Miksi elokuvissa on ne äänet niin kovalla...

Miksi elokuvissa on ne äänet niin kovalla...

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 24 Huhti 2015, 20:01

Miksi helvetissä elokuvissa on ne äänet niin täysillä? Hiljemmallekkin vois pistää... etenkin kun joitakin ahdistaa kovat ja äkilliset äänet. (Esim. kaikki kolaukset, nyrkillä pöytään lyömiset jos se kuuluu bassoista täysiä...) Ahdistun helposti niistä äänistä ja sitten pitäisi katsoa elokuvaa rauhassa... ärsyttävää, kun äänitehosteet ovat aina täysillä! :cry:
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Miksi elokuvissa on ne äänet niin kovalla...

ViestiKirjoittaja pofuksio » 24 Huhti 2015, 20:06

Niin, ne äänet saisivat olla hiljaisemmalla. Itse en edes äänien kovuuden takia voi käydä elokuvissa ilman korvatulppia, joista saan päänsäryn.
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Miksi elokuvissa on ne äänet niin kovalla...

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 24 Huhti 2015, 20:10

pofuksio kirjoitti:Niin, ne äänet saisivat olla hiljaisemmalla. Itse en edes äänien kovuuden takia voi käydä elokuvissa ilman korvatulppia, joista saan päänsäryn.


Ymmärrän tunteen... :(
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Miksi elokuvissa on ne äänet niin kovalla...

ViestiKirjoittaja icepicked » 24 Huhti 2015, 20:13

Minä en kuulisi, jos äänet olisivat hiljaisemmalla. Kahina ja rapistelu peittäisivät ne alleen.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Miksi elokuvissa on ne äänet niin kovalla...

ViestiKirjoittaja pofuksio » 24 Huhti 2015, 20:15

Yurika_ kirjoitti:
pofuksio kirjoitti:Niin, ne äänet saisivat olla hiljaisemmalla. Itse en edes äänien kovuuden takia voi käydä elokuvissa ilman korvatulppia, joista saan päänsäryn.


Ymmärrän tunteen... :(


Ikävää jos se sattui sinunkin kohdallesi
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Miksi elokuvissa on ne äänet niin kovalla...

ViestiKirjoittaja Atrytone » 24 Huhti 2015, 20:53

Mun on hankala kuulla jos kuuluu muita ääniä taustalta. Muutenkin äänet tekee elokuvasta elämyksen samaan tapaan kuin livemusiikki on isolla. Lisäksi pienet äänet kuuluu hyvin.
Tänään me unohdetaan kaikki turha liikunta
Tänä yönä me ei tarvita tuntiakaan unta
Avatar
Atrytone
Limsamestari
Limsamestari
 
Viestit: 955
Liittynyt: 20 Huhti 2015, 13:47
Paikkakunta: Panama

Re: Miksi elokuvissa on ne äänet niin kovalla...

ViestiKirjoittaja Santiny » 24 Huhti 2015, 21:10

Olen huomannut, että tämä vaihtelee tosi paljon teatterista toiseen. Flamingossa huudattavat niin, että korviin sattuu ja ovat lukossa vielä seuraavanakin päivänä kun taas Sellossa pääsee tunnelmaan ilman kuulovaurioita. Varmaan myös paikka salissa saattaa hieman vaikuttaa, samoin kuin ihmismäärä. Ääni kulkee ihmsessä huonommin kuin ilmassa, joten jos volyymi pidetään samalla tasolla, on äänen intensiteetti täydessä salissa matalampi kuin tyhjässä salissa.

Yleensä tämä ei ole minulle ongelma, mutta Flamingon korvakipuepisodin jälkeen laitoin kyllä Finnkinolle palautetta. Sitä paitsi, koin leffassa jotain, mitä en ole ikinä ennen kokenut: äänen suunnan. (Tässä pitää tietää, ettei puolikuurolle äänellä ole suuntaa, ainoastaan voimakkuus. Suunnan aistii esim. autossa sitten persiillään tai kantapäillä).
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu


Paluu Pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron