Onko tilanteeni oikeasti niin paha?

Onko tilanteeni oikeasti niin paha?

ViestiKirjoittaja <Empty> » 14 Maalis 2015, 01:01

Saan raivokohtauksia, joissa tappaisin varmaan vahingossa äitini, jollei kohtaus loppuisi kymmenessä minuutissa. Nykyisin osaan hillitä itseni koulussa. Jotenkin ainakin.

Memetän malttini helposti. Kirjoitin äskenkin sanan 'helposti' väärin ja meinasin jo heittää puhelimen seinään.

Raivostun oikeasti kaikesta. Nytkin lähtisin rikkomaan tavaroita ja huutaa täysiä kirouksia. Mutten anna itseni tehdä näin.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Onko tilanteeni oikeasti niin paha?

ViestiKirjoittaja Fnfn » 14 Maalis 2015, 01:12

Olet 12-vuotias ja teini-iän alkuvuodet on pahinta aikaa, se on tieteellinen fakta. Voi usko minua, en missään nimessä haluaisi olla enää 12-vuotias (tavallaan, oli se ihan kivaakin aikaa, mutta pääasiassa olin ihan kamalan vihainen, surullinen ja epävarma koko ajan). Loppua kohden se helpottaa.

Voi toki olla, että taustalla on jotain muutakin kuin alkava teini-ikä.
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Onko tilanteeni oikeasti niin paha?

ViestiKirjoittaja Santiny » 14 Maalis 2015, 08:08

Minulla ainakin oli teini-iässä aggressioita, mutta uskon, että niiden takana oli masennus. Vaikkei olisikaan, niitä voi silti oppia hallitsemaan. Kannattaa oikeasti hakea apua, koska viha ja raivo on hallitsemattomana erittäin haitallista. Todennäköisesti siellä taustalla on jotain käsittelemätöntä. Asiat käsittelemällä noista pääsee jopa kokonaan eroon. En ole nyt moneen vuoteen enää käynyt kehenkään käsiksi, eikä ole tehnyt mielikään kuin kerran.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Onko tilanteeni oikeasti niin paha?

ViestiKirjoittaja <Empty> » 14 Maalis 2015, 08:41

Santiny kirjoitti:Minulla ainakin oli teini-iässä aggressioita, mutta uskon, että niiden takana oli masennus. Vaikkei olisikaan, niitä voi silti oppia hallitsemaan. Kannattaa oikeasti hakea apua, koska viha ja raivo on hallitsemattomana erittäin haitallista. Todennäköisesti siellä taustalla on jotain käsittelemätöntä. Asiat käsittelemällä noista pääsee jopa kokonaan eroon. En ole nyt moneen vuoteen enää käynyt kehenkään käsiksi, eikä ole tehnyt mielikään kuin kerran.


Saan kyllä hallittua ne hyvin, jos joskus nyt lipsahtaa joku sammakko, mutta se ei ole vielä ongelmia tuottanut.

Veljelläni tilanne on pahempi. Ja hän on vielä vapaaottelija ja thai-nyrkkeilijä. Kerran hän iski nyrkin läpi tyttöystävänsä tietokoneesta koska se oli hidas :D.

Minua vain ärsyttää, kuntekisi mieli tuhota ja huutaa. Se ottaa aivoille. Kotona menen nykyisin nukkumaan jos turhaudun tai suutun. On toiminut.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Onko tilanteeni oikeasti niin paha?

ViestiKirjoittaja Santiny » 14 Maalis 2015, 08:51

Sinun ja ehkä veljesi kannattaisi silti käydä ainakin kokeilemassa keskusteluapua. Sieltä turhautuneisuuden takaa voi löytyä yllättäviä asioita. Kyllähän minäkin useimmiten ne hallitsin, mutta oli se silti epäterveellistä.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Onko tilanteeni oikeasti niin paha?

ViestiKirjoittaja <Empty> » 14 Maalis 2015, 08:54

Santiny kirjoitti:Sinun ja ehkä veljesi kannattaisi silti käydä ainakin kokeilemassa keskusteluapua. Sieltä turhautuneisuuden takaa voi löytyä yllättäviä asioita. Kyllähän minäkin useimmiten ne hallitsin, mutta oli se silti epäterveellistä.



Njääh, en mä jaksa, ei siitä mitään apuva ole ja kaipa sitä tulee käytyä joskus muutenkin.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Onko tilanteeni oikeasti niin paha?

ViestiKirjoittaja Fnfn » 14 Maalis 2015, 12:34

Muistan muuten lukeneeni jostain, että nuorten masennus voi esiintyä eri lailla kuin aikuisten. Aggressio voi olla yksi nuorten masennuksen merkki.
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Onko tilanteeni oikeasti niin paha?

ViestiKirjoittaja Santiny » 14 Maalis 2015, 13:09

Fnfn kirjoitti:Muistan muuten lukeneeni jostain, että nuorten masennus voi esiintyä eri lailla kuin aikuisten. Aggressio voi olla yksi nuorten masennuksen merkki.

Näin ainakin minulla oli. Ärsyynnyin ihan kaikesta ja siihen aikaan minulla oli ihan kohtuullinen neuroosikin. Huono yhdistelmä, raollaan oleva kaapinovi riitti viemään kaiken huomioni ja ärsytti siihen päälle ihan perhanasti. Siksi kehotankin hankkimaan apua myös ärtyneisyyteen. Taustalla voi olla jokin psyykkinen tai fyysinen vaiva.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Onko tilanteeni oikeasti niin paha?

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 14 Maalis 2015, 19:21

Juu, kannattaa mennä juttelemaan (mitä itse en ole edelleenkään saanut aikaiseksi...) jos huolestuttaa.

Itseäni ahdisti käydä silloin joskus muinoin isälläni. Isälläni olin ihan rauhassa (useimmiten) jne, mutta kun tulin sunnuntaina kotiin, niin maanantai ja tiistai oli yhtä helvettiä. Huusin ja kirosin "saata peetä veetä" ja kun piti imuroida, olisin halunnut nakata koko rotiskon portaat alas... Sitten kotiporukat pimahti ja huusivat takaisin, jonka jälkeen itse sain itkukohtauksen ja menin loukkaantuneena pillittämään. :lol: Joskus viiraa vieläkin, mutta ei sentään joka toinen viikko...
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Onko tilanteeni oikeasti niin paha?

ViestiKirjoittaja <Empty> » 14 Maalis 2015, 22:56

Heeh, en mie huolissain oo, muuten vaan kyssäsin. Kato mää oo huoleto kulkija.


Pitäsköhä mu alkaa puhhuu täl mun omal murteel, ainaski sillo ko puhu murteel?
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus


Paluu Pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron