Bussissa

Bussissa

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 13 Huhti 2015, 19:10

Suolesta osa tietääkin, että tervehdin siivoojia ja kiitän keittäjiä, mutta siinä ei ole nyt kaikki normeja rikkovat rikokseni.

En nimittäin mene aina istumaan bussissa, vaikka pääsisinkin ikkunapaikalle.

Tämän päivän bussissa ei ollut edes ikkunapaikoilla tilaa. Muut matkustajat katsoivat kummastuneina, kun sähläsin reppuni kanssa ovien viereen seisomaan. Yleensä seisoisin ikkunan vieressä, mutta jollakin oli lastenvaunut siinä. Matkustajat mulkoilivat ilmeellä Mikä juntti nää oot, ku et uskalla istua kenenkää viereen?! Kai junttiutenikin oli osittain syynä, mutta oikeastaan päätin seistä bussissa siksi, koska A) se oli hauskaa ja B)en halunnut nukahtaa bussiin.

Laitoin kuulokkeet korviini ja muiden ihmisten unohtaminen oli jälleen vähän helpompaa. Tuijotin tiiviisti paskaisesta ikkunasta ulos.

Bussi kolisteli seuraavalle pysäkille ja autoon nousi tyttö, joka on kanssani samassa koulussa. Mahdollisesti samassa ryhmässäkin, en tiedä, sillä en muista ryhmäläisiäni. Lisäksi voin istua kokonaisen kurssin jonkun vieressä ja puhua hänelle joka tunti ja silti olla tietämättä hänen nimeään. Yleensä kuitenkin muistan joten kuten, olenko nähnyt ihmistä ennen vai en. Kerran koulussani joku tuli juttelemaan kuin vanhalle kaverille ja sanoi "Moi. Mitä sulle kuuluu? Onko mennyt hyvin?" Vastasin ja tuijotin hämmentyneenä tajuamatta, kuka hän oli.

Tyttökään ei mennyt istumaan ja nyt amisbussilaisten kauhuksi bussissa oli kaksi ihmistä, jotka seisoivat mieluummin istumisen sijasta. Päätin jälleen olla ottamatta tukea koko matkan aikana.

Harmaahiuksinen nainen tuijotti arvioiden touhuani, kun bussin lähtiessä liikkeelle ja pysähtyessä väänsin selkääni jännästi ja jännitin vuoroin pohjelihaksia pysyäkseni pystyssä. Kun joku painoi nappia ja nousi ylös hiukan ennen pysäkkiä, hän lähti haastavasti kävelemään kohti bussin keskimmäisiä ovia. He kai tunsivat jotain tarvetta todistaa, että voivat mennä keskimmäisistä ovista ulos, vaikka siinä seisookin pari tyttöä edessä. Keljua, sillä aina kun minun piti lähteä kävelemään ja luikkimaan pois tieltä, tasapainoni häiriintyi ja minun oli pakko ottaa käsilläni tukea jostain. Bussissa oli kuitenkin kolmet ovet, eikö olisi voinut mennä jostain muusta, jossa ei ole ihmisiä edessä?

Hauskimpia ovat liikenneympyrät. Ennen aina meinasin kaatua niissä, mutta sitten tajusin, miten se juttu oikein menee. Kun bussi menee liikenneympyrää, täytyy vääntää selkää takakenoon, mutta sitten pian kuitenkin nojautua etukenoon, kun bussi alkaa kaartamaan ympyrässä. Tässä on se hauska vaihe. Mielestäni on vain jotenkin hullunkurista seistä 45 asteen kulmassa. Moottoritien rampeissa tätä voi tehdä pitempään. Kun bussi lähtee liikenneympyrästä, tarvitsee taas kallistella ja käyttää pohjelihaksia. Hilpeäksi yllätyksesi huomasin, että myös eräs kolmas samasta koulusta oleva käytti tuen sijasta jalkojaan pysyäkseen pystyssä bussin pysähtyessä.

Tukea minun piti ottaa taas niissä samoissa helvetin käännöksissä. Bussi pysähtyy ja kääntyy lähes yhdeksänkymmentä astetta. Kun lopulta lähdin bussista, se oli puoli tyhjä. Nyt muistin painaa napista. Viime kerralla unohdin ja siinä sitten tuijotin kummastuneena, kun bussi oli pysähtynyt, mutta ovet eivät auenneet. Järkevästi kiljaisin sitten paniikissa "HEI!" ja junttasin napin pohjaan, jotta kaikki varmasti kuulivat, että haluan ulos. Kuski avasi ovet ja kruunasin koko sähläyksen hyppäämällä tasajalkaa bussista alas.
Muut matkustajat olivat taatusti iloisia, kun lähdin.

Miksi raportointi? En oikeastaan tiedä. Jutellaan vaikka busseista, mokailuista tai kirjoittamattomien sääntöjen rikkomisesta. Jotakin eloa tänne kuitenkin.

Jaksoikohan kukaan tota lukea? Noooohh..... Ei se oo niin justiinsa.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Bussissa

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 13 Huhti 2015, 19:25

Tai kertokaa omia kuulumisianne?
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Bussissa

ViestiKirjoittaja biologi_ei_kirj. » 13 Huhti 2015, 19:36

Ei se keittäjien kiittäminen niin paha ole. Se on ihan yleinenkin tapa. Itse en tosin harrasta.
biologi_ei_kirj.
 

Re: Bussissa

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 13 Huhti 2015, 19:39

biologi_ei_kirj. kirjoitti:Ei se keittäjien kiittäminen niin paha ole. Se on ihan yleinenkin tapa. Itse en tosin harrasta.


Jaah. No ei se niin harvinaista ole.

Ja sitten kysellään, missä kaikki ovat. Ja taas tein alotuksen.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Bussissa

ViestiKirjoittaja <Empty> » 13 Huhti 2015, 20:06

En kiitä keittäjää koska koulun ruoka on aina sitä harmaata paskaa.

Tänäänkin oli pastaa ja punajuuripaloja. TUO EI OLE RUOKA
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Bussissa

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 13 Huhti 2015, 20:20

Aktiivisimmasta (toisiksi, okei ehkä kolmanneksi) hiljaisimmaksi - Kurpizzan tarina. (Nyt kaupoissa, hyvin surullinen!)
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Bussissa

ViestiKirjoittaja pofuksio » 13 Huhti 2015, 20:25

Yurika_ kirjoitti:Aktiivisimmasta (toisiksi, okei ehkä kolmanneksi) hiljaisimmaksi - Kurpizzan tarina. (Nyt kaupoissa, hyvin surullinen!)


Voisin ostaa yhden kappaleen itselleni. Missä kaupassa niitä myydään?
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Bussissa

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 13 Huhti 2015, 20:39

Yurika_ kirjoitti:Aktiivisimmasta (toisiksi, okei ehkä kolmanneksi) hiljaisimmaksi - Kurpizzan tarina. (Nyt kaupoissa, hyvin surullinen!)


Kyllä se muuten minuakin harmittaa. Olette mukavaa porukkaa ja teidän kanssa oli kiva sekoilla viime kesänä (sinun ja VeHinkin kanssa.... kai?), mutta täällä ei ole enää oikein puhuttavaa. Trotski on hankkinut elämän (hei hei, toveri, muistelen juttujamme lämmöllä, yhtä/kahta asiaa lukuunottamatta juttelin kanssasi lähes kaikesta, kaverini pikku-sosialisti) Hassua ei myöskään kiinnosta ja niin toinenkin puhekaveri on häipynyt. Nassekin on lähtenyt. Oceaninkin kanssa tuli joskus juteltua; ei enää näy. Siiliökin oli hauskaa seuraa, mutta ei enää...

Nyyh. Puoli vuotta sitten kun olisin kuullut, että näinkin käy, olisin nauranut sinulle päin naamaa. Koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Bussissa

ViestiKirjoittaja icepicked » 13 Huhti 2015, 20:43

Te pöndeläiset sitten osaattekin tehdä bussilla matkustamisestakin vaikeaa.

No, minulla on poliittinen aikataulu täynnä mielenosoituksia sun muuta, kun vappukin lähestyy.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Bussissa

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 13 Huhti 2015, 20:46

icepicked kirjoitti:Te pöndeläiset sitten osaattekin tehdä bussilla matkustamisestakin vaikeaa.

No, minulla on poliittinen aikataulu täynnä mielenosoituksia sun muuta, kun vappukin lähestyy.


Et ole viikkoon paikalla ja sitten kun valitan asiasta, niin ilmestyt. Lahjakasta.

Jups. Ja arvaas mitä. En osaa vieläkään katsoa liikennevaloja (=en välitä niistä...)
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Bussissa

ViestiKirjoittaja morso97 » 13 Huhti 2015, 20:51

Bussitasapainoilu on kivaa 8-) Tai siis oli, en ole kehdannut tehdä sitä vähään aikaan.
Busseista puheen ollen... meidän bussikuski on tosi asiallinen täti! Se on ostanut meille karkkia ja leiponut munkkeja ja pipareita :D Ja ansioihin kuuluu vielä känniläisen viskaaminen bussista :lol: +bussissa saa syödä, jos ei sotke.
Moppe, Morsoliini, Mursu, Mursuli, Morsomur(s)u, Mopo, Morsuli, Mosuli
morso97
 
Viestit: 466
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 20:57
Paikkakunta: Stadi

Re: Bussissa

ViestiKirjoittaja icepicked » 13 Huhti 2015, 20:53

Kurpizza kirjoitti:
icepicked kirjoitti:Te pöndeläiset sitten osaattekin tehdä bussilla matkustamisestakin vaikeaa.

No, minulla on poliittinen aikataulu täynnä mielenosoituksia sun muuta, kun vappukin lähestyy.


Et ole viikkoon paikalla ja sitten kun valitan asiasta, niin ilmestyt. Lahjakasta.

Jups. Ja arvaas mitä. En osaa vieläkään katsoa liikennevaloja (=en välitä niistä...)

Olen ollut täällä koko viikon joka vitun ikinen päivä. Ei vain ole mitään keskusteltavaa.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Bussissa

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 13 Huhti 2015, 21:01

icepicked kirjoitti:
Kurpizza kirjoitti:
icepicked kirjoitti:Te pöndeläiset sitten osaattekin tehdä bussilla matkustamisestakin vaikeaa.

No, minulla on poliittinen aikataulu täynnä mielenosoituksia sun muuta, kun vappukin lähestyy.


Et ole viikkoon paikalla ja sitten kun valitan asiasta, niin ilmestyt. Lahjakasta.

Jups. Ja arvaas mitä. En osaa vieläkään katsoa liikennevaloja (=en välitä niistä...)

Olen ollut täällä koko viikon joka vitun ikinen päivä. Ei vain ole mitään keskusteltavaa.



No sori... En tiennyt. Itse olen vain välillä kurkannut ja todennut, ettei ole oikein aiheita...

Mutta joo, hyvä, että sulle kuuluu hyvää.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Bussissa

ViestiKirjoittaja Fnfn » 13 Huhti 2015, 21:16

Vihaan bussilla matkustamista, koska aikataulut ja reitit. Voi kyllä, minä osaan sössiä ne.

Sitten kun kuitenkin opin ja tiedän aikataulut ja reitit, bussilla matkustaminen on ihan kivaa ja rentouttavaa (nimim. en yleensä kulje bussilla).

Bussitasapainoilu on kivaa. Vielä kivempaa on tasapainoilu täpötäydessä minibussissa. Jiihaa :heart:
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Bussissa

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 13 Huhti 2015, 21:21

Fnfn kirjoitti:Vihaan bussilla matkustamista, koska aikataulut ja reitit. Voi kyllä, minä osaan sössiä ne.

Sitten kun kuitenkin opin ja tiedän aikataulut ja reitit, bussilla matkustaminen on ihan kivaa ja rentouttavaa (nimim. en yleensä kulje bussilla).

Bussitasapainoilu on kivaa. Vielä kivempaa on tasapainoilu täpötäydessä minibussissa. Jiihaa :heart:


Minibussissa en ole ollutkaan. Mutta citybussissa kylläkin. Siellä tosin istuin. Ne kaahaa niin lujaa ja ovat aina lähes tyhjiä...
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Bussissa

ViestiKirjoittaja Fnfn » 13 Huhti 2015, 21:30

Kurpizza kirjoitti:
Fnfn kirjoitti:Vihaan bussilla matkustamista, koska aikataulut ja reitit. Voi kyllä, minä osaan sössiä ne.

Sitten kun kuitenkin opin ja tiedän aikataulut ja reitit, bussilla matkustaminen on ihan kivaa ja rentouttavaa (nimim. en yleensä kulje bussilla).

Bussitasapainoilu on kivaa. Vielä kivempaa on tasapainoilu täpötäydessä minibussissa. Jiihaa :heart:


Minibussissa en ole ollutkaan. Mutta citybussissa kylläkin. Siellä tosin istuin. Ne kaahaa niin lujaa ja ovat aina lähes tyhjiä...
Olin joskus 8 tai 11-vuotiaana ihan innoissani matkustamassa haitaribussilla juuri siinä haitariosassa, mutta jostain syystä en syttynyt enää 16-vuotiaana :? Ulkomailla siis.

Maltalla ehdin onneksi matkustaa niillä vanhoilla busseilla. Niissä oli tunnelmaa ja mikään ei ollut sen ihanampaa kuin matkustaa 60-luvun keltaisella bussilla 33-asteen helteessä ja tuulenvire ikkunasta puhalsi lempeästi :heart:
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku


Paluu Pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron