Onko massakulttuuria olemassa?

Onko massakulttuuria olemassa?

ViestiKirjoittaja Atrytone » 24 Huhti 2015, 17:07

Suurin osa nuorista puhuu massakulttuurista ja siitä kuinka kamalaa se on. Mä luulen että joku massamusiikki on enimmäkseen pienten lasten juttu. Jos joku yläasteella uskaltaa sanoa kuuntelevansa massamusaa se saa heti hirveän paskamyrskyn. Mä kysyin kerran yhdeltä tyypiltä mitä musaa se kuuntelee. Se sanoi kuuntelevansa massamusaa ja häpesi selkeästi.

Usein sanotaan, että underground on uusi mainstream.

Tällä en tietenkään tarkoita niitä kestomuoteja. Tytöt käyttää aina kaiken aikansa pojista puhumiseen ja niin edespäin.
Tänään me unohdetaan kaikki turha liikunta
Tänä yönä me ei tarvita tuntiakaan unta
Avatar
Atrytone
Limsamestari
Limsamestari
 
Viestit: 955
Liittynyt: 20 Huhti 2015, 13:47
Paikkakunta: Panama

Re: Onko massakulttuuria olemassa?

ViestiKirjoittaja icepicked » 24 Huhti 2015, 17:18

Minun käsitykseni mukaan se on sitä, joka on tällä hetkellä suosittua. Sitä, jota meidän halutaan kuluttavan, sitä, jota mainostetaan. Se vaihtuu koko ajan, ja toisaalta tietyissä piireissä on muodikasta kuulua alakulttuuriin.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Onko massakulttuuria olemassa?

ViestiKirjoittaja Atrytone » 24 Huhti 2015, 17:25

icepicked kirjoitti:Minun käsitykseni mukaan se on sitä, joka on tällä hetkellä suosittua. Sitä, jota meidän halutaan kuluttavan, sitä, jota mainostetaan. Se vaihtuu koko ajan, ja toisaalta tietyissä piireissä on muodikasta kuulua alakulttuuriin.


Mikä on nyt muotia?
Tänään me unohdetaan kaikki turha liikunta
Tänä yönä me ei tarvita tuntiakaan unta
Avatar
Atrytone
Limsamestari
Limsamestari
 
Viestit: 955
Liittynyt: 20 Huhti 2015, 13:47
Paikkakunta: Panama

Re: Onko massakulttuuria olemassa?

ViestiKirjoittaja icepicked » 24 Huhti 2015, 17:34

Atrytone kirjoitti:
icepicked kirjoitti:Minun käsitykseni mukaan se on sitä, joka on tällä hetkellä suosittua. Sitä, jota meidän halutaan kuluttavan, sitä, jota mainostetaan. Se vaihtuu koko ajan, ja toisaalta tietyissä piireissä on muodikasta kuulua alakulttuuriin.


Mikä on nyt muotia?

Ai tälläkö hetkellä? Mainoksista saanee joitakin viitteitä. Riippuu tietenkin siitä, kenen keskuudessa olevasta muodista puhumme.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Onko massakulttuuria olemassa?

ViestiKirjoittaja Nasse-setä » 25 Huhti 2015, 17:13

En tajua ihan tarkalleen tätä koko kysymystä. Silloin kun joku on oikeasti massasta poikkeava, teinit tyypiliiseen tapaansa reagoivat hämmennyksellä ja hihittelyllä ja muutama hyvinkasvatettu nuori keksii, että nyt kuuluu soveltaa niitä käytöstapoja eli ei ainakaan ruveta nimittelemään tai syrjimään.

Tajuan ja ymmärrän, että nuorella on kauhea hinku olla yksilö, mutta sillä ei ole mitään tekemistä musiikin tai vaatteiden kanssa.

Suurin osa teineistä ei sijaisopen silmään eroa massasta yhtään mitenkään. Sitten kun tutustuu henkilöön paremmin, oppii tuntemaan, että mikä tekee hänestä juuri hänet, mutta se ei ole mikään vaate.
Avatar
Nasse-setä
Tirehtööri von Pullonvirittäjä
 
Viestit: 434
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 07:14

Re: Onko massakulttuuria olemassa?

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 25 Huhti 2015, 17:55

Minä olen ihan pihalla massakulttuurista, kun en ole vieläkään Tumblurissa tai "Instassa" enkä seuraa mainoksiakaan.

Elän vähän kuin tynnyrissä :D
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Onko massakulttuuria olemassa?

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 25 Huhti 2015, 22:29

Karjalalippis ja karvanopat, autosta soi amispoppia.
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50


Paluu Pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron