Mikä ala?

Mikä ala?

ViestiKirjoittaja <Empty> » 20 Helmi 2015, 00:22

Nyt mielessäni on kaksi ammattia; lakimies ja näyttelijä, sillä tajusin juuri että minulla on vain kolme vuotta aikaa päättää.

Lakimies on hyväpalkkainen ja olisin varmasti hyvä siinä mutta miten pitkään sellaiseksi tarvitsee opiskella? Näyttelijänäkin loisin luoda mielenkiintoisen uran, mutta kannattaako se tippaakaan?

Molemmat alat tuntuvat hyviltä.

Vai menisinkö vain amikseen ja lukisin merkonomiksi?
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Mikä ala?

ViestiKirjoittaja Santiny » 20 Helmi 2015, 00:55

Molemmat valitsemasi alat ovat erittäin raadollisia ja niille on vaikea päästä. Tarvitset ylppäreistä ja pääsykokeista todella hyvät arvosanat. Luultavasti kannattaa panostaa noista toiseen ja ottaa jokin helpompi ala varavaihtoehdoksi. Moni lääkikseen pyrkivä päätyy opiskelemaan kemiaa ja yrittää sitten seuraavana vuonna uudestaan. Näyttelijöistä en tiedä, mutta ainakin lakimiesten oletan olevan maistereita, tavoiteaika valmistumiseen on viisi vuotta.

Että pidä vain pää pilvissä, mutta katso, että alhaalla on jotain pehmeää. Minäkin hain kahteen paikkaan, joista toiseen pääsy oli käytännössä varmaa, enkä siis olisi jäänyt tyhjän päälle, jos ei se ykkösvaihtoehto olisikaan toteutunut.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Mikä ala?

ViestiKirjoittaja pofuksio » 20 Helmi 2015, 10:37

Minulla taas on mielessä semmoinen ala, johon voin valmistua yläasteen jälkeen kahdessa ja puolessa vuodessa. Myös alan vaihtaminen onnistuu ilman erikoistumista uudelleen, tai puolen vuoden erikoistumisella.
Kotiseudullani tähän ammattiin palkataan, ja tähän ammattiin mahtuu enemmän työntekijöitä, kuin on hakijoita, mutta yhteiskunta ei välttämättä tarvitse tämän alan edustajia kovin paljoa. Jossain kuitenkin tämä on todella suosittu ammatti, ja työllistyminen absoluuttisen varmaa.
Tämä ammatti on myös tuttu minulle, sillä koko elinikäni äitini on sitä kotona tehnyt, ja olen siinä ollut mukana, ja tiedän ettei minun käytännön asioista tarvitse oppia kuin muutama, ja pystyn samaan työhön.

(En nyt halua kertoa mikä ammatti on kyseessä, koska on epätavallista haluta juuri tähtäämääni ammattiin. Suurin osa on ensin nimittäin kouluttautunut johonkin muuhun, joten jos sanon haluavani kyseisseen ammattiin ja sanon sen nimen, minut on liian helppo tunnistaa, kun ammatissa aloittaakin joka vuosi vain parikymmentä uutta, ja noin 2 yleensä on siihen halunnut alun perin.)
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Mikä ala?

ViestiKirjoittaja <Empty> » 20 Helmi 2015, 12:49

Hyvä. Pidän sitten lakimiehen ja varavaihtoehdoksi merkonomin.

Kiitos.

Paljon selvemmän näköistä nyt. Saattapahan se mieli vaihtu vielä, mutta nyt on ainakin joku suunnitelma.

Ja juu kyllähän se näin on. Äitin yritti lääkikseen kaksi kertaa mutta tajusi että on huono veren kanssa joten päätyikin sosiaalityöntekijäksi.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus


Paluu Pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron