Kisa II

Faijan reaktio

Paljonko sanoitkaan?
1
7%
Mitä helvettiä?
2
14%
Että mitä?
1
7%
Juu kyllä se... siis paljonko?
1
7%
Ovatko ne joitakin sakkoja?
0
Ei ääniä
Eeeh, heh, hienoa, toki!
0
Ei ääniä
Aiotko ostaa jotakin?
1
7%
Oletko jotenkin sössinyt jotain?
6
43%
Olen kokouksessa, oikein hienoa, palataan asiaan.
0
Ei ääniä
(vastaus sisältää kirosanan)
2
14%
 
Ääniä yhteensä : 14

Kisa II

ViestiKirjoittaja Nasse-setä » 06 Maalis 2015, 00:32

Mitä iskä sanoo, kun soitan huomenna ja pyydän paria tonnia? Asiasta ei ole aiempaa kokemusta.

Haarukoisin, että jokin noista se on.

Ja jos se alkaa änkyröidä jotakin, niin muistutan sitä siitä, miten se dyykkasi roskikselle äidille minkkiturkin.
Avatar
Nasse-setä
Tirehtööri von Pullonvirittäjä
 
Viestit: 434
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 07:14

Re: Kisa II

ViestiKirjoittaja Siiliö » 06 Maalis 2015, 08:10

"Oletko sössinyt jotain?"
Henkilö x: Tiesin olevani elin-tärkeä ❤
Minä: Mäkin tiesin olevani elin. Mulkku nimittäin.

-Siiliö-
Siiliö
Von Sadist
 
Viestit: 674
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 15:21

Re: Kisa II

ViestiKirjoittaja Fnfn » 06 Maalis 2015, 10:51

Eka ja vika :thumbup:
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Kisa II

ViestiKirjoittaja Nasse-setä » 06 Maalis 2015, 13:53

Kun nyt mietin, niin jokin sekaversio ekasta, vikasta ja sössimisestä on luultavin. Soitan kun se on päässyt töistä.

Niin ja jos ette tajunneet kohtaa "olen kokouksessa", niin sen voi tulkita niinkin, "etten halua puhua kanssasi, kiitos kuulemiin".

Tosin voi se oikeastikin olla kokouksessa, ja jos se tekee mieli kiroilla kun se on kokouksessa ja se ei voi koska se on kokouksessa, sitä ärsyttää enemmän joten siksi soitan töiden jälkeen.
Avatar
Nasse-setä
Tirehtööri von Pullonvirittäjä
 
Viestit: 434
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 07:14

Re: Kisa II

ViestiKirjoittaja biologinalku » 06 Maalis 2015, 14:46

Minä arvasin, että ensireaktio voisi olla "Mitä helvettiä?". Sitten kuitenkin varmaan isä tiedustelee syytäkin.
"Valta tuo mukanaan hirvittävän vastuun halusimmepa sitä tai emme. Meidän käsissämme on nyt oma kohtalomme ja kaikkien niiden elävien olentojen tulevaisuus, jotka kanssamme jakavat maan."
-Sir David Attenborough
Avatar
biologinalku
Valvoja
Valvoja
 
Viestit: 2224
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 22:35

Re: Kisa II

ViestiKirjoittaja Nasse-setä » 06 Maalis 2015, 14:50

Muutenkin ehkä hyvä miettiä hieman etukäteen. Keksin äsken loistavan lisäargumentin, tai ainakin aion selittää sen, että olin kyllä varautunut siihenkin, että saisin kirjastosakkoja 30-50 euroa yhteensä sekä kaupungin- että yliopistonkirjastosta.

Mutta en saanut kuin 70 senttiä. Eli olen tavallaan säästänyt 30-50 euroa, kun olen sittenkin muistanut uusia kaikki lainani.

Tiedän että isä huokaa tuohon argumenttiin "hienoa", joten siitä ei tarvitsee järjestää äänestystä.

Kaikki hyvät vetoomukset ja argumentit ovat erittäin tervetulleita. Voisin ehkä mainita olleeni hyvä lapsi, mitä ikinä se sitten tarkoittaa.

Ja sitten voisin pyytää isää ajattelemaan asiaa niin päin, että minähän en ole ajanut mopokolaria. Siinä on säästetty paljon. Ensinnäkin se mopo, kun sellaista ei edes ole, ja sitten kaikki mopotarvikkeet kuten kypärä ja ketjurasva ja vuosihuolto ja bensa ja vakuutus ja tämmöset. Ja sitten hautajaiset, ne maksavat kai aika paljon.

Eli enkö voisi saada paria tonnia kun olen elossa, sen sijaan että minuun... eikun. Siis että. No tajusitte pointin, eikö?
Avatar
Nasse-setä
Tirehtööri von Pullonvirittäjä
 
Viestit: 434
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 07:14

Re: Kisa II

ViestiKirjoittaja icepicked » 06 Maalis 2015, 14:55

"Hei, iskä, muistatsä kun mä en liittynyt liivijengiin ja mukiloinut nakkikioskin Peraa, eli sun ei tarvinnut maksaa takuita? Säästit paljon. Siitä puheenollen olis vähän tarvetta liivijengiinliittymättömyyssäästöille"
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Kisa II

ViestiKirjoittaja Nasse-setä » 06 Maalis 2015, 15:00

Bulle kysyi, että mitä muka on "hyvä lapsi". Että voiko lapsena olemisessa jotenkin epäonnistua. Että lapsi voi olla kiltti tai tuhma tai ahkera tai mitä lieneekään, mutta ei oikeastaan hyvä.

Minun mielestäni tämä on politiikkaa, ja kun ollaan neuvottelupöydässä, kaikki hyvänkuuloisetkin argumentit ja sanavalinnat käyvät.

Toimittajat voivat sitten kolumneissaan jaaritella, että tarkoittiko pääministerin sanavalinta mitään. Jos pääministeri onnistuu kuitenkin sanalla - joka on vain väline - neuvottelemaan valtion budjettiin tarvittavan potin, niin turha siinä on mussuttaa.

Bulle joutaa Seiskan toimittajaksi.

Tietysti minä olin hyvä lapsi.
Avatar
Nasse-setä
Tirehtööri von Pullonvirittäjä
 
Viestit: 434
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 07:14

Re: Kisa II

ViestiKirjoittaja Nasse-setä » 06 Maalis 2015, 15:01

icepicked kirjoitti:"Hei, iskä, muistatsä kun mä en liittynyt liivijengiin ja mukiloinut nakkikioskin Peraa, eli sun ei tarvinnut maksaa takuita? Säästit paljon. Siitä puheenollen olis vähän tarvetta liivijengiinliittymättömyyssäästöille"


Ihan kuin olisin ollut lähellä liittyä liivijengiin - ja sitten selitän olleeni hyvä lapsi?
Avatar
Nasse-setä
Tirehtööri von Pullonvirittäjä
 
Viestit: 434
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 07:14

Re: Kisa II

ViestiKirjoittaja icepicked » 06 Maalis 2015, 15:04

Nasse-setä kirjoitti:
icepicked kirjoitti:"Hei, iskä, muistatsä kun mä en liittynyt liivijengiin ja mukiloinut nakkikioskin Peraa, eli sun ei tarvinnut maksaa takuita? Säästit paljon. Siitä puheenollen olis vähän tarvetta liivijengiinliittymättömyyssäästöille"


Ihan kuin olisin ollut lähellä liittyä liivijengiin - ja sitten selitän olleeni hyvä lapsi?

Joo. "Mä harkitsin sitä silloin 17-veenä, oikeesti. Ja kerran melkein särjin Aalto-maljakon mutten sit särkenytkään."
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Kisa II

ViestiKirjoittaja Nasse-setä » 06 Maalis 2015, 15:05

Takuita - hyvä Trotski!

Eivät ne mitään takuita ole, mutta sakkoja saattaa putkareissusta tulla. Muistutankin, ettei minua ole koskaan tarvinnut hakea putkasta.
Avatar
Nasse-setä
Tirehtööri von Pullonvirittäjä
 
Viestit: 434
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 07:14

Re: Kisa II

ViestiKirjoittaja icepicked » 06 Maalis 2015, 15:09

Etkä ole koskaan hajottanut paikkoja anarkistimielenosoituksessa.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Kisa II

ViestiKirjoittaja Nasse-setä » 06 Maalis 2015, 15:15

icepicked kirjoitti:Etkä ole koskaan hajottanut paikkoja anarkistimielenosoituksessa.


Eikä minua ole näkynyt missään telkkarissa asian tiimoilta. Senkin mainitsen.

Mainitsen myös, että olen koko yön tehnyt kiltisti gradua ja kun saan sen valmiiksi, saan ehkä paremman työpaikan tosin en ole työkykyinen mutta kuitenkin periaatteessa minun niin kuin ...... improvisoin jotain, on tässä minusta ihan hyvä perusteluntynkä tai aihio.

Ja Bulle huomautti, että työkyvyttömyyseläkkeellä oleva maisteri saa ehkä kympin kuussa enemmän kuin työkyvyttömyyseläkkeellä oleva kandidaatti.

Ja viime- ja toissakerralla kun kävin isän luona kylässä en hajottanut mitään. Monena kertana en ole hajottanut mitään ja totta tosiaan, muistelen isällä olleen jos vuosia sellainen ehjä Aalto-pytty.
Avatar
Nasse-setä
Tirehtööri von Pullonvirittäjä
 
Viestit: 434
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 07:14

Re: Kisa II

ViestiKirjoittaja Nasse-setä » 06 Maalis 2015, 15:31

Aloitus on tosi tärkeä. Pitäisikö aloittaa

a) Hei, soitanko huonoon aikaan ja millainen sää siellä on

vai b) Terse Faija, tein konkurssin!

?
Avatar
Nasse-setä
Tirehtööri von Pullonvirittäjä
 
Viestit: 434
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 07:14

Re: Kisa II

ViestiKirjoittaja icepicked » 06 Maalis 2015, 15:50

Nasse-setä kirjoitti:Aloitus on tosi tärkeä. Pitäisikö aloittaa

a) Hei, soitanko huonoon aikaan ja millainen sää siellä on

vai b) Terse Faija, tein konkurssin!

?

Häi kyllä arvaa joka tapauksessa, mitä haet, usko pois.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Kisa II

ViestiKirjoittaja <Empty> » 06 Maalis 2015, 15:56

Nasse-setä kirjoitti:Aloitus on tosi tärkeä. Pitäisikö aloittaa

a) Hei, soitanko huonoon aikaan ja millainen sää siellä on

vai b) Terse Faija, tein konkurssin!

?


A.


Itse olen jo tähän lyhyeen ikääni verraten rikkonut jo yhden aaltomaljan.

Spoiler: näytä
ja iPadin, pari koristepatsasta, pari ovenkahvaa(oikeasti, kun muutimme tänne, avasin huoneeni oven ja ! kahva paskana. Nyt sen kanssa joutuu säätämään), yhden puhelimen, yhden pleikkarin..... ja kaikkea tulevaa.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Kisa II

ViestiKirjoittaja Nasse-setä » 06 Maalis 2015, 19:29

No niin nyt soitan.
Avatar
Nasse-setä
Tirehtööri von Pullonvirittäjä
 
Viestit: 434
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 07:14

Re: Kisa II

ViestiKirjoittaja Nasse-setä » 06 Maalis 2015, 19:30

icepicked kirjoitti:
Nasse-setä kirjoitti:Aloitus on tosi tärkeä. Pitäisikö aloittaa

a) Hei, soitanko huonoon aikaan ja millainen sää siellä on

vai b) Terse Faija, tein konkurssin!

?

Häi kyllä arvaa joka tapauksessa, mitä haet, usko pois.


No se taipumus hällä on. Eli voin sanoa asian suoraan niin kuin se. Moi iskä, olen konkurssissa! Hampaat, selkä, tietokone, kännykkä ja muutama muu juttu petti yhtä aikaa! Mitäs itelles kuuluu!
Avatar
Nasse-setä
Tirehtööri von Pullonvirittäjä
 
Viestit: 434
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 07:14

Re: Kisa II

ViestiKirjoittaja icepicked » 06 Maalis 2015, 19:52

Onnea.

Tämäkin on tuttu hepreankirjastani:
Kuva
"Aba, ma nishma?"
"Beseder!"


Poika on selvästi jo aikuinen, joten kurssillamme pääteltiin hänen pummivan rahaa johonkin. Miksi muuten poika tulisi isänsä luokse kädet taskuissa kysymään "mitä kuuluu?"
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Kisa II

ViestiKirjoittaja Nasse-setä » 06 Maalis 2015, 20:18

Näppärästi meni. Hällä oli itsellään yksi kiusallinen asia tunnustettavanaan, joten hän osti ripittäytymispalvelun kahdella tonnilla.
Avatar
Nasse-setä
Tirehtööri von Pullonvirittäjä
 
Viestit: 434
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 07:14


Paluu Pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron