Ulkonäkö

Ulkonäkö

ViestiKirjoittaja Siiliö » 13 Maalis 2015, 23:19

Nykymaailmassa ulkonäkö on erittäin tärkeä osa ihmistä. Useiden suurimmat murheet liittyvät ulkokuoreen. Ulkonäkö on hyvin merkityksellinen ihmisen osa. Se on keino vetää ihmisiä puoleensa (tai työntää pois) ja keino itsensä ilmaisemiseen.

Mitä mieltä te olette ulkonäön merkityksestä?

Miltä näytätte tällä hetkellä?

Mitä haluaisitte muuttaa ulkonäössänne?
Henkilö x: Tiesin olevani elin-tärkeä ❤
Minä: Mäkin tiesin olevani elin. Mulkku nimittäin.

-Siiliö-
Siiliö
Von Sadist
 
Viestit: 674
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 15:21

Re: Ulkonäkö

ViestiKirjoittaja Santiny » 13 Maalis 2015, 23:33

Mitä mieltä te olette ulkonäön merkityksestä?
-Sillä on merkitystä, joka muuta väittää, joko valehtelee tai on sokea. Maailma kuitenkin pyörii nyt liikaa ulkonäön ympärillä, eikä tämä ole enää pelkästään naisten ongelma.

Miltä näytätte tällä hetkellä?
-Siltä kuin yleensäkin. Vaatteet ovat himpun verran rennommat kuin ihmisten ilmoilla, mutta siinäpä se. En normaalistikaan meikkaa tai laita tukkaani mitenkään erityisesti, joten tämä ei ole erityisen kiinnostavaa. Työhaastatteluun laittautuisin, jos sellaiseen pääsisin. En kuitenkaan pynttäytyisi mekkoon, koska alallani naisellisesta ulkonäöstä on haittaa. Sitseillä sitten on se mekkokin.

Mitä haluaisitte muuttaa ulkonäössänne?
-Pari kiloa painosta pois ja finnit hemmettiin. Rillien kanssa menen vähän siinä rajoilla. Näytän fiksummalta lasien kanssa, ilman näytän ihan kakaralta. Toisaalta olisi kiva, jos silmät (ja silmämeikki, jos sitä käyttäisin) näkyisivät. En siis mitään isoa tekisi, koska ulkonäkö ei ole minulle iso ongelma. Nuo ovat ainoat minua häiritsevät jutut ja muiden mielipiteillä ei ole niin väliä. No voisin minä vähän pidempi olla, mutta lyhyydessä on puolensa.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Ulkonäkö

ViestiKirjoittaja Siiliö » 13 Maalis 2015, 23:37

Santiny kirjoitti:Mitä mieltä te olette ulkonäön merkityksestä?
-Sillä on merkitystä, joka muuta väittää, joko valehtelee tai on sokea. Maailma kuitenkin pyörii nyt liikaa ulkonäön ympärillä, eikä tämä ole enää pelkästään naisten ongelma.

Miltä näytätte tällä hetkellä?
-Siltä kuin yleensäkin. Vaatteet ovat himpun verran rennommat kuin ihmisten ilmoilla, mutta siinäpä se. En normaalistikaan meikkaa tai laita tukkaani mitenkään erityisesti, joten tämä ei ole erityisen kiinnostavaa. Työhaastatteluun laittautuisin, jos sellaiseen pääsisin. En kuitenkaan pynttäytyisi mekkoon, koska alallani naisellisesta ulkonäöstä on haittaa. Sitseillä sitten on se mekkokin.

Mitä haluaisitte muuttaa ulkonäössänne?
-Pari kiloa painosta pois ja finnit hemmettiin. Rillien kanssa menen vähän siinä rajoilla. Näytän fiksummalta lasien kanssa, ilman näytän ihan kakaralta. Toisaalta olisi kiva, jos silmät (ja silmämeikki, jos sitä käyttäisin) näkyisivät. En siis mitään isoa tekisi, koska ulkonäkö ei ole minulle iso ongelma. Nuo ovat ainoat minua häiritsevät jutut ja muiden mielipiteillä ei ole niin väliä. No voisin minä vähän pidempi olla, mutta lyhyydessä on puolensa.


Tällä hetkellä... tarkoitin siis niinkun yleisesti... ei tasan tällä sekunnilla vaan... möh...
Henkilö x: Tiesin olevani elin-tärkeä ❤
Minä: Mäkin tiesin olevani elin. Mulkku nimittäin.

-Siiliö-
Siiliö
Von Sadist
 
Viestit: 674
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 15:21

Re: Ulkonäkö

ViestiKirjoittaja Fnfn » 13 Maalis 2015, 23:38

Mitä mieltä te olette ulkonäön merkityksestä? - Ulkonäkö merkkaa ihan helvetin paljon, mutta ehkä sen ei pitäisi.

Miltä näytätte tällä hetkellä? - Tällä hetkellä melko paskalta. Yleensäkin melko paskalta ja väsyneeltä. Huomenna kun saan nukkua, niin ehkä vähän paremmalta. Mulla on oudon muotoset kasvot ja kamala sivuprofiili, ruma nenä, rumat huulet. Huono iho ja ohuet hiukset, liian vaaleat silmäripset.

Mitä haluaisitte muuttaa ulkonäössänne? - Haluaisin paremman ihon ja aknearvet pois, sillä vaikka ne meikkaakin piiloon (tai ainakin osittain, en jaksa joka aamu puunata jokaista kohtaa peitevoiteella koska niitä on paljon), niin se silti tekee olemuksesta jotenkin suttuisen. Silmälasit haluaisin myös pois, sillä minun silmät on ihan nätit, mutta näyttävät ihan hirveiltä silmälasien takaa, jollekkin kuolleelle kalalle. Niin, ja paksummat ja parempikuntoiset hiukset.
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Ulkonäkö

ViestiKirjoittaja icepicked » 13 Maalis 2015, 23:59

Minun mielestäni ulkonäöllään voi viestiä tietoisesti tai tiedostamattomasti paljonkin, mutta sillä ei pitäisi olla merkitystä työhaastattelussa, jollei tietyltä näyttäminen ole tärkeä työtehtävä.

Näytän tavalliselta. En haluaisi muuttaa mitään.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Ulkonäkö

ViestiKirjoittaja Santiny » 14 Maalis 2015, 00:05

Siiliö kirjoitti:Tällä hetkellä... tarkoitin siis niinkun yleisesti... ei tasan tällä sekunnilla vaan... möh...


En minä täällä kovin tarkkaa kuvausta halua antaa. Ihan tavalliselta näytän. Tai aika stereotyyppiseltä nörttitytöltä (en kuitenkaan sellaiselta lihavalta nörttitytöltä). Rillit, ruskea tukka, täysin tavalline pärstä jne. Farkut, t-paita ja huppari ovat vakiovarusteeni ihmisten ilmoilla. Ostin pari päivää sitten kaksi uutta hupparia. Tykkään kovasti, ovat vähän istuvampia kuin vanhat löysät hupparini. Nämä ovat kivan sporttisia. Oikeastaan minussa on erityistä lähinnä se, etten meikkaa tai muuten laittaudu, eikä minulla ole korviksia, koska en halua rei'ittää itseäni vain ulkonäkösyistä. Sitseillä käytän klipsukorviksia, eikä kukaan ole huomannut mitään :D

icepicked kirjoitti:Minun mielestäni ulkonäöllään voi viestiä tietoisesti tai tiedostamattomasti paljonkin, mutta sillä ei pitäisi olla merkitystä työhaastattelussa, jollei tietyltä näyttäminen ole tärkeä työtehtävä.

Kuten itse sanoit, ulkonäöllä voi viestittää asioita. Työhaastattelussa ensivaikutelma on tärkeää ja siististi pukeutuminen on osa juttua. Arkisen siististi työhaastatteluun pukeutunut nuori tekee paljon paremman vaikutuksen kuin lökäreissä ja reikäisessä hupparissa ilmestyvä. Sopiva pukeutumisen taso riippuu toki haettavasta tehtävästä. Asiakaspalveluun kannattaa aina vähän laittautua, vaikka olisi vain puhelinvaihteessa. Pitää antaa asiallinen kokonaisvaikutelma ja ulkonäkö on osa sitä, halusit tai et.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Ulkonäkö

ViestiKirjoittaja <Empty> » 14 Maalis 2015, 00:18

Näytän laiskalta. (Lue: koska olen).

En tiedä kyllä maailma pikkaisen liikaa ulkonäön ympärillä pyörii. Ei kai muuta.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Ulkonäkö

ViestiKirjoittaja Sinisiipinen » 14 Maalis 2015, 08:29

Ulkonäkö merkitsee paljon enemmän kuin sen pitäisi.

Miltäkö näytän?
-tylsältä
-tavalliselta

En oikein osaa sanoa mitä muuttaisin.
Mikään ei ole mahdotonta.
Avatar
Sinisiipinen
Viaton ohikulkija
 
Viestit: 269
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:08

Re: Ulkonäkö

ViestiKirjoittaja <Empty> » 14 Maalis 2015, 08:42

Itse muuttaisin ulkonäössäni muuten vain sen, että minulle ei tulisi niin helposti silmänaluset jotka pistävät minut näyttämään ihan draculalta.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Ulkonäkö

ViestiKirjoittaja icepicked » 14 Maalis 2015, 10:56

Siisti pukeutuminenhan on aivan eri asia kuin nätti naama. Hygieniansa eteen voi tehdä paljon, rumalle nenälle ei voi juuri mitään.

Miksi naisten oletetaan meikkaavan ja ajelevan kaikki mahdolliset karvat mutta miesten ei?
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Ulkonäkö

ViestiKirjoittaja Santiny » 14 Maalis 2015, 11:21

icepicked kirjoitti:Siisti pukeutuminenhan on aivan eri asia kuin nätti naama. Hygieniansa eteen voi tehdä paljon, rumalle nenälle ei voi juuri mitään.

Miksi naisten oletetaan meikkaavan ja ajelevan kaikki mahdolliset karvat mutta miesten ei?


Juu ei sitä nenäleikkaukseen tarvitse mennä. Touhu menee yli siinä kohtaa kun alkaa plastiikkakirurgiaa harkitsemaan tai ei voi ovesta ulos astua meikkaamatta. Meikki on kuitenkin osa sitä siististi pukeutumista ja siksi meikkaan töihin. Toki olen ollut paljon asiakaspalvelussa, joten ulkonäkö on työssäni ollut tärkeää. Pitää näyttää asialliselta ja meikkaamalla se onnistuu. Asiakkaat tuppaavat luottamaan enemmän sellaiseen, joka ei näytä finninaamaiselta teiniltä. Meikkaaminen saa ainakin minut tuntemaan itseni vanhemmaksi, mistä on hyötyä puhelimessakin, keski-ikäisten neuvominen tuntuisi muuten todella omituiselta. Onneksi oman alan töissä miehekkäästi pukeutuvaa naista pidetään ammattitaitoisena, joten siellä ei tarvitse teeskennellä, tosin pari vuotta vielä menee, ennen kuin alan duuneja alkaa opiskelijanakin saamaan.

No onneksi naisillakin on paljon karvoja, joita kukaan ei näe ja joita ei siksi ole pakko ajella. Talviaikaan moni jättää sääret ajelematta. Kyllähän miehiltäkin nykyään odotetaan ulkonäöstä huolehtimista ainakin jossain määrin ja siitä on merkkinä sekin, miten paljon kauneudenhoitotuotteita nykyään markkinoidaan myös miehille.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Ulkonäkö

ViestiKirjoittaja pofuksio » 14 Maalis 2015, 13:43

Mitä mieltä te olette ulkonäön merkityksestä? Se vaikuttaa ensivaukutelmaan, mutta muuten se on minulle oikeastaan aivan se ja sama.

Miltä näytätte tällä hetkellä? Tavalliselta. Meikitön naama, hiukset kiinni, löysät farkut ja ensimmäinen paita joka kaapista sattui käteen.

Mitä haluaisitte muuttaa ulkonäössänne? Haluaisin tummemmat hiukset.
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Ulkonäkö

ViestiKirjoittaja Muoviomena » 14 Maalis 2015, 13:57

Mitä mieltä te olette ulkonäön merkityksestä?
- Se merkitsee kyllä, mutta omasta mielestä kuitenkin ehkä vähän liikaa.

Miltä näytätte tällä hetkellä?
- Hiukset sekaisin ja kulmakarvat pysähtyivät pohtimaan, että haluavatko yhdistyä. Muuten normaalilta, ja omasta mielestä ihan ok.

Mitä haluaisitte muuttaa ulkonäössänne?
- No finnejä ainakin pari pois. Haluaisin hiukset, jotka eivät menisi sekaisin niin helposti.

Paksu- ja tummahiuksisena voin sanoa, että hiostavat kyllä reilusti.
Avatar
Muoviomena
Ei syötävä
 
Viestit: 306
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 16:21

Re: Ulkonäkö

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 14 Maalis 2015, 18:54

Mitä mieltä te olette ulkonäön merkityksestä?
~Itsestäni olisi mukavaa, jos se ei nyt aivan niin paljoa merkitsisi kuin merkitsee, mutta se on oikeastaan jokaisen oma asia. Tosin, en minäkään menisi juttelemaan juopolta näyttävän kanssa...

Miltä näytätte tällä hetkellä?
~Väsyneeltä. Omasta mielestäni näytän hirveältä, mutta enää muiden mielipiteet eivät ole niin tärkeitä kuin ne joskus olivat. Oikeastaan, koko ulkonäkö

Mitä haluaisitte muuttaa ulkonäössänne?
~Vaikka mitä, mutta toisaalta olen tottunut tähän ja tarkemmin ajateltuna ulkonäköni sopii minulle varsin hyvin. Olen lyhyt, pukeudun tummiin/harmaisiin vaatteisiin, voisin olla näkymätön. Joskus ajattelen, mitä kaikkea voisinkaan tehdä jäämättä kiinni... XD
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Ulkonäkö

ViestiKirjoittaja <Empty> » 14 Maalis 2015, 19:09

Kurpizza kirjoitti:pukeudun tummiin/harmaisiin vaatteisiin, voisin olla näkymätön. Joskus ajattelen, mitä kaikkea voisinkaan tehdä jäämättä kiinni...


Siinä tapauksessa minä olen kuin paraatillinen marssivia klovneja.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus


Paluu Pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron