Koulut alkaa

Koulut alkaa

ViestiKirjoittaja Atrytone » 04 Elo 2015, 20:42

Suunnittelin hetken, että laittaisin otsikoksi Back to school, mutta kaikkien huumorintaju ei olisi ehkä käsittänyt sitä.

Miten selviätte tästä kamalan traumaattisesta kokemuksesta joka vuosi? Mulla on silleen ihan kiva, kun pääsee lukioon, mutta kyllä se silti vähän harmittaa kun pitää herätä aikaisin. Kaikkein eniten odotan joka kevät sitä, että ei olisi enää kokeita. Kesällä sen unohtaa täydellisesti. Onneksi lukiossa kokeet ei ole samalla tavalla milloin sattuu kuin peruskoulussa.
Tänään me unohdetaan kaikki turha liikunta
Tänä yönä me ei tarvita tuntiakaan unta
Avatar
Atrytone
Limsamestari
Limsamestari
 
Viestit: 955
Liittynyt: 20 Huhti 2015, 13:47
Paikkakunta: Panama

Re: Koulut alkaa

ViestiKirjoittaja biologinalku » 04 Elo 2015, 21:12

Atrytone kirjoitti:Suunnittelin hetken, että laittaisin otsikoksi Back to school, mutta kaikkien huumorintaju ei olisi ehkä käsittänyt sitä.


Olisiko Back to school -otsikossa jotain humoristista? En minä ainakaan näe siinä mitään erityistä, en keskustelupalstalla enkä vaateliikkeen mainoksessa.

Lukiossa koeviikot ovat kivoja. Ne tuovat mukavasti vaihtelua arkeen. Mikäli jaksossa oli vähän kursseja, on koeviikko suorastaan lomaviikko.

Kävin viime viikolla tekemässä kirjahankinnat. En tiedä, odotanko ihan innolla koulun alkua, mutta ei se ainakaan masenna.
"Valta tuo mukanaan hirvittävän vastuun halusimmepa sitä tai emme. Meidän käsissämme on nyt oma kohtalomme ja kaikkien niiden elävien olentojen tulevaisuus, jotka kanssamme jakavat maan."
-Sir David Attenborough
Avatar
biologinalku
Valvoja
Valvoja
 
Viestit: 2224
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 22:35

Re: Koulut alkaa

ViestiKirjoittaja jokutyyppi19 » 04 Elo 2015, 21:35

Taas pitää tavata kaikki ne ihmiset... Onneksi ne tajuavat nykyään jättää minut rauhaan.

Opiskelu ja herääminen eivät ole ongelma.
We have such sights to show you.

Everything is chaos but it's synchronized.
Avatar
jokutyyppi19
 
Viestit: 918
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 12:12

Re: Koulut alkaa

ViestiKirjoittaja Fnfn » 04 Elo 2015, 21:56

Mulla kai alkaa yliopisto vasta syyskuun alussa (en oo tehny kurssivalintoja vielä) mut oon silti ihan kauhuissani :roll: Periaatteessa on kivaa tavata ihmisiä taas ja olla omassa kämpässä, mut eiköhän mulle viikko riitä sitäkin touhua kunnes musta tulee yksinäinen ja haluan kotiin. Mut yritän tehdä tästä vuodesta erilaisen ja keksiä jotain tekemistä. Oman alan opiskelu ei paljoa kiinnosta, varsinkaan kun jätin paljon ns. tylsiä kursseja kakkosvuodelle, mutta otan psykologian kursseja, mitä odotan sekä innolla että kauhulla. Ne on mielenkiintoisia, mutta teettää paljon töitä.

Ihmissuhteista aioin stressata tänä vuonna vähemmän. On kivaa olla niitten muutaman ihmisen kaa, keiden kanssa viihdyn ja käydä ulkona ja ainejärjestön tapahtumissa aina välillä, mutta jos en tunne oloani hyväksi ja luontevaksi esim. tyttöporukassa, niin sitten en tunne. Ja yritän muutenkin murehtia vähemmän sitä, pitävätkö ihmiset minusta.

Ja pitää opetella olemaan yksin viikonloput.

Mä tykkäsin lukiosta, se oli yksi tähänastisen elämäni parhaita ajanjaksoja, vaikka ei se mitenkään erityinen ollutkaan. Mutta tykkäsin opiskelusta ja opettajista ja koulunkäynnistä muutenkin. Koeviikot oli ihan parhaita!
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Koulut alkaa

ViestiKirjoittaja Atrytone » 04 Elo 2015, 23:14

Fnfn kirjoitti:Ja pitää opetella olemaan yksin viikonloput.


Muuta mun kanssa asumaan tänne Pulinoihin.
Tänään me unohdetaan kaikki turha liikunta
Tänä yönä me ei tarvita tuntiakaan unta
Avatar
Atrytone
Limsamestari
Limsamestari
 
Viestit: 955
Liittynyt: 20 Huhti 2015, 13:47
Paikkakunta: Panama

Re: Koulut alkaa

ViestiKirjoittaja Santiny » 04 Elo 2015, 23:36

Atrytone kirjoitti:
Fnfn kirjoitti:Ja pitää opetella olemaan yksin viikonloput.


Muuta mun kanssa asumaan tänne Pulinoihin.

Voin osallistua. Meille voi aina änkeä punkkaamaan jos halua viikonlopuksi pois sieltä missä nyt oletkin.

Mullakin koulu alkaa vasta syyskuussa, mutta odotan sitä kauhulla. Eka vuosi oli kamala ja syksy aloitetaan varmaan kaikkein peloitelluimmalla (matikan) kurssilla. Pääaineopintojen pitäisi sitten olla kiinnostavampia ja joidenkin mukaan myös helpompia. Perusopinnot on tuskaa. Pitänee kerrata asioita ennen vuoden alkua, jos vaikka olisi sitten kivuttomampi paluu luentosaliin. Hyvä idea voisi myös korjata unirytmi ajoissa, jotta jaksan ilmestyä luennoille. Niin ja pitäisi tehdä ne kurssivalinnat. Ja ilmoittautua. Hyh, jäsenmaksuista tulee taas iso lasku. En ole vielä uskaltanut katsoa paljonko, mutta yli satasen se on. Tietysti vain puolet yhden oppikirjan hinnasta, mutta melkein kaikki opintotuestani.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Koulut alkaa

ViestiKirjoittaja Fnfn » 04 Elo 2015, 23:40

Varmana muutan :( Ei Netflix ihmiskontakteja täysin korvaa.

Ainiin se maksukin pitää suorittaa voisin unohtaa vahingossa hoh hoh. Jooei.
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Koulut alkaa

ViestiKirjoittaja Santiny » 04 Elo 2015, 23:45

Fnfn kirjoitti:Varmana muutan :( Ei Netflix ihmiskontakteja täysin korvaa.

Sitä varten on youtube. Näillä kahdella pääsee todella pitkälle. Itse välttelen ensi vuonna ihmiskontakteja niin paljon kuin suinkin pystyn. No ehkä poikkitieteellisille sitseille voin mennä ja edelleen randomien jäbien kanssa syömään, mutta noin niinkun muuten. Yksi ohjelmointikurssi otti aika pahasti kipeetä sosiaalisten rientojen takia. Ensi vuosi kuluu kiltisti opiskelemassa pelaamassa.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Koulut alkaa

ViestiKirjoittaja <Empty> » 04 Elo 2015, 23:50

Mitä? Koulu? Mitä se tarkoittaa?
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Koulut alkaa

ViestiKirjoittaja Fnfn » 05 Elo 2015, 00:02

Santiny kirjoitti:
Fnfn kirjoitti:Varmana muutan :( Ei Netflix ihmiskontakteja täysin korvaa.

Sitä varten on youtube. Näillä kahdella pääsee todella pitkälle. Itse välttelen ensi vuonna ihmiskontakteja niin paljon kuin suinkin pystyn. No ehkä poikkitieteellisille sitseille voin mennä ja edelleen randomien jäbien kanssa syömään, mutta noin niinkun muuten. Yksi ohjelmointikurssi otti aika pahasti kipeetä sosiaalisten rientojen takia. Ensi vuosi kuluu kiltisti opiskelemassa pelaamassa.

Youtubella ja couchtunerilla mä viime vuoden vietin mitä nyt välillä sosialisoin mutta tänä vuonna hommaan Netflixin siskon kaa puokkiin. Kivempi kattoo TV:stä (jos saan liitettyä sen telkkariin) koska mun tuoli on ihan törkeen huono ja jotenkaan en oo saanu langatonta nettiä toimimaan :D Pääsen lötköttämään sängylle :heart:
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Koulut alkaa

ViestiKirjoittaja Ebzuli » 05 Elo 2015, 07:46

\ (•◡•) /\ (•◡•) /♥tanttadanttadaa♥Anna Tapion koulu♥ sisäoppilaitos♥ pois täältä syrjäkylältä♥ -mutten ikävä kyllä pääse matkustamaan junalla :cry:- ♥mutten anna sen haitata♥ ♥trallallallallaa en malta odottaa :heart:ヾ( •‿•)/ (• ε •) ◉‿◉ \ (•◡•) /
"Onnittelut, se on terve poika. Vai onko se sittenkin tyttö..?"
"Onnea, synnytys meni hyvin, vaikka tyttö onkin ilmiselvä kommunisti, suosittelen antamaan adoptioon."
Avatar
Ebzuli
Eppu Paranormaali
 
Viestit: 1485
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 13:03
Paikkakunta: Ulottuvuus C-137

Re: Koulut alkaa

ViestiKirjoittaja Assassin » 05 Elo 2015, 16:57

Vituttaa kun kohta pitää alkaa herätä aikaisin ja ainoa aika vuodesta ilan univajetta on ohi. Vielä pari vuotta jäljellä ja ei tämä koulu ole sentään yhtä paha kuin peruskoulu.
Onko tylsää? Klikkaa tätä
Avatar
Assassin
 
Viestit: 67
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:47

Re: Koulut alkaa

ViestiKirjoittaja Santiny » 05 Elo 2015, 19:17

Assassin kirjoitti:Vituttaa kun kohta pitää alkaa herätä aikaisin ja ainoa aika vuodesta ilan univajetta on ohi. Vielä pari vuotta jäljellä ja ei tämä koulu ole sentään yhtä paha kuin peruskoulu.

Minäkin odotan aamuluentoja kauhulla. Ja sitä, millaisessa pulassa olen laskareiden kanssa luistettuani ekat päivät koulusta kokonaan :D Pakko yrittää herätä tai minua ei nähdä aamuluennoilla koko vuonna. Tavat ovat tiukassa ja jos otan tavaki nukkua pitkään...
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Koulut alkaa

ViestiKirjoittaja Fnfn » 05 Elo 2015, 21:00

Olen miettinyt pitäisikö ottaa enemmän kirjatenttejä niin ei tarttisi raahautua yliopistolle. Toisaalta niin paljon kuin sosialisointi yliopistossa minua ahdistaakin, en nyt ehkä näe syrjäänvetäytymistä parhaana mahdollisena asiana tehdä... Tulee ainakin vähän kanssakäymistä, muun kuin kämppikseni lisäksi :D

Olen muuten miettinyt, mihin voisin hakea seuraavana lukuvuonna:

1. Psykologiaa jonnekin Suomeen (melko epätodennäköistä, että pääsen... ellei nykyistä paikkakuntaa lasketa, mutta saatan haluta maisemanvaihdoksen)
2. Sairaanhoitajaksi Helsinkiin (erikoistuisin psykiatriseksi sairaanhoitajaksi) (voisi olla melko mahdollista...)
3. Psykologiaa ulkomaille (Skotlanti, Viro tai Ruotsi) (en tiedä, pitää katsoa)

Alan tässä opiskella viroa ja terästää ruotsintaitojani :?

Vähän ärsyttää myös se, että mun pitää varmaan tehdä kandi tänä vuonna, mikä tarkottaisi, että en saisi opintotukea sitten seuraavaan kandidaatin tutkintoon. Mutta ehkä otan sen eri uravaihtoehdon, niin voisin tehdä harjottelut tänä vuonna. Saatana kun on sekavaa. Oon vähän kusessa muutenkin, joten pakko mennä puhumaan amanuenssille heti kun vaan pääsen ja saan aikaiseksi :?
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Koulut alkaa

ViestiKirjoittaja Atrytone » 05 Elo 2015, 21:06

Fnfn kirjoitti:2. Sairaanhoitajaksi Helsinkiin (erikoistuisin psykiatriseksi sairaanhoitajaksi) (voisi olla melko mahdollista...)


Kuulostaa ihan järkevältä idealta. :thumbup:

Musta tuntuu, että yrität lykätä asioita aina myöhemmäksi. Viivyttelet aivan liikaa.
Tänään me unohdetaan kaikki turha liikunta
Tänä yönä me ei tarvita tuntiakaan unta
Avatar
Atrytone
Limsamestari
Limsamestari
 
Viestit: 955
Liittynyt: 20 Huhti 2015, 13:47
Paikkakunta: Panama

Re: Koulut alkaa

ViestiKirjoittaja jokutyyppi19 » 05 Elo 2015, 21:22

Fuffe, saatatkin työsi puolesta tavata minutkin. Osittain, koska olen myös kiinnostunut psykologin työstä, osittain, koska olen potentiaalinen asiakas... :)
We have such sights to show you.

Everything is chaos but it's synchronized.
Avatar
jokutyyppi19
 
Viestit: 918
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 12:12

Re: Koulut alkaa

ViestiKirjoittaja <Empty> » 05 Elo 2015, 21:35

jokutyyppi19 kirjoitti:Fuffe, saatatkin työsi puolesta tavata minutkin. Osittain, koska olen myös kiinnostunut psykologin työstä, osittain, koska olen potentiaalinen asiakas... :)


Sosiopaatti vai psykopaatti vai mikä?
Liitteet
images.jpg
Heh paatti
images.jpg (10.42 KiB) Katsottu 517 kertaa
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Koulut alkaa

ViestiKirjoittaja Fnfn » 05 Elo 2015, 21:43

Atrytone kirjoitti:
Fnfn kirjoitti:2. Sairaanhoitajaksi Helsinkiin (erikoistuisin psykiatriseksi sairaanhoitajaksi) (voisi olla melko mahdollista...)


Kuulostaa ihan järkevältä idealta. :thumbup:

Musta tuntuu, että yrität lykätä asioita aina myöhemmäksi. Viivyttelet aivan liikaa.

Tuo on muuten ihan totta! Ajattelin jo viime vuonna, että voisin hakea viime (eli 2015) keväänä jonnekin muualle, mutta sitten vitkuttelin ja en ollut varma mistään ja näin. On se nytkin varmaan aika rankkaa, koska mulla on siis tyyliin se 1-2 ihmistä, joista oikeasti pidän aika paljon, mutta kun ala ei ole minulle sopiva enkä muutenkaan viihdy kovin hyvin, niin pakkohan minun on hakea jotain muuta. En voi jäädä niiden kahden "ihan kivan" ihmisen takia. Joskus kiinnyn liikaa...

jokutyyppi19 kirjoitti:Fuffe, saatatkin työsi puolesta tavata minutkin. Osittain, koska olen myös kiinnostunut psykologin työstä, osittain, koska olen potentiaalinen asiakas... :)

Hmmm. Odotan tapaamistamme innolla 8-)
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku


Paluu Pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron