1€

1€

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 20 Helmi 2015, 18:17

Kaikille on varmaan ainakin kerran käynyt niin, että on töistä/koulusta lähtiessään ollut nälkäinen ja päätynyt kaivelemaan taskunpohjaltaan tai lompakosta pikkukolikoita, josko niistä riittäisi johonkin välipalaan tai muuhun. Itsekin olen joutunut tätä tekemään aika useasti ja olen huomannut, että eurollakin saa ihan kunnon välipalan kerättyä.

S-marketista, jossa olen sijainnin takia ottanut tavaksi käydä, ostin kerran omenan ja croisantin, jotka kumpikin maksoivat n. 40 senttiä. Hedelmäsoseet maksavat myös samanverran, joten voisin käytännössä ostaa alle eurolla piltin ja croisantin... XD

Joos. Minulla olisi tärkempääkin mietittävää, mutta kuitenkin. Millaista syötävää te olette kaupoista saanet ostettua (suunnilleen) eurolla? Ajatellaan syötävä ensisijaisesti jonain välipalana, mutta saa toki jtn tyyliin nuudelipakettejakin listata, jos haluaa.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: 1€

ViestiKirjoittaja morso97 » 20 Helmi 2015, 18:30

Croisantteja ja riisipiirakoita on ollu tapana ostaa. Jotain 40 senttii nekin taitaa kappaleelta maksaa :D
Moppe, Morsoliini, Mursu, Mursuli, Morsomur(s)u, Mopo, Morsuli, Mosuli
morso97
 
Viestit: 466
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 20:57
Paikkakunta: Stadi

Re: 1€

ViestiKirjoittaja <Empty> » 20 Helmi 2015, 18:58

Laatu varmaan kans iha hyvä.... :?

Ootteko koskaan kattonu niitä E-koodimääriä mitä niissä leipomo-osaston kamoissa on? Ihmeellistä, miten tavalliseen voitaikinakroissanttikin saa tungettua niin paljon paskaa.

Pahimpia varmaan ovat pizzat ja pateet.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: 1€

ViestiKirjoittaja biologi_ei_kirj. » 20 Helmi 2015, 19:03

Minulle ei ole kertaakaan käynyt niin. Minulla ei juuri koskaan ole nälkä ja asun myös aika lähellä lukiota, joten pääsen kotiin syömään välipalaa. Säästän rahani kameravehkeisiin enkä ostele mitään pikku välipaloja tai muuta pientä.
biologi_ei_kirj.
 

Re: 1€

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 20 Helmi 2015, 19:13

<Empty> kirjoitti:Laatu varmaan kans iha hyvä.... :?

Ootteko koskaan kattonu niitä E-koodimääriä mitä niissä leipomo-osaston kamoissa on? Ihmeellistä, miten tavalliseen voitaikinakroissanttikin saa tungettua niin paljon paskaa.

Pahimpia varmaan ovat pizzat ja pateet.


En ole kiireessä ehtinyt. Omenassa ei kuitenkaan ole...?
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: 1€

ViestiKirjoittaja Herra X » 20 Helmi 2015, 19:28

Minä en ruukaa ostella mitään välipaloja. Jaksan kyllä odottaa siihen saakka, kunnes on seuraava syönti.
Herra X
 

Re: 1€

ViestiKirjoittaja <Empty> » 20 Helmi 2015, 20:18

Kurpizza kirjoitti:
<Empty> kirjoitti:Laatu varmaan kans iha hyvä.... :?

Ootteko koskaan kattonu niitä E-koodimääriä mitä niissä leipomo-osaston kamoissa on? Ihmeellistä, miten tavalliseen voitaikinakroissanttikin saa tungettua niin paljon paskaa.

Pahimpia varmaan ovat pizzat ja pateet.


En ole kiireessä ehtinyt. Omenassa ei kuitenkaan ole...?


Ei yleensä. Mutta muissa paitsi luomuissa on kaikkia muita myrkkyjä, tiedäthän, säilöntäaineet, lannoitusaineet ja hyönteismyrkyt. Kotimaisissakaan tuskin on kaikkia noista.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: 1€

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 20 Helmi 2015, 20:30

<Empty> kirjoitti:
Kurpizza kirjoitti:
<Empty> kirjoitti:Laatu varmaan kans iha hyvä.... :?

Ootteko koskaan kattonu niitä E-koodimääriä mitä niissä leipomo-osaston kamoissa on? Ihmeellistä, miten tavalliseen voitaikinakroissanttikin saa tungettua niin paljon paskaa.

Pahimpia varmaan ovat pizzat ja pateet.


En ole kiireessä ehtinyt. Omenassa ei kuitenkaan ole...?


Ei yleensä. Mutta muissa paitsi luomuissa on kaikkia muita myrkkyjä, tiedäthän, säilöntäaineet, lannoitusaineet ja hyönteismyrkyt. Kotimaisissakaan tuskin on kaikkia noista.


Miksi sitten ylipäätään syödä mitään? Kaikessa on jotakin. Luomuomenat ovat ainakin tuolla kaupassa huonolaatuisia ja näyttävät kitukasvuisilta (vuoden ajan huomioiden) Kuolen ilmeisesti siis hyönteismyrkkyyn ja e-koodiin.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: 1€

ViestiKirjoittaja <Empty> » 20 Helmi 2015, 20:42

Ei niihin nyt kuole, mutten ole perehtynyt. Uskoisin sellaisia asioita kuin; immuunikyvyn huonontuminen, hiusten aikaisempi harmaantuminen ja kaljuuntuminen, kynsien laatu, näön laatu vanhemmalla iällä jne. Lisäksi jotkut E-koodit lihottavat.

Myös tupakka lihottaa.

Sanoisin että kannattaa ne ainakin pestä. Tiedän, tiedän...

Todistetusti luomuruoka voi muuten olla halvempaakin, sanoi äitini. Siitä en tiedä mutta omatekemä on aina halvempaa & parempaa.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: 1€

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 20 Helmi 2015, 20:53

<Empty> kirjoitti:Ei niihin nyt kuole, mutten ole perehtynyt. Uskoisin sellaisia asioita kuin; immuunikyvyn huonontuminen, hiusten aikaisempi harmaantuminen ja kaljuuntuminen, kynsien laatu, näön laatu vanhemmalla iällä jne. Lisäksi jotkut E-koodit lihottavat.

Myös tupakka lihottaa.

Sanoisin että kannattaa ne ainakin pestä. Tiedän, tiedän...

Todistetusti luomuruoka voi muuten olla halvempaakin, sanoi äitini. Siitä en tiedä mutta omatekemä on aina halvempaa & parempaa.


Vuosikymmenten päästä siis olen sokea lihava Urho Kekkonen.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: 1€

ViestiKirjoittaja pofuksio » 20 Helmi 2015, 22:30

<Empty> kirjoitti:Ei niihin nyt kuole, mutten ole perehtynyt. Uskoisin sellaisia asioita kuin; immuunikyvyn huonontuminen, hiusten aikaisempi harmaantuminen ja kaljuuntuminen, kynsien laatu, näön laatu vanhemmalla iällä jne. Lisäksi jotkut E-koodit lihottavat.

Myös tupakka lihottaa.

Sanoisin että kannattaa ne ainakin pestä. Tiedän, tiedän...

Todistetusti luomuruoka voi muuten olla halvempaakin, sanoi äitini. Siitä en tiedä mutta omatekemä on aina halvempaa & parempaa.


Voivat aiheuttaa yllättäviä asioita, joita ei niihin kiitettävästi osata yhdistää. Muutamia yleisiä e-aineiden ym aiheuttamia asioita ovat esimerkiksi uneliaisuus ja lisääntynyt agressiivisuus (eivät tietenkään aina johdu e-aineista).
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: 1€

ViestiKirjoittaja Santiny » 21 Helmi 2015, 00:07

Voi tätä paranoian määrää. Ihmiskehokin tuottaa monia e-koodattuja aineita, aivan varmasti omenastakin e-koodimömmöjä löytyy, esimerkiksi omenahappoa (E296), sitruunasta löytyy luonnollisestikin sitruunahappoa (E330). E-koodit ovat vain huomattavasti käytännöllisempi tapa kirjoittaa nämä aineet etikettiin. Kun einesfirma muutama vuosi sitten mainosti, ettei heidän eineksissään ole e-koodeja, se tarkoitti sitä, että tuoteselosteen e-koodit oli kirjoitettu auki. Samaa makaronilaatikkoa se oli kuin ennenkin.

E-koodi ei tee aineesta vaarallista, vaikka osa e-koodatuista aineista onkin liikaa nautittuna haitallisia. Nukkuminenkin on liiallisissa määrin haitallista Lähde. Monipuolisella ruokavaliolla voi varmistaa, etteivät minkään aineen tasot elimistössä nouse liian korkeiksi. Esimerkiksi kalaa ei kannata välttämättä syödä päivittäin elohopean vuoksi, mutta kerran viikossa pitää hyvien rasvojen saamiseksi. THL
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: 1€

ViestiKirjoittaja Nasse-setä » 21 Helmi 2015, 00:22

Kahvia minä yleensä olen vailla, ja sen saa halvimmillaan 1,2 eurolla. Sen kanssa saatan syödä Fazerin tumman pötkön (ja koska kerran olen maksava asiakas, nyysin tässä vaiheessa pari hunajasatsia mukaan kaupan päälle).

Joskus syön kotona niitä lasten marjasoseita.

Säilöntäaine ja myrkky eivät ole synonyymeja. Esimerkiksi puolukassa oleva happo auttaa puolukkasurvosta säilymään - taitaa olla bentsoehappo. http://yle.fi/uutiset/puolukasta_loytyy ... ia/5337483

Luomuruokaa ei ole samalla lailla lannoitettu, joten seleenin saanti saattaa pitkässä juoksussa jäädä heikoksi.

Mielikuvistahan tässä on kysymys. Kukkivasta ja rehevästä luonnosta tuoksuineen ja väreineen - ehkä joku hippikin on siellä maiseman laidalla Kleinbussinsa vieressä maalaamassa taulua. Toki Kleinbussissa on kukkaverhot ja sateenkaari maalattu kylkeen. Puro solisee ja aurinko paistaa.

Sitten on jokin tylsä laboratorio (joidenkin mielestä laboratoriot ovat tylsiä), ja hankalia, vaikeita eli tylsiä kemiallisia kaavoja, ja koska jokin sinänsä tärkeä kansanterveydelle arvokaskin tutkimus maksaa pari miljoonaa, hipin tekee mieli protestoida. Kun rahakin liikkuu ihan väärin ja jotakuta tässä nyt kustaan silmään.

Oliko tässä nyt logiikat tai mielikuvat aukipurettuina?
Avatar
Nasse-setä
Tirehtööri von Pullonvirittäjä
 
Viestit: 434
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 07:14

Re: 1€

ViestiKirjoittaja Fnfn » 21 Helmi 2015, 00:24

Hedelmiä saa alle eurolla.
Joistain kaupoista saa pasteijan alle eurolla.
Aika monta tikkaria saa alle eurolla.
Pillimehun saa alle eurolla.
Suklaapatukoita ja lakuja saa alle eurolla.
Jogurttia saa alle eurolla.

Jos on oikein halpaa, voi saada pillimehun, jogurtin ja jonkun riisipiirakan alle eurolla. Jos ne ois vaikkapa alennuksessa, vaikkapa sellaisen 30 sentin jogurtin viimeinen käyttöpäivä, niin jos siitä saa 30% alennusta. No, enpä tiedä onko nähty käytännössä tuollaista välipalayhdistelmää :mrgreen:
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: 1€

ViestiKirjoittaja <Empty> » 21 Helmi 2015, 01:10

En minä yleistä ja leimaa kaikki E-koodeja pahoiksi, kyllä minä tiedän että siellä on paljon luonnollisiakin aineita.

Enkä minä niistä niin välitä mutta eikö ole niin että alle 5 E:tä ois hyvä? Itse otan paremmin vaariin siitä, että mitä lyhyempi tuotesisältölista, sitä paremoi tuote, ja että jos se menee pahaksi, se on hyväksi sinulle, jos ei, sei ei ole hyväksi.

Itse luotan siihen itse tehtynä hyvistä aineksista kaikki on aina parempaa.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: 1€

ViestiKirjoittaja pofuksio » 21 Helmi 2015, 08:40

En osta koskaan välipalaa, koska en juuri tunne nälkää, ennen kuin se on todella kova. Ja jos minulla on nälkä, niin sitten kestän vain seuraavaan ruokaan, vaikka siihen menisi kuinka kauan.
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: 1€

ViestiKirjoittaja Santiny » 21 Helmi 2015, 10:55

<Empty> kirjoitti:En minä yleistä ja leimaa kaikki E-koodeja pahoiksi, kyllä minä tiedän että siellä on paljon luonnollisiakin aineita.

Enkä minä niistä niin välitä mutta eikö ole niin että alle 5 E:tä ois hyvä? Itse otan paremmin vaariin siitä, että mitä lyhyempi tuotesisältölista, sitä paremoi tuote, ja että jos se menee pahaksi, se on hyväksi sinulle, jos ei, sei ei ole hyväksi.

Itse luotan siihen itse tehtynä hyvistä aineksista kaikki on aina parempaa.


Kyllähän itse tehty ruoka aina parempaa on. Kun sen tuoreeltaan syö niin säilöntäaineita ei tarvita. Kaupasta ruoka ei päädy uunista suuhun suorinta reittiä vaan säilöntäaineet ovat tarpeellsia, jotta ruoka olisi vielä syöntikelpoista kotonakin. Toki monet e-koodit ovat lähinnä turhamaisuutta, erityisesti väriaineet, joista muutamalle olen allerginenkin. Siihen on kuitenkin yksinkertainen ratkaisu: en osta tuotteita, joita en allergian vuoksi voi syödä.

Kyllä minua otti päähän kun Vaasan ruispaloista poistettiin säilöntäaineet. Menivät boikottiin, koska en voi ostaa leipää, joka ei säily niin kauan, että ehtisin edes puolet syömään. Monasti parasta ennen -päivä on jo ostopäivästä seuraava.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: 1€

ViestiKirjoittaja Nasse-setä » 21 Helmi 2015, 11:29

<Empty> kirjoitti:Enkä minä niistä niin välitä mutta eikö ole niin että alle 5 E:tä ois hyvä?.


Sitten et voi syödä puolukkaa.
Avatar
Nasse-setä
Tirehtööri von Pullonvirittäjä
 
Viestit: 434
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 07:14

Re: 1€

ViestiKirjoittaja <Empty> » 21 Helmi 2015, 13:09

Nasse-setä kirjoitti:
<Empty> kirjoitti:Enkä minä niistä niin välitä mutta eikö ole niin että alle 5 E:tä ois hyvä?.


Sitten et voi syödä puolukkaa.


Enkä patonkia enkä mitään muutakaan.


Kuten sanoin, en minä niistä niin välitä, itse menen sillä että omatekemä on parasta.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: 1€

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 21 Helmi 2015, 14:53

Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: 1€

ViestiKirjoittaja VeH » 21 Helmi 2015, 17:02

Yurika_ kirjoitti:Jarmo mikä toi on? :D

Euron juustohan se siinä. :lol: Tuo oli hyvä veto.
ت
Avatar
VeH
 
Viestit: 80
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:12
Paikkakunta: Etelä-Suomi


Paluu Pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron