Aikamatkustus!

Aikamatkustus!

ViestiKirjoittaja Fnfn » 14 Helmi 2015, 21:54

Jos voisitte aikamatkustaa, mihin menisitte? Minkä tapahtuman haluaisitte kokea itse?

1. Meidän koti ja piha 20, 50, 100, 1000, 3000 ja 5000 vuotta sitten
- Koska haluaisin nähdä, miltä meidän naapuristo näytti kun me ei asuttu vielä siellä :mrgreen: Meidän tontilla kuulemma kasvoi hienosti mustikoita, vietiin naapurien mustikka-apaja...
- Asun suhtkoht uudella asuinalueella ja hämmennyin suuresti, kun kerran käpsyttelin tulla rannalta kotiin ja näin kaksi mummoa jotka katselivat ympärilleen ja muistelivat menneitä suureen ääneen. He kysyivät minulta, että asunko kyseisellä tiellä ja sanoin, että asun. Sitten ne vain ihmettelivät, miten paljon paikka oli muuttunut siitä, kun he siellä lapsena asuivat.
- Asuiko täällä kukaan 100 vuotta sitten?
- Millainen paikka tämä oli muinaisuudessa, asuiko täällä ihmisiä, miltä luonto näytti?

2. Berliinin muurin murtuminen
- Oishan se hienoa 8-)

3. Ajat, jolloin oli dinosauruksia ja jolloin Suomi oli vielä päiväntasaajalla
- Koska vanhat, sukupuuttoon kuolleet kasvit ja eläimet, mielenkiintoista. Millainen oli Karelidien vuoristo?

4. 1800-luku, teollistuminen Isossa-Britanniassa
- Koska 1800-luku oli muutosten aikaa. Lisäksi silloin tapahtui hyvin merkittävää kehitystä. Ja teollistuminen nyt vaan vaikuttaa hauskalle, haluaisin muutenkin kokea Lontoon ja New Yorkin teollistumisen aikakaudelta 8-)

5. New York ja Yhdysvallat ylipäätänsä 1940-1950-luvulla
- Beat, bepop jne, haluan kokea!

6. Antiikin Kreikka ja Rooma

7. Mesopotamia joskus muinoin

8. Metsästys- ja keräilykulttuurit

Haluan nähdä kaiken :oops:
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Aikamatkustus!

ViestiKirjoittaja Herra X » 14 Helmi 2015, 22:01

Minä menisin luultavasti jonnekin metsästys- ja keräilykulttuurien aikaan, jolloin ihminen ei vielä ollut ehtinyt turmella luontoa niin kuin nykyään. Minua kiinnostaisi nähdä myös Maa vaikka 1000 vuoden kuluttua: olisiko ihminen onnistunut pysäyttämään nykyisen luonnon turmeltummisen ja eläisivätkö ihmiset sopusoinnussa luonnon kanssa?
Herra X
 

Re: Aikamatkustus!

ViestiKirjoittaja pofuksio » 14 Helmi 2015, 22:13

Menisin niin kauas menneisyyteen, että saisin ihmiset tajuamaan luonnon turmeltumisen haitat ennen sen alkamista, ja estämään ihmispopulaation liiallisen kasvun alkua. Sitten menisin tulevaisuuteen katsomaan, olenko onnistunut, ja jos en, menen uudestaan menneisyyteen.
Niin, ja laittaisin ihmiset suojelemaan luontoa; maaperää (esim. aavikoitumisen estäminen), kasveja, eläimiä, kaikkea mahdollista.
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Aikamatkustus!

ViestiKirjoittaja Herra X » 14 Helmi 2015, 22:20

pofuksio kirjoitti:Menisin niin kauas menneisyyteen, että saisin ihmiset tajuamaan luonnon turmeltumisen haitat ennen sen alkamista, ja estämään ihmispopulaation liiallisen kasvun alkua. Sitten menisin tulevaisuuteen katsomaan, olenko onnistunut, ja jos en, menen uudestaan menneisyyteen.
Niin, ja laittaisin ihmiset suojelemaan luontoa; maaperää (esim. aavikoitumisen estäminen), kasveja, eläimiä, kaikkea mahdollista.


Minä tulisin mukaasi auttamaan.
Herra X
 

Re: Aikamatkustus!

ViestiKirjoittaja Fnfn » 14 Helmi 2015, 22:28

Minä en tiedä, uskaltaisinko mennä katsomaan tulevaisuutta :? Liian monta houkusta, mutta myös liian pelottavaa. Entä jos tulevaisuudessa ei olisikaan toivoa ollenkaan? Sitten vain elät peläten vuotta 2053, jolloin alkaa Lopun alku. Olet pieni yksinkertainen ihminen, etkä tiedä, voitko pysäyttää kehityksen. Ja vaikka yritätkin, onnistutko? Entäs jos näen hautakiven, jossa lukee, minä vuonna vanhempani kuolevat ja toisessa niissä lukisikin "2016".

En myöskään uskaltaisi muuttaa mitään menneisyydestä. Esim. mitä olisi tapahtunut, jos Hitler ei oliskaan noussut valtaan? Jos muuttaisit esim. luontokäsitystä ja nykyisiä luonnon olosuhteita, se muuttaa myöskin sinun omaa historiaa. Ehkä sinä et olisikaan koskaan syntynyt?
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Aikamatkustus!

ViestiKirjoittaja pofuksio » 14 Helmi 2015, 22:37

Fnfn kirjoitti:Minä en tiedä, uskaltaisinko mennä katsomaan tulevaisuutta :? Liian monta houkusta, mutta myös liian pelottavaa. Entä jos tulevaisuudessa ei olisikaan toivoa ollenkaan? Sitten vain elät peläten vuotta 2053, jolloin alkaa Lopun alku. Olet pieni yksinkertainen ihminen, etkä tiedä, voitko pysäyttää kehityksen. Ja vaikka yritätkin, onnistutko? Entäs jos näen hautakiven, jossa lukee, minä vuonna vanhempani kuolevat ja toisessa niissä lukisikin "2016".

En myöskään uskaltaisi muuttaa mitään menneisyydestä. Esim. mitä olisi tapahtunut, jos Hitler ei oliskaan noussut valtaan? Jos muuttaisit esim. luontokäsitystä ja nykyisiä luonnon olosuhteita, se muuttaa myöskin sinun omaa historiaa. Ehkä sinä et olisikaan koskaan syntynyt?


Minua ei haittaa, vaikken olisi syntynytkään, vaikka kuolisin, tai tapahtuisi mitä, kunhan maapallo pelastuisi sillä. Ja muutenkin, jos uhraan koko elämäni suojellakseni luontoa, kuollessani pääsen maapallonsuojelijahengeksi hyvienttekojeni ansiosta. Lisäksi saisin paljon kunnioitusta tuossa henkimaailmassa.
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Aikamatkustus!

ViestiKirjoittaja pofuksio » 14 Helmi 2015, 22:38

Herra X kirjoitti:
pofuksio kirjoitti:Menisin niin kauas menneisyyteen, että saisin ihmiset tajuamaan luonnon turmeltumisen haitat ennen sen alkamista, ja estämään ihmispopulaation liiallisen kasvun alkua. Sitten menisin tulevaisuuteen katsomaan, olenko onnistunut, ja jos en, menen uudestaan menneisyyteen.
Niin, ja laittaisin ihmiset suojelemaan luontoa; maaperää (esim. aavikoitumisen estäminen), kasveja, eläimiä, kaikkea mahdollista.


Minä tulisin mukaasi auttamaan.


Ihanaa, kerrankin joku ymmärtää toimimisen tarpeelliseksi.
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Aikamatkustus!

ViestiKirjoittaja Fnfn » 14 Helmi 2015, 22:52

Minä en tiedä, olisinko tarpeeksi vahva uhrautuakseni :oops: Vaikka totta kai haluan, että luonto pelastuisi. Mutta olisin kiitollinen sille, joka sen tekisi, jos se olis vain yhden ihmisen harteilla.

Vähän niinkuin arvostan Jeesustakin <3
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Aikamatkustus!

ViestiKirjoittaja pofuksio » 14 Helmi 2015, 22:57

Minä pystyisin helposti uhtaurautumaan, vaikka maailmasta tulisi sen jälkeen vain vähän parempi paikka.
Minä vain en pelkää kuolemaa. Se on kuin ystävä, joka jaksaa odottaa sinua, kunnes olet valmis hänet kohtaamaan. Hän saattaa sinut jonnekkin, riippuen elämäsi teoista, ajatuksistasi, elämästäsi.
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Aikamatkustus!

ViestiKirjoittaja Herra X » 14 Helmi 2015, 22:58

Minäkin pystyisin helposti uhrautumaan luonnon puolesta.
Herra X
 

Re: Aikamatkustus!

ViestiKirjoittaja Fnfn » 14 Helmi 2015, 22:59

pofuksio kirjoitti:Minä pystyisin helposti uhtaurautumaan, vaikka maailmasta tulisi sen jälkeen vain vähän parempi paikka.
Minä vain en pelkää kuolemaa. Se on kuin ystävä, joka jaksaa odottaa sinua, kunnes olet valmis hänet kohtaamaan. Hän saattaa sinut jonnekkin, riippuen elämäsi teoista, ajatuksistasi, elämästäsi.
Niin, mutta en ole valmis jättämään tätä elämää.
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Aikamatkustus!

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 14 Helmi 2015, 23:01

-
Viimeksi muokannut SpaghettiPapytus päivämäärä 30 Loka 2016, 16:19, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Aikamatkustus!

ViestiKirjoittaja pofuksio » 14 Helmi 2015, 23:09

Yurika_ kirjoitti:
Fnfn kirjoitti:
pofuksio kirjoitti:Minä pystyisin helposti uhtaurautumaan, vaikka maailmasta tulisi sen jälkeen vain vähän parempi paikka.
Minä vain en pelkää kuolemaa. Se on kuin ystävä, joka jaksaa odottaa sinua, kunnes olet valmis hänet kohtaamaan. Hän saattaa sinut jonnekkin, riippuen elämäsi teoista, ajatuksistasi, elämästäsi.
Niin, mutta en ole valmis jättämään tätä elämää.


Suositelkaa parasta itsemurhavaihtoehtoa? Ihan vain tulevaisuutta varten, eihän sitä koskaan tiädä milloin haluaa jättää tämän elämän. Minä kannatan hukuttautumista.


Kuolema-vaihtoehdoista kannattaisin eutanasiaa, mutta itsemurhavaihtoehtona hyppäämistä kiehuvaan veteen, tosin sen toteuttaminen on hankalaa, joten ehkä sitten jotain rauhoittavat/alkoholi/huumeet/muut mömmöt-yhdistelmää oikeassa suhteessa, jolloin et tajua edes kuolevasi. Se on hankala saada suhteilta sopivaksi ennen kokeilua, joten jos tekisin itsemurhan, niin luultavasti hukuttautuisin.
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Aikamatkustus!

ViestiKirjoittaja Fnfn » 14 Helmi 2015, 23:11

Kuula kalloon on helpoin ja armollisin.

EDIT: Kiehuvaan veteen, miksi ihmeessä? Miksi haluat lisätä tuskaa?

En kokeilisi mitään, missä on loukkaantumisen, esim. halvaantumisen vaara.
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Aikamatkustus!

ViestiKirjoittaja pofuksio » 15 Helmi 2015, 11:56

Fnfn kirjoitti:Kuula kalloon on helpoin ja armollisin.

EDIT: Kiehuvaan veteen, miksi ihmeessä? Miksi haluat lisätä tuskaa?

En kokeilisi mitään, missä on loukkaantumisen, esim. halvaantumisen vaara.


Kiehuva vesi siksi, koska siihen kuolee niin nopeasti.
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Aikamatkustus!

ViestiKirjoittaja <Empty> » 15 Helmi 2015, 16:31

Fnfn kirjoitti:Minä en tiedä, uskaltaisinko mennä katsomaan tulevaisuutta :? Liian monta houkusta, mutta myös liian pelottavaa. Entä jos tulevaisuudessa ei olisikaan toivoa ollenkaan? Sitten vain elät peläten vuotta 2053, jolloin alkaa Lopun alku. Olet pieni yksinkertainen ihminen, etkä tiedä, voitko pysäyttää kehityksen. Ja vaikka yritätkin, onnistutko? Entäs jos näen hautakiven, jossa lukee, minä vuonna vanhempani kuolevat ja toisessa niissä lukisikin "2016".

En myöskään uskaltaisi muuttaa mitään menneisyydestä. Esim. mitä olisi tapahtunut, jos Hitler ei oliskaan noussut valtaan? Jos muuttaisit esim. luontokäsitystä ja nykyisiä luonnon olosuhteita, se muuttaa myöskin sinun omaa historiaa. Ehkä sinä et olisikaan koskaan syntynyt?


Tämä on hyvä miettiä sillä ilman natsien hyökkäyksiä monikaan suomalainen ei olisi syntynyt.

Lisäksi se että kuinka kauas pitäisi mennä, jotta voisi estää ilmaston turmeltumisen, sanoisin 1800-luvulle, ehkä 1830-1840 olisi hyvä, sillä ennen 1800 lukua ei ollut; sähköä, ydinvoimaa, autoja, isoja tehtaita, monia myrkkyjä jne.

MUTTA; joutuisit silloin luopumaan myös suolistosta(mikä sinänsä ehkä ihan hyvä), puhelimesta, televisiosta, jääkiekosta(ainoastaan järven jäät kelpaisivat, sillä painehöyry keksittiin junien mukana*), radiosta, nykymusiikista, suihkuista, vessanpöntöistä, pesu- ja tiskikoneista jne. Joten tekisitkö sitä?


1. Minä en myöskään keksi mitään sillä haluaisin Fuffen laills nähdä kaiken, menneen ja tulevan. Se on ihmisluonto.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Aikamatkustus!

ViestiKirjoittaja Sinisiipinen » 15 Helmi 2015, 16:50

Minäkin haluaisin tietää millaista täällä oli ennen kuin muutimme tänne. Mutta kovin kauas en voisi mennä sillä silloin löytäisin itseni merenpohjasta.

Olen huono historiassa. Ehkä minun olisi helpompi ymmärtää tapahtumia, jos olisin itse paikalla? En kuitenkaan tiedä haluaisin kuitenkaan ihan keskelle sotaa tms..

Sitten haluaisin mennä hyvin kauas, nähdä kun ensimmäiset eliöt ryömivät vedestä maan päälle, dinosaurusten valtakunnan, ja sen tuhon.

Alkuihmiset. Neanderthalilaiset. Kaikkea mielenkiintoista.

Muinainen Egypti. Antiikin Kreikka. Ja Rooma.

Niin ja sitten voisin mennä tuonne Lähi-itään ajanlaskumme alkuajoille katselemaan että mitä siellä oikeasti tapahtui.

Mitähän vielä? Takuulla unohdin mainita jotakin tärkeää..
Mikään ei ole mahdotonta.
Avatar
Sinisiipinen
Viaton ohikulkija
 
Viestit: 269
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:08


Paluu Pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron