Tarvitsisin hieman apua

Tarvitsisin hieman apua

ViestiKirjoittaja Siiliö » 29 Loka 2016, 10:32

Nyt kaikki historiaa hyvin osaavat ja/tai henkilöt, jotka ovat minua parempia lähteiden käytössä kuulolle!

Minulla on pyörinyt jo aikoja päässäni idea kaksiulotteiselle kauhupelille, mutta ennen sen tekemisen aloittamista minun pitäisi selvittää muutamia historiallisia faktoja. Olen itse tosi huono selvittämään tällaisia pikkuasioita.

Perusidea lyhyesti on, että päähenkilö on kapteeni, jonka laiva haaksirikkoutuu oudolle saarelle.
Ensinnäkin tarvitsen vuosiluvun, johon koko paska sijoittuu. Miehistöllä on oltava pistooleja, mutta niiden täytyy olla jotain hyvin alkukantaisia, jotka täytyy ladata joka apumiskerran jälkeen. Niiden lisäksi miehistöllä lienee miekkoja? Se ei ole minulle mitenkään tärkeä yksityiskohta, mutta haluaisin vahvistuksen sille, sopivatko miekat aikakauteen. Lisäksi on tärkeää, että pelin tapahtumien aikana on olemassa jonkin asteista psykiatrista hoitoa, mutta sen pitää vielä olla hyvin epäinhimillistä. Kertokaa, jos sopiva vuosiluku on olemassa ja mikä se olisi.

Lisäksi minua kiinnostaa, mitä he käyttäisivät valonlähteenä tutkiessaan saarta. Soihtuja? Öljylamppuja? (Mikäli öljylampun nyt olisi edes mahdollista selvitä haaksirikosta ehjänä?) Miten soihtuja mahdetaan tehdä... Se löytynee wikipediastakin... Okei, löytyi. Mutta voisivatko tarvittavat materiaalit löytyä haaksirikkoutuneen laivan hylystä käyttökelpoisina?

Löytäisin varmaan tarvittavat tiedot itsekin muuten, mutta olen aina hyvin epävarma näissä asioissa, enkä koskaan oikein tiedä, mitä etsiä ja mistä. Joten arvostaisin apuanne. Kiitos jo etukäteen.

EDIT: Niin ja! Tiedän vanhan ajan merimiesten asennoitumisen naisten tuomiseen laivalle, mutta olisko madollista, että aikana, johon peli lopula sijoituu, olisi nainen, joka on tutkija, ja jonka laivalle olisi lahjonut laivan palkannut organisaatio. Jos edellisessä virkkeessä nyt oli jotain tolkkua...

Ja kuinka suuri miehistö laivalla on? Ja minkälainen hierarkia? Olen niin pihalla...
Henkilö x: Tiesin olevani elin-tärkeä ❤
Minä: Mäkin tiesin olevani elin. Mulkku nimittäin.

-Siiliö-
Siiliö
Von Sadist
 
Viestit: 674
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 15:21

Re: Tarvitsisin hieman apua

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 29 Loka 2016, 10:47

Ristiretket? Löytöretket? Veikkaisin että saattaisi sopia. Muuta en osaa sanoa
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Tarvitsisin hieman apua

ViestiKirjoittaja Siiliö » 29 Loka 2016, 11:37

Kurpizza kirjoitti:Ristiretket? Löytöretket? Veikkaisin että saattaisi sopia. Muuta en osaa sanoa


Hmm... Luin hieman löytöretkistä, josta päädyin lukemaan 1700-luvusta... Ilmeisesti Pirates of the Caribbeanit ovat 1700-luvun alkua, joten laivahommat lienevät oikeanlaisia. Enää senaikaisten mielisairaiden hoitaminen on kysymysmerkki. Ja vaikuttaa siltä, ettei nainen voisi olla siihen aikaan tutkija, joten en taida saada peliin mukaan naishahmoa millään verukkeella...
Henkilö x: Tiesin olevani elin-tärkeä ❤
Minä: Mäkin tiesin olevani elin. Mulkku nimittäin.

-Siiliö-
Siiliö
Von Sadist
 
Viestit: 674
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 15:21

Re: Tarvitsisin hieman apua

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 29 Loka 2016, 11:44

Siiliö kirjoitti:
Kurpizza kirjoitti:Ristiretket? Löytöretket? Veikkaisin että saattaisi sopia. Muuta en osaa sanoa


Hmm... Luin hieman löytöretkistä, josta päädyin lukemaan 1700-luvusta... Ilmeisesti Pirates of the Caribbeanit ovat 1700-luvun alkua, joten laivahommat lienevät oikeanlaisia. Enää senaikaisten mielisairaiden hoitaminen on kysymysmerkki. Ja vaikuttaa siltä, ettei nainen voisi olla siihen aikaan tutkija, joten en taida saada peliin mukaan naishahmoa millään verukkeella...


Miestä esittävä nainen? Aika kliseinen ratkaisu, mutta ratkaisu kumminkin. Tai sitten joku merimies muuttuu naiseksi?
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Tarvitsisin hieman apua

ViestiKirjoittaja Siiliö » 29 Loka 2016, 11:47

Kurpizza kirjoitti:
Siiliö kirjoitti:
Kurpizza kirjoitti:Ristiretket? Löytöretket? Veikkaisin että saattaisi sopia. Muuta en osaa sanoa


Hmm... Luin hieman löytöretkistä, josta päädyin lukemaan 1700-luvusta... Ilmeisesti Pirates of the Caribbeanit ovat 1700-luvun alkua, joten laivahommat lienevät oikeanlaisia. Enää senaikaisten mielisairaiden hoitaminen on kysymysmerkki. Ja vaikuttaa siltä, ettei nainen voisi olla siihen aikaan tutkija, joten en taida saada peliin mukaan naishahmoa millään verukkeella...


Miestä esittävä nainen? Aika kliseinen ratkaisu, mutta ratkaisu kumminkin. Tai sitten joku merimies muuttuu naiseksi?


Ugh, tuskin. Mielisairaiden saama hoitokin vaikuttaa hyvältä 1700-luvulla... Sitten vielä tarkempaa informaatiota laivoista, niiden miehistöistä ja niiden hierarkiasta...
Henkilö x: Tiesin olevani elin-tärkeä ❤
Minä: Mäkin tiesin olevani elin. Mulkku nimittäin.

-Siiliö-
Siiliö
Von Sadist
 
Viestit: 674
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 15:21

Re: Tarvitsisin hieman apua

ViestiKirjoittaja Fnfn » 29 Loka 2016, 13:09

En minäkään tiedä kovin paljoa... Kuulostaa kuitenkin mielenkiintoiselta.
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku


Paluu Pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron