Matkalla Suomessa

Matkalla Suomessa

ViestiKirjoittaja biologinalku » 04 Elo 2015, 18:00

Tämä on visa, joka ei mittaa yleissivistystä, vaikka onkin helppo. Kaikki vaan osallistumaan!

Tunnista paikka/rakennus.

1. Kuva
2. Kuva
3. Image
4. Kuva
5. Image
6. Kuva
7. Tämä voi olla monille vaikea - vielä toistaiseksi.
Image
"Valta tuo mukanaan hirvittävän vastuun halusimmepa sitä tai emme. Meidän käsissämme on nyt oma kohtalomme ja kaikkien niiden elävien olentojen tulevaisuus, jotka kanssamme jakavat maan."
-Sir David Attenborough
Avatar
biologinalku
Valvoja
Valvoja
 
Viestit: 2224
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 22:35

Re: Matkalla Suomessa

ViestiKirjoittaja Vieras » 04 Elo 2015, 18:25

Spoiler: näytä
1. Helsingin tuomiokirkko
2. Halti-tunturi
3. Koli
4. Näsinneula? Puijontorni? Jompi kumpi :lol:
5. Suomenlinna (mikset ottanut tilalle vaikka Turun linnaa, olisi enemmän ympäri Suomea)
6. Kampin kappeli :lol:
7. Tammerkoski
Vieras
 

Re: Matkalla Suomessa

ViestiKirjoittaja Vieras » 04 Elo 2015, 18:26

Edellinen oli Fuffe, en jaksa kirjautua :mrgreen:

- Fnfn
Vieras
 

Re: Matkalla Suomessa

ViestiKirjoittaja Atrytone » 04 Elo 2015, 18:54

Spoiler: näytä
1. Tuomiokirkko, Helsinki
2.
3.
4. Näsineula, Tampere
5. Suomenlinna, Helsinki
6. Kampin kappeli, Helsinki
7. Tampere
Tänään me unohdetaan kaikki turha liikunta
Tänä yönä me ei tarvita tuntiakaan unta
Avatar
Atrytone
Limsamestari
Limsamestari
 
Viestit: 955
Liittynyt: 20 Huhti 2015, 13:47
Paikkakunta: Panama

Re: Matkalla Suomessa

ViestiKirjoittaja biologinalku » 04 Elo 2015, 21:58

Fnfn: 5,5/7
Spoiler: näytä
Puijontorni-epäilys vei puoli pistettä. En laittanut Turun linnaa, koska en itse tunnista sitä enkä siksi muistanut edes sen olemassaoloa. Se tunturi ei valitettavasti ole Halti vaan Saana.

Atrytone 5/7
Spoiler: näytä
Olin nyt vähän lepsulla päällä ja annoin viimeisestä kohdasta täyden pisteen, vaikka vastasit pelkästään Tampere. Siihen olisi voinut kirjoittaa vielä "Koskipuisto" tai "Tammerkoski". Luonnonpaikat olivat 2. Saana ja 3. Koli.
"Valta tuo mukanaan hirvittävän vastuun halusimmepa sitä tai emme. Meidän käsissämme on nyt oma kohtalomme ja kaikkien niiden elävien olentojen tulevaisuus, jotka kanssamme jakavat maan."
-Sir David Attenborough
Avatar
biologinalku
Valvoja
Valvoja
 
Viestit: 2224
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 22:35

Re: Matkalla Suomessa

ViestiKirjoittaja <Empty> » 05 Elo 2015, 00:07

Hei c'mon, en mä voi mitenkään tietää (tai ainakaa saada nimii päähäni jos tiedän)

Koit ite tunnistaa vaik tää
Liitteet
images (13).jpg
images (13).jpg (9.15 KiB) Katsottu 140 kertaa
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Matkalla Suomessa

ViestiKirjoittaja biologinalku » 05 Elo 2015, 07:32

<Empty> kirjoitti:Hei c'mon, en mä voi mitenkään tietää (tai ainakaa saada nimii päähäni jos tiedän)

Koit ite tunnistaa vaik tää


Tässä visassa tietenkin auttaa, jos on matkustellut paljon Suomessa. Helsingin nähtävyyksiä kierrellyt tietää jo aika monia. En tunnista kuvassasi olevaa rakennusta
Spoiler: näytä
mutta käytin Googlen käänteistä kuvahakua ja selvitin, että se on Porin raatihuone.
"Valta tuo mukanaan hirvittävän vastuun halusimmepa sitä tai emme. Meidän käsissämme on nyt oma kohtalomme ja kaikkien niiden elävien olentojen tulevaisuus, jotka kanssamme jakavat maan."
-Sir David Attenborough
Avatar
biologinalku
Valvoja
Valvoja
 
Viestit: 2224
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 22:35

Re: Matkalla Suomessa

ViestiKirjoittaja Santiny » 05 Elo 2015, 09:51

Spoiler: näytä
1. Helsingin tuomiokirkko
2. Joku tunturi. Heitetään vaikka Salla.
3. Saimaa (kai tässä on kyse järvestä?)
4. Näsinneula
5. Suomenlinna
6. Hiljaisuuden kappeli
7. Tammerkoski ja Koskipuisto

Ei kovin kattava visa. Missä on sellaiset merkittävyydet kuin Imatran valtionhotelli tai Imatrankoski? Mikkelin tori! Aurajoki. Vanha Rauma. Saimaan kanava. Listaa voisi jatkaa ja jatkaa.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Matkalla Suomessa

ViestiKirjoittaja biologinalku » 05 Elo 2015, 12:15

Santiny: 5/7
Spoiler: näytä
Hyvin tiedetty kaupunki- ja kulttuurikohteet, mutta luonnonpaikoissa (2. Saana ja 3. Koli) olisi parantamisen varaa. Itse en valitettavasti tunne mainitsemiasi paikkoja, joten en pystynyt niitä visaan laittamaan. :D
"Valta tuo mukanaan hirvittävän vastuun halusimmepa sitä tai emme. Meidän käsissämme on nyt oma kohtalomme ja kaikkien niiden elävien olentojen tulevaisuus, jotka kanssamme jakavat maan."
-Sir David Attenborough
Avatar
biologinalku
Valvoja
Valvoja
 
Viestit: 2224
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 22:35

Re: Matkalla Suomessa

ViestiKirjoittaja Santiny » 05 Elo 2015, 12:44

biologinalku kirjoitti:Santiny: 5/7
Spoiler: näytä
Hyvin tiedetty kaupunki- ja kulttuurikohteet, mutta luonnonpaikoissa (2. Saana ja 3. Koli) olisi parantamisen varaa. Itse en valitettavasti tunne mainitsemiasi paikkoja, joten en pystynyt niitä visaan laittamaan. :D

Spoiler: näytä
Wikipediasta löytyy lista Suomen nähtävyyksistä. Siitä sitten poimii merkittävimpiä kohteita ympäri Suomea. Btw. Pitäisikö minun oikeasti tunnistaa tuosta järvikuvasta Koli? Koska tuo voisi olla melkein mistä vaan. Itselle tul iheti mieleen Repoveden kansallispuisto, mutta arvelin, ettei se sieltä ole. Tunturikritiikin hyväksyn. En ole ikinä käynyt Rovaniemeä kummemmin Lapissa ja silloinkin olin tosi pieni. Varmaan ne on keskenään erinäköisiä.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Matkalla Suomessa

ViestiKirjoittaja Vieras » 05 Elo 2015, 13:09

Santiny kirjoitti:
biologinalku kirjoitti:Santiny: 5/7
Spoiler: näytä
Hyvin tiedetty kaupunki- ja kulttuurikohteet, mutta luonnonpaikoissa (2. Saana ja 3. Koli) olisi parantamisen varaa. Itse en valitettavasti tunne mainitsemiasi paikkoja, joten en pystynyt niitä visaan laittamaan. :D

Spoiler: näytä
Wikipediasta löytyy lista Suomen nähtävyyksistä. Siitä sitten poimii merkittävimpiä kohteita ympäri Suomea. Btw. Pitäisikö minun oikeasti tunnistaa tuosta järvikuvasta Koli? Koska tuo voisi olla melkein mistä vaan. Itselle tul iheti mieleen Repoveden kansallispuisto, mutta arvelin, ettei se sieltä ole. Tunturikritiikin hyväksyn. En ole ikinä käynyt Rovaniemeä kummemmin Lapissa ja silloinkin olin tosi pieni. Varmaan ne on keskenään erinäköisiä.


Spoiler: näytä
Minun mielestäni järvikuvasta pitäisi tunnistaa Koli tai ainakin hoksata, että tämä varmaan on koli, vaikka muualtakin Suomesta löytyy kallioita ja järvimaisemaa. Tuollainen kuva on vain niin klassikkosommitelma Kolilta. Samanlainen kuva löytyy varmasti alakoulun, yläkoulun ja lukion maantieteen oppikirjoista. Onpa yo-kokeessakin joskus esiintynyt tuollainen kuva, josta on pitänyt tunnistaa, mistä se on.

Saana on ihan tunnistettava, omalaatuinen tunturi, mutta eihän sitä välttämättä tunnista, jos ei ole siellä käynyt.
Vieras
 

Re: Matkalla Suomessa

ViestiKirjoittaja biologinalku » 05 Elo 2015, 13:10

Edellinen olin siis minä.
"Valta tuo mukanaan hirvittävän vastuun halusimmepa sitä tai emme. Meidän käsissämme on nyt oma kohtalomme ja kaikkien niiden elävien olentojen tulevaisuus, jotka kanssamme jakavat maan."
-Sir David Attenborough
Avatar
biologinalku
Valvoja
Valvoja
 
Viestit: 2224
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 22:35


Paluu Pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron