Juotteko teetä tai kahvia?

Juotteko teetä tai kahvia?

ViestiKirjoittaja Fnfn » 04 Loka 2016, 17:13

Juotteko ja milloin siihen opitte?

Minä juon molempia. Teetä olen alkanut juomaan varmaan joskus 9-11 -vuotiaana, mutta enemmän varmaan joskus yläasteen loppupuolella. Olen varmaan vielä pienempänä, joskus 7-8 -vuotiaana juoda maitoteetä. Kahvia olen alkanut juomaan vasta viimeisen vuoden, puolentoista vuoden aikana. En kyllä vieläkään keitä itselleni kahvia tai juo sitä joka päivä, mutta voin minä esim. kylässä kupin ottaa tai sitten koulussa kun väsyttää.

Teetä tykkään lilluttaa siellä 10-15 minuuttia, että siihen tulee kunnolla makua. En ole kovin mitään kalliita tai hienoja teitä juonut, kaikki sellaiset veden lämpötilat ja hauduttamisajat menee yli hilseen ja varmaan rikon jotain pyhää etikettiä, mutta ihan sama. Mustaa teetä ei muistaakseni kannata lilluttaa kovin pitkään, sen olen oppinut.

Lempiteeni on tällä hetkellä mustaherukka-tee.
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Juotteko teetä tai kahvia?

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 04 Loka 2016, 17:22

Juon molempia. Teen juomisen aloitin samoihin aikoihin kuin sinäkin, kahvin juomisen ökövuonna. Juon pussiteetä, joten lillutan pussia pussissa lukevan ajan verran. Pyrin vähentämään kahvinjuontia.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Juotteko teetä tai kahvia?

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 04 Loka 2016, 17:22

Ja niin: juon teetä mieluiten hunajan kanssa.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Juotteko teetä tai kahvia?

ViestiKirjoittaja Fnfn » 04 Loka 2016, 17:43

Kurpizza kirjoitti:Ja niin: juon teetä mieluiten hunajan kanssa.

Minäkin! Haluaisin kokeilla myös sitruunaa mutta se, että ostaa yhden sitruunan sitä varten tuntuu vähän oudolta :roll: Voisin toki ostaa sitä sitruunamehua mutta onko se sama asia sitten?

Äiti osti minulle synttärilahjaksi sellaisen söpön teehauduttimen joten pitäisi ostaa irtoteetä myös. Ne on yleensä aika hyviä.
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Juotteko teetä tai kahvia?

ViestiKirjoittaja Ebzuli » 04 Loka 2016, 18:04

Myö juon kahvia silleen että kaksi yhdeksäsosaa kaakaojauhetta, kolme yhdeksäsosaa kahvia ja loput Oatlyn vaniljakastiketta. Se mieto kahvin sivumakukaan ei haittaa (viime kevään kahviversiossani (seitsemän kymmenesosaa maitoa ja sokeria ja loput kahvia) kahvin maku häiritsi paljon.

Teetä en juo. Hunajateekin (lämmintä vettä ja hunajaa (hunajaa ei missään nimessä kuulu laittaa ennenkuin vesi on niin jäähtynyttä ettei siihen polta kieltänsä)) on jäänyt vähän vähemmälle... (tyyliin kokonaan pois)
"Onnittelut, se on terve poika. Vai onko se sittenkin tyttö..?"
"Onnea, synnytys meni hyvin, vaikka tyttö onkin ilmiselvä kommunisti, suosittelen antamaan adoptioon."
Avatar
Ebzuli
Eppu Paranormaali
 
Viestit: 1485
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 13:03
Paikkakunta: Ulottuvuus C-137

Re: Juotteko teetä tai kahvia?

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 04 Loka 2016, 18:07

Fnfn kirjoitti:
Kurpizza kirjoitti:Ja niin: juon teetä mieluiten hunajan kanssa.

Minäkin! Haluaisin kokeilla myös sitruunaa mutta se, että ostaa yhden sitruunan sitä varten tuntuu vähän oudolta :roll: Voisin toki ostaa sitä sitruunamehua mutta onko se sama asia sitten?

Äiti osti minulle synttärilahjaksi sellaisen söpön teehauduttimen joten pitäisi ostaa irtoteetä myös. Ne on yleensä aika hyviä.


Minäpä tunkaisin kerran pakastemarjoja... XD Sitruunan kansaa en ole juonut.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Juotteko teetä tai kahvia?

ViestiKirjoittaja Ihaa » 04 Loka 2016, 19:24

Teetä en juo. Kahvia aloin juomaan joskus kai 11-vuotiaana, mutta vaan siksi, että saan olla mökillä kahvihetkissä mukana (=saan syödä keksejä ja kakkua). Kahvin varsinaisesta mausta en vieläkään pidä, mutta juon nykyään itse tehtyä (riisi)maitokahvia joka päivä kupillisen. Ei maistu kahvilta.

Oikeastaan tässä kun välillä pariin päivään syystä tai toisesta en ole juonut kahvia, niin mulla on silloin kai vieroitusoireita kofeiinista, vaikka mun maitokahvissa on kofeiinia aika vähän.
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Juotteko teetä tai kahvia?

ViestiKirjoittaja Fnfn » 04 Loka 2016, 19:38

Minäpä tunkaisin kerran pakastemarjoja... XD

Kerran XDD Muttet toista kertaa?

Toi Ebzun kahvi kuulostaa hyvältä. Ois kiva sekoittaa kahvi suklaa-Oatlyyn joku päivä.
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Juotteko teetä tai kahvia?

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 04 Loka 2016, 20:00

Fnfn kirjoitti:
Minäpä tunkaisin kerran pakastemarjoja... XD

Kerran XDD Muttet toista kertaa?

Toi Ebzun kahvi kuulostaa hyvältä. Ois kiva sekoittaa kahvi suklaa-Oatlyyn joku päivä.


Toisenkin ja kolmannenkin kerran. Ei ollut pahaa. (:
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Juotteko teetä tai kahvia?

ViestiKirjoittaja Fnfn » 04 Loka 2016, 20:19

Kurpizza kirjoitti:
Fnfn kirjoitti:
Minäpä tunkaisin kerran pakastemarjoja... XD

Kerran XDD Muttet toista kertaa?

Toi Ebzun kahvi kuulostaa hyvältä. Ois kiva sekoittaa kahvi suklaa-Oatlyyn joku päivä.


Toisenkin ja kolmannenkin kerran. Ei ollut pahaa. (:

Oooo! Tulee itselle vaan mieleen, että ne sulaa ja siitä tulee sellaista marjakeittomaista, mutta toisaalta jos ne päästää makua :shock: Olen muutaman kerran maistanut kiinasta tuotua pussiteetä joka sisälsi kaikkea hedelmäpaloja ja se kyllä maistui erilaiselta kuin teet joihin minä olen tottunut.
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Juotteko teetä tai kahvia?

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 04 Loka 2016, 20:23

Fnfn kirjoitti:
Kurpizza kirjoitti:
Fnfn kirjoitti:
Minäpä tunkaisin kerran pakastemarjoja... XD

Kerran XDD Muttet toista kertaa?

Toi Ebzun kahvi kuulostaa hyvältä. Ois kiva sekoittaa kahvi suklaa-Oatlyyn joku päivä.


Toisenkin ja kolmannenkin kerran. Ei ollut pahaa. (:

Oooo! Tulee itselle vaan mieleen, että ne sulaa ja siitä tulee sellaista marjakeittomaista, mutta toisaalta jos ne päästää makua :shock: Olen muutaman kerran maistanut kiinasta tuotua pussiteetä joka sisälsi kaikkea hedelmäpaloja ja se kyllä maistui erilaiselta kuin teet joihin minä olen tottunut.


Mmm. Kyllä ne vähän sulaa, muttei ne mitenkään hajoa sinne.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Juotteko teetä tai kahvia?

ViestiKirjoittaja Fnfn » 04 Loka 2016, 20:25

Kurpizza kirjoitti:
Fnfn kirjoitti:
Kurpizza kirjoitti:
Fnfn kirjoitti:
Minäpä tunkaisin kerran pakastemarjoja... XD

Kerran XDD Muttet toista kertaa?

Toi Ebzun kahvi kuulostaa hyvältä. Ois kiva sekoittaa kahvi suklaa-Oatlyyn joku päivä.


Toisenkin ja kolmannenkin kerran. Ei ollut pahaa. (:

Oooo! Tulee itselle vaan mieleen, että ne sulaa ja siitä tulee sellaista marjakeittomaista, mutta toisaalta jos ne päästää makua :shock: Olen muutaman kerran maistanut kiinasta tuotua pussiteetä joka sisälsi kaikkea hedelmäpaloja ja se kyllä maistui erilaiselta kuin teet joihin minä olen tottunut.


Mmm. Kyllä ne vähän sulaa, muttei ne mitenkään hajoa sinne.

Ja toisaalta se, miten paljon niitä sinne laittaa. Kyllähän glögiinkin voi laittaa pari tai muutama mantelia/rusinaa, mutta sitten jos niitä laittaa liikaa, niin se häiritsee.

Glögin kyllä juon mielelläni ihan sellaisenaan.
Oispa jo joulu.
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Juotteko teetä tai kahvia?

ViestiKirjoittaja occe » 04 Loka 2016, 23:22

En juo nykyään teetä, en tiedä mikä siinä on mutta vatsa menee sekaisin.. riippuu kai vaan teestä, meinasin et käyn kahvi ja tee kaupas ko semmonen tääl on..

Kahvia olen juonut aina kun muistan, yleensä mustana.

Teetä kittasin jatkuvasti ala- ja yläasteella, oli semmoista vanilija teetä ja tein siitä kirjaimellisesti sokerilitkua... :D

Pitäs käydä kerään kasveja ja koivua keväällä ja kuivattaa ja laittaa teeksi jne. Koivunlehti tee on aika hyvää, eikä mee vattasekasi.
error
occe
 
Viestit: 469
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 21:58
Paikkakunta: Keskellä ei mitään, mutta keskellä kaikkea

Re: Juotteko teetä tai kahvia?

ViestiKirjoittaja Santiny » 04 Loka 2016, 23:53

En juo kumpaakaan. En ole ikinä tajunnut teen pointtia, omassa suussa se maistuu lämpimältä vedeltä. Ehkä makuaistini ei ole kyllin hienostunut. Kahviakaan en juo, en pidä sen hajusta enkä mausta. Ehkä pitäisin, jos olisin kotona oppinut sitä juomaan, mutta vanhempanikaan eivät kahvia juo. Kuuman juoman tarpeen saan tyydytettyä kaakaolla tai kuumalla mehulla.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Juotteko teetä tai kahvia?

ViestiKirjoittaja Fnfn » 05 Loka 2016, 09:04

Kun sitä teepussia oikeasti uittaa siellä kunnolla, se alkaa maistuakin joltain ;) Muuten kyllä maistuu ihan tiskivedeltä.

Mä tykkään kaakaosta myös :heart:
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Juotteko teetä tai kahvia?

ViestiKirjoittaja Santiny » 05 Loka 2016, 09:09

Fnfn kirjoitti:Kun sitä teepussia oikeasti uittaa siellä kunnolla, se alkaa maistuakin joltain ;) Muuten kyllä maistuu ihan tiskivedeltä.

Mä tykkään kaakaosta myös :heart:

Kaakao on parasta (ja koulun automaatista vain 30 senttiä paitsi, jos on kyllin tyhmä ostaakseen Starbucks-automaatista). Pitäisi taas ostaa sitä vaahtokarkkikaakaota. Siis pussissa oli vaahtokarkit valmiiksi seassa :thumbup:
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Juotteko teetä tai kahvia?

ViestiKirjoittaja occe » 05 Loka 2016, 10:46

Santiny kirjoitti:
Fnfn kirjoitti:Kun sitä teepussia oikeasti uittaa siellä kunnolla, se alkaa maistuakin joltain ;) Muuten kyllä maistuu ihan tiskivedeltä.

Mä tykkään kaakaosta myös :heart:

Kaakao on parasta (ja koulun automaatista vain 30 senttiä paitsi, jos on kyllin tyhmä ostaakseen Starbucks-automaatista). Pitäisi taas ostaa sitä vaahtokarkkikaakaota. Siis pussissa oli vaahtokarkit valmiiksi seassa :thumbup:


Kaakaon kyl hyvää, siitä saa sopivasti energiaa ja lämmittää hyvin ja sitä voi juoda kylmänä. Vaihtoehtoja siihenkin on runsaasti.

Mie tässä rakastuin minttukaakaohon. Oli se minttuviinasta tai daimin minttusuklaasta nii se on koukuttavaa. Kermavaahtoa ja vaahtokarkkeja.... ai että
error
occe
 
Viestit: 469
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 21:58
Paikkakunta: Keskellä ei mitään, mutta keskellä kaikkea

Re: Juotteko teetä tai kahvia?

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 05 Loka 2016, 10:50

occe kirjoitti:
Santiny kirjoitti:
Fnfn kirjoitti:Kun sitä teepussia oikeasti uittaa siellä kunnolla, se alkaa maistuakin joltain ;) Muuten kyllä maistuu ihan tiskivedeltä.

Mä tykkään kaakaosta myös :heart:

Kaakao on parasta (ja koulun automaatista vain 30 senttiä paitsi, jos on kyllin tyhmä ostaakseen Starbucks-automaatista). Pitäisi taas ostaa sitä vaahtokarkkikaakaota. Siis pussissa oli vaahtokarkit valmiiksi seassa :thumbup:


Kaakaon kyl hyvää, siitä saa sopivasti energiaa ja lämmittää hyvin ja sitä voi juoda kylmänä. Vaihtoehtoja siihenkin on runsaasti.

Mie tässä rakastuin minttukaakaohon. Oli se minttuviinasta tai daimin minttusuklaasta nii se on koukuttavaa. Kermavaahtoa ja vaahtokarkkeja.... ai että


Kaakao on hyvää. ❤ Oispa meilläkin yhtä halpaa.

En ole ikinä juonut vaahtokarkkien kanssa.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Juotteko teetä tai kahvia?

ViestiKirjoittaja kiekkoilija94 » 06 Loka 2016, 13:15

Juon sekä että. Kahvia aamuisin ja päivällä, teetä illemmalla ennen nukkumaan menoa. Sokeria en käytä, mutta maitoa menee molempiin.
It does not do to dwell on dreams and forget to live, remember that. - Albus Dumbledore
Avatar
kiekkoilija94
The most excellent Potions master
 
Viestit: 327
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 19:23
Paikkakunta: Turenki, Kanta-Häme, Etelä-Suomen Lääni

Re: Juotteko teetä tai kahvia?

ViestiKirjoittaja Fnfn » 06 Loka 2016, 15:13

Meillä maksoi lukiossa kaakao 30 senttiä, mutta nyt AMK:issa se on kallimpaa koska se on Tazzaa. Kuinka paljon niillä sitten loppujen lopuksi on eroa, noh... ainakin on isompi muki.
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Juotteko teetä tai kahvia?

ViestiKirjoittaja Sinisiipinen » 14 Loka 2016, 08:02

Chai-tee :heart: En tykkää marjateistä. Kahvia juon jos joku keittää ja siitä riittää minullekin tai jos ollaan jossain kylässä ja niin mutta en varta vasten itselleni keitä tai mitään.
Mikään ei ole mahdotonta.
Avatar
Sinisiipinen
Viaton ohikulkija
 
Viestit: 269
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:08

Re: Juotteko teetä tai kahvia?

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 14 Loka 2016, 16:15

Sinisiipinen kirjoitti:Chai-tee :heart: En tykkää marjateistä. Kahvia juon jos joku keittää ja siitä riittää minullekin tai jos ollaan jossain kylässä ja niin mutta en varta vasten itselleni keitä tai mitään.


Noin se minäkin aloitin
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Juotteko teetä tai kahvia?

ViestiKirjoittaja biologinalku » 14 Loka 2016, 18:12

Teetä olen juonut jo lapsesta asti. Meillä on ollut tapana juoda teetä sunnuntaisin aamupalalla (muulloin on kaurapuuroa). Ensimmäisen kokonaisen kahvikupilliseni join ehkä muutama vuosi sitten. Kahvia en juo säännöllisesti, mutta kyllä sitä juomaan pystyy, varsinkin maidon tai merman kanssa. Joskus kylässä käydessä tai kahvitustilaisuudessa juon kahvia, koska sitä vain on helpointa ottaa; aina ei ole edes muuta tarjolla.
"Valta tuo mukanaan hirvittävän vastuun halusimmepa sitä tai emme. Meidän käsissämme on nyt oma kohtalomme ja kaikkien niiden elävien olentojen tulevaisuus, jotka kanssamme jakavat maan."
-Sir David Attenborough
Avatar
biologinalku
Valvoja
Valvoja
 
Viestit: 2224
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 22:35

Re: Juotteko teetä tai kahvia?

ViestiKirjoittaja Ebzuli » 17 Loka 2016, 19:29

Screenshot_2016-10-17-20-26-40-1.png
Screenshot_2016-10-17-20-26-40-1.png (337.31 KiB) Katsottu 1067 kertaa
"Onnittelut, se on terve poika. Vai onko se sittenkin tyttö..?"
"Onnea, synnytys meni hyvin, vaikka tyttö onkin ilmiselvä kommunisti, suosittelen antamaan adoptioon."
Avatar
Ebzuli
Eppu Paranormaali
 
Viestit: 1485
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 13:03
Paikkakunta: Ulottuvuus C-137

Re: Juotteko teetä tai kahvia?

ViestiKirjoittaja alice_dolly » 18 Loka 2016, 09:26

Kahvista en oikein pidä, joten en juo sitä. Valio Eila Latte -kahvit tosin ovat hyviä, ja juon niitä aina kun äiti suostuu ostamaan. Irish Cream on lempparini, mutta se ihan perusmaku on kaikkein kahvimaisin ja makeudeltaan sopivin, muut kun ovat liian makeita. Myös muut kylmät muka-kahvit ovat hyviä. Starbucks on ylihinnoiteltu ja ylihypetetty, mutta kyllä se taitaa paras niistä olla. Oikeasta kahvista en ole oppinut pitämään, mutta vatsanikaan ei sitä kestä (eikä muka-kahvejakaan jos juon niitä heti aamulla) joten parempi jättää juomatta.

Teestä en yleisesti ottaen pidä. Haluaisin kyllä pitää, ja meillä on kattava makukokoelma äidin luona. Lähes kaikkia marjaisia ja yrttisiä - ja mitä näitä nyt on - makuja kokeilleena en taida tosiaankaan pitää teestä. Ennen pidin ruusunmarjateestä, mutta sitten se muuttui ällöttäväksi. Ja sitten söin sen puruja tullakseni kipeäksi (uimahallikerta koulussa) ja se muuttui vielä ällöttävämmäksi. Ei enää ruusunmarjateetä siis. Pidän tällä hetkellä vain yhdestä teestä, ja se on Lord Nelsonin Rooibos appelsiinitee. Pidän pussia vain muutaman minuutin vedessä, ja sitten lisään Morning Wellnes-maustetta (kaneli, kardemumma, kurkuma ja joku jota en nyt muista) ja oikein paljon maitoa. Loppupeleissä se ei maistu yhtään appelsiinilta, vaan ei oikeastaan yhtään miltään. Maidolta ja hiukan mausteilta. En tiedä miksi juon sellaista, mutta kai se vaan on tapa. Lähes päivittäinen nimittäin, nyt kun taas satuttiin Lidlissä käymään ja täydennettiin varastot. Mutta voisin myös kokeilla laittaa vähemmän vettä (tai oikeastaan alkaa käyttämään oikeaa teekuppia) ja lillutella oikein kauan jotain ihanan marjaista teepussia, niin ehkä siitä tulisi oikeasti hyvää? Ja marjaiseen teehen en nyt luonnollisesti laittaisi maitoa tai mausteita. Raportoin tänne kun olen kokeillut.
hyaah? hyaah.
Avatar
alice_dolly
Vihamieli
 
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 18:38
Paikkakunta: Lounas

Re: Juotteko teetä tai kahvia?

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 18 Loka 2016, 10:27

Alice//Oi. Appelsiiniteetä. Pitää etsiä.

Ebzu//Entä jos juon kaikkea?
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Juotteko teetä tai kahvia?

ViestiKirjoittaja Ebzuli » 18 Loka 2016, 13:11

Kurpizza kirjoitti:Ebzu//Entä jos juon kaikkea?

Sitten on sekakäyttäjä.
"Onnittelut, se on terve poika. Vai onko se sittenkin tyttö..?"
"Onnea, synnytys meni hyvin, vaikka tyttö onkin ilmiselvä kommunisti, suosittelen antamaan adoptioon."
Avatar
Ebzuli
Eppu Paranormaali
 
Viestit: 1485
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 13:03
Paikkakunta: Ulottuvuus C-137

Re: Juotteko teetä tai kahvia?

ViestiKirjoittaja kiekkoilija94 » 18 Loka 2016, 15:14

Ebzuli kirjoitti:
Kurpizza kirjoitti:Ebzu//Entä jos juon kaikkea?

Sitten on sekakäyttäjä.


:D
It does not do to dwell on dreams and forget to live, remember that. - Albus Dumbledore
Avatar
kiekkoilija94
The most excellent Potions master
 
Viestit: 327
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 19:23
Paikkakunta: Turenki, Kanta-Häme, Etelä-Suomen Lääni

Re: Juotteko teetä tai kahvia?

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 19 Loka 2016, 06:54

Ebzuli kirjoitti:
Kurpizza kirjoitti:Ebzu//Entä jos juon kaikkea?

Sitten on sekakäyttäjä.


Mutta en minä koskaan yhtä aikaa...
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Juotteko teetä tai kahvia?

ViestiKirjoittaja Ihaa » 06 Kesä 2017, 17:41

Vanha ketju tiedän. Mutta olen alkanut juomaan teetä noin kuukausi sitten. Juon yleensä 2-4 kupillista päivässä ja useimpia haudutan niin kauan, että tee on jäähtynyt tarpeeksi. Yleensä juon iltaisin kamomillateetä ja päivällä vihreää ja mustaa, yleensä maustettua. Nyt odottaa vielä kolme pussia maustettuja valkoisia teitä ja neljä maustettua rooibos-teetä.

Kamomillatee on mielestäni tähän mennessä parasta, mutta Indian Yoga Chai -tee on sille kova vastus. Vihreää teetä, mausteina mate, kardemumma, chili, fenkolin siemenet ja hedelmäöljyt.

Kaikki muut juomani teet ovat pussiteetä, paitsi tämä Yoga Chai. Siirryn irtoteehen enemmän kun saan nää pussiteet juotua.

Pitäisi mennä perhetutuille kyläilemään. He ovat varsinaisia teeintoilijoita ja heiltä kuulisi varmasti mielenkiintoisia juttuja. Siellä myös on yksi lipastollinen teetä.
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha


Paluu Pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron