Millaisia sääntöjä teidän kotona oli/on?

Millaisia sääntöjä teidän kotona oli/on?

ViestiKirjoittaja Fnfn » 21 Maalis 2015, 21:36

Meillä ei ollut paljoa mitään sääntöjä kotona, ei edes mitään sellaisia normaaleja sääntöjä kuten vaikkapa että ruoka syödään ruokapöydässä tai kengillä ei saa kävellä sisällä :?

No, meidän sääntöjä:
1. Nukkumaanmenoaika oli yhdeksältä kun olin about 4-8 -vuotias. Se oli aika liikkuva yhdeksän.
2. Kotiintuloaika oli puoli kahdeksalta kun olin about 5-10 -vuotias.
3. Pyörällä ei saa ajaa sisällä - tämä tuli sen jälkeen kun veljeni jahtasi minua pyörällä pihalla ja minä menin turvaan sisälle, vain huomatakseni ettei se häntä estä. Lattiaan tuli vähän jälkiä.

En muista muita sääntöjä :shock:

Tappelitteko te muuten fyysisesti teidän sisarusten kanssa? Minä tappelin niin siskoni ja veljeni kanssa, mutta en isosiskoni, varmaan koska hän on sen verran vanhempi. Lyötiin, tönittiin, purtiin, vedettiin hiuksista, väännettiin kädestä... Ja äiti ja iskä eivät tee sille oikein mitään muuta kuin huutavat viiden minuutin jälkeen: "NO NYT LOPPU!!1" - "Mikä siellä nyt oikein maksaa?!" tai sitten siihen kun joku alkaa itkemään.

EDIT: Voin kertoa sääntöjä vaikkapa parhaiden ystävieni kotoa:

1. Leikit piti siivota heti lopettamisen jälkeen (tosin joskus oltiin rebel ja jätettiin ne vaan siihen)
2. Kengät jalassa ei saa kävellä sisällä
3. Telkkarin pitää olla todella hiljaisella
4. Jos joku lukee kokeisiin, kukaan ei saa pitää meteliä. Ihan järkevä sääntö, tosin minä olen tottunut siihen kun iskä huudattaa telkkaria ihan kamalan lujalla ja äiti laulaa ja vatkaa jotain vispipuuroa.
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Millaisia sääntöjä teidän kotona oli/on?

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 21 Maalis 2015, 21:48

1. Nukkumaan meno ajat 11-12

2. Ulkona ei saa olla liian myöhään

3. Illalla ei saa meluta.
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Millaisia sääntöjä teidän kotona oli/on?

ViestiKirjoittaja Santiny » 21 Maalis 2015, 21:58

Meillä ei ollut juurikaan sääntöjä, koska niitä ei tarvittu. Minä menin itse nukkumaan aikaisin ja treenien jälkeen tulin aina suoraan kotiin, kotiintuloaikojakaan ei tarvittu. Pääsääntöisesti piti olla ihmisiksi ja se siitä.

Kyllä minä tappelin siskoni kanssa ja likaisetkin temput oli käytössä. Oli potkimista, puremista ja tukasta repimistä. Nykyään tullaan toimeen, mutta ei siskoni minulle mitenkään megarakas silti ole. Jotenkin ne tappelut olivat aina minun vikani, myös sen kerran, kun siskoni pudottu sellaisen lumisadekuplan jalalleni kun kävelin ohi, enkä provosoinut sitä mitenkään. Minulta irtosi varpaankynsi ja lisäksi menetin karkkipäivän JA tietokoneajan! Se kerta ei ainakaan ollut minun vikani ja muistan tämän vääryyden hautaan asti.

Niin olihan meillä yksi sääntö: 90-luvulla koneella sai olla vain tunnin päivässä. Tämä oli ainoa keino saada minut ja siskoni työskentelemään yhdessä, koska tietokoneajan yhdistämällä saimme kaksi tuntia kumpikin. Yhdessä pelasimme simsiä ja teimme nettisivuja. Tietokoneaikasääntö poistui kun sain oman koneen . Nykyinen koneeni taitaa olla vieläkin samassa kotelossa, vaikka luojan kiitos yksikään sisuskaluista ei ole alkuperäisestä kokoonpanosta.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Millaisia sääntöjä teidän kotona oli/on?

ViestiKirjoittaja Sinisiipinen » 21 Maalis 2015, 22:01

Ei mitään kovin tiukkoja sääntöjä.

Että tapeltiinko?
Tapellaan vieläkin, tosin ehkei yhtä pahasti kuin joskus..

Tajusin juuri että me ollaan taatusti oltu ihan kamalia kakaroita.
Mikään ei ole mahdotonta.
Avatar
Sinisiipinen
Viaton ohikulkija
 
Viestit: 269
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:08

Re: Millaisia sääntöjä teidän kotona oli/on?

ViestiKirjoittaja biologinalku » 21 Maalis 2015, 22:06

Eipä tarvinnut kovin tiukkoja sääntöjä olla, mutta tietysti esim. nukkumaanmenoaika oli jollain tapaa määrätty.

On aika jännää, että aina puhutaan kotiintuloajoista. Minulla ei ole koskaa ollut mitään varsinaista kotiintuloaikaa, josta olisi käytetty nimitystä kotiintuloaika. On aina pitänyt vain ehtiä iltapalalle, iltapesulle ja riittävän aikaisin nukkumaan.
"Valta tuo mukanaan hirvittävän vastuun halusimmepa sitä tai emme. Meidän käsissämme on nyt oma kohtalomme ja kaikkien niiden elävien olentojen tulevaisuus, jotka kanssamme jakavat maan."
-Sir David Attenborough
Avatar
biologinalku
Valvoja
Valvoja
 
Viestit: 2224
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 22:35

Re: Millaisia sääntöjä teidän kotona oli/on?

ViestiKirjoittaja Nasse-setä » 21 Maalis 2015, 22:58

En muista yhtään. Oli siellä jotain jäkätystä.

En tapellut sisarusteni kanssa, mutta he tappelivat keskenään.
Avatar
Nasse-setä
Tirehtööri von Pullonvirittäjä
 
Viestit: 434
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 07:14

Re: Millaisia sääntöjä teidän kotona oli/on?

ViestiKirjoittaja <Empty> » 22 Maalis 2015, 07:26

Meillä ei ole ollut kotiintuloajan 8 syvempiä sääntöjä.

1. Nukkumaanmenoaika 22-23

Siinä se. Läksyt teen jos teen, yleensä yritän kanssa tehdä mutta aina ei jaksa.

Ehkä sääntöjen puutos johtuu siitä että äidilläni on 13h työpäiviä?

Olen kyllä aina käyttäytynyt hyvin, paitsi lapsena, jolloin rangaistuksena toimi tukistus ja nurkattaminen tietyksi ajaksi.

Muistan hakanneeni aina naapurin pikkupoikaa, koska hän oli ärsyttävä ja häiritsi minun ja naapurintytön yhteisiä leikkejä.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Millaisia sääntöjä teidän kotona oli/on?

ViestiKirjoittaja occe » 22 Maalis 2015, 12:25

Meilä on aika lapsi kohtaset säännöt ollu ( """"ensimmäinen lapsi on koekappale""").

Mulla oli tietokone ajat ko vielä pelasin tietokoneella.

Kotiin tulo aika oli vaihteleva, yleensä sai olla sen pari tuntia kaverilla, kylillä kun pyörin niin se oli tyyliin kuuteen tai kahdeksaan.

Karkkipäivä

Huoneeseen piti mennä yheksältä, valvominen oli sitten omalla vastuulla.

Mut ei silleen mitää sääntöjä sääntöjä

Tosin kotityöt piti tehhä, jos ei tehny omiaan nii sit sai kaikkie muidenki kotityöt seuraavalle päivälle :3
error
occe
 
Viestit: 469
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 21:58
Paikkakunta: Keskellä ei mitään, mutta keskellä kaikkea

Re: Millaisia sääntöjä teidän kotona oli/on?

ViestiKirjoittaja pofuksio » 22 Maalis 2015, 16:16

1. Nukkumaanmeno aika 21.15 (tosin en noudata tätä)
2. Kotiintuloaika taitaa olla 18.30?
3. Pianoa ei saa soitta klo 20.00 jälkeen
4. Ei saa nimitellä, kiusata, ärsyttää tms (vaikkakin tätä rikon veljien kanssa jatkuvasti, mutten liikaa)
5. Toisten huoneeseen ei saa mennä ilman lupaa (olin ainut joka noudatti tätä, ennenkuin tämä pyynnöstäni otettiin käyttöön)
6. Ensimmäinen kotona käyttää koiran ulkona, mutta nuorimman veljeni ei tarvitse
7. Tietokoneella ei saa olla klo 20.00 jälkeen, ja pelata tietokoneella ei saa klo 19.00 jälkeen
8. Viikossa saa pelata yhteensä 6h, ja siihen sisällötetään kaikki tietokoneella, Xboxilla seka puhelimella pelailu
9. Iskä on ainut joka saa kiroilla
10. En saa mennä kotoa 1,5 km kauemmaksi kertomatta missä olen kenen kanssa ja mitä teen
11. Joukko epämääräisiä sääntöjä joita minulle ei ole kerrottu, tai joita en tällä hetkellä muista
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Millaisia sääntöjä teidän kotona oli/on?

ViestiKirjoittaja Atrytone » 24 Touko 2015, 16:07

Ei juurikaan sääntöjä, koska en tee mitään. Paitsi että viikonlopun aikana pitää siivota. Saa itse päättää millin. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että kun kello on 17 perjanaina jos en ole siivonnut alkaa hirveä huuto siitä kuinka minuun ei voi luottaa eikä mikään toimi mun kanssa.Facebookiin ei saa kirjoittaa mitään turhaa eikä mitään, mistä äiti on eriä mieltä.

Tapellaan fyysisesti. Mun veli painaa alle puolet siitä mitä minä, joten se aina häviää ja kaikki on aina minun vika vaikka vain puolustan itseäni.
Tänään me unohdetaan kaikki turha liikunta
Tänä yönä me ei tarvita tuntiakaan unta
Avatar
Atrytone
Limsamestari
Limsamestari
 
Viestit: 955
Liittynyt: 20 Huhti 2015, 13:47
Paikkakunta: Panama

Re: Millaisia sääntöjä teidän kotona oli/on?

ViestiKirjoittaja Herra X » 24 Touko 2015, 16:35

Eipä mitään kummempia sääntöjä ole ollut kun ei ole tarvinnut. Nukkumaan on pitänyt joutua ajoissa.
Herra X
 


Paluu Pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron