Kehonpainoharjoittelu vs. kuntosali

Kehonpainoharjoittelu vs. kuntosali

ViestiKirjoittaja Atrytone » 26 Syys 2017, 03:06

Kuten me kaikki tiedämme, kehonpainoharjoittelulla voi saada ihan yhtä hyviä tuloksia kuin painojen nostelulla. Siitä huolimatta kaikilla on pakkomielle käydä salilla vaikka sitten vain kuvaamassa persettään peilin edessä.

Olen ollut innokas kehonpainoharjoittelun kannattaja, mutta itse en ole sitä koskaan harrastanut. Siihen on monia syitä. Ensinnäkin painan yksinkertaisesti liikaa. Toisekseen en vain nauti siitä. Aloin siis käymään salilla ja tykkään kun siitä huolimatta että on huonokuntoinen läski voi nostaa aika paljon. Se on kivaa. Joskus kun olen yrittänyt jotain kotona tehtävää lihaskuntoharjoittelua pienillä painoilla tai ilman, olen vain masentunut ja luovuttanut.

Kumpikin tapa harjoitella on ihan hyviä. Erona on se, että kuntosalille ei ole pakko mennä. Kehonpainoharjoittelua sen sijaan on kaikkien liikkujien lähes pakko tehdä. Se mikä monia ärsyttää on varmasti se että nykyään kun halutaan aloittaa liikuntaharrastus, ostetaan heti jäsenyys Beauty Centeriin tai EasyFittiin. Nykyään kuntosali nähdään ainoana aikuisten liikuntaharrastuksena.

Jos lihaskuntoharjoittelulla halutaan vain tukea jotain toista lajia, esimerkiksi jalkapalloa, kannattaa harkita molempia. Ammattilaiset käyvät aina salilla mutta harjoittelevat hurjia määriä myös omalla painollaan. Voisi sanoa, että mitä kovemmalla tasolla ollaan, sitä enemmän tarvitaan erilaisia harjoitteita. Osassa niistä voidaan käyttää myös vapaita painoja.

Joko siis nostelet painoja, harjoittelet omalla painollasi tai teet molempia. Millä tahansa tyylillä varmasti päästään tavoitteisiin jos osataan suunnitella harjoittelu huolellisesti. Molemmissa on hyötyjä, jotka ammattiurheilijan on pakko käyttää, mutta meille muille sellainen tuskin on vaivan arvoista.

Ainoa asia mitä ei kannata tehdä, on laitteet. Jos käy salilla, kannattaa käyttää mahdollisimman paljon vapaita painoja. Niitä käyttäessä mahdollisuudet ovat rajattomat. Laitteita voi toki käyttää jos välttämättä haluaa, mutta mitään järkeä siinä ei yleensä ole.

Tänään me unohdetaan kaikki turha liikunta
Tänä yönä me ei tarvita tuntiakaan unta
Avatar
Atrytone
Limsamestari
Limsamestari
 
Viestit: 955
Liittynyt: 20 Huhti 2015, 13:47
Paikkakunta: Panama

Re: Kehonpainoharjoittelu vs. kuntosali

ViestiKirjoittaja Atrytone » 26 Syys 2017, 03:12

Noin kuukaudessa olen oppinut paljon hyödyllisiä asioita. Esimerkiksi sen, että rintalihakset eivät ole tissien alla ja että hauis ei ole tärkein lihas edes käsissä, vaikka hyvältä näyttääkin.
Tänään me unohdetaan kaikki turha liikunta
Tänä yönä me ei tarvita tuntiakaan unta
Avatar
Atrytone
Limsamestari
Limsamestari
 
Viestit: 955
Liittynyt: 20 Huhti 2015, 13:47
Paikkakunta: Panama

Re: Kehonpainoharjoittelu vs. kuntosali

ViestiKirjoittaja Vieras » 26 Syys 2017, 07:14

Niinno laitteet ovat hyvä esimerkiksi henkilölle, jolla on jonkinlainen treenaamista rajoittava vamma.

Henkilökohtaisesti tykkään treenata lähinnä kehonpainolla, koska voin tehdä sen kotona ja koska haluan oppia myös mahdollisimman paljon koordinaatiota samalla.

Jotkuthan sanovat, ettei kehonpainoharjoituksilla voi saavuttaa yhtä isoa ja vahvaa kehoa kuin painoilla. En tosiaan ole nähnyt yhtään punaista lihas- suoni-ilmapalloa, joka väittää harjoittelevansa vain kehonpainolla. Toisaalta kun katsoo esim. Frank Medranon kehoa ja liikuntasuorituksia, minä ainakaan en jää kaipaamaan sitä että voisin nostaa auton, mutten mahdu ovesta sisään.
Vieras
 

Re: Kehonpainoharjoittelu vs. kuntosali

ViestiKirjoittaja icepicked » 26 Syys 2017, 07:25

En jaksa raahautua salille ja kehonpainoharjoittelu on jostakin syystä epämiellyttävää eikä alavartalolle edes kovin tehokasta. Ratkaisu: kahvakuulat. Paitsi että niitäkin pitäisi olla koko ajan ostelemassa lisää ja myymässä liian pieniä pois.

Muutama kyykky sinne tai tänne ei tunnu missään eikä minulla ole kärsivällisyyttä tehdä niitä loputtomiin. Mieluummin muutama raskas liike kuin kymmeniä kevyitä. Jalat tulevat kipeiksi oikeastaan vain miekkailupäivien jälkeen, kun yhteenlaskettu aika puolittaisessa askelkyykyssä on useita kymmeniä minuutteja.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Kehonpainoharjoittelu vs. kuntosali

ViestiKirjoittaja Santiny » 26 Syys 2017, 09:50

Itsellä kokemusta on lähinnä kehonpainolla testaamisesta. Kuminauhaa on kyllä käytetty myös vastusta tuomaan. Taitoluistelussa itse suorituskin on kuitenkin lukuisia toistoja ilman lisäpainoja (paitsi luistimet itse ja nehän kyllä painavat). Vapaapainoja sitten vanhempana muun harjoittelun tueksi. Luistelussa käsivoimat ovat täysin toissijaisia, kunhan jaksaa pitää ne ylhäällä suorituksen ajan. Lihaskuntoharjoittelu keskittyykin vahvasti keskivartaloon ja jalkoihin.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Kehonpainoharjoittelu vs. kuntosali

ViestiKirjoittaja Vieras » 26 Syys 2017, 10:06

[quote="icepicked"]En jaksa raahautua salille ja kehonpainoharjoittelu on jostakin syystä epämiellyttävää eikä alavartalolle edes kovin tehokasta. Ratkaisu: kahvakuulat. Paitsi että niitäkin pitäisi olla koko ajan ostelemassa lisää ja myymässä liian pieniä pois.

Muutama kyykky sinne tai tänne ei tunnu missään eikä minulla ole kärsivällisyyttä tehdä niitä loputtomiin. Mieluummin muutama raskas liike kuin kymmeniä kevyitä. Jalat tulevat kipeiksi oikeastaan vain miekkailupäivien jälkeen, kun yhteenlaskettu aika puolittaisessa askelkyykyssä on useita kymmeniä minuutteja.[/quote]

Kehonpainoharjoittelustahan voi halutessaan saada alakropallekin tehokasta. Äärimmäisenä esimerkkinä pistoolikyykyt ovat käsittääkseni haastavia kovemmassakin kunnossa oleville.

Itse koitin pari päivää sitten tältä videolta löytyvää jalkatreeniä ja itselläni ainakin tuntui tehoavan.
https://youtu.be/D9hFJlcZkYc
Toivottavasti tuo linkki nyt toimii.

Oikeastaan suosittelisin vilkaisemaan tuota Athlean X -kanavaa muutenkin, jos treenaaminen, ruokavalio tmv. kiinnostaa. Kanavaa pyörittävä äijä, Jeff, osaa tietääkseni asiansa aika hyvin ja tarjoaa videoillaan hyviä vinkkejä muidenmuassa treenaamiseen (niin kehonpainolla kuin salillakin), ruokavalioon, huonon ryhdin korjaamiseen ja vammojen välttämiseen sekä tarvittaessa niiden ympäriltä treenaamiseem.
Vieras
 

Re: Kehonpainoharjoittelu vs. kuntosali

ViestiKirjoittaja Atrytone » 26 Syys 2017, 23:06

Vieras kirjoitti:En tosiaan ole nähnyt yhtään punaista lihas- suoni-ilmapalloa, joka väittää harjoittelevansa vain kehonpainolla.


Enkä mä ketään harrastusmielessä treenaavaa joka vetäisi steroideja. Paitsi jotku jotka käy salilla.
Tänään me unohdetaan kaikki turha liikunta
Tänä yönä me ei tarvita tuntiakaan unta
Avatar
Atrytone
Limsamestari
Limsamestari
 
Viestit: 955
Liittynyt: 20 Huhti 2015, 13:47
Paikkakunta: Panama

Re: Kehonpainoharjoittelu vs. kuntosali

ViestiKirjoittaja icepicked » 27 Syys 2017, 07:21

No joo, kyllä esimerkiksi "vuorikiipeilijä" alkaa aika äkkiä tuntua, mutta kun en jaksa, yääh! On paljon hauskempaa miekkailla, koska siinä ei tule ajatelleeksi toimintaa treenaamisen kannalta.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Kehonpainoharjoittelu vs. kuntosali

ViestiKirjoittaja Vieras » 27 Syys 2017, 11:52

[quote="Atrytone"][quote="Vieras"]En tosiaan ole nähnyt yhtään punaista lihas- suoni-ilmapalloa, joka väittää harjoittelevansa vain kehonpainolla.[/quote]

Enkä mä ketään harrastusmielessä treenaavaa joka vetäisi steroideja. Paitsi jotku jotka käy salilla.[/quote]

Niin siis ovatko ne ilmapallotyypit aina roinaajia vai?
Vieras
 

Re: Kehonpainoharjoittelu vs. kuntosali

ViestiKirjoittaja Atrytone » 28 Syys 2017, 17:56

Vieras kirjoitti:
Atrytone kirjoitti:
Vieras kirjoitti:En tosiaan ole nähnyt yhtään punaista lihas- suoni-ilmapalloa, joka väittää harjoittelevansa vain kehonpainolla.


Enkä mä ketään harrastusmielessä treenaavaa joka vetäisi steroideja. Paitsi jotku jotka käy salilla.


Niin siis ovatko ne ilmapallotyypit aina roinaajia vai?


totta vitussa
Tänään me unohdetaan kaikki turha liikunta
Tänä yönä me ei tarvita tuntiakaan unta
Avatar
Atrytone
Limsamestari
Limsamestari
 
Viestit: 955
Liittynyt: 20 Huhti 2015, 13:47
Paikkakunta: Panama

Re: Kehonpainoharjoittelu vs. kuntosali

ViestiKirjoittaja Vieras » 28 Syys 2017, 20:31

[quote="Atrytone"][quote="Vieras"][quote="Atrytone"][quote="Vieras"]En tosiaan ole nähnyt yhtään punaista lihas- suoni-ilmapalloa, joka väittää harjoittelevansa vain kehonpainolla.[/quote]

Enkä mä ketään harrastusmielessä treenaavaa joka vetäisi steroideja. Paitsi jotku jotka käy salilla.[/quote]

Niin siis ovatko ne ilmapallotyypit aina roinaajia vai?[/quote]

totta vitussa[/quote]

K
Vieras
 

Re: Kehonpainoharjoittelu vs. kuntosali

ViestiKirjoittaja Vieras » 01 Loka 2017, 10:51

Joko sinä saasta olet lähtenyt lukiostani?
Vieras
 

Re: Kehonpainoharjoittelu vs. kuntosali

ViestiKirjoittaja icepicked » 01 Loka 2017, 11:58

Vieras kirjoitti:Joko sinä saasta olet lähtenyt lukiostani?

Mitä helvettiä nyt taas?

//Lähetin yksäriä.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Kehonpainoharjoittelu vs. kuntosali

ViestiKirjoittaja Vieras » 04 Loka 2017, 06:17

[quote="icepicked"][quote="Vieras"]Joko sinä saasta olet lähtenyt lukiostani?[/quote]
Mitä helvettiä nyt taas?

//Lähetin yksäriä.[/quote]

Hetken luulin jonkun esittävän minua bc näin sinua lukiossa vielä viime vuonna, mutta on the other hand en ole saanut mitään yksityisviestiä, joten ainakin sinä ilmeisesti tulkitsit tässä olevan kyse jostain muusta.

Inhottavan hämmentävää näin aikaisin aamusta.
Vieras
 

Re: Kehonpainoharjoittelu vs. kuntosali

ViestiKirjoittaja Vieras » 04 Loka 2017, 06:23

Tai wait ehkä se onkin jotain Kurpizzan ja Atryn välillä? Mut eivätkö ne jo päässeet lukiosta? Ainakin toinen?
Vieras
 

Re: Kehonpainoharjoittelu vs. kuntosali

ViestiKirjoittaja icepicked » 04 Loka 2017, 08:15

Vieras kirjoitti:Tai wait ehkä se onkin jotain Kurpizzan ja Atryn välillä? Mut eivätkö ne jo päässeet lukiosta? Ainakin toinen?

Joo just sitä. Ja ikänsä puolesta Atry ei ole päässyt lukiosta, minä hyppäsin vähän juttuja yli ja olen yliopistolla. Pitäisi kyllä palauttaa Fränälle eräs kirja.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Kehonpainoharjoittelu vs. kuntosali

ViestiKirjoittaja YuriOnHomoJäällä » 04 Loka 2017, 19:04

icepicked kirjoitti:
Vieras kirjoitti:Tai wait ehkä se onkin jotain Kurpizzan ja Atryn välillä? Mut eivätkö ne jo päässeet lukiosta? Ainakin toinen?

Joo just sitä. Ja ikänsä puolesta Atry ei ole päässyt lukiosta, minä hyppäsin vähän juttuja yli ja olen yliopistolla. Pitäisi kyllä palauttaa Fränälle eräs kirja.


Lukion voi suorittaa kahdessa vuodessa, jos sinulla ei ole elämää ja et myöskään halua viettää aikaa lukiokavereidesi kanssa.
"I like shattering diamonds aka myself" - Steven 2017
YuriOnHomoJäällä
 
Viestit: 329
Liittynyt: 07 Huhti 2017, 22:39

Re: Kehonpainoharjoittelu vs. kuntosali

ViestiKirjoittaja YuriOnHomoJäällä » 04 Loka 2017, 19:05

icepicked kirjoitti:
Vieras kirjoitti:Tai wait ehkä se onkin jotain Kurpizzan ja Atryn välillä? Mut eivätkö ne jo päässeet lukiosta? Ainakin toinen?

Joo just sitä. Ja ikänsä puolesta Atry ei ole päässyt lukiosta, minä hyppäsin vähän juttuja yli ja olen yliopistolla. Pitäisi kyllä palauttaa Fränälle eräs kirja.


Ikä on vain numero! Opiskelupaikka on laitos ja se ei tee sinusta sen kypsmepää kun olet. Viisauskaan ei tee sinusta järkevämpää kuin olet. Minulla on kymppejä useista aineista, mutta en silti koe itseäni millään tavalla kypsäksi.
"I like shattering diamonds aka myself" - Steven 2017
YuriOnHomoJäällä
 
Viestit: 329
Liittynyt: 07 Huhti 2017, 22:39

Re: Kehonpainoharjoittelu vs. kuntosali

ViestiKirjoittaja jokutyyppi19 » 04 Loka 2017, 20:31

YuriOnHomoJäällä kirjoitti:
icepicked kirjoitti:
Vieras kirjoitti:Tai wait ehkä se onkin jotain Kurpizzan ja Atryn välillä? Mut eivätkö ne jo päässeet lukiosta? Ainakin toinen?

Joo just sitä. Ja ikänsä puolesta Atry ei ole päässyt lukiosta, minä hyppäsin vähän juttuja yli ja olen yliopistolla. Pitäisi kyllä palauttaa Fränälle eräs kirja.


Ikä on vain numero! Opiskelupaikka on laitos ja se ei tee sinusta sen kypsmepää kun olet. Viisauskaan ei tee sinusta järkevämpää kuin olet. Minulla on kymppejä useista aineista, mutta en silti koe itseäni millään tavalla kypsäksi.


Kukaan ei sanonut mitään tuohon liittyvää.
We have such sights to show you.

Everything is chaos but it's synchronized.
Avatar
jokutyyppi19
 
Viestit: 918
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 12:12

Re: Kehonpainoharjoittelu vs. kuntosali

ViestiKirjoittaja icepicked » 05 Loka 2017, 09:28

YuriOnHomoJäällä kirjoitti:
icepicked kirjoitti:
Vieras kirjoitti:Tai wait ehkä se onkin jotain Kurpizzan ja Atryn välillä? Mut eivätkö ne jo päässeet lukiosta? Ainakin toinen?

Joo just sitä. Ja ikänsä puolesta Atry ei ole päässyt lukiosta, minä hyppäsin vähän juttuja yli ja olen yliopistolla. Pitäisi kyllä palauttaa Fränälle eräs kirja.


Lukion voi suorittaa kahdessa vuodessa, jos sinulla ei ole elämää ja et myöskään halua viettää aikaa lukiokavereidesi kanssa.

Juuri niin. Lukiossa oli enimmäkseen tylsää ja "kaverit" olivat ikäviä.

Kukaan ei kyllä väittänytkään sinua kypsäksi.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38


Paluu Pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron