Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja Fnfn » 18 Helmi 2015, 21:22

Tuli tuosta nimikeskustelusta mieleen, kun voin nyt paljastaa, että veljeni nimi on yksi opetuslasten nimistä (nyt kiihkeästi yritätte arvata onko se Andreas, Jaakob, Matias, Johannes, Simon vai Tuomas) niin me aina lauantaiaamupäivisin pienenä mentiin leikkimään toisen siskoni kanssa vanhempiemme sänkyyn leikkiä nimeltä Jeesus XD Leikin kulku oli aina sama: leikissä oli kolme henkilöä, Jeesus, Pietari ja se yksi opetuslapsi. Kaksi meistä meni ensin sänkyn toiseen päätyyn kiviksi ja yksi meni sängyn toiseen päätyyn Jeesukseksi. Sitten me alettiin jotenkin pomppia, kivet muuttuivat aalloiksi ja sänky mereksi ja jotenkin Jeesus alkoi aina valuen tippua sängyn yli lattialle, jolloin opetuslapset yrittivät estää Jeesusta tarttuen häntä kädestä ja huutaen epätoivoissaan: "Ei, ei Jeesus! Auta meitä Jeesus! Et saa kuolla Jeesus!" :lol: Miten leikki loppui, sitä en muista.

Ja haluan korostaa, että meidän perheemme oli aivan tavallinen tapakristitty perhe :lol:

Ja sitten toisen parhaan ystäväni ja siskoni kanssa me aina leikittiin barbeilla. Koska kaverillani oli yksi ainoa Ken, se aiheutti hulvattomia juonikuvioita. Yleensä leikkimme koostui naisesta (kaverini leikki), joka oli rasittunut yksinhuoltajaäiti, jolla yksi teini (bratz, siskoni leikki) ja kaksi pikkulasta ja joka sen lisäksi piti huolta villin ja vapaan bilettäjäsiskonsa (minä leikin) vauvasta ja he asuivat kaupungin huonolla asuinalueella. Ken oli tämän rasittuneen naisen ex-aviomies, menestynyt mies joka aina unohti maksaa elatusmaksut. Kaiken lisäksi hän oli naimissa tämän rasittuneen naisen ja bilettäjä-siskon toisen siskon kanssa, joka oli vanhoillinen seurapiirirouva. Heillä oli kolme hurmaavaa lasta ja he asuivat kaupungin hyvällä alueella isossa kartanossa. Hän yritti unohtaa siskonsa ja kielsi perheensä. Näillä kolmella sisaruksella oli heidän lisäkseen myös kaksi muuta siskoa vielä, mutta ne olivat suhtkoht normaaleja ja asuivat toisella paikkakunnalla. Näillä sisaruksilla oli hullu äiti, jolla oli monivärinen pitkä tukka ja joka kulki pelkkä yöpuku päällään. Hullu äiti asui hullun puutarhurin kanssa kaduilla.

Siinä oli leikin perusrunko :mrgreen:

Leikittiin me muitakin leikkejä, tietenkin. Esimerkiksi uutenavuotena me leikittiin eräänlaista roolipeliä, jossa sotaorvot yrittävät selvitä sodan keskellä.
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja biologinalku » 18 Helmi 2015, 21:30

Kertoisin mielelläni lapsuuden leikeistäni, mutta kertomisen arvoisimmista leikeistä joku saattaisi periaatteessa tunnistaa minut.
"Valta tuo mukanaan hirvittävän vastuun halusimmepa sitä tai emme. Meidän käsissämme on nyt oma kohtalomme ja kaikkien niiden elävien olentojen tulevaisuus, jotka kanssamme jakavat maan."
-Sir David Attenborough
Avatar
biologinalku
Valvoja
Valvoja
 
Viestit: 2224
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 22:35

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 18 Helmi 2015, 21:31

biologinalku kirjoitti:Kertoisin mielelläni lapsuuden leikeistäni, mutta kertomisen arvoisimmista leikeistä joku saattaisi periaatteessa tunnistaa minut.


Täällä ei käy muita kun vakkareita ja rakastettusi.
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja pofuksio » 18 Helmi 2015, 21:38

Kerron ehkä joskus toiste, nyt olen aika alamaissa.
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja <Empty> » 18 Helmi 2015, 21:55

No yksi lempileikeistäni joskus siinä 4-5 iässä oli sellainen, mikä alkoi kun putosin yöllä kerrossängystä. Hypein sieltä alas bätmänviitta päällä.

Sitten aina vähän väliä saatoin heittää paidan pois ja kiivetä sohvalle ja rymistää rintaani huutaen kuin Tarzan "OOOOOIEOOOOEIOOOOOOJAAOOOO".

Sitten kerran kaikki kolme serkkuani rakensivat linnan tyynyistä eivätkä päästäneet minua sisään. Vihasin heitä pari vuotta.

Tykkäsin aina legoista ja rakentelin niillä aina 11-vuotiaaseen asti. Sitten se loppui kun näin Ruotsissa sellaisen keräilijän jolta menimme ostamaan kaverini kanssa legoja; tajusin etten halua tulla tuollaiseksi ja lopetin.

Minulla oli myös laatikollinen action-maneja ja pari barbia. Leikein niillä kotia. Myös aina välillä tuli niitä tilanteita jossa Action-man kävi barbiin käsiksi ja sitten ne pussailivat kiihkeästi. Taisin pistää ne paneskelemaankin mutta tuolloinen käsitykseni seksistä oli rynkyttää nukkejen etumuksia yhteen pari sekunttia. Lähelle, eikö? XD

Koska sisarukseni ovat minua paljon vanhempia tunsin aina että minun pitää olla, tai ainakin käyttäytyä vanhemmin.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja Sinisiipinen » 18 Helmi 2015, 22:59

Hmm. Minun lapsuuden leikit taisivat olla hieman erilaisia kuin pikkutyttöjen yleensä, johtuen kai siitä ettei minulla ole siskoja eikä naapurustossamme asu ikäisiäni tyttöjä, joten minä leikin aina poikien kanssa.

Kesäisin oltiin aina ulkona, monenlaista sotaa
Vesisota, marjasota, käpysota (kun käpyjä ei enää löytynyt niin helposti niin lähes mikä tahansa käteen mahtuva kelpasi, pari kertaa sain nyrkinkokoisen kiven takaraivooni )

Ja kiipeiltiin puissa ja rakennettiin majoja. Välillä seikkailumme metsässä olivat varsin vaarallisia, pariinkin otteeseen käytiin tutkiskelemassa metsästä löytyviä vanhoja maakellareita, ja oltiin kuin ei olisi huomattukaan ovessa olevaa lappua jossa kissankokoisin kirjaimin luki: SORTUMAVAARA.

Voisin kertoa vaikka kuinka paljon hulluista päähänpistoistamme ja läheltä piti- tilanteista, mutta siihen menisi liian kauan ja eksyisin aiheesta.


No, löysin minä sitten eskarista yhden tyttökaverin jonka kanssa sitten leikittiin sellaisilla pienillä muovisilla keijuilla. Tyttö valitti aina etten osaa leikkiä, kun olin aina kiinnostuneempi rakentamaan sitä keijukaisten maailmaa. Avasin muutaman kuvakirjan jostain kivalta aukeamalta, asetin ne lattialle pystyyn "taustaksi" sitten kasasin niiden eteen tekokukkia ja leikkelin vihreästä villalangasta pätkiä ja asettelin niitä nurmikoksi ja pensaiksi. Nappasin nukkekodista paljon tavaroita leikkiin mukaan, ja sitten askartelin kartongista perhosia jne jne. Kaverini oli tuossa vaiheessa jo ihan kyllästynyt, hän olisi jo halunnut ruveta leikkimään, mutta minä halusin maailmaan vielä kivan pienen lammen, ja siihen ankkoja. Askartelin nekin kartongista. Näin meni meidän leikit aika usein xD


Mutta olisittepa nähneet minun ja veljieni luomat upeat hiekkalaatikko-maailmat! Ne olivat oikeasti upeita, ja monet muut lapset olivat kateellisia minun hienoille luonnonmateriaaleista tehdyille pienoismaailmoilleni, ja tulivat pyytämään että väsäisin heillekin pikkuruisen keinun havunneulasista ja parista kepistä x)
Mikään ei ole mahdotonta.
Avatar
Sinisiipinen
Viaton ohikulkija
 
Viestit: 269
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:08

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja <Empty> » 19 Helmi 2015, 00:24

Juu ja muistan, tai siis äitini kertoo tätä miten ekana päiväkotipäivänäni menin heti leikkimään leikkikeittiöön ja päikkytäti sanoi "voihan ne pojat niillä tyttöjenkin leluilla leikkiä ..."


Sitten en koskaan tykännyt pikkuautoista ja legoleikkini loppuivat usein siihen etten ollut rakennelmiin tyytyväinen. Sitten vain heitin kaiken takaisin koppaan vihaisena ja aloitin alusta :D
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja pofuksio » 19 Helmi 2015, 08:46

Leikin lapsena lähinnä "poikien leluilla" kun ei siskoja ole. Leikittiin usein semmoista, missä sekoitettiin keskenään junarata, muovieläimet, ukkelit, vähän legoja, jotain laatikoita yms. Idea oli aina, että pahikset hyökkää ja sitten yks ukko pelastaa kaikki, ja lopputulos oli aina hirveä sotku.
Yksi suosikkileikeistäni oli, kun täytimme parkkitalon pikkuautoilla, ja kun ne valuivat pois, lisäsimme niitä vai lisää. Mekkala oli kamala, ja leikki saikin nimen: "Hemuli kysyy, kuka pitää mölyä?"
Leikeimme usein pehmolelusotaa, mutten enää muista sen ideää.
Leikimme kävelevämme veden päällä, ja kävelimme leikkilautaset jalassa laittialla.
Hyppelimme kerrossängystä tyynyjen päälle, ja sitten veljeni keksi, että se olisi vielä hauskempaa, jos hyppäisi pyykkikorissa. Pari kertaa onnistui, mutta sitten meni huonommin.
Kesän ja syksyn ulkoleikkejä olivat mm. : Vesisota, käpysota, ruohosota, hiekkasota, keinusota (wtf?), sienipöläytyssota, rinteen kieriminen alas, pyöriminen ympyrää niin kauan että kaatuu, kengän heitto (kengän piti aina lentää Simon kauas), hiekkakahvikestit, hiekkaravintola, hiekkakakkujen päällekkäin rakentaminen ja tuhoaminen, kissankiepit, pallosota, kukkakeitto (sisälsi mm. kiviä, multaa, koivun lehtiä, vaahteranlehtien varsia yms), piilonen, pokemonit ja poliisit, poke ja roke, hyppimiskisa, puistahyppy-kilpailu, haavakilpailu (kuka haavoittuu eniten, voittaa) jne.
Talvella sitten olivat mm. : Lumiseinän rakennuskisa, lumisota, pulkkamäkeily, lumiukkojen kaatokisa, lumipallojen tarkkusheitto, grillipenkeillä pomppiminen, yllytyskisa, tunnelitalo, vaivaislapset, päästäinen, keinuhyppely, näkymättömät lumieläimet, varjostus, ohjeseuraus jne.
Leikeillä on aika kemmaiset nimet, kun nyt ajattelee xD

Lapsena muuten leikeissä oli aina idea, että joko se pitää mahdollisimman paljon ääntä tai sotkee, tai sekä että. Sotkun takia kai rakastimme legoja, koska nillä sai nopeasti koko huoneen laittian peittoon, mutta niillä pystyi myös tekemään tarinoita, mikä oli omiaan ylivilkkaille mielikuvituksillemme.
Leikit myös olivat aika älyttömiä. Kerrankin saimme idean, että heitetään kaikki pikkuautot ulos parvekkelta, ja mennän peittämään ne hiekalla. Sitten haetaan vettä, ja kastellaan puut, jotta autot voivat mennä sinne. Lopuksi autot pitää vielä kissan ruokakuppiin, ja jos se ei syö niitä, ne menevät kukkamullan kautta vanhempien sänkyyn. Mitä järkeä koko leikissä oli?

Kerran sitten teimme sellaisen kisan, kuka uskaltaa tehdä eniten yllytettyjä asioita. Minä voitin, koska olin ainut, joka oli uskaltanut esim. maalata talomme ulkoseinään harmaalla maalilla, ja sitten käydä kertomassa vanhemmilleni, että joku oli maalannut seinään. Enkä jäänyt kiinni!
(Maalasin samaan seinään vielä mudalla ja tusseilla sitten joskus myöhemmin...)

Lapsena sitä taisi mennä aika kovaa, nyt kun mietin niitäkin asioita, mitä en jaksa kirjoittaa...

Miksi pojat muuten aina leikkivät sotaleikkejä? Vaikka itsekin niitä leikin todella paljon, en tiedä, miksi kaikesta tehdään sotaa.
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja Sinisiipinen » 19 Helmi 2015, 09:47

Yllytyskisat. Olinkin jo melkein unohtanut. Minä olin todellakin yllytyshullu. Milloin piti kiivetä puuhun, hypätä alas puumajasta, keinahtaa köydellä puron yli, tai vain hypätä puron yli (olin, ja olen surkea pituushypyssä, en koskaan päässyt yli leveimmistä kohdista. Mutta Yritin silti, vaikka tiesin että tulisin kastumaan. Joskus sai käyttää seivästä apuna, se tekniikka oli minulle vaikea oppia, mutta kyllä sekin lopulta onnistui. No, kyllä kisaan sisältyi muutakin kuin hyppimistä, pari kertaa olen käynyt varastamassa naapurin pihalta punaherukoita tai omenoita. Yksi ikävä juttu jonka muistan joutuneeni tekemään oli juosta sellaisen nokkosia täynnä olevan niityn läpi, jalkani olivat sen jälkeen aika järkyttävän näköiset..

Mutta tiedättekö mikä oli kaikkein parasta?
Sekasota maissipellossa. (Sekasota =kaikki käy. Oli vesipyssyt, jousipyssyt, lutkut (putken pala jonka toiseen päähän teipattu kumihanskan sormi ) ja heiteltiin kiviä, käpyjä, multakokkareita, marjoja, kenkiä, palloja, vesi-ilmapalloja, kaikkea mitä suinkin keksittiin. Se oli niin jännää kun ei koskaan tiennyt missä toiseen törmää kun joka puolella oli vain maissia.
Mikään ei ole mahdotonta.
Avatar
Sinisiipinen
Viaton ohikulkija
 
Viestit: 269
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:08

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja <Empty> » 19 Helmi 2015, 11:02

Miten te oikein muistatte näitä kaikkia?

Itse en muista lapsuudestani paljoakaan. Voiko se johtua siitä kun heitin melkein päkin päälleni joskus kylpylässä ja pyörryin. Kun heräsin, en viiteen minuuttiin muistanut mitään.

Mutta päiväkodissa muistan nyt tosiaan että leikeimme supersankareita, ja kaikki halusivat olla spiderman. Joten ukon vuoro vaihtui. Sitten pelasimme sählyä ja kaivelimme hiekkalaatikkoihin metrin syvyisiä kuoppia. Kukaan meistä kolmesta koijarista ei nukkunut päiväunia, vaan väritimme viereisessä huoneessa monisteita.(Tämä alkoi siitä kun joku meistä ei halunnut nukkua ja sitten se oli päässyt sinne värittämään niin se kertoi meille kaikille ettei tarvitse nukkua!)
Sitten teimme niin että menimme keskelle pihaa seisomaan ja huusimme tyyliin jotain "banaanisuklaavittu!" "minttuvaniljapaska!" Ja niin edespäin.

Sitten eskarissa kaivoin yksinäni metrin syvyisi kuoppia ja otin sieltä pohjalta savea, ja myin sen palveluksia vastaan muille lapsille. Sitä oli kiva muovailla. Sittn teimme niin että sidoimme narun jalkaan kiipesimme kahdesta puulaatikosta rakenettuun torniin ja hypeimme tyynyille. Se oli niinkuin benji-hyppyä paitsi että naru ei ollut missään kiinni.
Aina kun täti tuli leikkihuoneeseen huutamaan että ruokailu alkaa menimme kaikki niihin laatikoihin piiloon.
Ruokailussa sitten otimme välillä pelkkää voita ja söimme sitä emmekä ottaneet leipää. :D Sitten aina kun olimme maitolasilliseme juoneet jätimme aina vähän pohjalle jaa kaadoimme päälle vettä ja kutsuimme sitä haaleaa nestettä vissyksi ja skoolasimme yhteen ääneen.

Ja siellä oli siis pienempiäkin kuin vain eskari, ja kaikki pienemmät tytöt jahtasivat minua, melkein ekasta koulupäivästä lähtien. Kiipesin omenapuun latvaan suojaan.

Sitten halusin aina siellä parhaan kaverini kanssa vakoilla tyttöjä, tai vakoilla ihan muuten vaan. Kokoukset pidettiin syreenipuiden välisessä aukiossa.

Tapasin kyseisessä paikassa myös ensimmäisen, (tai siis toisen) ihastuksen. Mutta hän vaihtoi kesken pois.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja Sinisiipinen » 19 Helmi 2015, 11:42

Minulla on hyvä muisti x)
Mikään ei ole mahdotonta.
Avatar
Sinisiipinen
Viaton ohikulkija
 
Viestit: 269
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:08

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja pofuksio » 19 Helmi 2015, 12:37

Minullakin :) (ja tuon hymiön on tarkoituskin olla creepy)
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja Fnfn » 19 Helmi 2015, 12:57

Mekin leikittiin marjasotaa :D Vesisotaa kyllä vihasin ja joku kun aloitti kivisodan, liukenin aina paikalta. Olin muutenkin kamalan arka lapsi, olin vasta 5-vuotias kun uskalsin mennä kiipeilemään kiipeilytelineisiin :oops: Mutta sen jälkeen uskalsinkin tehdä vaikka mitä 8-)

Meillä ei kotona ollut paljon barbeja, ainoastaan isosiskoni vanhoja varmaankin 4 kappaletta ja pari pikkubarbia. Sitten sain kaksi Bratzia elämäni aikana: Sashan ja Meyganin. Otin "kesä-Meyganin", koska tykkään kesästä enemmän, mutta se "talvi-Meygan" olisi ollut kyllä hienompi :D Minun Meygnille tuli sellainen naarmu poskeen yhessä leikissä ja se oli niin cool. Se näytti ihan arvelta...

Sitten minulla oli kaksi vauvanukkea: yksi sellainen söpö pikkunukke jonka sain about 4-vuotiaana, joka ei leikeissä kyllä koskaan ollut vauva, vaan ennemminkin jokin 3-4 vuotias. Sitten 6-vuotiaana sain Chou chou -nuken ja se oli niin cool koska se on oikean vauvan muotoinen, kokoinen jne !!!1

Mutta yleensä me leikittiin kotona siskon kanssa pehmoleluilla. Yksi leikki oli saanut alkunsa siitä "Kaunotar ja kulkuri 2" -leffasta, jossa on kaatisjengi, eli siis koiria, jotka asuvat kaatopaikalla. No me sitten kerättiin kaikki pikkupehmot ja ne asuivat kaatopaikalla joissain kallellaan olevissa putkissa (viemäriputket) ja muissa saman tyyppisissä. Ja yksi oli varsinkin pienempänä sellainen, että kun meillä oli sellainen kolmikerroksinen pyörät omaava kärry, jossai sai säilyttää kaiken maailman hommia, niin me tehtiin siitä bussi ja sitten ne pehmolelut lähtivät jonnekkin matkalle, mutta sitten tuli kuoppainen tie ja ne hytkyivät siellä ja se bussi pysähtyi ja ne olivat ihan peloissaan.

Veljen kanssa leikittiin aina aarteenetsintää.

Tykkäsin muuten uittaa pehmolelujani siinä 4-6 -vuotiaana :wtf: Ne varmaan haisi.

Yhden kaverini kanssa me tehtiin silla lailla, että pukeudun aina sellaineen koira-asuun (kokohaalari ja myssy) ja se oli minun omistaja ja me mentiin leikkimään sillä lailla ympäri kaupunkia :D Varmaan ihana näky!

Ja leikin myös pienempänä avaruus-alusta: laitoin sellaisen Little Snoowem -pupun kypärään istumaan ja sitten se vaan ohjasi.
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja Fnfn » 19 Helmi 2015, 12:59

<Empty> kirjoitti:Tapasin kyseisessä paikassa myös ensimmäisen, (tai siis toisen) ihastuksen. Mutta hän vaihtoi kesken pois.
Awww, minulla on vähän samanlainen kokemus. Menin tarhassa naimisiin yhden pojan kanssa ja me mentiin uimaan jopa sellaiseen 20 cm syvään lammikkoon häämatkan merkeissä. Mutta sitten sekin vaan muutti pois :cry:
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja <Empty> » 19 Helmi 2015, 15:10

Fnfn kirjoitti:
<Empty> kirjoitti:Tapasin kyseisessä paikassa myös ensimmäisen, (tai siis toisen) ihastuksen. Mutta hän vaihtoi kesken pois.
Awww, minulla on vähän samanlainen kokemus. Menin tarhassa naimisiin yhden pojan kanssa ja me mentiin uimaan jopa sellaiseen 20 cm syvään lammikkoon häämatkan merkeissä. Mutta sitten sekin vaan muutti pois :cry:


:heart:
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja Muoviomena » 19 Helmi 2015, 15:35

En nyt leikkejä muista kyllä yhtään mutta ikuisesti tulen muistamaan kuvan jossa olin siskoni kanssa keijunsiipien kanssa... :oops:
Avatar
Muoviomena
Ei syötävä
 
Viestit: 306
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 16:21

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja pofuksio » 19 Helmi 2015, 17:18

Fnfn kirjoitti:
Meillä ei kotona ollut paljon barbeja, ainoastaan isosiskoni vanhoja varmaankin 4 kappaletta ja pari pikkubarbia. Sitten sain kaksi Bratzia elämäni aikana: Sashan ja Meyganin. Otin "kesä-Meyganin", koska tykkään kesästä enemmän, mutta se "talvi-Meygan" olisi ollut kyllä hienompi :D Minun Meygnille tuli sellainen naarmu poskeen yhessä leikissä ja se oli niin cool. Se näytti ihan arvelta...

Sitten minulla oli kaksi vauvanukkea: yksi sellainen söpö pikkunukke jonka sain about 4-vuotiaana, joka ei leikeissä kyllä koskaan ollut vauva, vaan ennemminkin jokin 3-4 vuotias. Sitten 6-vuotiaana sain Chou chou -nuken ja se oli niin cool koska se on oikean vauvan muotoinen, kokoinen jne !!!1


Onnea. Minulla ei ollu ollenkaan mitään barbeja tai bratzeja, ja nukkejakin vain yksi, joka sekään ei ollut omani. (Ei vain sattunut kiinnostamaan, autotkin olivat enemmän hauskoja XD)
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja pofuksio » 19 Helmi 2015, 17:20

Muoviomena kirjoitti:En nyt leikkejä muista kyllä yhtään mutta ikuisesti tulen muistamaan kuvan jossa olin siskoni kanssa keijunsiipien kanssa... :oops:


Minä taas tulen ikuisesti muistamaan, kuinka veljeni halusi leikkiä keijuja, ja minä en xD
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja morso97 » 19 Helmi 2015, 18:23

Yhden leikin nimi oli Ketjukolari. Siinä pikkuautoja laskettiin rataa pitkin ja kun joku jäi jumiin, se piti yrittää irrottaa laskemalla muita autoja sen päälle :D Auton sai ottaa pois kolarista vasta kun se työntyi radan päästä ulos. Sitten se piti laskea uudestaan. Lopulta kaikki autot olivat jumissa ja peli oli hävitty, mutta hauskaa oli :D
Toinen leikki oli Beyblade-hyrrät. Se oli niin kuin se hyrräpeli mutta vaan ihmisillä :D Eli piti pyöriä kädet levällään ja viimesenä pystyssä oleva voitti. Veli suuttu mulle aina ku pyörin liian kovaa sitä päin :D
Rakennettiin myös hiekkalaatikolla kaupunkeja ötököille.
Meillä oli rannassa semmone pieni mäki johon oli tuotu hiekkaa. Me kaivettiin siihen sitten semmonen kouru ja laitettiin pääsiäismunasta tullut surffari sen yläpäähän. Tarkotuksena oli saada se laskemaan hieno liuku kaatamalla vettä sieltä ylhäältä :D

Oi niitä aikoja... :lol:
Moppe, Morsoliini, Mursu, Mursuli, Morsomur(s)u, Mopo, Morsuli, Mosuli
morso97
 
Viestit: 466
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 20:57
Paikkakunta: Stadi

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja pofuksio » 19 Helmi 2015, 21:38

morso97 kirjoitti:Yhden leikin nimi oli Ketjukolari. Siinä pikkuautoja laskettiin rataa pitkin ja kun joku jäi jumiin, se piti yrittää irrottaa laskemalla muita autoja sen päälle :D Auton sai ottaa pois kolarista vasta kun se työntyi radan päästä ulos. Sitten se piti laskea uudestaan. Lopulta kaikki autot olivat jumissa ja peli oli hävitty, mutta hauskaa oli :D


Minäkin leikin sitä aina, ja lopulta se muuttui ja sai nimen "Hemuli kysyy, kuka pitää mölyä.". Oli se vain mahtava leikki.
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 19 Helmi 2015, 22:43

Minulla ei ollut yhdessä vaiheessa paljoa kavereita...

Joskus kuusivuotiaana meillä oli koko pihan kakaroiden kanssa tapana ajella porukalla semmoisilla muoviautoilla (joillakin oli mopo, vähän oli jännää XD) siis sellaisilla, joilla potkitaan vauhtia. Äitini inhosi sitä leikkiä, koska hän vei aina siskoni nukkumaan ja meidän kakaroiden oli pakko rullata siitä ohi, koska meidän pihan edessä oli alamäkeä... Jälkeen päin äiti sanoi, että niistä muoviautoista lähti enemmän ääntä kuin oikeista mopoista... Lisäksi etsimme sellaisia maalikuulia (joku hittilelu) pihalta.

Leluina olivat milloin barbit, nuket, paperinuket (olivat erityisen in yhdessä vaiheessa) legot ja muistaakseni olen leikkinyt pelikorteilla ja värikynilläkin. Minua harmitti, kun en koskaan saanut kauko-ohjattavaa autoa. XD

Ala-asteella tehtiin majoja (jotka aina hajotettiin :( ) ja sitten leikin hevostyttöjen (he kävivät talleilla, siltä varalta, että JT sattuu paikalle) kanssa talleja. Enimmäkseen suoristelin rajoja. Purkkis ja vuorenvallotus olivat myös hirveän suosittuja, purkkis vieläpä sellainen, joka sallittiin säännöissäkin. Oli mahtavaa leikkiä ykkösellä/kakkosella, kun muusta koulusta sivussa olevat kaksi luokkaa molemmat osallistuvat väituntileikkiin...

ADHD-serkkuni kanssa taas saimme kerran päähämme sitoa lankakerän pään sohvan jalkaan ja heittää lankakerän ylimmän kerroksen ikkunasta ulos. XD Sitten me kiipesimme aina leikkimökin katolle, hypimme kiikuista (niin, tuo tietenkin, sekä kengän heitto...), kiipeilimme ikkunoista ja riehuimme jatkuvasti.

Rakastin lumivalleilla kävelyä. Siis niillä aurauskasoilla. Nehän muistuttaa vähän vuoristoja. Saatoin oikeasti ihan yksinään kävellä kasoilla ja kaivella kuoppia jne ja keksiä kaikkia jänniä seikkailutarinoita tai vain muistella laulujen sanoja. Vieläkin tekisi mieli mennä kävelemään... Mutta njääh. Legoilla voi onneksi ihan huoletta rakentaa vieläkin...
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja Fnfn » 19 Helmi 2015, 23:08

Huomaan yllättäen muuten, miten minä olen leikkinyt ehkä enemmän perinteisiä tyttöjen leikkejä verrattuna osaan teistä :D Ja kun minä luulin aina, että minä olin leikeissäni poikamainen, kun en jaksanut leikkiä barbeilla muotinäytöstä tai kampaajaa tai kehitellä tanssiliikkeitä Tiktakin biiseihin...
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja Ebzuli » 13 Maalis 2017, 07:36

Nostan tämän, koska leikit, joita leikin, eivät olleet tarpeeksi älyttömiä älyttömät leikit -keskusteluun.


Näitä kolmea leikimme pikkuveljeni ja -siskoni kanssa:
Jonkin sortin "eläinkoulu" -leikki jonka idea oli että olimme furryja tai jotain???
Sitten oli creepypastaleikki
Ja sitten oli leikki jossa oli semmoinen kiva zelda-maailmantapainen ja me olimme päivästä riippuen erityyppisiä ihmis-otuksia niinkuin esim nuolekkaat (jousipyssysoturit) siivekkäät (keijut?), kivekset (kivi-ihmiset) ja myöhemmin lohikäärmesoturit. Pakenimme (ja tapoimme) peikkoja. Olimme näkymättömiä kun laitoimme päällemme tuhkaa. Selitimme kaikki tyyliin "miksi tässä on talo?" yms jutut sillä, että olemme 5000 vuotta ajassa eteenpäin.

Sitten joskus kaikki perheeni lapset ja osittain isäni (eli yhteensä 6) perustivat navettaamme, jossa ei enää ollut eläimiä, Navettacityn. Jokaisella oli oma tila (noin kolme karsinaa) ja oma kauppa. Minulla oli joka pävä uutiset "asunnollani" ja sen jälkeen etto (Emmilotto) jossa heitin numeroita vanhasta pesukoneesta otettuun siihen pyörivään ja voittaja sai kourallisen rahaa. Rahoja oli piksit, paukut, palikat ja muita peellä alkavia mitä en nyt muista. Kaikki rahat otettiin vanhoista sähkölaitteista tai jostain.
Ja otimme joskus vanhoista lypsykoneista ne päät pois ja käytimme niitä keiloina. Paperi oli ihmeellinen juttu kun se saapui. Se oli revittyä perunasäkkiä.
"Onnittelut, se on terve poika. Vai onko se sittenkin tyttö..?"
"Onnea, synnytys meni hyvin, vaikka tyttö onkin ilmiselvä kommunisti, suosittelen antamaan adoptioon."
Avatar
Ebzuli
Eppu Paranormaali
 
Viestit: 1485
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 13:03
Paikkakunta: Ulottuvuus C-137

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja Ebzuli » 13 Maalis 2017, 07:44

MMM MMM MMM JA BRATZIT JA BARBIT PUTOSIVAT LENTOMATKALLA VIIDAKKOON (kolme puuta pihallamme) JA ALKOIVAT ASUA SIELLÄ JA NIILLÄ OLI KÖYTTÄKIN MUKANA JA NE TUTKIVAT KOKO PIHAAMME JA TAKAPIHAAMME JA TIEN TOISELLA PUOLELLA OLEVAA PIHAAMME JA SELLAISTA HIEKKA-ALUETTA
"Onnittelut, se on terve poika. Vai onko se sittenkin tyttö..?"
"Onnea, synnytys meni hyvin, vaikka tyttö onkin ilmiselvä kommunisti, suosittelen antamaan adoptioon."
Avatar
Ebzuli
Eppu Paranormaali
 
Viestit: 1485
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 13:03
Paikkakunta: Ulottuvuus C-137

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja occe » 13 Maalis 2017, 08:21

No siis me hakatiin toisiamme risuilla ja riu'uilla ja semmosta. Yks super kiva juttu oli yhtee välii tiputella isoa kiveä toisen kiven päälle nii että siinä välissä oli sormi tai varvas. Sit ko mummolan pihalla oli aina joku auto jota ei käytetty nii istuttii siellä ja keksitii pahuuksia ja leikittii että ajetaan johki. (Leikin siis serkkujeni kanssa jotka olivat poikia). Sitte me rakenneltiin tosi vaarallisia puumajoja ja "keitettiin kesäkeittoa" eli nakeltii purkii kasveja ja sieniä ja ampiaisia ja muita ötököitä ja laitettii vettä ja sit yritettii purkittaa sinne savuakin.

Sit leikittii siivoojaa, eli meillä oli tyylii villasukat ja kaks meistä oli pöpöjä ja kaks siivoojaa ja sit siivoojat yritti aina siivota paikkoja mihkä ne pöpöt koski ja sit yrittää siivota ne pöpöt. Myöhemmin tuli sitte tappelu leikit :3

Joskus kesäsin me mentii navetan taa romuläjälle ja hakattii tynnyreitä ja pesukoneita ja mitä kaikkea siinä oli, isoilla oksilla ja kivillä ja huudettiin "IHANAA LEIJONAT IHANAA"
Joka kesä sitte kerättii kiviä varmaa pari sankollista kesää kohe. Sateide jälkee tieristeyksee tuli aina helvetin iso lätäkkö ja sinne oli aina pakko karata kahlaamaa ja ettiämä sammakonkutua. Sitte oltii aina vakoojiaki eli kurkittii nurkan takaa jotakuta ja yritettii olla piilossa sitä. Talvella sitte hypittii traktorin katolta ja vietii ukin kumpparit ja puoli alasti mentii ulos kävelemää niillä lumi hankee. Ukki oli jostain syystä vähä kärtyne aina sen jälkee :D

Toisten serkkujen kans leikittii vaa sit kotista.
error
occe
 
Viestit: 469
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 21:58
Paikkakunta: Keskellä ei mitään, mutta keskellä kaikkea

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja Ebzuli » 13 Maalis 2017, 08:26

Kauhean väkivaltaista O.O
"Onnittelut, se on terve poika. Vai onko se sittenkin tyttö..?"
"Onnea, synnytys meni hyvin, vaikka tyttö onkin ilmiselvä kommunisti, suosittelen antamaan adoptioon."
Avatar
Ebzuli
Eppu Paranormaali
 
Viestit: 1485
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 13:03
Paikkakunta: Ulottuvuus C-137

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja occe » 13 Maalis 2017, 08:30

Ebzuli kirjoitti:Kauhean väkivaltaista O.O

No kolme meistä omaa vähintää lievän ADHD:n :D ja sit ko kauheesti virtaa kaikilla eikä kukaa estäny nii jooo :D
Ollaan kyllä kaikki rauhotuttu siinä mielessä oikei urakalla.
error
occe
 
Viestit: 469
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 21:58
Paikkakunta: Keskellä ei mitään, mutta keskellä kaikkea

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja occe » 13 Maalis 2017, 08:37

Jostai syystä mulla on outo muistikuva kui kesäsi oltas serkun kans istuttu samassa lasten punkassa (se amme) ko siinä on ollu vettä. Siitä kait pitäs olla kuvaki jossaki... ehkä.
error
occe
 
Viestit: 469
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 21:58
Paikkakunta: Keskellä ei mitään, mutta keskellä kaikkea

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja morso97 » 13 Maalis 2017, 10:28

Ainiin ja sitten tiputeltiin barbeja sun muita leluja yläkerran ikkunasta (ensin laskuvarjolla ja myöhemmin ilman). Osa taisi mennä vähän rikki..
Moppe, Morsoliini, Mursu, Mursuli, Morsomur(s)u, Mopo, Morsuli, Mosuli
morso97
 
Viestit: 466
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 20:57
Paikkakunta: Stadi

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 13 Maalis 2017, 13:38

morso97 kirjoitti:Ainiin ja sitten tiputeltiin barbeja sun muita leluja yläkerran ikkunasta (ensin laskuvarjolla ja myöhemmin ilman). Osa taisi mennä vähän rikki..


Yläkerran jätkät pöllii mun kuivamuonat. >:(((
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja morso97 » 13 Maalis 2017, 14:57

SpaghettiPapytus kirjoitti:
morso97 kirjoitti:Ainiin ja sitten tiputeltiin barbeja sun muita leluja yläkerran ikkunasta (ensin laskuvarjolla ja myöhemmin ilman). Osa taisi mennä vähän rikki..


Yläkerran jätkät pöllii mun kuivamuonat. >:(((

En tunnusta mitään!!!*€#_^÷&*×£×,,,!!!,!!
Moppe, Morsoliini, Mursu, Mursuli, Morsomur(s)u, Mopo, Morsuli, Mosuli
morso97
 
Viestit: 466
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 20:57
Paikkakunta: Stadi

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja Fnfn » 13 Maalis 2017, 22:29

morso97 kirjoitti:Ainiin ja sitten tiputeltiin barbeja sun muita leluja yläkerran ikkunasta (ensin laskuvarjolla ja myöhemmin ilman). Osa taisi mennä vähän rikki..

Miksi mullakin on sellainen mielikuva, että oon leikkinyt ulkona jotain leikkiä missä heitellään leluja? : DDD Ainakin muistan, että yhdellä koulukaverilla oli vain sellaisia pikku eläinleluja ja sitten me välitunnilla heiteltiin niitä metsässä ja kerran yksi hävisi.

Mäkin muistan muuten, että etsittiin niitä muovikuulia ulkoa. Oli keltaisia ja vihreitä.

Sitten me piirrettiin kaksoissiskoni kanssa hirveä kasa sellaisia...
Spoiler: näytä
possukoululaisia.


Rakastin lumivalleilla kävelyä. Siis niillä aurauskasoilla. Nehän muistuttaa vähän vuoristoja.

Tätä muuten mäkin tein. Ja leikin aina keijua kun oli hangenkeli. Ja jos mulla oli vaan monot jos menin kouluun kun oli hiihtoa, niin me leikittiin aina astronautteja.

Sitten olin ex-bestikseni kanssa julma kakara ollessani noin 7-8.v (oltiin parhaita ystäviä noin 6-12-vuotiaina, sitten meni välit) jossa me leikittiin sellaista leikkiä kuin "Samulin* mahan päällä". Siinä me siis yritettiin kiivetä sellaiselle lumikasalle oikein jyrkkää rinnettä pitkin ja leikittiin olevamme joitain pieniä olentoja jotka yrittivät kiivetä tämän vähän pullean pojan mahan päälle :oops: Puolustukseni voin sanoa, ettei tästä tiennyt kukaan muu kuin me kaksi ja ehkä siskoni.
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 14 Maalis 2017, 07:41

Oi, aurakasoilla kävely ❤
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Millaisia leikkejä leikitte lapsena?

ViestiKirjoittaja Ihaa » 14 Maalis 2017, 11:11

Kurpizza kirjoitti:Oi, aurakasoilla kävely ❤


Niinpä. Tekisin sitä varmaan vieläkin piskiä ulkoiluttaessa (se rakastaa aurakasoja), mutta ei täällä oikein ole koko talvena ollut kunnon aurakasoja ):
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha


Paluu Pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron