Keskustelua paranormaalista

Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 26 Helmi 2015, 17:23

Kuva

En luota tuon aitouteen, mutta jännä :D

Kuva

Tuokin on aika jännä.

Lisäksi olen tullut tulokseen, että kuolema ei ole kaiken loppu vaan uuden alku. Ei ole mahdollista poistua ikinä kokonaan siitä mitä on. Todennäköisesti kuolemassa sielu, joka on tullut 4v aikana sinuun, jatkaa matkaansa ulottuvuuksien välillä, se on matkalla, johonkin mihin se ei ikinä ehkä tule pääsemään. Mutta jos maailmassa on kokoajan lisää ihmisiä teoria sieluistani ei toimi, koska maailmassa on vain rajallinen maailma sieluja ja niitä ei voi syntyä.

Sielu on paranormaali energian muoto, joka hallitsee kaikkea elävää. Elikkä on myös sieluttomia ihmisiä, jotka ovat vähän kuin sivu/botti-hahmoja? Elikkä hahmoja joilla pelaajat eivät itse pelaa, mutta ne ovat olemassa ja hallinnoivat elämää, niiden elämä ei ole ikuinen, eikä kukaan tunne sitä, vaikka he ovat kuin normaaleja ihmisiä.

Minulla on sielu , mutta mistä voin tietää että en ole tälläinen sivu hahmo? Se on helppoa, pystyn itse ajattelemaan näitä asioita ja hallinoimaan elämää. Jos olisin sivuhahmo, ei minua olisi. Mutta mistä voin tiätää onko esim. Trotskilla sielua? Hän ei sitä minulle pysty todistamaan, hänhän voi olla RPG hahmo, elikkä jonkun isomman voiman hallitsema. Hän ei tunne tälläi kuin minä, hän ei olisi mitään. Jos hänellä on sielu, hän ajattelee kuin minä ja tuntee, tarkoitan vain sitä, että jos hänellä ei olisi sielua. Hän ei pystyisi olemaan tuossa kehossa, vaan se olisi kuin tyhjä bottikeho, joka käyttäytyy kuin normaali ihminen.

Tämä on vain teoria, jonka mukaan maailmassa on "bottiihmisiä, jotka ovat normaaleja tunteellisia ihmisiä,mutta he ovat robotteja. Eivät oikeita, eikä kukaan näe maailmaa heidän näkökulmastaan, vaikka he väittävät, että itse näkevät maailman siitä näkökulmasta, mutta kukaan ei voi ikinä todistaa. He ovat roolipelinappuloita tässä maailmassa, eivätkä he ole ikuisia.

Toinen teoria. Olemme vain osa yhtä isoa henkilöä, jota voi verrata Jumalaan. Jonain päivänä, kuolessamme? Siirrymme tähän jumalahahmoon. Siis miten kaikki voimme siirtyä siihen yhtä aikaa? Ei, siirrymme omissa maailmoissamme, jossa ei ole toisia. Luomme oman maailman ja siirrymme joksikin henkilöksi tähän maailmaan ja tämä tapahtuu aina vain uudelleen, koska meillä on tylsää. Voimme myös rajoittaa elämämme pituutta.

Teoria numero 3

Emme kuole koskaan, vaan muut näkevät meidän kuoleman. Emme itse, esim . kun kuolemme ,heräämme vain pahasta unesta. Mutta toisessa maailmassa meitä surraan.

Teoria 4, on vain yksi henkilö, joka näkee maailman omin silmin. Muut ovat näitä botti-ihmisiä. Tässä tilanteessa se hahmo olisin minä ,koska näen maailman omin silmin, mutta en kauheasti usko tähän teoriaan.

Aikamatkustus:

Ei tule olemaan ikinä mahdollista. Sillä joku olisi jo tullut aikakoneella tänne, riipuu tosin ajan tasapainosta sun muusta sellaisesta. Minä elän tässä hetkessä, mutta Siiliö voi olla vasta huomisessa, mutta minä näen tämän ajan Siiliön. Tämä perustuu ajan kuluun, se kuluu nopeammin mitä enemmän hauskaa ja mitä tylsempää sitä hitaammin aika kuluu.

Onko avaruudessa elämää.

Kyllä on, siitä millaista on en tiädä.

Haamut.

Hyvin todennäköisiä sielun muotoja, jotka ovat jääneet tähän maailmaan, jostain syystä. Esim. haluaisivat nähdä viälä kerran, jonkun henkilön. Haamuja ei voi tuntea, jos ei ole yhteydessä henkimaailmaan.

Paljon muuta teoriaa on, mutta en jaksa edes luotella.
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja Siiliö » 26 Helmi 2015, 17:55

Eka kuva (tai siis video) on by the way selkeä feikki. Olen nähnyt jopa videopeleissä aidomman näköisiä lohikäärmeitä. Tuon anatomia oli kaikilla tavoin vaan niin persiillään.

Paranormaalius on kiintoisa aihe. Se vaan sattuu olemaan hyvin laaja, jolloin siitä on vaikeaa keskustella. Uskon, että todennäköisesti jotkut tällaisista vielä todistamattomista, paranormaaleiksi limatuista asioista on mahdollisia. Kummatkin isoäitini ovat kokeneet kaikenaista yliluonnollisen oloista. Isäni äidillä merkittävin outo asia taitaa olla se, kun eräs kynttilä syttyi itsestään. Hän oli huomannut kynttilän sammuneen ja oli aivan varma siitä, että se myös oli täysin sammunut, mutta illemmalla hän huomasi kynttilän palavan taas. Äitini äidiltä taas on vaikeaa nimetä yhtä merkittävintä.

Minä en ole mitään ihmeellistä kokenut. Tai no... Olen tavallaan itsessänikin aika outo tapaus, mutta paranormaaliuteen minua ei voi rinnastaa.
Henkilö x: Tiesin olevani elin-tärkeä ❤
Minä: Mäkin tiesin olevani elin. Mulkku nimittäin.

-Siiliö-
Siiliö
Von Sadist
 
Viestit: 674
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 15:21

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja Fluttershy » 26 Helmi 2015, 20:41

Spoilerin takaa löytyy omia paranormaaleja kokemuksiani
Spoiler: näytä
Itse uskon vahvasti paranormaaliin. Olen omin silmin nähnyt niin "varjohahmoja", kuin niitä yleisesti tunnettuja läpikuultavia ihmishahmoja. Pienempänä näin niitä vielä enemmän. Muutaman vuoden ajan (ikäni silloin noin 9-11v) heräsin joka ikinen yö tasan ja täsmälleen minuuttia yli 12 yöllä. Joka ikinen yö. Joskus näin erään lapsen hahmon huoneeni nurkassa. Suurin osa "tapaamistani" hahmoista on ystävällisiä. Unohdin kerran avaimet kotiin kun lähdin ulos lenkittämään koiraa. Olin koko viikonlopun yksin kotona. 30 astetta pakkasta ja vielä ainakin 24 tuntia vanhempien kotiintuloon. Paniikissa ovella tajusin, ettei ollut avaimia mukana ja ovi oli lukossa. Kävin kuitenkin lenkillä saadakseni itseni rauhoittumaan. Kun reilun tunnin päästä tulin takaisin kotiin, oli ulko-ovi oli auki (ei siis auki raollaan, vaan auki, eli ei ollut lukossa) ja kaikki valot (paitsi ulkovalot) sammutettu. Kellään muulla ei ole avainta meidän taloomme, ja voin vannoa, että ovi oli tosiaan lukossa. Muutenkin olen huomannut välillä valojen sammuneen kun käyn nopeasti ulkona, tai kotiin tullessa kaikki ovet ovat apposen auki. näille ei ole mitään muuta selitystä. Lisäksi hautausmaa on minulle todella vaikea paikka. Vaikka se on kovin kiehtova ja erittäin ihana paikka, tulee välillä sellainen tunne, kuin joku yrittäisi varoittaa minua menemästä yhtään lähemmäs häntä. Joku, joka ei varmaan kuollut mieluisalla tavalla. Silloin on mielestäni korkea aika lähteä kotiin. Olen kuullut paljon tarinoita ihmisiltä, jotka ovat saaneet samankaltaisia tunteita joltain tietyltä haudalta tai alueelta hautausmaalla, ja näistä "varoituksista" huolimatta ovat menneet lähemmäs. Siitä eteenpäin muutaman päivän, viikon tai jopa kuukauden he ovat kokeneet tämän hahmon seuranneen heitä. On sattunut kaikkea epämiellyttävää ja pelottavaa, kuten kuolleita lemmikkejä, murtumia, yllättäviä sairauskohtauksia, läheisten sairastumisia ja jopa [läheisten] kuolemia. Siitä syystä yritän välttää hautausmaita. Itse en halua käyttää Ouija boardeja. Usein, jos kysyy väärän kysymyksen, tai jättää kysymättä jotain tärkeää, voi hahmo suuttua. Lisäksi on pieni mahdollisuus joutua keskusteluun demonin kanssa. Muutenkaan en pidä sellaisen taulun käyttämistä luotettavana tai turvallisena vaihtoehtona. Olen huomannut omassa kodissani (meillä on vanha talo) toistuvasti lapsen hahmon (saman siis, jonka näin välillä pienenä kun heräsin yöllä 00:01). Iäksi sanoisin noin 10. Ehkä tämä nimenomainen lapsi asui täällä joskus kauan sitten. Ehkä hän oli orpo, tai joutui tapaturman uhriksi. En kuitenkaan uskalla yrittää keskustella hänen kanssaan, koska en halua suututtaa häntä missään nimessä. Olen aika varma, että nimenomaan hän avasi oven minulle silloin viimetalvena, kun unohdin avaimet. Olen siitä edelleen kovin kiitollinen.
Fluttershy
 
Viestit: 136
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 15:51

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja icepicked » 26 Helmi 2015, 20:54

Paranormaalia ei ole olemassa; jos jonkin voi todistaa, se ei enää ole paranormaalia vaan normaalia.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 26 Helmi 2015, 20:56

icepicked kirjoitti:Paranormaalia ei ole olemassa; jos jonkin voi todistaa, se ei enää ole paranormaalia vaan normaalia.


Jotain mitä ei voi todistaa, mutta mitä on olemassa. :thumbup:
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja icepicked » 26 Helmi 2015, 20:59

Yurika_ kirjoitti:
icepicked kirjoitti:Paranormaalia ei ole olemassa; jos jonkin voi todistaa, se ei enää ole paranormaalia vaan normaalia.


Jotain mitä ei voi todistaa, mutta mitä on olemassa. :thumbup:

Miksi minun pitäisi uskoa sen olemassaoloon, jos sitä ei voida todistaa? Tuolla logiikalla mikä tahansa keksitty on paranormaalia.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 26 Helmi 2015, 21:29

icepicked kirjoitti:
Yurika_ kirjoitti:
icepicked kirjoitti:Paranormaalia ei ole olemassa; jos jonkin voi todistaa, se ei enää ole paranormaalia vaan normaalia.


Jotain mitä ei voi todistaa, mutta mitä on olemassa. :thumbup:

Miksi minun pitäisi uskoa sen olemassaoloon, jos sitä ei voida todistaa? Tuolla logiikalla mikä tahansa keksitty on paranormaalia.


Kyllä tulevaisuudessa paranormaaleita asioita voi todistaa. Älä ole noin tynkä.
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja icepicked » 26 Helmi 2015, 21:34

Yurika_ kirjoitti:
icepicked kirjoitti:
Yurika_ kirjoitti:
icepicked kirjoitti:Paranormaalia ei ole olemassa; jos jonkin voi todistaa, se ei enää ole paranormaalia vaan normaalia.


Jotain mitä ei voi todistaa, mutta mitä on olemassa. :thumbup:

Miksi minun pitäisi uskoa sen olemassaoloon, jos sitä ei voida todistaa? Tuolla logiikalla mikä tahansa keksitty on paranormaalia.


Kyllä tulevaisuudessa paranormaaleita asioita voi todistaa. Älä ole noin tynkä.

Millä? Eivätkä ne sitten ole enää paranormaaleja! XD
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja Fluttershy » 26 Helmi 2015, 21:35

icepicked kirjoitti:Miksi minun pitäisi uskoa sen olemassaoloon, jos sitä ei voida todistaa? Tuolla logiikalla mikä tahansa keksitty on paranormaalia.

Minä luokittelen näkemäni ja kokemani tapahtumat, joista kerroin aikaisemmin, paranormaaliksi. Sinä et voi todistaa sitä, mutta minä voin. Minulle se on totista totta, jotain joka on olemassa, ja on aina ollut. Sinä et näe tai koe sitä, enkä minä oikeastaan voi todistaa sitä sinulle millään tavalla. Voin toki viedä sinut hautausmaalle, mutta sinä et silti välttämättä näe, mitä minä näen. Minulle paranormaali tarkoittaa jotain olentoa tai tapahtumaa, joka on vastaan yleistä käsitystä normaalista. Esimerkkejä tästä ovat mainitsemani "varjohahmot" ja läpikuultavat ihmishahmot, sekä esineiden (omalla kohdallani etenkin ovien) liikkuminen niin, että se ei olisi millään [muulla] tavalla mahdollista (ei ketään tai mitään liikuntamaassa sitä/niitä). Jos sinä olet nähnyt vaikka jättikokoisen trumpettia soittavan käprpäsen, ja koet sen paranormaaliksi, on se mielestäsi paranormaalia. Jokaisella on oma käsitys siitä, mikä on, ja mikä ei ole paranormaalia.
Fluttershy
 
Viestit: 136
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 15:51

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja <Empty> » 26 Helmi 2015, 21:36

icepicked kirjoitti:
Yurika_ kirjoitti:
icepicked kirjoitti:Paranormaalia ei ole olemassa; jos jonkin voi todistaa, se ei enää ole paranormaalia vaan normaalia.


Jotain mitä ei voi todistaa, mutta mitä on olemassa. :thumbup:

Miksi minun pitäisi uskoa sen olemassaoloon, jos sitä ei voida todistaa? Tuolla logiikalla mikä tahansa keksitty on paranormaalia.

Pätee täten myös uskontoon.

Minä näin nuorempana sellaisia, ikään kuin läpinäkyviä, mutta kuvaa vääristäviä olentoja. Ihmisen muoto, ja ne vain kävelivät. Näin tapahtui muistini mukaan kaksi kertaa, mutta muistan mitään vain toisesta. Se meni pyykkitupaan, seurasin, kadonnut. Uskon tämän olleen mielikuvitustani. Saattoivathan ne olla enkeleitäkin. (Ei nyt sentään...? :D)

Tiesittekö muuten että ketään teistä ei hyvällä prosentilla elä samassa ajassa. Kukaan ei myöskään nykyajassa, sillä aivosi ovat hitaammat kuin muu kehosi, ja kokee näin kaiken (n.) millisekunnin myöhässä. Ehkä Raipparilla heittää 1,00,00,01 millusekuntia? Tai minulla 2,50,00,00,00,01?

Uskon nykyään vain yhteen ulottuvuuteen, joka on ihmisen saatavilla.(kysymys: mitä jos galaxit, tai [b]planeetat jopa[/i] ovat eri ulottuvuuksia? Emme voi tietää, emme ole käyneet itse maan vetovoimaa kauempana.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja morso97 » 26 Helmi 2015, 21:40

Trotski juuri sanoikin kaiken olennaisen, eli ei ole olemassa paranormaaleja asioita, vaan selittämättömiä asioita. Kuoleman jälkeen ei ole mitään elämää tms. Tämä iso molekyylimöykky, jota kutsumme ruumiiksi, ennen pitkää vain hajoaa. Sama juttu käy kuolleille bonoboille, koirille, leskenlehdille ja kokkibakteereille. Kaikki eliöt ovat samanarvoisia. Sielua tuskin on olemassa, tai haamuja.
Moppe, Morsoliini, Mursu, Mursuli, Morsomur(s)u, Mopo, Morsuli, Mosuli
morso97
 
Viestit: 466
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 20:57
Paikkakunta: Stadi

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja Herre » 26 Helmi 2015, 21:41

morso97 kirjoitti:Trotski juuri sanoikin kaiken olennaisen, eli ei ole olemassa paranormaaleja asioita, vaan selittämättömiä asioita. Kuoleman jälkeen ei ole mitään elämää tms. Tämä iso molekyylimöykky, jota kutsumme ruumiiksi, ennen pitkää vain hajoaa. Sama juttu käy kuolleille bonoboille, koirille, leskenlehdille ja kokkibakteereille. Kaikki eliöt ovat samanarvoisia. Sielua tuskin on olemassa, tai haamuja.


Väärin, terveisin Jumala.

Kuolemaa ei ole; elämä on ikuista. Ihmisen tietoisuus siirtyy eteenpäin Herren käskystä ja ruumiin koostumus etsii uuden muodon.
Avatar
Herre
Hovinarsisti
 
Viestit: 590
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 18:18
Paikkakunta: Sivistynyt Etelä - Susirajasta katsottuna

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja icepicked » 26 Helmi 2015, 21:44

Kaikki aika on suhteellista, sillä aika hidastuu massaltaan suuren kappaleen läheisyydessä. Vuoristossa elävä vanhenee nopeammin kuin maan pinnalla elävä, mutta kumpikin heistä elää omassa ajassaan ja kokee asioiden tapahtuvan yhtä nopeasti.

Lapset näkevät usein omiaan. Ihmisen kokemuksia voisi kutsua mielikuvitukseksi yliluonnollisen sijaan.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 26 Helmi 2015, 21:45

morso97 kirjoitti:Trotski juuri sanoikin kaiken olennaisen, eli ei ole olemassa paranormaaleja asioita, vaan selittämättömiä asioita. Kuoleman jälkeen ei ole mitään elämää tms. Tämä iso molekyylimöykky, jota kutsumme ruumiiksi, ennen pitkää vain hajoaa. Sama juttu käy kuolleille bonoboille, koirille, leskenlehdille ja kokkibakteereille. Kaikki eliöt ovat samanarvoisia. Sielua tuskin on olemassa, tai haamuja.


Miksi sitten olen tässä? Käytän tätä teoriana ja todisteena. Olisin voinut syntyä 1900 luvulla tai aikasemmin? Miksi olen tässä? 8-)
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja icepicked » 26 Helmi 2015, 21:47

Yurika_ kirjoitti:
morso97 kirjoitti:Trotski juuri sanoikin kaiken olennaisen, eli ei ole olemassa paranormaaleja asioita, vaan selittämättömiä asioita. Kuoleman jälkeen ei ole mitään elämää tms. Tämä iso molekyylimöykky, jota kutsumme ruumiiksi, ennen pitkää vain hajoaa. Sama juttu käy kuolleille bonoboille, koirille, leskenlehdille ja kokkibakteereille. Kaikki eliöt ovat samanarvoisia. Sielua tuskin on olemassa, tai haamuja.


Miksi sitten olen tässä? Käytän tätä teoriana ja todisteena. Olisin voinut syntyä 1900 luvulla tai aikasemmin? Miksi olen tässä? 8-)

Niinpä. Olisiko ihan sattumaa? Voit nähdä 1900-luvulle tarpeeksi tehokkaalla kaukoputkella.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 26 Helmi 2015, 21:49

icepicked kirjoitti:Kaikki aika on suhteellista, sillä aika hidastuu massaltaan suuren kappaleen läheisyydessä. Vuoristossa elävä vanhenee nopeammin kuin maan pinnalla elävä, mutta kumpikin heistä elää omassa ajassaan ja kokee asioiden tapahtuvan yhtä nopeasti.

Lapset näkevät usein omiaan. Ihmisen kokemuksia voisi kutsua mielikuvitukseksi yliluonnollisen sijaan.


Skeptikot eivät usko, ehkä juuri skeptikot eivät saa ikuista elämää. Tehdään niin, että uskovat saavat, mutta skeptikot eivät. Skeptikot voivat olla juuri näitä ihmisiä, jotka ovat näitä "botteja", ettehän te voi todistaa, että te olisitte oikeasti olemassa tai, että pystyisitte oikeasti ajattelemaan. 8-)
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 26 Helmi 2015, 21:52

icepicked kirjoitti:
Yurika_ kirjoitti:
morso97 kirjoitti:Trotski juuri sanoikin kaiken olennaisen, eli ei ole olemassa paranormaaleja asioita, vaan selittämättömiä asioita. Kuoleman jälkeen ei ole mitään elämää tms. Tämä iso molekyylimöykky, jota kutsumme ruumiiksi, ennen pitkää vain hajoaa. Sama juttu käy kuolleille bonoboille, koirille, leskenlehdille ja kokkibakteereille. Kaikki eliöt ovat samanarvoisia. Sielua tuskin on olemassa, tai haamuja.


Miksi sitten olen tässä? Käytän tätä teoriana ja todisteena. Olisin voinut syntyä 1900 luvulla tai aikasemmin? Miksi olen tässä? 8-)

Niinpä. Olisiko ihan sattumaa? Voit nähdä 1900-luvulle tarpeeksi tehokkaalla kaukoputkella.


Ei tämä ei ole sattumaa! Kertokaa mitä kuoleman jälkeen, jos kerran mitään ei tapahdu? Et pysty todistamaan mitään!
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja icepicked » 26 Helmi 2015, 22:02

Yurika_ kirjoitti:
icepicked kirjoitti:
Yurika_ kirjoitti:
morso97 kirjoitti:Trotski juuri sanoikin kaiken olennaisen, eli ei ole olemassa paranormaaleja asioita, vaan selittämättömiä asioita. Kuoleman jälkeen ei ole mitään elämää tms. Tämä iso molekyylimöykky, jota kutsumme ruumiiksi, ennen pitkää vain hajoaa. Sama juttu käy kuolleille bonoboille, koirille, leskenlehdille ja kokkibakteereille. Kaikki eliöt ovat samanarvoisia. Sielua tuskin on olemassa, tai haamuja.


Miksi sitten olen tässä? Käytän tätä teoriana ja todisteena. Olisin voinut syntyä 1900 luvulla tai aikasemmin? Miksi olen tässä? 8-)

Niinpä. Olisiko ihan sattumaa? Voit nähdä 1900-luvulle tarpeeksi tehokkaalla kaukoputkella.


Ei tämä ei ole sattumaa! Kertokaa mitä kuoleman jälkeen, jos kerran mitään ei tapahdu? Et pysty todistamaan mitään!

Väitteen esittäjän on todistettava väittensä oikeaksi, ja jos näin ei tapahdu, vastaväittäjällä ei ole mitään velvollisuutta todistaa väitettä vääräksi. Argumenttisi muistuttaa argumenttia nk. aukkojen jumalasta. En tiedä, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, joten mnun ei tarvitse todistaa mitään. Todennäköisintä on, ettei tapahdu mitään, sillä ajatuksemme ovat lähtöisin aivoista, jotka nekin maatuvat.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja icepicked » 26 Helmi 2015, 22:04

Yurika_ kirjoitti:
icepicked kirjoitti:Kaikki aika on suhteellista, sillä aika hidastuu massaltaan suuren kappaleen läheisyydessä. Vuoristossa elävä vanhenee nopeammin kuin maan pinnalla elävä, mutta kumpikin heistä elää omassa ajassaan ja kokee asioiden tapahtuvan yhtä nopeasti.

Lapset näkevät usein omiaan. Ihmisen kokemuksia voisi kutsua mielikuvitukseksi yliluonnollisen sijaan.


Skeptikot eivät usko, ehkä juuri skeptikot eivät saa ikuista elämää. Tehdään niin, että uskovat saavat, mutta skeptikot eivät. Skeptikot voivat olla juuri näitä ihmisiä, jotka ovat näitä "botteja", ettehän te voi todistaa, että te olisitte oikeasti olemassa tai, että pystyisitte oikeasti ajattelemaan. 8-)

Sinä havaitset minut, sinun kokemusmaailmassasi olen siis olemassa. Tai siis minä havaitsen sinun havaitsevan minut, joten oman kokemusmaailmani mukaan olen olemassa.

Nyt kuulostat perushihhulilta. Helvetillä uhkaaminen ei ole enää muodissa.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja Fluttershy » 26 Helmi 2015, 22:05

icepicked kirjoitti:Lapset näkevät usein omiaan. Ihmisen kokemuksia voisi kutsua mielikuvitukseksi yliluonnollisen sijaan.

Ehkä jotkut lapset näkevät omiaan. Kai minäkin olen sitten vielä 15 vuotiaana lapsi, koska edelleen näen ja koen melko vahvasti epäluonnollisia asioita. En tiedä, miten selität oikeasti tapahtuneet asiat, jotka itse selitän "kummitusten" (itse kutsun niitä hahmoiksi) tekemiksi. Harvemmin esim 10 ovea ihan muuten vain avautuvat kenenkään koskematta (tämä on tapahtunut minulle varmaan jo kymmeniä kertoja).
Fluttershy
 
Viestit: 136
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 15:51

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 26 Helmi 2015, 22:06

icepicked kirjoitti:
Yurika_ kirjoitti:
icepicked kirjoitti:Kaikki aika on suhteellista, sillä aika hidastuu massaltaan suuren kappaleen läheisyydessä. Vuoristossa elävä vanhenee nopeammin kuin maan pinnalla elävä, mutta kumpikin heistä elää omassa ajassaan ja kokee asioiden tapahtuvan yhtä nopeasti.

Lapset näkevät usein omiaan. Ihmisen kokemuksia voisi kutsua mielikuvitukseksi yliluonnollisen sijaan.


Skeptikot eivät usko, ehkä juuri skeptikot eivät saa ikuista elämää. Tehdään niin, että uskovat saavat, mutta skeptikot eivät. Skeptikot voivat olla juuri näitä ihmisiä, jotka ovat näitä "botteja", ettehän te voi todistaa, että te olisitte oikeasti olemassa tai, että pystyisitte oikeasti ajattelemaan. 8-)

Sinä havaitset minut, sinun kokemusmaailmassasi olen siis olemassa. Tai siis minä havaitsen sinun havaitsevan minut, joten oman kokemusmaailmani mukaan olen olemassa.

Nyt kuulostat perushihhulilta. Helvetillä uhkaaminen ei ole enää muodissa.



Kuolema vain ei ole loogista.
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja icepicked » 26 Helmi 2015, 22:12

Fluttershy kirjoitti:
icepicked kirjoitti:Lapset näkevät usein omiaan. Ihmisen kokemuksia voisi kutsua mielikuvitukseksi yliluonnollisen sijaan.

Ehkä jotkut lapset näkevät omiaan. Kai minäkin olen sitten vielä 15 vuotiaana lapsi, koska edelleen näen ja koen melko vahvasti epäluonnollisia asioita. En tiedä, miten selität oikeasti tapahtuneet asiat, jotka itse selitän "kummitusten" (itse kutsun niitä hahmoiksi) tekemiksi. Harvemmin esim 10 ovea ihan muuten vain avautuvat kenenkään koskematta (tämä on tapahtunut minulle varmaan jo kymmeniä kertoja).

Ei minulla ole mitään velvollisuutta todistaa toisen väitettä miksikään ennen, kuin hän itse todistaa sen todeksi. Minulla on nukkumaanmennessä usein vahva tunne, että takanani on joku, huoneessani on ihmisiä jne, mutta ne ovat vain aivojeni luomaa harhaa.

Saahan ihminen uskonnollinen olla halutessaan.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja Assassin » 26 Helmi 2015, 22:12

Tässä paranormaaliasiassa olen Trotskin kanssa täysin samaa mieltä.
Onko tylsää? Klikkaa tätä
Avatar
Assassin
 
Viestit: 67
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:47

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 26 Helmi 2015, 22:13

Fluttershy kirjoitti:Spoilerin takaa löytyy omia paranormaaleja kokemuksiani
Spoiler: näytä
Itse uskon vahvasti paranormaaliin. Olen omin silmin nähnyt niin "varjohahmoja", kuin niitä yleisesti tunnettuja läpikuultavia ihmishahmoja. Pienempänä näin niitä vielä enemmän. Muutaman vuoden ajan (ikäni silloin noin 9-11v) heräsin joka ikinen yö tasan ja täsmälleen minuuttia yli 12 yöllä. Joka ikinen yö. Joskus näin erään lapsen hahmon huoneeni nurkassa. Suurin osa "tapaamistani" hahmoista on ystävällisiä. Unohdin kerran avaimet kotiin kun lähdin ulos lenkittämään koiraa. Olin koko viikonlopun yksin kotona. 30 astetta pakkasta ja vielä ainakin 24 tuntia vanhempien kotiintuloon. Paniikissa ovella tajusin, ettei ollut avaimia mukana ja ovi oli lukossa. Kävin kuitenkin lenkillä saadakseni itseni rauhoittumaan. Kun reilun tunnin päästä tulin takaisin kotiin, oli ulko-ovi oli auki (ei siis auki raollaan, vaan auki, eli ei ollut lukossa) ja kaikki valot (paitsi ulkovalot) sammutettu. Kellään muulla ei ole avainta meidän taloomme, ja voin vannoa, että ovi oli tosiaan lukossa. Muutenkin olen huomannut välillä valojen sammuneen kun käyn nopeasti ulkona, tai kotiin tullessa kaikki ovet ovat apposen auki. näille ei ole mitään muuta selitystä. Lisäksi hautausmaa on minulle todella vaikea paikka. Vaikka se on kovin kiehtova ja erittäin ihana paikka, tulee välillä sellainen tunne, kuin joku yrittäisi varoittaa minua menemästä yhtään lähemmäs häntä. Joku, joka ei varmaan kuollut mieluisalla tavalla. Silloin on mielestäni korkea aika lähteä kotiin. Olen kuullut paljon tarinoita ihmisiltä, jotka ovat saaneet samankaltaisia tunteita joltain tietyltä haudalta tai alueelta hautausmaalla, ja näistä "varoituksista" huolimatta ovat menneet lähemmäs. Siitä eteenpäin muutaman päivän, viikon tai jopa kuukauden he ovat kokeneet tämän hahmon seuranneen heitä. On sattunut kaikkea epämiellyttävää ja pelottavaa, kuten kuolleita lemmikkejä, murtumia, yllättäviä sairauskohtauksia, läheisten sairastumisia ja jopa [läheisten] kuolemia. Siitä syystä yritän välttää hautausmaita. Itse en halua käyttää Ouija boardeja. Usein, jos kysyy väärän kysymyksen, tai jättää kysymättä jotain tärkeää, voi hahmo suuttua. Lisäksi on pieni mahdollisuus joutua keskusteluun demonin kanssa. Muutenkaan en pidä sellaisen taulun käyttämistä luotettavana tai turvallisena vaihtoehtona. Olen huomannut omassa kodissani (meillä on vanha talo) toistuvasti lapsen hahmon (saman siis, jonka näin välillä pienenä kun heräsin yöllä 00:01). Iäksi sanoisin noin 10. Ehkä tämä nimenomainen lapsi asui täällä joskus kauan sitten. Ehkä hän oli orpo, tai joutui tapaturman uhriksi. En kuitenkaan uskalla yrittää keskustella hänen kanssaan, koska en halua suututtaa häntä missään nimessä. Olen aika varma, että nimenomaan hän avasi oven minulle silloin viimetalvena, kun unohdin avaimet. Olen siitä edelleen kovin kiitollinen.


Kiitos siinä meni yöunet. :( Itse käyn hautausmaalla kuvaamassa rusakkoja ja lintuja.
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 26 Helmi 2015, 22:13

Assassin kirjoitti:Tässä paranormaaliasiassa olen Trotskin kanssa täysin samaa mieltä.


Ette voi todistaa mitään. :roll:

Eikö kuolema oikeastaan ole vaikea asia, jos sen ajattelee noin? Kaikki vain pimenisi, etkä enään olisi mitään. Et pystyisi ajattelemaan, olisit vain poissa, eikö se olisi hirveää? Et niinkun pystyisi mihinkään, sinua ei olisi. :thumbdown:
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja Fluttershy » 26 Helmi 2015, 22:16

icepicked kirjoitti:Saahan ihminen uskonnollinen olla halutessaan.

Oikeastaan minä olen ateisti, erosin kirkosta viime vuonna. Mutta olet kyllä oikeassa. Niin kauan kun se ei loukkaa tai satuta muita, saa ihminen uskoa mihin tahtoo.
Fluttershy
 
Viestit: 136
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 15:51

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 26 Helmi 2015, 22:21

Fluttershy kirjoitti:
icepicked kirjoitti:Saahan ihminen uskonnollinen olla halutessaan.

Oikeastaan minä olen ateisti, erosin kirkosta viime vuonna. Mutta olet kyllä oikeassa. Niin kauan kun se ei loukkaa tai satuta muita, saa ihminen uskoa mihin tahtoo.


En ole uskonnollinen ihminen! Mutta teoriat ovat teorioita ja todennäköisyys on todennäköisyys. (En puhu kristinuskosta, vaan omista teorioista ja ulottuvuuksista)
Viimeksi muokannut SpaghettiPapytus päivämäärä 26 Helmi 2015, 22:22, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja icepicked » 26 Helmi 2015, 22:22

Yurika_ kirjoitti:
Assassin kirjoitti:Tässä paranormaaliasiassa olen Trotskin kanssa täysin samaa mieltä.


Ette voi todistaa mitään. :roll:

Eikö kuolema oikeastaan ole vaikea asia, jos sen ajattelee noin? Kaikki vain pimenisi, etkä enään olisi mitään. Et pystyisi ajattelemaan, olisit vain poissa, eikö se olisi hirveää? Et niinkun pystyisi mihinkään, sinua ei olisi. :thumbdown:

Kuinka monta kertaa tämä täytyy toistaa? Väittelyvinkki: Väitteen esittäjän on todistettava väite, eli harhaa kunnes toisin todistetaan.

Sinäpassiivia vihaan.

Jos ei ajattele, ei tunne eikä osaa surra kuolemaansa. Kuollut ei tiedä olevansa kuollut. En voivotellut ennen syntymäänikään, joten miksi voivottelisin kuolemani jälkeen?
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 26 Helmi 2015, 22:23

icepicked kirjoitti:
Yurika_ kirjoitti:
Assassin kirjoitti:Tässä paranormaaliasiassa olen Trotskin kanssa täysin samaa mieltä.


Ette voi todistaa mitään. :roll:

Eikö kuolema oikeastaan ole vaikea asia, jos sen ajattelee noin? Kaikki vain pimenisi, etkä enään olisi mitään. Et pystyisi ajattelemaan, olisit vain poissa, eikö se olisi hirveää? Et niinkun pystyisi mihinkään, sinua ei olisi. :thumbdown:

Kuinka monta kertaa tämä täytyy toistaa? Väittelyvinkki: Väitteen esittäjän on todistettava väite, eli harhaa kunnes toisin todistetaan.

Sinäpassiivia vihaan.

Jos ei ajattele, ei tunne eikä osaa surra kuolemaansa. Kuollut ei tiedä olevansa kuollut. En voivotellut ennen syntymäänikään, joten miksi voivottelisin kuolemani jälkeen?


Mutta,eikö se ole pelottavaa silloin?
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja icepicked » 26 Helmi 2015, 22:28

Yurika_ kirjoitti:Mutta,eikö se ole pelottavaa silloin?

Kuollut ei ajattele eikä siten myöskään pelkää.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 26 Helmi 2015, 22:30

icepicked kirjoitti:
Yurika_ kirjoitti:Mutta,eikö se ole pelottavaa silloin?

Kuollut ei ajattele eikä siten myöskään pelkää.


Et saa minua kääntymään. Joskus kuoleman pelkoni oli niin suuri sen takia, että uskoin tuollai, että meinasin kuolla itse pelkoon.
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja Vieras » 26 Helmi 2015, 22:37

Oho. Kylläpäs Trotski ehti viedä sanat suustani sillä välin kun olin saunassa :D
Tässä kuitenkin pari kysymystä mietittäväksi: Jos ihmisen elämä jatkuu kuoleman jälkeen, mitä tapahtuu muille eliöille esim. voikukille tai kummituseläimille? Entä viruksille tai butaanihapolle niiden tuhoutumisen jälkeen? Miksi ne jatkaisivat olemassaoloaan kuoleman/tuhoutumisen jälkeen? Miksi mikään olisi ikuista?

Kuolemaa ei kuitenkaan kannata pelätä liikaa, sillä silloin ei voi nauttia elämästä.
Vieras
 

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja Sinisiipinen » 26 Helmi 2015, 22:39

En muistanut miten viesti poistetaan joten poistin sitten tästä tekstin. Tässä olin siis aiemmin kertonut ihmisestä joka katosi kuin savuna ilmaan. En kuitenkaan viitsinyt pitää pidempää tekstiä tässä sillä olen vainoharhainen ja pelkään että minut tunnistetaan..
Viimeksi muokannut Sinisiipinen päivämäärä 28 Helmi 2015, 16:51, muokattu yhteensä 1 kerran
Mikään ei ole mahdotonta.
Avatar
Sinisiipinen
Viaton ohikulkija
 
Viestit: 269
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:08

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja morso97 » 26 Helmi 2015, 22:40

Hups, tuo vieras olin siis minä :D
Moppe, Morsoliini, Mursu, Mursuli, Morsomur(s)u, Mopo, Morsuli, Mosuli
morso97
 
Viestit: 466
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 20:57
Paikkakunta: Stadi

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 26 Helmi 2015, 22:41

Vieras kirjoitti:Oho. Kylläpäs Trotski ehti viedä sanat suustani sillä välin kun olin saunassa :D
Tässä kuitenkin pari kysymystä mietittäväksi: Jos ihmisen elämä jatkuu kuoleman jälkeen, mitä tapahtuu muille eliöille esim. voikukille tai kummituseläimille? Entä viruksille tai butaanihapolle niiden tuhoutumisen jälkeen? Miksi ne jatkaisivat olemassaoloaan kuoleman/tuhoutumisen jälkeen? Miksi mikään olisi ikuista?

Kuolemaa ei kuitenkaan kannata pelätä liikaa, sillä silloin ei voi nauttia elämästä.


Ne ovat eliöitä, paitsi kasvit. Nekin jatkavat elämäänsä kuoleman jälkeen.
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja morso97 » 26 Helmi 2015, 22:52

Yurika_ kirjoitti:Ne ovat eliöitä, paitsi kasvit. Nekin jatkavat elämäänsä kuoleman jälkeen.

Niin mutta kuka päättää mitkä lajit saavat ikuisen elämän ja miksi? Herre käskee? Enpä taida uskoa...
Moppe, Morsoliini, Mursu, Mursuli, Morsomur(s)u, Mopo, Morsuli, Mosuli
morso97
 
Viestit: 466
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 20:57
Paikkakunta: Stadi

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 26 Helmi 2015, 22:54

Hassu fakta: En ole kokenut mitään paranormaalia, paitsi tasasiin aikoihin herääminen, mutta sekään ei mitään kovin epänormaalia ole. Äskön juoman hakeminen jääkapista oli pelottavaa näiden kummitusjuttujen jälkeen. Isäni on nähnyt enneunen, se todella toteutui. Isäni tuttava oli nähnyt kuolleen sukulaisensa. Mutta minä en ole kokenut mitään paranormaalia, vaikka olen iltaisin pitänyt silmäni auki hautausmaalla. Yhden kerran kirja on hävinnyt takuuvarmasta paikasta, kuin itsestään, mutta olin niin pieni, että vanhempanikin ovat voineet siirtää kirjaa.

Ehkä se voi johtua siitä, että en usko niin herkästi kaikkeen tuollaiseen. Esim. jos tulkitsisin kaiken pienenkin oudon jutun paranormaaliksi, ei tässä olisi mielenkiintoakaan. Seinässä on varjoa muistuttava juttu! Kuulin pienen koputuksen tuolini alta! Nyt alkoi taas tulla pelottava tunnelma.
Viimeksi muokannut SpaghettiPapytus päivämäärä 26 Helmi 2015, 22:55, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 26 Helmi 2015, 22:54

morso97 kirjoitti:
Yurika_ kirjoitti:Ne ovat eliöitä, paitsi kasvit. Nekin jatkavat elämäänsä kuoleman jälkeen.

Niin mutta kuka päättää mitkä lajit saavat ikuisen elämän ja miksi? Herre käskee? Enpä taida uskoa...


Kaikki elollinen saa.
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja icepicked » 26 Helmi 2015, 22:55

Millä tavalla kuollut voi jatkaa elämäänsä?

Muuten, kenelläkään meistä ei ole kehossamme yhtäkään samaa molekyyliä kuin syntyessämme.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 26 Helmi 2015, 22:59

icepicked kirjoitti:Millä tavalla kuollut voi jatkaa elämäänsä?

Muuten, kenelläkään meistä ei ole kehossamme yhtäkään samaa molekyyliä kuin syntyessämme.


Ulottuvuuksilla? Uudelleensyntymisellä? Jollain muulla, jota en tiädä?
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja icepicked » 26 Helmi 2015, 23:02

Yurika_ kirjoitti:
icepicked kirjoitti:Millä tavalla kuollut voi jatkaa elämäänsä?

Muuten, kenelläkään meistä ei ole kehossamme yhtäkään samaa molekyyliä kuin syntyessämme.


Ulottuvuuksilla? Uudelleensyntymisellä? Jollain muulla, jota en tiädä?

Sitä ei kuitenkaan voida todistaa. Mitä ovat "ulottuvuudet?"
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja morso97 » 26 Helmi 2015, 23:03

Yurika_ kirjoitti:
morso97 kirjoitti:
Yurika_ kirjoitti:Ne ovat eliöitä, paitsi kasvit. Nekin jatkavat elämäänsä kuoleman jälkeen.

Niin mutta kuka päättää mitkä lajit saavat ikuisen elämän ja miksi? Herre käskee? Enpä taida uskoa...


Kaikki elollinen saa.

Herra on hyvä ja vetää rajan elollisen ja elottoman välille; bakteerien, solujen, virusten, soluelimien ja orgaanisten molekyylien välille.
Miten esimerkiksi ihmisen suolistobakteeri jatkaa elämäänsä tuhoutumisensa jälkeen? Valaisetko minua? :?

Nyt kyllä tuntuu vähän offtopicilta, sori...
Moppe, Morsoliini, Mursu, Mursuli, Morsomur(s)u, Mopo, Morsuli, Mosuli
morso97
 
Viestit: 466
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 20:57
Paikkakunta: Stadi

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 26 Helmi 2015, 23:07

morso97 kirjoitti:
Yurika_ kirjoitti:
morso97 kirjoitti:
Yurika_ kirjoitti:Ne ovat eliöitä, paitsi kasvit. Nekin jatkavat elämäänsä kuoleman jälkeen.

Niin mutta kuka päättää mitkä lajit saavat ikuisen elämän ja miksi? Herre käskee? Enpä taida uskoa...


Kaikki elollinen saa.

Herra on hyvä ja vetää rajan elollisen ja elottoman välille; bakteerien, solujen, virusten, soluelimien ja orgaanisten molekyylien välille.
Miten esimerkiksi ihmisen suolistobakteeri jatkaa elämäänsä tuhoutumisensa jälkeen? Valaisetko minua? :?

Nyt kyllä tuntuu vähän offtopicilta, sori...


Elollinen = Omistaa aivot ja ajattelee niillä.

Ei mitään bakteereita tai sellaisia.
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja icepicked » 26 Helmi 2015, 23:09

Yurika_ kirjoitti:Elollinen = Omistaa aivot ja ajattelee niillä.

Ei mitään bakteereita tai sellaisia.

Sinut naurettaisiin pihalle biologian laitokselta, jos määrittelisit elollisen noin. Aivokuollutko ei jatka elämäänsä? Eikö kastematokaan?

Heh, yöt.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 26 Helmi 2015, 23:12

icepicked kirjoitti:
Yurika_ kirjoitti:Elollinen = Omistaa aivot ja ajattelee niillä.

Ei mitään bakteereita tai sellaisia.

Sinut naurettaisiin pihalle biologian laitokselta, jos määrittelisit elollisen noin. Aivokuollutko ei jatka elämäänsä? Eikö kastematokaan?

Heh, yöt.


Jatkaa, mutta hän ei todista sitä. Hän ei voi todistaa sitä niinkuin me, hän ei voi ajatella niinkuin me.
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja morso97 » 26 Helmi 2015, 23:22

Kyllä sinun Rape kannattaa tulla lukioon, biologian ja filosofian kurssit voivat muuttaa näkemystäsi yllättävästi :D
Sinä et muuten voi todistaa, että naapurissani ei asu Polypotus-nimistä näkymätöntä jättivelhoa, joka voi estää uudelleensyntymisesi, jos et maksa Sauli Niinistölle 100€. Sinun kannattaisi kyllä maksaa hänelle :D

Nyt kyllä juttujeni taso laski sen verran että taidan mennä nukkumaan minäkin.
Moppe, Morsoliini, Mursu, Mursuli, Morsomur(s)u, Mopo, Morsuli, Mosuli
morso97
 
Viestit: 466
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 20:57
Paikkakunta: Stadi

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja Santiny » 26 Helmi 2015, 23:32

morso97 kirjoitti:Kyllä sinun Rape kannattaa tulla lukioon, biologian ja filosofian kurssit voivat muuttaa näkemystäsi yllättävästi :D
Sinä et muuten voi todistaa, että naapurissani ei asu Polypotus-nimistä näkymätöntä jättivelhoa, joka voi estää uudelleensyntymisesi, jos et maksa Sauli Niinistölle 100€. Sinun kannattaisi kyllä maksaa hänelle :D

Nyt kyllä juttujeni taso laski sen verran että taidan mennä nukkumaan minäkin.


Kyllähän tuo vähän nauratti. Juuri tuommoisia juttuja hörhöyhteisöltä kuulee vähän väliä. Olen käynyt Sedonassa Katsokaa nyt tätäkin, kyllä minä tiedän. Ne ovat ihan pähkinöinä ufoista ja energipyörteistä. Kerran luontaistuotekaupan myyjä katsoi minua todella pahasti kun sanoin, etten usko kristallien hieromiseen :D Olin ostamassa suolapiippua, jonka toiminnalle sentään löytyi kemiallisia perusteluja. Ei tosin toiminut, mutta todennäköisyys oli silti korkeampi kuin niiden kristallien kanssa. Minun on ollut vaikea uskoa näihin vaihtoehtoisiin hoitoihin, erityisesti sen jälkeen kun noita kristalleja markkinoitiin terveellisinä, koska niissä on "korkea alkuainepitoisuus". On uraanissakin korkea alkuainepitoisuus, mutta ei se silti terveellistä ole.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja <Empty> » 27 Helmi 2015, 09:33

Minen oo kokenu myöskään mitään paranormaalia, enkä ole varma haluaisinkokaan. Osaan välillä olla todella vainoharhainen, ja ollessani pieni, aina kun katsoin vähänkin pelottavan elokuvan, ajattelin koko ajan peloissani. Sitten minusta tuli viisas ja lakkasin pelkäämästä, ja nauroin kaikelle. :D

Itseasiassa kerran sain vanhan television päälle, vaikkei kaukosäätimessä ollutkaan pattereita. Mutta uskon tämän johtuneen siitä että kaukosäätimeen oli jäänyt hetki sitten sen käyttämisestä vähän virtaa. Tai sitten siirsin energiaa itsestäni.

Kerran muuten oli todella pimeää ja katsoin ikkunaan. Sitten siinä olikin hehkuvat silmät ja näin ne aivan selvästi. En aluksi ymmärtänyt mitä katsoin, ja normaalisti olisi tullut sydän kurkkuun, vaan tajusin sen olevan kissani haluamassa sisään :D

Olisin voinut saada sydärin :P
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja Muoviomena » 27 Helmi 2015, 09:41

Itse en muista kokeneeni mitään mitä voisin sanoa paranormaaliksi. Kyllähän minullakin tietty niitä on että tuntee ettei ole yksin tai että joku näyttää pimeässä ihmiseltä sun muita perusjuttuja. Muilla näyttää olevan paljon enemmän kokemuksia tällaisista asioista. :roll:
Avatar
Muoviomena
Ei syötävä
 
Viestit: 306
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 16:21

Re: Keskustelua paranormaalista

ViestiKirjoittaja Fnfn » 01 Maalis 2015, 15:07

Okei, tänne näköjään syntyi ihan kunnon keskustelu. No, joka tapauksessa, kerron omista paranormaaleista kokemuksistani. Spoilerista löytyy, sillä olen kertonut näitä muillekkin ja en halua, että löytyisi vaikkapa hakukoneen kautta.

Spoiler: näytä
1. Tätini irtautui ruumiistaan ollessaan pienenä keuhkokuumeessa
- Ei siis tapahtunut minulle, mutta tädilleni hänen ollessaan 8-vuotias, kaksi viikkoa kestäneen keuhkokuumeen aikana. Tietenkin kyseessä voi olla uni, hallusinaatio tai muu sellainen.

2. Vedenkeitin meni yöllä itsestään päälle ja keitti vettä kun kaikki oltiin nukkumassa
- Kyseessä saattaa olla kyllä jokin sähköpurkauma tms. muu mihin en ole niin perehtynyt :mrgreen:

3. Joku pesi vessassa useana yönä hampaitaan, vaikka kukaan ei ollut vessassa
- Tämä on paranormaalein kokemukseni ja sen on jakanut myös siskoni. Aivan alkuyöstä, yleensä joskus 12-1 maissa, kun me olemme olleet hereillä, mutta sängyssä, on kauimmaisesta vessasta kuulunut hampaiden pesua. Silti, vaikka vanhempani olisivat olleet jo nukkumassa jo pitkän aikaa ja veljeni olisi ollut koneella ja olisin kuullut hänen liikkuvan huoneessaan. Isosisko se ei voinut olla, sillä hän oli niihin aikoihin ulkomailla. Joku ehdotti syyksi sitä, että joku perheenjäseneni kävelisi unissaan, mutta en usko että niin on, sillä olisin huomannut jos joku olisi kävellyt huoneemme ohitse, tai ainakin jompi kumpi meistä olisi huomannut. Tämä hampaidenpesuhomma toistui about 5 kertaa.

4. Äänekkäät kuiskaukset, joissa minua kutsutaan nimeltä
- Yleensä yöllä, joten luultavasti jonkin sortin unta.
Viimeksi muokannut Fnfn päivämäärä 01 Maalis 2015, 15:33, muokattu yhteensä 1 kerran
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Seuraava

Paluu Pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron