Jokin älykäs aloitus

Jokin älykäs aloitus

ViestiKirjoittaja Nasse-setä » 04 Maalis 2015, 16:35

Mietin tässä jotakin älykästä aloitusta, joka olisi aiheeltaan neutraali ja josta keskusteleminen olisi edes jollain lailla mielenkiintoista. Taidan tarvita aloituksenteossa vähän apua, koska tästä ei tule mitään.

Ulkopolitiikka --> ei
YK:n uusi sopimus ja sen ratifioiminen Suomen lainsäädäntöön --> ei
Sofi Oksasen tapa esittää Viron historia --> ei
Sofi Oksasen tapa käsitellä naisiin kohdistuvaa väkivaltaa --> ei
Sipsit --> ei, ja mitä saakelin keskustelemista perunalastuissa olisikaan; itse en niitä syö mutta nuoriso...
Toosateeveen parhaat --> ei, koska niitä kukin varmaan itse katsoo netistä

Eli kuten näette, tämä ei oikein luonnu. Ideoita?
Avatar
Nasse-setä
Tirehtööri von Pullonvirittäjä
 
Viestit: 434
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 07:14

Re: Jokin älykäs aloitus

ViestiKirjoittaja biologinalku » 04 Maalis 2015, 16:43

Voisimme keskustella esimerkiksi siitä, pitäisikö nuorison tuntea paremmin luontoa ja pitäisikö biologian/ympäristö- ja luonnontiedon opetusta kouluissa lisätä.
"Valta tuo mukanaan hirvittävän vastuun halusimmepa sitä tai emme. Meidän käsissämme on nyt oma kohtalomme ja kaikkien niiden elävien olentojen tulevaisuus, jotka kanssamme jakavat maan."
-Sir David Attenborough
Avatar
biologinalku
Valvoja
Valvoja
 
Viestit: 2224
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 22:35

Re: Jokin älykäs aloitus

ViestiKirjoittaja Herra X » 04 Maalis 2015, 16:47

Elektroniikkajätteen laiton vienti kehitysmaihin hävitettäväksi ja sen estäminen.
Herra X
 

Re: Jokin älykäs aloitus

ViestiKirjoittaja Siiliö » 04 Maalis 2015, 16:56

biologinalku kirjoitti:Voisimme keskustella esimerkiksi siitä, pitäisikö nuorison tuntea paremmin luontoa ja pitäisikö biologian/ympäristö- ja luonnontiedon opetusta kouluissa lisätä.


En tiedä, millä tasolla nuorten luonnontuntemus on tätä nykyä, mutta et voi olla tosissasi. Tälläkin hetkellä koulussa on niin paljon bilsaa, että jotkut asiat ovat oikeasti aivan saatanan turhia, eivätkä auta muuta kuin jos aikoo joksikin professoriksi tmv. Ihan oikeesti, miksi minun pitäisi tietää kasvisolun osat??
Henkilö x: Tiesin olevani elin-tärkeä ❤
Minä: Mäkin tiesin olevani elin. Mulkku nimittäin.

-Siiliö-
Siiliö
Von Sadist
 
Viestit: 674
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 15:21

Re: Jokin älykäs aloitus

ViestiKirjoittaja Nasse-setä » 04 Maalis 2015, 16:56

biologinalku kirjoitti:Voisimme keskustella esimerkiksi siitä, pitäisikö nuorison tuntea paremmin luontoa ja pitäisikö biologian/ympäristö- ja luonnontiedon opetusta kouluissa lisätä.


Kuule. Mitä jos sinä välillä keskustelisit jostakin muusta kuin luonnosta? Ei tämä ole piruilua, kun ihan oikea kysymys. Ajattele mikä määrä aiheita ajateltavaksi, jos on pitkään keskittynyt vain yhteen asiaan?

Ei-luontoteemaa puoltaisi myös se, että muut pääsisivät välillä esittelemään asiantuntemustaan.

Teenkin siitä kysymyksen: Mikä täällä on kunkin ykkös- (ja miksei kakkos- ja kolmoskin) mielenkiinnon kohde ja mistä teillä on tietoa ja mistä keskustelette mielellänne?

Trotski nyt tiedetään, mutta kerratkoon vielä. Sinäkin saat vapaasti kerrata, että mikä biologian osa-alue.

Ehkä minua kiusasi sinun ehdotuksessasi se, että pitäisikö muiden perehtyä tarkemmin juuri sinun alueesi asioihin. Olemme uudelle avoimina keskustelleet jo aika paljon biologiasta ja linnuista, ja kiitos monista hyvistä aloituksistasi. Minusta ne ovat mielenkiintoisia (tiettyyn rajaan saakka).Tässä on kuitenkin se pointti, että sinä perehtyisit välillä johonkin muuhun, mikä taas edellyttää, että muut avoimesti tuovat esille osaamisensa.

Vastavuoroisuus, niinku.
Avatar
Nasse-setä
Tirehtööri von Pullonvirittäjä
 
Viestit: 434
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 07:14

Re: Jokin älykäs aloitus

ViestiKirjoittaja Nasse-setä » 04 Maalis 2015, 16:57

Siiliö kirjoitti:
biologinalku kirjoitti:Voisimme keskustella esimerkiksi siitä, pitäisikö nuorison tuntea paremmin luontoa ja pitäisikö biologian/ympäristö- ja luonnontiedon opetusta kouluissa lisätä.


En tiedä, millä tasolla nuorten luonnontuntemus on tätä nykyä, mutta et voi olla tosissasi. Tälläkin hetkellä koulussa on niin paljon bilsaa, että jotkut asiat ovat oikeasti aivan saatanan turhia, eivätkä auta muuta kuin jos aikoo joksikin professoriksi tmv. Ihan oikeesti, miksi minun pitäisi tietää kasvisolun osat??


Jotakuinkin tätä minä uumoilin. - Siiliö, mitä sinä osaat parhaiten?
Avatar
Nasse-setä
Tirehtööri von Pullonvirittäjä
 
Viestit: 434
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 07:14

Re: Jokin älykäs aloitus

ViestiKirjoittaja Santiny » 04 Maalis 2015, 17:13

Minä puhun mieluusti koodaamisesta ja siitä, miten paljon matalan tason kielet ottavat päähän. Peleistä puhuisin myös, mutta täältä ei aiemman aloitukseni perusteella pahemmin löytynyt pelaajia :( Ylipäätään kaikki nörtteily on minun juttuni.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Jokin älykäs aloitus

ViestiKirjoittaja icepicked » 04 Maalis 2015, 17:22

Minun mielestäni Sofi Oksas-aiheet kuulostivat kiinnostavilta. Kaikki palstalla eivät tosin liene lukeneet hänen romaanejaan - minäkin vain yhden. Kirjallisuudesta ja sen osa-alueista voisi toki keskustella muutenkin. 1900-luvun alun historia kiinnostaa minua, mutten ole varma, voiko aihetta enää lypsää Hitler-sekoilun jälkeen.

Viattomuus ja ihmisten suhtautuminen väkivallan uhriin viattomuuden määrän perusteella on kiinnostava aihe.

Sain muuten Sisustajan luettua.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Jokin älykäs aloitus

ViestiKirjoittaja <Empty> » 04 Maalis 2015, 17:25

biologinalku kirjoitti:Voisimme keskustella esimerkiksi siitä, pitäisikö nuorison tuntea paremmin luontoa ja pitäisikö biologian/ympäristö- ja luonnontiedon opetusta kouluissa lisätä.


Jos on pakko tee vaikka sammakoiden silpuamisesta.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Jokin älykäs aloitus

ViestiKirjoittaja Fnfn » 04 Maalis 2015, 17:31

Okei, yritän miettiä.

1. Musiikki
2. Kirjallisuus
3. Elokuvat ja sarjat


On jo aiheita ylläolevista.

Nämä eivät ole järjestyksessä, tulee kun muistuu mieleen:
4. Murhamysteerit ja nuuskiminen: yleinen uteliaisuus
5. Minä itse
6. Historia
7. Taide
8. Suomi ja suomalaisuus
9. Matkustelu: elämänne ulkomaanmatkat

Ylipäätänsä minäkin tykkään nörtteilystä, mutta olen eri nörttisarjaa kuin Santiny!

En ole ehkä liian asiallisten ja älykkäiden aiheiden keskustelijamateriaalia.

1. Uskonnonopetuksen tarpeellisuus
---> olisi sanottavaa, mutta en jaksaisi puhua uskonnosta.
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Sipsit

ViestiKirjoittaja Nasse-setä » 04 Maalis 2015, 17:37

Minä puolestani olen lähinnä filologi (vaikka koko sanaa ei enää edes käytetä - vastustan, se on hyvä sana). Lisäksi minulla on oikeakin ammatti, ja siihen taas kuuluu se, että on kiinnostunut vähän kaikesta.

Se onkin ominaispiirteeni, olen todella kiinnostunut oikeastaan kaikesta. Myös Bilsen lintujutuista. Toisaalta myös siitä YK:n sopimuksesta, mutta en odota, että kukaan haluaisi keskustella siitä. Lisäksi pidän härpäkkeitä, kapineista ja sen sellaisesta. Tänään Bullen kanssa ideoimme järkyttävän tuotteen ja nauroin maha kippurassa.

Tuote: vaaka, jossa on kännykkälinkitys. Toisin sanoen, on vaaka, ja aina kun joku (vaimo) käy vaa'alla, lukema tulee tekstiviestillä kännykkään (joka on miehellä). Mies on siis tässä esimerkkitapauksessa ostanut vaa'an.

Eli aina silloin tällöin kännykkä piippaa. 78,8 kg. 78,4 kg. 78,4 kg. "Kuinkas dieettisi edistyy?" "Pitäisikö sinun harkita tuota levitteiden käyttöä?"

Tosin, mies on harmillisessa tilanteesa, mikäli kännykkä piippaa tasaisesti kuuttakymmentä kiloa ja sitten miehen ollessa töissä kännykkä yhtäkkiä piippaa 89,2 kg.

Voisikohan kyseinen tuote menestyä ja olisikohan se edes laillinen?
Avatar
Nasse-setä
Tirehtööri von Pullonvirittäjä
 
Viestit: 434
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 07:14

Re: Jokin älykäs aloitus

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 04 Maalis 2015, 17:41

Sellainen aihe, josta muutkin pystyisivät keskustelemaan?

Nöyp. Sellaista ei ole. Tiedän siitä ja tästä yhtä sun toista, mutta mihinkään en ole perehtynyt niin paljoa, että se edes minimaalisesti yltäisi jonkun toisen palstalaisen tietotasoon. Mytologiasta ja avaruusjutuista tiedän paljon, mutta njääh, ei niistä saa aikaiseksi keskustelua tms. Ja avaruus juttujakin on tullut sen verran uutta tietoa, että eipä siitäkään hyödy. Paranormaali ei kiinnosta, tai sitten en vain jostain syystä jaksa lukea ikinä aloitusta tai jatisen jotain aiheen vierestä. Saattaisin pystyä puhumaan jostain Hobitista tai Marvelista, mutta muistaakseni vain kaksi vakkaria ovat katsoneet samoja elokuvia (?), joten huonoja puheenaiheita nekin.
Lapsuuden lastenohjelmistakin ollaan keskusteltu jo kolmeen otteeseen. Lomamatkat ovat aika hankala aihe, koska en ole muistiaikana käynyt Haaparantaa kauempana...

Oikeastaan, ainoa missä pärjään edes joten kuten on läpän heitto. Surkean sellaisen, mutta läpänpä kuitenkin.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Jokin älykäs aloitus

ViestiKirjoittaja <Empty> » 04 Maalis 2015, 17:44

Kyllä minä Marvelia tiedän. Kuitenkin vain perus Spiderman ja Hulk.

Hobitista katsoin kaksi ekaa, voisin katsoa myöh lisää.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Jokin älykäs aloitus

ViestiKirjoittaja Fnfn » 04 Maalis 2015, 17:52

Mytologiasta ja avaruusjutuista tiedän paljon-
Minäkin! :mrgreen: Tai no, "paljon", ihan varmana joku noista neroista tietää enemmänkin. Varsinkin avaruusjutuista.

Hobititkin olen katsonut. Samoin TSH:n.
Minä en ole koskaan käynyt Pohjois-Ruotsissa! Mielenkiintoista muuten, me suomalaiset oletetaan, että Lappi on ollut meillä aina, vaikka oikeastaan se kuului Ruotsille (siis vaikka samaa maata oltiinkin, mutta you know, ei ollut Suomen ja Ruotsin Lappia, vaan YKSI LAPPI) aina vuoteen 1809 asti.
Ja Turku-Tukholma väli oli ennen ihan Ruotsillekkin merkittävä, mutta kun 1809 tapahtui, se muuttui etelä-pohjoinen suuntaiseksi (Tukholma- ja öööh.. Malmö?)

Me voidaan spekuloida mitä olisi tapahtunut jos Suomi ei olisikaan joutunut Venäjälle! Millainen olisi maan historia ja millainen maa Suomi olisi nyt 8-)
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Jokin älykäs aloitus

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 04 Maalis 2015, 17:53

<Empty> kirjoitti:Kyllä minä Marvelia tiedän. Kuitenkin vain perus Spiderman ja Hulk.

Hobitista katsoin kaksi ekaa, voisin katsoa myöh lisää.


Juuri ne, joita minä en ole katsonut. XD Aion kyllä spidermänttiä katsoa lomalla, mutta kuulokkeet ja tietokone eivät ole yhteistyössä. Tolkien on aika laaja aihe, mutten jostain syystä jaksa jatista siitä.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Jokin älykäs aloitus

ViestiKirjoittaja morso97 » 04 Maalis 2015, 17:54

Oksasta en ole lukenut. Hobitin ja Tarun kyllä, sekä olen katsonut leffat.

Santiny, mitä pelaat? (Koodaamisesta en ymmärrä hölkäsen pöläystä.)
Moppe, Morsoliini, Mursu, Mursuli, Morsomur(s)u, Mopo, Morsuli, Mosuli
morso97
 
Viestit: 466
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 20:57
Paikkakunta: Stadi

Re: Jokin älykäs aloitus

ViestiKirjoittaja Nasse-setä » 04 Maalis 2015, 18:22

icepicked kirjoitti:Minun mielestäni Sofi Oksas-aiheet kuulostivat kiinnostavilta. (...)
Viattomuus ja ihmisten suhtautuminen väkivallan uhriin viattomuuden määrän perusteella on kiinnostava aihe.



Tänään tulee Puhdistus Subilta klo 21. Eli siinä on teille sivistystä. Katsokaa se.

(Olinko ironinen? Olin kai. Minusta elokuvakokemus ainakin valkokankaalla oli aika karsea.)
Avatar
Nasse-setä
Tirehtööri von Pullonvirittäjä
 
Viestit: 434
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 07:14

Re: Jokin älykäs aloitus

ViestiKirjoittaja <Empty> » 04 Maalis 2015, 18:25

Fnfn kirjoitti:
Mytologiasta ja avaruusjutuista tiedän paljon-
Minäkin! :mrgreen: Tai no, "paljon", ihan varmana joku noista neroista tietää enemmänkin. Varsinkin avaruusjutuista.

Hobititkin olen katsonut. Samoin TSH:n.
Minä en ole koskaan käynyt Pohjois-Ruotsissa! Mielenkiintoista muuten, me suomalaiset oletetaan, että Lappi on ollut meillä aina, vaikka oikeastaan se kuului Ruotsille (siis vaikka samaa maata oltiinkin, mutta you know, ei ollut Suomen ja Ruotsin Lappia, vaan YKSI LAPPI) aina vuoteen 1809 asti.
Ja Turku-Tukholma väli oli ennen ihan Ruotsillekkin merkittävä, mutta kun 1809 tapahtui, se muuttui etelä-pohjoinen suuntaiseksi (Tukholma- ja öööh.. Malmö?)

Me voidaan spekuloida mitä olisi tapahtunut jos Suomi ei olisikaan joutunut Venäjälle! Millainen olisi maan historia ja millainen maa Suomi olisi nyt 8-)


Hyvä idea. Varmaan paljon parempi. Ei olisi kuitenkaan talvisotaa josta 'ammentaa ylpeyttä'
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Jokin älykäs aloitus

ViestiKirjoittaja icepicked » 04 Maalis 2015, 18:25

Nasse-setä kirjoitti:
icepicked kirjoitti:Minun mielestäni Sofi Oksas-aiheet kuulostivat kiinnostavilta. (...)
Viattomuus ja ihmisten suhtautuminen väkivallan uhriin viattomuuden määrän perusteella on kiinnostava aihe.



Tänään tulee Puhdistus Subilta klo 21. Eli siinä on teille sivistystä. Katsokaa se.

(Olinko ironinen? Olin kai. Minusta elokuvakokemus ainakin valkokankaalla oli aika karsea.)

Pitäisikö? Oksasestahan on riehuttu (onko itse riehunut) ympäri mediaa viime vuosina.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Jokin älykäs aloitus

ViestiKirjoittaja Santiny » 04 Maalis 2015, 19:03

morso97 kirjoitti:Oksasta en ole lukenut. Hobitin ja Tarun kyllä, sekä olen katsonut leffat.

Santiny, mitä pelaat? (Koodaamisesta en ymmärrä hölkäsen pöläystä.)


Vähän sitä sun tätä. Suurimmat rakkauteni ovat Pokemon, Sims (ei nelonen PDT_Armataz_01_32) ja Assassin's Creed. Ja tietysti Portal. Ja Red Dead Redemption. Niin, melkeinpä kaikki paitsi strategia ja räiskintä menee. Ajopelit ovat ihan kivoja, mutta olen surkea niissä. GTA V:ssä menen kaikkialle fillarilla, koska se on ainoa vehje, jolla osaan ajaa suoraan xD niin en minä taida tappelupeleistäkään liiemmin pitää. Super Smash Bros tosin on ihan kiva, vaikka olen siinäkin aika huono. Ostin kirpparilta eurolla Gamecube -version.

Minä olen muuten melkoinen Marvel-friikki ja luonnollisesti olen katsonut ja lukenut sekä TSH:n, että Hobitin.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Jokin älykäs aloitus

ViestiKirjoittaja Muoviomena » 04 Maalis 2015, 19:15

Kaverini maksaisi varmasti Super Smash Bros versiosta gamecubelle yli 35e. Tosin hänellä on jo, ja hän polttaisi sen ja pelaisi Wiillä jos ei olisi.
Avatar
Muoviomena
Ei syötävä
 
Viestit: 306
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 16:21

Re: Jokin älykäs aloitus

ViestiKirjoittaja Santiny » 04 Maalis 2015, 19:21

Muoviomena kirjoitti:Kaverini maksaisi varmasti Super Smash Bros versiosta gamecubelle yli 35e. Tosin hänellä on jo, ja hän polttaisi sen ja pelaisi Wiillä jos ei olisi.

Kolmeakymppiä noista pyydetään alan liikkeissä ja huuto.netissä, minkä tiesin jo peliä ostaessani. Minulla on myös parinsadan euron arvosta Gameboypelejä, koska niitä myydän nyt 30+ eurolla. Yellow'ni saattaa olla vielä arvokkaampi, lisäksi löytyy Gameboy color linkkikaapelin kera. Retropelaaminen on nyt arvossaan. Gamecube maksoi liikkeessä 80€ kun viimeksi kävin. Alkuperäinen Xbox taisi sekin olla suunnilleen 50€ :shock:
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Jokin älykäs aloitus

ViestiKirjoittaja morso97 » 04 Maalis 2015, 19:48

Minäkin tykkään Smash brosista ja Portalista, vaikken kumpaakaan omista.. Pokemon-pelejä löytyy omasta takaa useampikin kappale, olen aika friikki niissä :mrgreen:
Moppe, Morsoliini, Mursu, Mursuli, Morsomur(s)u, Mopo, Morsuli, Mosuli
morso97
 
Viestit: 466
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 20:57
Paikkakunta: Stadi

Re: Jokin älykäs aloitus

ViestiKirjoittaja Muoviomena » 04 Maalis 2015, 20:09

Oma suosikkipeli Gamecubelle on ehdottomasti Mario Kart Double Dash. Sitä on hauska pelata kun se ei oikein vanhene ja siinä on paljon kaikkea jännää mitä ei ole esim. muissa MK-peleissä. Super Mario Sunshine tietty maininnan arvoinen.
Avatar
Muoviomena
Ei syötävä
 
Viestit: 306
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 16:21

Re: Jokin älykäs aloitus

ViestiKirjoittaja Siiliö » 04 Maalis 2015, 20:26

Minulla on paljonkin kiinnostuksen aiheita, joihin olen perehtynyt syvällisestikin. En osaa juuri nyt mainita yhtäkään, mutta eiköhän se siitä, kunhan saan toivuttua eräässä TV-sarjassa tapahtuneesta traumaattisesta (no ei ihan) asiasta.

Santiny// Minua kiinnostavat nuokin aiheet. Koodaamisesta en tosin vielä tiedä paskan vittujakaan.
Henkilö x: Tiesin olevani elin-tärkeä ❤
Minä: Mäkin tiesin olevani elin. Mulkku nimittäin.

-Siiliö-
Siiliö
Von Sadist
 
Viestit: 674
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 15:21

Re: Jokin älykäs aloitus

ViestiKirjoittaja Santiny » 04 Maalis 2015, 20:27

morso97 kirjoitti:Minäkin tykkään Smash brosista ja Portalista, vaikken kumpaakaan omista.. Pokemon-pelejä löytyy omasta takaa useampikin kappale, olen aika friikki niissä :mrgreen:


No mutta Portal ainakin kannattaa hankkia, jos vain on jotain, joka sitä pystyy pyörittämään. Itselläni on Portal 1 & 2 sekä Xboxille, että PC:lle. Niin nolife minä olen :mrgreen:
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Jokin älykäs aloitus

ViestiKirjoittaja Nasse-setä » 05 Maalis 2015, 22:12

Santiny kirjoitti:Minä puhun mieluusti koodaamisesta ja siitä, miten paljon matalan tason kielet ottavat päähän. Peleistä puhuisin myös, mutta täältä ei aiemman aloitukseni perusteella pahemmin löytynyt pelaajia :( Ylipäätään kaikki nörtteily on minun juttuni.


Jos sinun pitäisi selittää muutamalla sanalla, mitä koodaaminen on, miten selittäisit?

Minä nörtteilen ei-tietoteknisesti. Eli niin kauan kun hommaan ei tarvita juuri tietokonetta, olen ihan kätevä. Kai sellainen ruuvimeisseli- ja metyleenisiniaskartelu on nörtteilyä? Ajastimet kiehtovat minua, tai oikeastaan kaikki ansat ja kiusanteko.
Avatar
Nasse-setä
Tirehtööri von Pullonvirittäjä
 
Viestit: 434
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 07:14

Re: Jokin älykäs aloitus

ViestiKirjoittaja Santiny » 05 Maalis 2015, 22:23

Nasse-setä kirjoitti:
Santiny kirjoitti:Minä puhun mieluusti koodaamisesta ja siitä, miten paljon matalan tason kielet ottavat päähän. Peleistä puhuisin myös, mutta täältä ei aiemman aloitukseni perusteella pahemmin löytynyt pelaajia :( Ylipäätään kaikki nörtteily on minun juttuni.


Jos sinun pitäisi selittää muutamalla sanalla, mitä koodaaminen on, miten selittäisit?

Minä nörtteilen ei-tietoteknisesti. Eli niin kauan kun hommaan ei tarvita juuri tietokonetta, olen ihan kätevä. Kai sellainen ruuvimeisseli- ja metyleenisiniaskartelu on nörtteilyä? Ajastimet kiehtovat minua, tai oikeastaan kaikki ansat ja kiusanteko.


Tässä tarkoitin koodaamisella tietokoneohjelmointia. Ohjelmoinnissa koneelle annetaan käskyjä, joita kone suorittaa. Yleensä ohjelmointi tapahtuu ohjelmointikielellä, jolla kirjoitettu ohjelma tulkataan tai käännetään konekieliseen muotoon, jota tietokoneen suoritin ymmärtää.

Runosuoneni ei pulppua tänään. Minäkin nörtteilin ennen lähinnä ei-tietoteknisesti, lähinnä populaarikulttuurin tasolla. Tiedättehän, scifiä, fantasiaa, sarjakuvia... Nyt kun tuleva työurani tulee olemaan lähempänä tietoteknistä nörtteilyä, on sitäkin pakko harrastaa. Ajattelin opetella Android-ohjelmointia kesällä, mobiilisovellusohjelmointi on nyt alalla in. Voisin ehkä myös tehdä pelejä. Ideat ja graafiset taidot vain puuttuvat. Todisteita kaipaavat voivat vaikka vilkaista sivun logoa. Myös HTML:ää ja Javaa pitäisi osata, mutta ne pitäisi opetella itse, koululla ei ole niiden opetusta pahemmin tarjolla.

Hups, päädyin kuitenkin jauhamaan ohjelmoinnista. Oh well. Jos joskus saan jotain kivaa aikaan, voin vaikka jakaakin sen teille.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Jokin älykäs aloitus

ViestiKirjoittaja jokutyyppi19 » 07 Maalis 2015, 12:45

Santiny kirjoitti:Voisin ehkä myös tehdä pelejä. Ideat ja graafiset taidot vain puuttuvat.


Minulla ja Siiliöllä taas on ideoita... Paljon ideoita... Eli mistä helvetistä löytyy joku, jolla on niitä "graafisia taitoja"?
We have such sights to show you.

Everything is chaos but it's synchronized.
Avatar
jokutyyppi19
 
Viestit: 918
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 12:12


Paluu Pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron