten myös kaupunkieläminen olisi hauskaa, mutta antaako se yhtä paljon tai tekeekö autuaaksi? Sitten on myös se ongelma, että Suomessa ei ole oikein paljoa vaihtoehtoja noiden isojen kaupunkien suhteen...

Viekö ihminen elintilaa myös itseltään? Saako nykypäivänä elää "luonnon armoilla" ilman että saa erakon leimaa?

Minkälaisessa ympäristössä te haluaisitte elää?
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Takaisin luontoon!

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 06 Heinä 2015, 20:55

Paritan sinut kohta Bilsen tai X:n kanssa.

Luonto on ihan kiva, jos ei olisi punkkeja tai hyttysiä niin paljoa. Minulle käy oikeastaan mikä tahansa, kunhan ei mikään narkkarialue ole ja johonkin lähi metsään pääsee helposti ja turvallisesti vaeltelemaan aina joksikin tunniksi.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Takaisin luontoon!

ViestiKirjoittaja Fnfn » 06 Heinä 2015, 21:03

Kurpizza kirjoitti:Paritan sinut kohta Bilsen tai X:n kanssa.

Luonto on ihan kiva, jos ei olisi punkkeja tai hyttysiä niin paljoa. Minulle käy oikeastaan mikä tahansa, kunhan ei mikään narkkarialue ole ja johonkin lähi metsään pääsee helposti ja turvallisesti vaeltelemaan aina joksikin tunniksi.

Nokun en keksi mitään muutakaan aihetta! :lol: Ja tänään olin niin ilonen kirmaillessani juoksulenkillä metsässä ja mietin, että miltäköhän tämä olisi tuntunut 1000 vuotta sitten ja millaista olisi ollut elää silloin jne jne. Ja sitten mietin että mitäköhän vanhempani ajattelisivat jos alkaisin elää sellaisessa luonto-kommuunissa mutta sitten mietin, että olen kuitenkin aika mukavuudenhaluinen ja kuitenkin siellä olisi jokin sadisti massamurhaaja johdossa (koska olen myös katsonut tänään paljon "The most disturbing se ja se" -hommeleita (videoita ja kuvia) ja tuli taas kerran ajateltua Jonestownia.

Sellainen lahko on nimittäin jollain tasolla hyvin viehättävä ajatus, mutta vain AJATUS koska ne on aina täynnä jotain paskapäitä ja outoja sääntöjä...
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Takaisin luontoon!

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 06 Heinä 2015, 21:04

Minäkin melkein juoksin, mutta sitten tajusin juoksevani ja lopetin. Pohkeet jo valmiiksi kipeät. Metsässä on kivaa mennä, koska vastaan tulee harvemmin ihmisiä. Joskus nuorempana olisin halunnut mennä kiertämään karhun kierroksen joskus, mutta nyt en kyllä enää tiedä. :lol: Ei siitä tulisi mitään.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Takaisin luontoon!

ViestiKirjoittaja Herra X » 06 Heinä 2015, 21:06

Luonnon keskellä kaukana kaikesta on kyllä mukava elää, mutta on sitten eri asia, pystyykö siellä elämään, sillä johonkin pitäisi päästä myös töihin.
Herra X
 

Re: Takaisin luontoon!

ViestiKirjoittaja Fnfn » 06 Heinä 2015, 21:13

Minä olen kieränyt karhun kierroksen 8-) Tai ainakin melkein :? Tai joku pikku-karhu. No, en tiedä olenko sittenkään!

Minä juoksin tyyliin. 20 metriä, sitten kävelin 20 metriä, juoksin 20 metriä jne. Se on helppo aloittaa noin! Muutenkin minun on pitänyt juosta koko kevään kesän ajan mutta aina on tullut jokin este: liian kylmä, liian sateista, liian paljon itikoita, liian kuuma... KUNNES tänään tuli mitä mahtavin päivä. Siis urheilun kannalta, muutenhan tämä päivä oli kesäpäiväksi melko outo, sillä oli virallisesti n. 18 astetta lämmintä (mutta meidän mittari näytti 21 (aina varjossa)) mutta aurinko paistoi miltei pilvettömältä taivaalta ja ilmassa oli eräänlaista raikkautta ja viileyttä, mutta silti lämpöä, jota en ole tuntenut vain kuin elo- ja syyskuussa sekä Lapissa, mutta harvoin heinäkuun alussa Keski-Suomessa. Niin, ja itikoita ei ollut metsässäkään juuri ollenkaan (siis verrattuna siihen, että yleensä tänä kesänä minun kimpussa on ollut varmaan 20 itikkaa yhtä aikaa). Eli siis ei yhtään tyypillinen heinäkuun päivä!

Hetken aikaa murhedin mikä heinäkuuta vaivaa, onko tullut aikainen syksy (koska tälläinen keli on usein ihan alkusyksystä) ja mietin, että on se niin vaikeeta päästä edes 20 asteeseen tänä kesänä, mutta sitten päätin lopettaa murehtimisen ja menin lenkille!

Tuli hyvä treeni!
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Takaisin luontoon!

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 06 Heinä 2015, 21:17

Täälläkään ei muuten ollut tänään itikoita, vaikka ei tuullutkaan. :shock:
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Takaisin luontoon!

ViestiKirjoittaja Fnfn » 06 Heinä 2015, 21:37

Kurpizza kirjoitti:Täälläkään ei muuten ollut tänään itikoita, vaikka ei tuullutkaan. :shock:

Eilen yöllä oli ollut todella viileää, ehkä se vaikutti.
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Takaisin luontoon!

ViestiKirjoittaja morso97 » 06 Heinä 2015, 23:05

Vaikka luonnossa liikkuminen on ihan mukavaa, en uskoisi pystyväni elämään täysin erakkona. En halua elää kaukana muista ihmisistä ja palveluista. Enkä kestä hyttysiä, hirvikärpäsiä tai muita verenimijöitä, ja nettiyhteys on must have.

Toisaalta kaupungissa asuminen ei välttämättä olisi yhtään parempi.
Moppe, Morsoliini, Mursu, Mursuli, Morsomur(s)u, Mopo, Morsuli, Mosuli
morso97
 
Viestit: 466
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 20:57
Paikkakunta: Stadi

Re: Takaisin luontoon!

ViestiKirjoittaja <Empty> » 07 Heinä 2015, 01:58

Voinko muuttaa kansassi keskelle ei mitään?
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Takaisin luontoon!

ViestiKirjoittaja Ihaa » 07 Heinä 2015, 07:35

Fuffe mä muutan sinnu sen naapuriin sitten :lol:
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Takaisin luontoon!

ViestiKirjoittaja Fnfn » 07 Heinä 2015, 10:47

Tervetuloa Empty ja Pofu 8-)
Liitteet
house+in+forest.jpg
house+in+forest.jpg (109.86 KiB) Katsottu 315 kertaa
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Takaisin luontoon!

ViestiKirjoittaja jokutyyppi19 » 07 Heinä 2015, 12:35

Pian kaikki ilmoittautuvat "Minäkin haluan naapuriksesi!" Sitten paikka nimetään Pulinajärveksi (lake Pulinat), ja kaikki luulevat sitä joksikin mielisairaalaksi.
I'm mukana. Muutan Ebzun kanssa vastarannalle..
We have such sights to show you.

Everything is chaos but it's synchronized.
Avatar
jokutyyppi19
 
Viestit: 918
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 12:12

Re: Takaisin luontoon!

ViestiKirjoittaja biologinalku » 07 Heinä 2015, 17:32

Haluaisin elää maaseututaajamassa tai vähän syrjässä, kuitenkin fillarimatkan päässä kaikesta tärkeästä. Toisaalta olisi myös kivaa asua vaikka pienellä saarella keskellä merta. Utö voisi olla sopiva paikka. Sieltä löytyy kauppa ja muut peruspalvelut ja ennen kaikkea se on hyvä muutonseurantapaikka, josta havaitaan myös paljon harvinaisuuksia. Ainut ongelma Utössä on työ-/opiskelupaikka.

Kaupungin keskustassa en haluaisi asua, mutta jossain kaupungin laidalla omakotitaloalueella voisi asua. Oikeastaan tiivis kaupunkiasutus on luonnon kannalta hyvä, koska luonnolle jää enemmän tilaa, kun ihmiset ahtautuvat pienemmälle alueelle.
"Valta tuo mukanaan hirvittävän vastuun halusimmepa sitä tai emme. Meidän käsissämme on nyt oma kohtalomme ja kaikkien niiden elävien olentojen tulevaisuus, jotka kanssamme jakavat maan."
-Sir David Attenborough
Avatar
biologinalku
Valvoja
Valvoja
 
Viestit: 2224
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 22:35

Re: Takaisin luontoon!

ViestiKirjoittaja Ebzuli » 07 Heinä 2015, 17:40

jokutyyppi19 kirjoitti:Pian kaikki ilmoittautuvat "Minäkin haluan naapuriksesi!" Sitten paikka nimetään Pulinajärveksi (lake Pulinat), ja kaikki luulevat sitä joksikin mielisairaalaksi.
I'm mukana. Muutan Ebzun kanssa vastarannalle..


Jee!
"Onnittelut, se on terve poika. Vai onko se sittenkin tyttö..?"
"Onnea, synnytys meni hyvin, vaikka tyttö onkin ilmiselvä kommunisti, suosittelen antamaan adoptioon."
Avatar
Ebzuli
Eppu Paranormaali
 
Viestit: 1485
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 13:03
Paikkakunta: Ulottuvuus C-137

Re: Takaisin luontoon!

ViestiKirjoittaja Ihaa » 07 Heinä 2015, 17:58

Minä olen siellä sitten niin, että minulta Fuffelle on sellainen 200-500m. Ja minulla on siellä oma lätäkkölampi (nimeän sen Lätäkkö-lammeksi), ja siellä on pieni kalakantakin. Ja sitten minulla on iso piha, jossa kasvaa kaikenlaisia hedelmäpuita, marjapensaita, perunoita, lanttuja, porkkanoita, ruohosipulia jne. Sitten minulla on elukoita (ainakin koira).

Siellä Fuffen talon vieressähän on se Pulinajärvi, joten josko rakennettaisiin yhteinen rantasauna ja laituri? Voitaisiin saunoa, niin kuin kunnon suomalaiset, ja kun meitä ei ole niin paljon niin yksi sauna kyllä riittää 8-)

Tämä on kyllä hienoa :lol:
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Takaisin luontoon!

ViestiKirjoittaja Fnfn » 07 Heinä 2015, 19:30

Kyllä kyllä! Sen lisäksi että minulla on lampaita, minulla on myös pari kanaa ja koira sekä kissa :mrgreen: Ja minäkin kasvatan ruohosipulia, porkkanoita ja karviaisia! Ja mustaherukoita! Muihin ei jää aikaa, koska olen myös kirjailija ja lammaspaimen! 8-)

Ja rantasauna ja sitten meillä on jonkin matkan päässä vielä savusauna ihan tunnelmaa tuomaan, joka lämmitetään n. 2 kertaa kesässä ja joskus syksyisin.

EDIT: Jossain on myös melko iso luonnonniitty ja sammalmatto!
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Takaisin luontoon!

ViestiKirjoittaja Santiny » 07 Heinä 2015, 23:44

Minäkin tulen sillä ehdolla, että kaupunkiin on korkeintaan puolen tunnin ajomatka (tulisin hulluksi jos oli pakko elää aina vain keskellä ei mitään) ja siellä pitää olla lähettyvillä 1) kallioita 2) mäntymetsää. Nykyinen asuinpaikkani on mäntykangasta vaille täydellinen. Minä en sitten kasvata mitään huolenpitoa vaativaa, alpakoita voisin pitää.

Joskus suurin unelmani oli ryhtyä lammasfarmariksi ja muuttaa irlantiin. Lammastilan lisäksi olisin sivutoiminen runoilija. Runoilu on jäänyt ja nykyään fanitan alpakoita enemmän.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu


Paluu Pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron