mekkoja

mekkoja

ViestiKirjoittaja occe » 06 Maalis 2015, 21:50

Keksikääs mulle jostaki joku kiva mekko jossa on tilava alaosa, eli vie huomiota pois rintamuksesta/yläosasta
error
occe
 
Viestit: 469
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 21:58
Paikkakunta: Keskellä ei mitään, mutta keskellä kaikkea

Re: mekkoja

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 06 Maalis 2015, 21:52

Nytpä pistit pahan.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: mekkoja

ViestiKirjoittaja occe » 06 Maalis 2015, 21:59

Tiedän :3

Ja mieluiten halpa, ei mitää yli 45e mekkoo.
error
occe
 
Viestit: 469
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 21:58
Paikkakunta: Keskellä ei mitään, mutta keskellä kaikkea

Re: mekkoja

ViestiKirjoittaja Santiny » 06 Maalis 2015, 21:59

Itse suosin Infinity dress-tyyppistä mekkoa. Minulla on niitä kaksi. On todella monikäyttöinen ja suhteellisen helppo tehdä. Olen tehnyt toisen mekoistani, toisen ostin ulkomailta, hintaa n. 30€
Kuva
Kuvassa siis yksi ja sama mekko.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: mekkoja

ViestiKirjoittaja occe » 06 Maalis 2015, 22:25

Näyttää hyvältä, mistä niitä saisi?
error
occe
 
Viestit: 469
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 21:58
Paikkakunta: Keskellä ei mitään, mutta keskellä kaikkea

Re: mekkoja

ViestiKirjoittaja Santiny » 06 Maalis 2015, 22:58

occe kirjoitti:Näyttää hyvältä, mistä niitä saisi?

Itse tekemällä tietysti saa, ebayssakin näyttäisi olevan. Löysin myös Etelä-Afrikkalaisen firman, joka myy näitä:
Infinity Dress. Halvimman hinta on n. 46€ valluutakursseista riippuen, mutta ihan kohtuullinen ottaen huomioon, miten monta mekkoa sillä käytännössä saa.

Tässä on kyseisen mekon ohje ja tosiaan minä rähmäräpyläkin sain tuommoisen mekon aikaan.

Sugar Bitsiltä tuommoisen saa 60 dollarilla.

Googlettamallahan noita löytyy.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: mekkoja

ViestiKirjoittaja biologi_ei_kirj. » 07 Maalis 2015, 14:42

Eikö ihan normaalista vaatekaupasta mekkoja saa? Pitääkö tosiaan väkertää itse tai ulkomailta ostaa?
biologi_ei_kirj.
 

Re: mekkoja

ViestiKirjoittaja Nasse-setä » 07 Maalis 2015, 15:17

biologi_ei_kirj. kirjoitti:Eikö ihan normaalista vaatekaupasta mekkoja saa? Pitääkö tosiaan väkertää itse tai ulkomailta ostaa?


En tiedä onko nimimerkkini tehnyt minusta miehen, kun ihmettelen samaa. Ja se ei ole yksi ja sama mekko vaan nimenomaan yksi ja sama, koska sitten kun se haisee niin pahalta että se pitää pestä, sinun pitää olla alasti.

Minun kokemukseni mukaan.

Ei kun, minun pitää olla alasti.

Ei tästä tule mitään.
Avatar
Nasse-setä
Tirehtööri von Pullonvirittäjä
 
Viestit: 434
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 07:14

Re: mekkoja

ViestiKirjoittaja Santiny » 07 Maalis 2015, 16:00

Nasse-setä kirjoitti:
biologi_ei_kirj. kirjoitti:Eikö ihan normaalista vaatekaupasta mekkoja saa? Pitääkö tosiaan väkertää itse tai ulkomailta ostaa?


En tiedä onko nimimerkkini tehnyt minusta miehen, kun ihmettelen samaa. Ja se ei ole yksi ja sama mekko vaan nimenomaan yksi ja sama, koska sitten kun se haisee niin pahalta että se pitää pestä, sinun pitää olla alasti.

Minun kokemukseni mukaan.

Ei kun, minun pitää olla alasti.

Ei tästä tule mitään.


Minun mekkoni ainakin kestävät konepesun, joten ihan oikeasti voi käyttää monesti. Pesunkestävä mekko on muutenkin hyvä veto opiskeliijabileisiin, niissä kun sattuu ja tapahtuu. Saahan vaatekaupoista mekkoja, mutta itse en ainakaan löytänyt kotimaasta mekkoa, josta olisin pitänyt (liian lyhyitä tai liian avoimia tai eivät istuneet).

Verkkokaupasta en tavallista mekkoa tilaisi, koska istuvuus on siinä niin tärkeää. Nuo mekot ovat kuitenkin yleensä joustavaa kangasta ja istuvuus tulee siitä, että kiristää tuon liinaosan tarpeeksi kireälle. Itse on pari kertaa tosin käyttänyt lisäksi kaksipuolista teippiä, koska povekkaalla nuo eivät välttämättä silti tahdo pysyä paikallaan. Teippi on kuitenkin halpaa ja lähtee helposti irti. Ei jätä ihoonkaan jälkiä, vaikka yleensä kyllä teippaan mekon rintaliiveihin kiinni. Ei välttämättä olisi tarpeen, mutta olen niin neuroottinen, etten voi keskittyä juhlimiseen jos pelkään, ettei mekko pysy päällä. Tämä koskee kaikkia mekkoja, erityisesti olkaimettomia, mutta tarkistelen kyllä jatkuvasti sitäkin, ettei helma ole rutussa.

Olen minäkin yleensä melkoisen mies, mutta sitsien aikaan löytyy sitä naisellistakin puolta. Syytän korkokenkiä, jotka muuten hajoavat käsiin. Pitäisi ostaa uudet. Kyllä, minulla on vain yhdet juhlakengät, korkoa ehkä kaksi senttiä. No pynttäytyminen muutenkin tekee olon aika naiselliseksi.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: mekkoja

ViestiKirjoittaja occe » 07 Maalis 2015, 17:06

biologi_ei_kirj. kirjoitti:Eikö ihan normaalista vaatekaupasta mekkoja saa? Pitääkö tosiaan väkertää itse tai ulkomailta ostaa?


Saa toki, mutta oikeanmallista on hankala löytää, ainakin mun kropalle... :thumbdown:

Muutenkin tarvisin hyvän syyn hommata mekon... en vaa viel tiijjä siit syyst. Jätkä ehotti meän häitä (duh, niihin on viel aikaa jos ees yhes pysytään), mutta sinneki on liian pitkä aika että turha sitä häämekkoa vielä hannkiin xDDDD
error
occe
 
Viestit: 469
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 21:58
Paikkakunta: Keskellä ei mitään, mutta keskellä kaikkea

Re: mekkoja

ViestiKirjoittaja Santiny » 07 Maalis 2015, 19:09

occe kirjoitti:Muutenkin tarvisin hyvän syyn hommata mekon... en vaa viel tiijjä siit syyst. Jätkä ehotti meän häitä (duh, niihin on viel aikaa jos ees yhes pysytään), mutta sinneki on liian pitkä aika että turha sitä häämekkoa vielä hannkiin xDDDD


Onko tulossa mitään juhlia, joihin pitäisi pukeutua siistimmin? Sukulaisten tai tuttujen häitä, hautajaisia, pyöreitä vuosia täyteen tms? Itselläni oli mekkokriisi sitsien takia, siellä kun aikuisten oikeesti pitää olla mekko päällä. Minulle tuo infinity dress sopii hyvin, varsinkin kun omani ovat tummia sävyjä, eikä siksi esimerkiksi mahdolliset viinitahrat niissä näy. Molemmat voi pestä, eikä kukaan edes huomaa, että minulla on sama mekko kuin edellisissä juhlissa :D
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: mekkoja

ViestiKirjoittaja icepicked » 07 Maalis 2015, 19:26

Onko mekkoja, joita ei voi pestä?!

Hullua!
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: mekkoja

ViestiKirjoittaja Santiny » 07 Maalis 2015, 19:32

icepicked kirjoitti:Onko mekkoja, joita ei voi pestä?!

Hullua!


On ihan tavallista, ettei mekko välttämättä kestä konepesua. Kyllähän puvutkin pesetetään pesulassa. Tämä tietysti koskee lähinnä juhlamekkoja, kesämekot ovat arkivaatteita ja siksi yleensä suunniteltu pesunkestäviksi.

Edit: Tai ainakin moni selvästi vie pukunsa pesulaan, koska niitä lähipesulamme on täynnä aina kun kuljen ohi.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: mekkoja

ViestiKirjoittaja icepicked » 07 Maalis 2015, 19:56

Santiny kirjoitti:
icepicked kirjoitti:Onko mekkoja, joita ei voi pestä?!

Hullua!


On ihan tavallista, ettei mekko välttämättä kestä konepesua. Kyllähän puvutkin pesetetään pesulassa. Tämä tietysti koskee lähinnä juhlamekkoja, kesämekot ovat arkivaatteita ja siksi yleensä suunniteltu pesunkestäviksi.

Edit: Tai ainakin moni selvästi vie pukunsa pesulaan, koska niitä lähipesulamme on täynnä aina kun kuljen ohi.

Liikaa vaivaa. Onneksi minun ei täydy käyttää kumpaakaan. (15-vuotiaalla farkut ja kauluspaita on oikein hyväksyttävä asu.)
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: mekkoja

ViestiKirjoittaja Nasse-setä » 07 Maalis 2015, 20:00

Tarkoitin, että se on vain yksi mekko, koska sitten kun se on koneessa, minulla ei ole mitään päälle pantavaa. Jos niitä olisi kaksi, voisin pitää toista päällä sillä aikaa kun toinen on pyykissä.

Tästä syystä minulla on useita vaatekappaleita nimenomaan kaksi. Minulla on kaksi täsmälleen samanlaista mustaa mekkoa, kaksi täsmälleen samanlaista mustaa neulepaitaa, kahdet täsmälleen samanlaiset housut.

Sitten lyhyemmissä mekoissa löytyy sama versio mustana ja valkoisena. Esmes.
Avatar
Nasse-setä
Tirehtööri von Pullonvirittäjä
 
Viestit: 434
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 07:14

Re: mekkoja

ViestiKirjoittaja <Empty> » 07 Maalis 2015, 21:28

Nasse-setä kirjoitti:Tarkoitin, että se on vain yksi mekko, koska sitten kun se on koneessa, minulla ei ole mitään päälle pantavaa. Jos niitä olisi kaksi, voisin pitää toista päällä sillä aikaa kun toinen on pyykissä.

Tästä syystä minulla on useita vaatekappaleita nimenomaan kaksi. Minulla on kaksi täsmälleen samanlaista mustaa mekkoa, kaksi täsmälleen samanlaista mustaa neulepaitaa, kahdet täsmälleen samanlaiset housut.

Sitten lyhyemmissä mekoissa löytyy sama versio mustana ja valkoisena. Esmes.


Minulla on kaksi täsmälleen samanlaista Anaheim Ducksin paitaa, enkä edes kannata kyseistä joukkuetta. Pidän niitä usein.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: mekkoja

ViestiKirjoittaja pofuksio » 07 Maalis 2015, 21:45

Mekko on ahdistava vaate. Helma on koko ajan tiellä, pelkää koko ajan, että helma nousee korviin asti, se saa jalat n10cm lantion alaosan alapuolelta hikoamaan ja hihattomissa mekoissa pelkää koko ajan koko mekon tippuvan. Korkealla sijaitseva helman alaosa (vaikka polvien korkeudella) taas saa jalat näyttämään jotenkin omituisilta.
En tiedä. Minä vain en pidä mekoista, ehkä siksikin, koska en ole koskaan törmännyt istuvaan sellaiseen (kerran oikeastaan olen. Se oli täysin istuva, mutta kun se pestiin, se kutistui, eikä se enään näyttänyt hyvältä, kun napit rintojen kohdalta sai juuri ja juuri kiinni...).

Vaatteet muutenkin ovat ikäviä. Kangas hankaa ikävästi, sauma hiertää ja kutittaa, vaate hikoiluttaa, kangas on karhean tai häiritsevän tuntuista, keho ei voi liikkua vapaasti jne. Sitten koskaan ei edes löydä istuvia vaatteita, esimerkkiongelmia:

Jos paita on rinnan kohdalta sopiva, se on liian löysä niiden alta ja vatsasta.
Kyynärpäästä ranteeseen hiha on liian löysä ohuiden käsien takia.
Ranne on niin ohut, että hanskat luisuvat pois.
Housut ovat vain reisistä oikean kokoiset.
Housut ovat muualta sopivat paitsi reisistä.
Housujen alimmat 20cm ovat ärsyttävästi liian löysät.
Pipoon tulee takaraivon kohdalle ryppy.
Kengät ovat tasapohjaiset sisältä, jolloin veltot jalkapohjanlihakseni huononevat entisestää.
Kengissä tuetaan jalkaholvia, mutta tuenta on väärän muotoinen.
Kengät ovat sisältä jostakin kohdasta väärän muotoiset.

Ongelmia on enemmänkin...

Sitten kun myös vaatemakuni on hyvin suppea, kun yleensä en haluaisi pukeutua kummankaan sukupuolen edustajana, vaan neutraalisti, ja joskus tyttönä/poikana, tai sitten poikatyttönä.
Yksinkertaisesti: Sopivia vaatteita ei ole juuri olemassa.

Jos miettii, että omistan 25 vaatekappaletta (noin sen verran oikeastikin, jos alusvaatteita, ulkovaatteita ja juhlavaatteita ei lasketa), niistä mikään ei ole täysin sopivan muotoinen. Yhdet farkut melkein, ja yksi paita oli lähes, nyt se ei ole kuin jotain sinne päin. Loput ovatkin sitten enemmän tai vähemmän väärän mallisia.
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: mekkoja

ViestiKirjoittaja Santiny » 07 Maalis 2015, 22:12

<Empty> kirjoitti:Minulla on kaksi täsmälleen samanlaista Anaheim Ducksin paitaa, enkä edes kannata kyseistä joukkuetta. Pidän niitä usein.


Minulla on kaksi tismalleen samanlaista paitaa vuoden 2007 euroviisuista. En raaski pitää, voivat vaikka tulevaisuudessa olla arvokkaita keräilyharvinaisuuksia. Todellisuudessa en pidä niitä, koska ne ovat sellaisia muodottomia unisexpaitoja ja koska euroviisut.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: mekkoja

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 07 Maalis 2015, 22:26

Ääh, pitäisi kai itsekin mainita suhteestani mekkoihin.

Noh, en yleisesti ottaen pidä niistä. Ne ovat yleensä ihonmyötäisiä, enkä minä pidä yleisesti ottaen ihonmyötäisiä vaatteita. Jos pidänkin, päällä on yleensä sitten myös huppari tms. Lisäksi mekoissa näkyy jalat, jotka eivät yleensä näy pukeutuessani johonkin, joten se on häiritsevää. Sukkahousujakin joutuu yleensä käyttämään ja niiden ostaminen vaatii korkeaa ÄO:ta (väri, malli, hinta, pinta, koko jne.) ja lisäksi saa jatkuvasti pelätä niiden hengen puolesta.

Mutten minä niitä vihaakaan. Ne ovat vain... ne eivät sovi minulle. :)
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39


Paluu Pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron