Taideketju

Taideketju

ViestiKirjoittaja icepicked » 09 Helmi 2015, 20:10

Tänne voitte lähettää omia töitänne ja ajatuksianne. Vapaata keskustelua taiteesta ja sen määritelmästä, ilmaisusta ja ilmaisunvapaudesta.

Keskeneräinen öljymaalaukseni:
Kuva
Mallista kankaalle, liuottimena rypsiöljy koska en löydä tärpättiä.

En ole alkanut vielä suunnitella Nassen tilaustyötä. Haluatko enemmän tätä:
Kuva
Vai tätä:
Kuva
Esimerkit ovat tarkoituksella ääripäistä, eivätkä kuvat ole omiani.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja Fnfn » 09 Helmi 2015, 20:27

Gaawwwhhh, en tajua miten sinulla riittää kärsivällisyys ja taidot perinteiseen :clap: (traditional art, mikä se on suomeksi?) tyyliin? Oikeassa elämässä kun ei ole undo-nappulaa. Tai ei voi laittaa värejä samaan sävyyn vain yhden napin painalluksesta. Kaikki pitää tietää.

Tämän tein sunnuntaina kotona, pitkästä aikaa jaksoin tehdä lineartin kanssa.

Kuva

Yleensä teen tähän tyyliin:

Kuva Se oli ensin tyttö tiskaamassa, mutta sitten sössin jotain, joten nyt sen käsi on vähän hassu.

Tässä olen yrittänyt piirtää taustaa, sillä en ole siinä kovin hyvä ja yleensä jätän sen tekemättä. Taustasta tuli varmaan liian vaalea.

Kuva

Tässä on ylpeyteni viime toukokuulta. En ole kehittynyt paljoa, kun on ollut kiireitä enkä ole päässyt piirtelemään :(

Kuva

Tuli vähän pitkä viesti :mrgreen:
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja icepicked » 09 Helmi 2015, 21:19

Yyh, miten osaat piirtää tietokoneella noin hyvin? Minä tarvitsen aina jonkintasoisen mallin ja "oikean" kynän ja paperia. Nyt teen fanitaidetta Sotilaspoikaan:
Kuva
Kuvaan tulee vielä lisää.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja Fnfn » 10 Helmi 2015, 16:53

Minä kyllä piirrän eka paperille oikealla kynällä, sitten skannaan ja sitten teen piirtopöydällä. En osaa lennosta tietokoneella tehdä, sillä kyllä siinä on oma otteensa :D Anatomiaa, varjoja ja valoa pitäisi kyllä harjoitella ja PALJON. Samoin kuin taustoja.

Tykkään tosi paljon ekspressionismista, tai no etenkin fauvismista, romantiikasta, symbolismista mutta intohimoni taidesuuntauksista on jugend, etenkin kuvataiteessa. Rakastan selkeitä pintoja, yksityiskohtia, ääriviivoja jne. Sellaista julistemaisuutta. Kumpa osaisin joskus itekin tehdä siihen tyyliin :mrgreen:

Kuva

Vähiten tykkään kubismista ja fotorealismista. Fotorealismi on kyllä hienoa ja vaatii taitoa, jota minä en koskaan kykene saavuttamaan, mutta miksi tehdä täysin realistinen maalaus kukasta ja maljakoista, kun meillä on valokuvat? Se on vaan hauska hämmästellä, miten se on tehnyt sen aivan pikku kätösin. No, on se varmaan hauskaa ja rentouttavaa tekijälle, mutta... Hienointa se minusta olisi silloin, jos se on kuvannut valokuvamaisen tarkasti vaikka jonkin absurdin tai mahdottoman tapahtuman!
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja <Empty> » 10 Helmi 2015, 17:30

Minä häpeän nyt kyllä itseäni ja nyt on pakko piirtää mitä osaan: mahdottomuus. Yleensä koulupiirrokset menevät päin persettä kun pitää tehdä joku tietty juttu. Sitten joskus saan kiksejä ja teen jotain uskomatonta.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja Sinisiipinen » 10 Helmi 2015, 18:32

Fnfn, nuo ovat upeita.
Mikään ei ole mahdotonta.
Avatar
Sinisiipinen
Viaton ohikulkija
 
Viestit: 269
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:08

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja Fnfn » 10 Helmi 2015, 19:37

Sinisiipinen kirjoitti:Fnfn, nuo ovat upeita.
Kiitos! 8-)
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja Nasse-setä » 11 Helmi 2015, 15:49

icepicked kirjoitti:Tänne voitte lähettää omia töitänne ja ajatuksianne. Vapaata keskustelua taiteesta ja sen määritelmästä, ilmaisusta ja ilmaisunvapaudesta.

Keskeneräinen öljymaalaukseni:
Kuva
Mallista kankaalle, liuottimena rypsiöljy koska en löydä tärpättiä.

En ole alkanut vielä suunnitella Nassen tilaustyötä. Haluatko enemmän tätä:
Kuva
Vai tätä:
Kuva
Esimerkit ovat tarkoituksella ääripäistä, eivätkä kuvat ole omiani.


Tuo eka. Näkymä Kolilta-tyyppinen.
Avatar
Nasse-setä
Tirehtööri von Pullonvirittäjä
 
Viestit: 434
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 07:14

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja pofuksio » 11 Helmi 2015, 17:39

Olisi kiva, jos osaisi piirtää edes jonkinmoisia kuvia... :| u
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja Nasse-setä » 12 Helmi 2015, 09:02

pofuksio kirjoitti:Olisi kiva, jos osaisi piirtää edes jonkinmoisia kuvia... :| u


Jaan tunteesi.
Avatar
Nasse-setä
Tirehtööri von Pullonvirittäjä
 
Viestit: 434
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 07:14

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja <Empty> » 12 Helmi 2015, 09:34

Nasse-setä kirjoitti:
pofuksio kirjoitti:Olisi kiva, jos osaisi piirtää edes jonkinmoisia kuvia... :| u


Jaan tunteesi.


Liityn kerhoon.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja Muoviomena » 12 Helmi 2015, 15:14

Kerhoon tarvitsee lisää paikkoja.
Avatar
Muoviomena
Ei syötävä
 
Viestit: 306
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 16:21

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja <Empty> » 12 Helmi 2015, 15:19

Muoviomena kirjoitti:Kerhoon tarvitsee lisää paikkoja.

Avoimet ovet, ystäväiseni.


Suffeli?

Kuva
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja Muoviomena » 12 Helmi 2015, 15:33

<Empty> kirjoitti:
Muoviomena kirjoitti:Kerhoon tarvitsee lisää paikkoja.

Avoimet ovet, ystäväiseni.


Suffeli?

Kuva

Kiitos, mutta söin juuri.
Avatar
Muoviomena
Ei syötävä
 
Viestit: 306
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 16:21

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja Assassin » 12 Helmi 2015, 15:39

Ai että taidetta? No minun taiteellisuustaitoni ovat suunnilleen 0%. Jätän taiteen heille, ketkä sen osaavat ja mielummin katselen sitten muiden tekemää kaunista taidetta kuin alan mitään itsekseni sähläämään.
Onko tylsää? Klikkaa tätä
Avatar
Assassin
 
Viestit: 67
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:47

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja Muoviomena » 12 Helmi 2015, 15:47

Assassin kirjoitti:Ai että taidetta? No minun taiteellisuustaitoni ovat suunnilleen 0%. Jätän taiteen heille, ketkä sen osaavat ja mielummin katselen sitten muiden tekemää kaunista taidetta kuin alan mitään itsekseni sähläämään.

Eli liitytko kerhoon? Kyllä sinäkin mahtuisit.
Avatar
Muoviomena
Ei syötävä
 
Viestit: 306
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 16:21

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja Assassin » 12 Helmi 2015, 15:51

Muoviomena kirjoitti:
Assassin kirjoitti:Ai että taidetta? No minun taiteellisuustaitoni ovat suunnilleen 0%. Jätän taiteen heille, ketkä sen osaavat ja mielummin katselen sitten muiden tekemää kaunista taidetta kuin alan mitään itsekseni sähläämään.

Eli liitytko kerhoon? Kyllä sinäkin mahtuisit.

Yep, liityn kerhoon.
Onko tylsää? Klikkaa tätä
Avatar
Assassin
 
Viestit: 67
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:47

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja Herra X » 12 Helmi 2015, 17:04

En ole hyvä piirtämään tai tekemään muunkaanlaista taidetta.
Herra X
 

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja pofuksio » 12 Helmi 2015, 22:03

Pystyisipä tänne jakamaan minun harrastamiani taiteita! Mutta pianon soittoani en voi jakaa, enkä itse säveltämiä kappaleita. Kirjoituksiani taas en halua jakaa, ja ovat muutenkin yleensä kynällä kirjoitettuja. Leipomuksistakin on turha laittaa kuvia, kun ei niitä pääse maistamaan.
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja Santiny » 12 Helmi 2015, 22:46

pofuksio kirjoitti:Pystyisipä tänne jakamaan minun harrastamiani taiteita! Mutta pianon soittoani en voi jakaa, enkä itse säveltämiä kappaleita. Kirjoituksiani taas en halua jakaa, ja ovat muutenkin yleensä kynällä kirjoitettuja. Leipomuksistakin on turha laittaa kuvia, kun ei niitä pääse maistamaan.


Miksei voisi? Minä nyt sitten esimerkkinä kaivan jostain jonkin vähemmän tunnetun leipomuskuvan ja heitän tänne.

Kuva
Kuva
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja pofuksio » 12 Helmi 2015, 22:52

Santiny kirjoitti:
pofuksio kirjoitti:Pystyisipä tänne jakamaan minun harrastamiani taiteita! Mutta pianon soittoani en voi jakaa, enkä itse säveltämiä kappaleita. Kirjoituksiani taas en halua jakaa, ja ovat muutenkin yleensä kynällä kirjoitettuja. Leipomuksistakin on turha laittaa kuvia, kun ei niitä pääse maistamaan.


Miksei voisi? Minä nyt sitten esimerkkinä kaivan jostain jonkin vähemmän tunnetun leipomuskuvan ja heitän tänne.

Kuva
Kuva


Tiedenkin voisi, mutta minun maailmani on aivan erilainen, kuin muiden. Muiden mielestä mahdollinen on mielestäni mahdotonta. Maailmani ei toimi joka tavalla, vaan se on rikki.

Siis ikään kuin minulla olisi eri normit, kuin muilla. Tosin ei se aivan niinkään ole.

Olen aika omituinen. :roll:
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja Santiny » 12 Helmi 2015, 22:59

pofuksio kirjoitti:Tiedenkin voisi, mutta minun maailmani on aivan erilainen, kuin muiden. Muiden mielestä mahdollinen on mielestäni mahdotonta. Maailmani ei toimi joka tavalla, vaan se on rikki.

Siis ikään kuin minulla olisi eri normit, kuin muilla. Tosin ei se aivan niinkään ole.

Olen aika omituinen. :roll:


No mutta sehän taiteessa onkin jännää. Jokainen kokee teoksen eri tavalla, koska jokainen on erilainen. Se ei tarkoita, että sinä tai maailmasi olisi jotenkin rikki, se on vain erilainen.

Offtopic minäminäminä!
Spoiler: näytä
Kyllähän minultakin puuttuu erinäisiä palikoita aivoista, kuten vaikka mammakuumepalikka ja parisuhdepalikka, mutta ei se tarkoita, että minä tai epäseksuaalinen maailmani olisi rikki.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja pofuksio » 12 Helmi 2015, 23:03

Santiny kirjoitti:
pofuksio kirjoitti:Tiedenkin voisi, mutta minun maailmani on aivan erilainen, kuin muiden. Muiden mielestä mahdollinen on mielestäni mahdotonta. Maailmani ei toimi joka tavalla, vaan se on rikki.

Siis ikään kuin minulla olisi eri normit, kuin muilla. Tosin ei se aivan niinkään ole.

Olen aika omituinen. :roll:


No mutta sehän taiteessa onkin jännää. Jokainen kokee teoksen eri tavalla, koska jokainen on erilainen. Se ei tarkoita, että sinä tai maailmasi olisi jotenkin rikki, se on vain erilainen.

Offtopic minäminäminä!
Spoiler: näytä
Kyllähän minultakin puuttuu erinäisiä palikoita aivoista, kuten vaikka mammakuumepalikka ja parisuhdepalikka, mutta ei se tarkoita, että minä tai epäseksuaalinen maailmani olisi rikki.


Minun maailmassani kaikki on rikki XD Kaikki ehjäkin.

Asioita on todella hankala hahmottaa, kun luonteeni on aika pahasti solmussa.
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja <Empty> » 13 Helmi 2015, 00:22

Ai, toinenkin leipuri! Tosin viimeksi kun leivoin varsinaisesti se oli äitini synttäreillä. Tein suklaakakun. Ja toinen muusikkokin! Minäkin soitan, tosin kitaraa. Isäni opettaa minua aina kun menen hänen luokseen.

Haluaisin oppia leipomaan banaanikakkua ja kahvikakkua(kuivakakkuja siis) mutta se olisi välttämättä kovin hyväksi sillä rakastan kuivakakkuja.

Haluaako joku muuten siemennäkkileivän reseptin?
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja Santiny » 13 Helmi 2015, 00:39

<Empty> kirjoitti:Ai, toinenkin leipuri! Tosin viimeksi kun leivoin varsinaisesti se oli äitini synttäreillä. Tein suklaakakun. Ja toinen muusikkokin! Minäkin soitan, tosin kitaraa. Isäni opettaa minua aina kun menen hänen luokseen.

Haluaisin oppia leipomaan banaanikakkua ja kahvikakkua(kuivakakkuja siis) mutta se olisi välttämättä kovin hyväksi sillä rakastan kuivakakkuja.

Haluaako joku muuten siemennäkkileivän reseptin?


Itse panostan tuohon koristeluun. Teen yleensä vain perinteisen sokerikakkupohjan, täytteeseen voi sitten panostaa hieman enemmän.

Paras kuivakakku, jonka olen koskaan syönyt oli ystäväkakku hermanni. Jos onnistut jostain sellaisen käsiisi saamaan, älä anna pois vaan pistä ylimääräiset hermannit pakkaseen myöhempää leivontaa varten. Sen voi maustaa miten haluaa, suklaamuruilla ainakin lopputulos oli jumalainen!

Minä en osaa soittaa mitään. Musikaalisuustestissä onnistuin jotenkin saamaan surkean tuloksen. Siis sitä tasoa, josta opettaja sanoi, että jotain on vialla jos sellaisen saa :D Oh well, onneksi en koskaan ole halunnut muusikoksi.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja <Empty> » 13 Helmi 2015, 00:47

Siemennäkkileipä käy hyvin sipsistä, ei tarvitse lihoa yhden suolaisen herkun takia. Lisäksi siemenet ovat terveellisiä.

Tästä tulikin mieleeni usi taidetjua vastaava kerho.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja Nasse-setä » 13 Helmi 2015, 18:41

pofuksio kirjoitti:Pystyisipä tänne jakamaan minun harrastamiani taiteita! Mutta pianon soittoani en voi jakaa, enkä itse säveltämiä kappaleita. Kirjoituksiani taas en halua jakaa, ja ovat muutenkin yleensä kynällä kirjoitettuja. Leipomuksistakin on turha laittaa kuvia, kun ei niitä pääse maistamaan.


Voit silti jakaa kokemuksiasi aiheesta. Millaista on soittaa pianoa ja että harjoittelin tänään (minä en harjoitellut tänään, kaaduin vain kotiin päästyäni sänkyyn ja nukuin tunnin - enää en viitsi naapureiden takia).

Kyllä minä leipomuskuvia mielelläni ja kateudella katselen, koska itse en saa taikinasta aikaan kerta kaikkiaan mitään järkevää.
Avatar
Nasse-setä
Tirehtööri von Pullonvirittäjä
 
Viestit: 434
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 07:14

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja Nasse-setä » 13 Helmi 2015, 18:44

pofuksio kirjoitti:
Santiny kirjoitti:
pofuksio kirjoitti:Tiedenkin voisi, mutta minun maailmani on aivan erilainen, kuin muiden. Muiden mielestä mahdollinen on mielestäni mahdotonta. Maailmani ei toimi joka tavalla, vaan se on rikki.

Siis ikään kuin minulla olisi eri normit, kuin muilla. Tosin ei se aivan niinkään ole.

Olen aika omituinen. :roll:


No mutta sehän taiteessa onkin jännää. Jokainen kokee teoksen eri tavalla, koska jokainen on erilainen. Se ei tarkoita, että sinä tai maailmasi olisi jotenkin rikki, se on vain erilainen.

Offtopic minäminäminä!
Spoiler: näytä
Kyllähän minultakin puuttuu erinäisiä palikoita aivoista, kuten vaikka mammakuumepalikka ja parisuhdepalikka, mutta ei se tarkoita, että minä tai epäseksuaalinen maailmani olisi rikki.


Minun maailmassani kaikki on rikki XD Kaikki ehjäkin.

Asioita on todella hankala hahmottaa, kun luonteeni on aika pahasti solmussa.


Mitä oikeastaan tarkoitat? Luonne solmussa - taide - maailman hahmottaminen *Nasse miettii*
Avatar
Nasse-setä
Tirehtööri von Pullonvirittäjä
 
Viestit: 434
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 07:14

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja pofuksio » 13 Helmi 2015, 18:59

Nasse-setä kirjoitti:
pofuksio kirjoitti:Pystyisipä tänne jakamaan minun harrastamiani taiteita! Mutta pianon soittoani en voi jakaa, enkä itse säveltämiä kappaleita. Kirjoituksiani taas en halua jakaa, ja ovat muutenkin yleensä kynällä kirjoitettuja. Leipomuksistakin on turha laittaa kuvia, kun ei niitä pääse maistamaan.


Voit silti jakaa kokemuksiasi aiheesta. Millaista on soittaa pianoa ja että harjoittelin tänään (minä en harjoitellut tänään, kaaduin vain kotiin päästyäni sänkyyn ja nukuin tunnin - enää en viitsi naapureiden takia).

Kyllä minä leipomuskuvia mielelläni ja kateudella katselen, koska itse en saa taikinasta aikaan kerta kaikkiaan mitään järkevää.


Vai musiikin harjoittelu. No, tänään harjoittelin vähän (eli puoli tuntia). Ensin alkuun vähän sointuja ja laulua päälle. Sitten vähän für Eliseä, Karibian merirosvoja ja Harry Potteria.
Pianon soittaminen on jännää; aivan kuin olisit toisessa maailmassa. Tunnet musiikin virtaavan lävitsesi, näet sen sielusi silmin. Sitten kappale loppuu, ja tulee todella pöllö olo, ja haluat vain soittaa lisää ja lisää, koska se kuulostaa niin hyvältä, ja aina saat yhden kappaleen ajan siirtyä hetkeksi pois täältä, jonnekkin paikkaan, joka on kaunis kuin soittamasi musiikki, eläväinen ja muuttuva.
Kappaleen lopun lähestyessä tämä paikka, joka on kuin aivan toinen ulottuvuus, alkaa väreillä, ja sitten se särkyy sirpaleiksi. Kappale on loppunut, ja joudut palaamaan taivaasta takaisin karuun maailmaan, joten haluat vain lisää ja lisää. Olet kuin yhtä musiikin kanssa.
Kun sitten on harjoitellut hetken, ja tippunut uudestaan ja uudestaan takaisin karuun todellisuuteen, alkaa luomistyö. Et enään soita tuntemiasi kappaleita, vaan luot kappaletta soittaessasi, eikä sinun tarvitse lopettaa soittamista, vaan voit jatkaa ja jatkaa. Se on ihanaa.

Laulaminenkin on ihanaa, ja siitä saa saman vaikutuksen kuin soittamisesta: ei vaan haluaisi lopettaa, sillä se on niin taivaallista.

Kirjoitan joskus myöhemmin lisää, mutta tunteikas kirjoittaminen saa minut itkemään, ei ilosta eikä surusta, ja tärisemään, jolloin kirjoittamisesta tulee hankalaa.
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja pofuksio » 13 Helmi 2015, 19:01

Nasse-setä kirjoitti:
pofuksio kirjoitti:
Santiny kirjoitti:
pofuksio kirjoitti:Tiedenkin voisi, mutta minun maailmani on aivan erilainen, kuin muiden. Muiden mielestä mahdollinen on mielestäni mahdotonta. Maailmani ei toimi joka tavalla, vaan se on rikki.

Siis ikään kuin minulla olisi eri normit, kuin muilla. Tosin ei se aivan niinkään ole.

Olen aika omituinen. :roll:


No mutta sehän taiteessa onkin jännää. Jokainen kokee teoksen eri tavalla, koska jokainen on erilainen. Se ei tarkoita, että sinä tai maailmasi olisi jotenkin rikki, se on vain erilainen.

Offtopic minäminäminä!
Spoiler: näytä
Kyllähän minultakin puuttuu erinäisiä palikoita aivoista, kuten vaikka mammakuumepalikka ja parisuhdepalikka, mutta ei se tarkoita, että minä tai epäseksuaalinen maailmani olisi rikki.


Minun maailmassani kaikki on rikki XD Kaikki ehjäkin.

Asioita on todella hankala hahmottaa, kun luonteeni on aika pahasti solmussa.


Mitä oikeastaan tarkoitat? Luonne solmussa - taide - maailman hahmottaminen *Nasse miettii*


Jos haluat selityksen, joudut odottamaan luultavasti huomis iltaan, sillä se ei ole lyhyt tai helppo asia.
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja Fnfn » 15 Touko 2016, 23:01

Ajattelin tässä että voisin ehkä jopa kenties näyttää mitä olen tehnyt sitten viime kerran kun tänne näitä näytin...

Lisäksi teen sellasen missä näytän vähän mitä olen töherrellyt sketchbookiini, se nyt ei ole niin hienoa mutta sen avulla on helppo puhua mikä menee yleensä mönkään ja mitä teen kun en tee mitään muuta kuin piirrän.

Laitan nämä spoilereihin. Eka tulee 2015 syksystä jouluun.

Spoiler: näytä
Tämän tein syksyllä 2015:
Image

Mua on alkanut taas houkutella, tai siis kiinnostaa lineartilla tekeminen (siis ihan kunnolla digitaalisesti koska VIHAAN lineartin tekemistä):

Image

Sit piirsin jouluna yhet hahmot jouluostoksille. Näin siis oon tehnyt nyt parina kolmena vuotena kun oon ollut laiska lineartin suhteen, tosin tämähän on siis siisti versio:
Image


Sitte tulee vuoden 2016 osuus:

Spoiler: näytä
Kuten huomaatte, olen helvetin laiska taustojen tekijä:
Image

Piirsin lempihahmoni:
Image

Sit tuli kerran taas vaan leikittyä piirtopöydällä, tää on tehty täysin alusta alkaen digitaalisesti kuten kankeudesta ehkä näkyy:
Image


Mun suurimpia ongelmia on toki taustojen ja erilaisten elävien kuvien (en tarkota animaatiota vaan että niissä kuvissa yleensä tapahtuisi jotain) piirtäminen, mutta myös se, että mun piirrokset on tosi toispuoleisia. Sillä tarkoitan sitä varsin yleistä ongelmaa mitä tälläisillä huvinvuoksi -piirtäjillä on, että kun kääntää kuvan toisin päin, niin se näyttääkin ihan paskalta koko työ ja naama on vinksallaan. Yritän päästä siitä ensisijaisesti nyt eroon! Aion korostaa anatomiaa ja sitten totta kai piirtää elävämpiä piirroksiksia ja harjoitella maisemien tekemistä.

Rakennukset. Öh... Apua.

Tässä on esimerkki sellaisesta "ei lineartia" -työstä mitä aikanaan tein paljon. Tämä on myös mitä tarkoitan elävällä. Tehty kesällä 2014:

Spoiler: näytä
Siinä tapahtuu jotain! Se kertoo tarinaa!
Image
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja Fnfn » 16 Touko 2016, 00:04

Tässä siis "muutama" piirrustus mun sketchbookista (mikä se on, luonnoskirja?) vuosilta 2014-2016. Eniten tykkään mun vuoden 2014 luonnoskirjasta, se oli elävin, rennoin, ja se on oikeesti tosi kärsineen ja tursuilevan näkönen ulkoapäin myöskin :mrgreen:

Mullahan on silleen, että en nyt yliopiston alottamisen jälkeen oo päässy piirtämään niin paljoo kuin ennen, joten mulle ei oo tapahtunut paljoa kehitystä, päinvastoin, oikeastaan tuntuu et oon menny vaan takapakkia. Ennen mulla oli silleen, että saatoin kattoo jotain puol vuotta vanhaa piirrustusta silleen "IHAN KAUHEE" ja nähnyt siinä kaikki mitä pitäs tehdä toisin, mutta sitä tunnetta mulle ei oo silleen vahvana ikävä kyllä tullu nyt pariin vuoteen :? Ja se on ihan helvetin huolestuttavaa, joten päätin et nyt taas lähtee.

Nää on vähän huonolaatusia ku otin kameralla.

2014
Spoiler: näytä
Image
1. Joku random outokalloinen tanssiva poika
2. Fak u bitzeez eli joku 1500 -luvun kauhukakara
3. Yritin tapailla My Chemical Romancea
4. Joku söpö poika selittää kalasta

Image
1. Mustan sisarukset valokuvassa (Bella mököttää, Narcissa ja Andromeda pelleillee)
2. Malfoyn perhe, Lucius lähtee töihin
3. Harry Pottereista tupien johtajat Snapen just ollessa tuore opettaja pelleilee opettajanhuoneessa
4. Joku random

Image
1. Random tyttö
2. Entinen OC:ni yläaste-ajoilta, tosin piirretty siis kun oon ollu about 19-20.v
3. Hän on saattanut murhata jonkun


Image
1. Tyttö
2. Remus Lupin
3. En jaksa koskaan viimeistellä mitään, näistäkin kuvista varmaan miljoonasta on pitänyt tulla iso juttu minkä teen sit valmiiksi koneella
4. Pojat pelaa koripalloa, siis miten elävät asennot

Image
1. Tää onkin siis joku uus satu-fantasiamainen tarina mitä kehittelin. Siinä oli tollasia sarvipäisiä, pelättyjä metsän olentoja.
2. Sit oli tälläsiä punatukkasia keijukaisia jota rakastettiin
3. Sit on nää lautturipojat
4. Siinä oli siis joku monimutkainen lisääntymissysteemi noilla sinitukkasilla ja punatukkasilla, joku traaginen rakkaustarina joo-o


Sovitaan et nyt vaihtuu 2015 tai on ainakin siinä välissä

Spoiler: näytä
Image
- Mymmeli ja Tuhto kirjasta Muumilaakson marraskuu. Tätäkään en jaksanut tehdä loppuun.

Image
1. Nainen hyppää rotkon yli (en tätäkään jaksanut tehdä loppuun as you can see)
2. Tälläsiä randomejakin piirrän

Noi oli 2014!

Image
1. Lana Del Reymäinen turbohuuli työntää rattaita
2. Narcissa Malfoy on raskaana ja lilluu uima-altaalla kartanonsa etupihalla tai jossain

Noi oli 2014!

Image
1. Okei, onkin vielä 2014, no en mä näitä niin muista. Tällänen anoreksinen tyttö paistaa proteiinipatukoita 5kg puntti hiuksissaan
2. Tällänen huolestunut naarasyksilö

Image
1. Tässä on Pinokkio -työ joka MUN PITÄISI SAADA JOSKUS VIELÄ VALMIIKSI. Olin ajatellut taustalle siis kuolleita ihmisiä, kuten näette Pinokkio on näyttämöllä. Alhaalla lukee "I've got no strings"
2. Yhestä kirjasarjasta pari hahmoa

Image
1. Nää on sitten aivan varmasti vuodelta 2016, eli siis tällänen tyttökollaasi. Tai ei kollaasi mutta...
2. Tällänen epäluuloinen tyttö


2016 (ostin pari päivää sit uuden sketchbookin lolllolllol):
Spoiler: näytä
Image
Pyrin hivenen erilaiseen sivuprofiiliin

Image
Pyrin tekee eri asennoissa


Sit randomeja paloja:

Spoiler: näytä
Image
Yritin tehdä maisemaa

Image
En tiedä itsekään


Tuossahan on siis vaan murto-osa. On joitain hienoja, sit on joitain haparoivia yrityksiä piirtää kun ei oo ees fiilistä. Ja piirrän siis toki muuallekin kuin luonnoskirjoihin.

Luonnoskirjoja mulla taitaa olla lähtöisin vissiin vuodesta 2011, ainakin vuodesta 2012.

Tässä on lautturipojat vielä:
Image
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 16 Touko 2016, 00:32

Fnfn kirjoitti:Tässä siis "muutama" piirrustus mun sketchbookista (mikä se on, luonnoskirja?) vuosilta 2014-2016. Eniten tykkään mun vuoden 2014 luonnoskirjasta, se oli elävin, rennoin, ja se on oikeesti tosi kärsineen ja tursuilevan näkönen ulkoapäin myöskin :mrgreen:

Mullahan on silleen, että en nyt yliopiston alottamisen jälkeen oo päässy piirtämään niin paljoo kuin ennen, joten mulle ei oo tapahtunut paljoa kehitystä, päinvastoin, oikeastaan tuntuu et oon menny vaan takapakkia. Ennen mulla oli silleen, että saatoin kattoo jotain puol vuotta vanhaa piirrustusta silleen "IHAN KAUHEE" ja nähnyt siinä kaikki mitä pitäs tehdä toisin, mutta sitä tunnetta mulle ei oo silleen vahvana ikävä kyllä tullu nyt pariin vuoteen :? Ja se on ihan helvetin huolestuttavaa, joten päätin et nyt taas lähtee.

Nää on vähän huonolaatusia ku otin kameralla.

2014
Spoiler: näytä
Image
1. Joku random outokalloinen tanssiva poika
2. Fak u bitzeez eli joku 1500 -luvun kauhukakara
3. Yritin tapailla My Chemical Romancea
4. Joku söpö poika selittää kalasta

Image
1. Mustan sisarukset valokuvassa (Bella mököttää, Narcissa ja Andromeda pelleillee)
2. Malfoyn perhe, Lucius lähtee töihin
3. Harry Pottereista tupien johtajat Snapen just ollessa tuore opettaja pelleilee opettajanhuoneessa
4. Joku random

Image
1. Random tyttö
2. Entinen OC:ni yläaste-ajoilta, tosin piirretty siis kun oon ollu about 19-20.v
3. Hän on saattanut murhata jonkun


Image
1. Tyttö
2. Remus Lupin
3. En jaksa koskaan viimeistellä mitään, näistäkin kuvista varmaan miljoonasta on pitänyt tulla iso juttu minkä teen sit valmiiksi koneella
4. Pojat pelaa koripalloa, siis miten elävät asennot

Image
1. Tää onkin siis joku uus satu-fantasiamainen tarina mitä kehittelin. Siinä oli tollasia sarvipäisiä, pelättyjä metsän olentoja.
2. Sit oli tälläsiä punatukkasia keijukaisia jota rakastettiin
3. Sit on nää lautturipojat
4. Siinä oli siis joku monimutkainen lisääntymissysteemi noilla sinitukkasilla ja punatukkasilla, joku traaginen rakkaustarina joo-o


Sovitaan et nyt vaihtuu 2015 tai on ainakin siinä välissä

Spoiler: näytä
Image
- Mymmeli ja Tuhto kirjasta Muumilaakson marraskuu. Tätäkään en jaksanut tehdä loppuun.

Image
1. Nainen hyppää rotkon yli (en tätäkään jaksanut tehdä loppuun as you can see)
2. Tälläsiä randomejakin piirrän

Noi oli 2014!

Image
1. Lana Del Reymäinen turbohuuli työntää rattaita
2. Narcissa Malfoy on raskaana ja lilluu uima-altaalla kartanonsa etupihalla tai jossain

Noi oli 2014!

Image
1. Okei, onkin vielä 2014, no en mä näitä niin muista. Tällänen anoreksinen tyttö paistaa proteiinipatukoita 5kg puntti hiuksissaan
2. Tällänen huolestunut naarasyksilö

Image
1. Tässä on Pinokkio -työ joka MUN PITÄISI SAADA JOSKUS VIELÄ VALMIIKSI. Olin ajatellut taustalle siis kuolleita ihmisiä, kuten näette Pinokkio on näyttämöllä. Alhaalla lukee "I've got no strings"
2. Yhestä kirjasarjasta pari hahmoa

Image
1. Nää on sitten aivan varmasti vuodelta 2016, eli siis tällänen tyttökollaasi. Tai ei kollaasi mutta...
2. Tällänen epäluuloinen tyttö


2016 (ostin pari päivää sit uuden sketchbookin lolllolllol):
Spoiler: näytä
Image
Pyrin hivenen erilaiseen sivuprofiiliin

Image
Pyrin tekee eri asennoissa


Sit randomeja paloja:

Spoiler: näytä
Image
Yritin tehdä maisemaa

Image
En tiedä itsekään


Tuossahan on siis vaan murto-osa. On joitain hienoja, sit on joitain haparoivia yrityksiä piirtää kun ei oo ees fiilistä. Ja piirrän siis toki muuallekin kuin luonnoskirjoihin.

Luonnoskirjoja mulla taitaa olla lähtöisin vissiin vuodesta 2011, ainakin vuodesta 2012.

Tässä on lautturipojat vielä:
Image


Oot varmaan ottanut aik paljon vaikutteita muutamalt tyypiltä Devianartista? Näyttää samankaltaisilta.
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja Fnfn » 16 Touko 2016, 10:52

Luultavasti. En tietoisesti matki ketään tai pyri piirtämään kuin he, mutta jos huomaan jonkun kivan tavan tehdä asioita, värittää tai piirtää nenä tai jotain, kokeilen sitä. Olen saanut niin paljon vaikutteita etten edes osaa sanoa kaikkia ja näkyykö ne kaikki enää edes. Olen saanut vaikutteita Witch -lehdistä (varsinkin siis pienenä, sen voisin sanoa olevan se kulmakivi), mangasta (Bleach enemmän kuin Naruto), Demi -lehdestä, siskoltani, art nouveau. Deviantartista en osaa niin paljoa sanoa koska se on niin iso paikka ja en muista mitään sellaista kautta että jonkun ihmisen tyyli olisi yksinään vaikuttanut kauheasti, mutta olen rakastanut yli kaiken esim. Andrahildeä (etenkin joskus 2011-2013 aikoina) fdasuarezia (etenkin sen lyijykynätyöt) ja reminisenseä kaikkien niiden muiden lisäksi keiden töitä laitan favouritteihin ja jotka inspiroi ja ehkä myös vaikuttavat tyyliini :D

EDIT: En siis sano, että tyylini on kuin heillä. Eiei, en ole läheskään yhtä hyvä.
Mutta haluaisin, että tekisin joskus jotain yhtä hienoa.
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 16 Touko 2016, 15:57

En osaa piirtää ja runot/kirjoitukset harvemmin ovat taidetta.

Mielestäni kaikilla pitäisi olla oikeus sanoa ja ilmaista mitä lystäävät. Jotkin ihmiset käyttäytyvät kuin heillä olisi ja olisi tasapuolista antaa lopuillekin suunvuoro.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja Fnfn » 16 Touko 2016, 17:05

Minä lasken ainakin runot taiteeksi :) Kirjoitukset myöskin, ainakin osan. Luovaa toimintaa samalla tavalla kuin maalaaminen, piirtäminen, muotoilu ja käsityöt. Ja kakun koristelu.

Mistä puhut tuossa jälkimmäisessä?
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 16 Touko 2016, 17:07

Njääh. Minä en.

"Vapaata keskustelua taiteesta ja sen määritelmästä, ilmaisusta ja ilmaisunvapaudesta."
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja Fnfn » 16 Touko 2016, 17:37

Ehkä se on niin. Mutta yleisesti ajatellenhan taide on ilmaisua ja eikös runous ole ilmaisua?

Mitä ystävämme Wikipedia sanoo?

Taide tarkoittaa yleisesti kaikkia niitä toimintoja ja tuotteita, joilla ihminen aistein havaittavin keinoin koettaa herättää toisissa itsessään kokemiaan tunnevaikutuksia. Erityisesti sana taide viittaa kuvataiteisiin.[1]

Taide on yksi kulttuurin peruskäsitteistä. Se koostuu erilaisten elementtien tarkoituksellisen järjestelyn tuloksista ja prosesseista, joilla pyritään vaikuttamaan tunteisiin tai ajatteluun subjektiivisella tasolla. Taide on ilmaisun, viestinnän, kannanoton ja mielihyvän tuottamisen väline. Se, onko jokin teos taidetta, riippuu paljolti tarkastelijan omaksumasta taidekäsityksestä. Taidetta voi olla myös sellainen, joka aiheuttaa kokijassaan muitakin kuin esteettisyyden tunteita.


Joten periaatteessa... taiteella usein ajatellaan vain kuvataiteita, visuaalista kokonaisuutta, vaikka kyse on enneminkin aisteista, kuulo, tunto, haju, maku... Tosin millaista on hajutaide? :? Ehkä jonkin kuvataiteen osana. Runous toimii siis kahdessa ulottuvuudessa, näön kautta ja kuuloaistiin perustuen. Tosin vissiin se kuulo on suurimmassa osassa runoissa pääroolissa (sisällön jälkeen siis).

Taiteenlajit
Tuon linkin mukaan runous on taiteita, eli kirjallisuutta, eli sanataiteita.
Lisäksi on esimerkiksi tanssitaiteita, musiikkitaiteita, teatteritaiteita, käsityötaiteita ja taideteollisuutta (esimerkiksi arkkitehtuuri).

Sitten on antitaidetta.
Kaikki on taidetta jos haluaa ja mikään ei ole taidetta :shock:
Menen sekaisin itsekin.

Olen aina pitänyt siitä, että tiede ja taide muistuttavat sanoina toisiaan.
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 16 Touko 2016, 18:31

Hmm. Ehkä, mutta ainakin tässä ketjussa useimmat ovat nähneet taiteeseensa vaivaa eivätkä vain suoltaneet angstista shaibaa. Ja minulla on jo oma runoketju Hiekkalaatikolla.

Olette kaikki hiton hyviä tekemään kuvia.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja Fnfn » 16 Touko 2016, 19:22

Oi kiitos Kurbzu! :heart:

No eihän sitä tosiaan tartte kaikkea tänne laittaa jos ei halua ;) Mutta minusta olet ihan liian ankara itsellesi. Onko angstinen shaiba jotenkin huonompaa taiteellisesti kuin ihmisennaamat mitä minä teen tai vaikkapa Siiliön tarinat? :mrgreen: Olet taitava siinä mitä teet ja sillä hyvä.

Enhän minäkään osaa kirjoittaa runoja.
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 16 Touko 2016, 19:36

Näen, että vaikka olisi kuinka hyvä runojen kirjoittaja ja maailman mestari, niin piirtäminen on paljon vaikeampaa. Varjot, väritykset, pikkutarkkuus, kärsivällisyys ja muut jutut. Tämä on vain minun mielipide. En käsitä kirjallista taidetta niin paljon, sen sijaan musiikkikin voi olla loistavaa taidetta.
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 16 Touko 2016, 19:48

SpaghettiPapytus kirjoitti:Näen, että vaikka olisi kuinka hyvä runojen kirjoittaja ja maailman mestari, niin piirtäminen on paljon vaikeampaa. Varjot, väritykset, pikkutarkkuus, kärsivällisyys ja muut jutut. Tämä on vain minun mielipide. En käsitä kirjallista taidetta niin paljon, sen sijaan musiikkikin voi olla loistavaa taidetta.


Tämä on totta. Runon paskoo kymmenessä minuutissa. Romaanit, novellit ja näytelmät vaativat pitkäjänteisyyttä, suunnittelua jne. mutta runo ei vaadi mitään, ei edes rytmitajua tai loppusointuja. Pelkkää ahdistuksen purkua. Mutta kuitenkin niin läheisiä.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja biologinalku » 16 Touko 2016, 20:34

Kurpizza kirjoitti:
SpaghettiPapytus kirjoitti:Näen, että vaikka olisi kuinka hyvä runojen kirjoittaja ja maailman mestari, niin piirtäminen on paljon vaikeampaa. Varjot, väritykset, pikkutarkkuus, kärsivällisyys ja muut jutut. Tämä on vain minun mielipide. En käsitä kirjallista taidetta niin paljon, sen sijaan musiikkikin voi olla loistavaa taidetta.


Tämä on totta. Runon paskoo kymmenessä minuutissa. Romaanit, novellit ja näytelmät vaativat pitkäjänteisyyttä, suunnittelua jne. mutta runo ei vaadi mitään, ei edes rytmitajua tai loppusointuja. Pelkkää ahdistuksen purkua. Mutta kuitenkin niin läheisiä.


Perinteisten runojen keksiminen loppusointuineen ja oikeine tavumäärineen taas on hankalaa ainakin minulle. En toisaalta ole hyvä kirjoittamaan moderniakaan runoutta.

En myöskään osaa piirtää. En ole kovin taiteellinen, vaikka harrastankin valokuvausta.
"Valta tuo mukanaan hirvittävän vastuun halusimmepa sitä tai emme. Meidän käsissämme on nyt oma kohtalomme ja kaikkien niiden elävien olentojen tulevaisuus, jotka kanssamme jakavat maan."
-Sir David Attenborough
Avatar
biologinalku
Valvoja
Valvoja
 
Viestit: 2224
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 22:35

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 17 Touko 2016, 05:42

Kalevala-mitalla on vaikeaa, mutta jos tavumäärät ovat esim 7-5-7-8-8
niin menee jo automaattisesti. 7 ja 5 ovat helpoimpia.

Me teimme luovassa kirjoittamisessa runoja kirjojen nimistä. Sen kummempaa ei tarvitse modernin runouden olla.

Valokuvaus voi vaantia sommittelua.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja Fnfn » 20 Loka 2016, 23:08

Tässä on tämän päivän oksennukseni. Sen nimi on Birdie. Se on lintu jolla on pajunkissasiivet.

Olen pyrkinyt siihen, etteivät piirrokseni olisivat enää yhtä toispuoleisia (tämä on kyllä aika paljon vielä). Ja tavallaan, käyttämään enemmän värejä, tekemään enemmän taustoja jne jne. Pitäisi varmaan ostaa uusi piirtopöytä, jotta voisin myös omalla kämpällä piirtää sillä.
Liitteet
birdie.png
birdie.png (347.98 KiB) Katsottu 831 kertaa
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja icepicked » 21 Loka 2016, 09:54

Eihän tänne enää kehtaa lähettää omia töitään, kun muiden ovat niin paljon huolellisemmin tehtyjä. Saattaa olla, että osaisin piirtää hyvin, jos en olisi niin laiska.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Taideketju

ViestiKirjoittaja Fnfn » 21 Loka 2016, 13:20

icepicked kirjoitti:Eihän tänne enää kehtaa lähettää omia töitään, kun muiden ovat niin paljon huolellisemmin tehtyjä. Saattaa olla, että osaisin piirtää hyvin, jos en olisi niin laiska.

Minä en osaa luonnostella mikä on myös aika ongelma. Suurimmat virheet pystyttäisiin korjaamaan jo luonnosvaiheessa ja muutenkin saamaan piirroksista monipuolisempia.

Toinen parhaista ystävistäni ei ole lainkaan huolellinen vaan oikeastaan aika suurpiirteinen ja sekava töissään mitä tekee. Silti hän on erittäin hyvä, sai mm. täydet pisteet kuvisdiplomista ja hänellä on ollut oma pieni taidenäyttely.
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku


Paluu Pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron