Rikkaat ja köyhät vanhemmat

Rikkaat ja köyhät vanhemmat

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 15 Touko 2015, 15:40

Oletteko huomanneet, että useimmiten jos vanhemmat ovat köyhiä, he ovat sitäkin mukavempia ja vieraanvaraisempia, eikä perheessä ole niin erikoisia sääntöjä. Mutta, jos vanhemmat ovat rikkaita niin kauheat natsisäännöt ja äkäiset vanhemmat. On näissäkin poikkeuksia, mutta useimmiten se menee noin. Jos minä ryhtyisin yrittjäksi niin miksi laittaisin lapselleni sen tiukempia sääntöjä olisin sen tiukempi? Mikä on se juttu tässä?

Ollaanko niin ylpeitä rikkauksista, että halutaan, että lapsista kasvaa "kunnollisia" nuoria, vaikka heistä voisi kasvaa paremmin jos ei olisi niin tiukkoja sääntöjä. Ostetaanko kyllä lapselle kaikenmaailman jutut, mutta ollaan kauheita natseja.

Miksi?
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Rikkaat ja köyhät vanhemmat

ViestiKirjoittaja Herra X » 15 Touko 2015, 15:45

Enpä ole kuullut tuollaisesta. Taidat taas yleistää aika rankalla kädellä.
Herra X
 

Re: Rikkaat ja köyhät vanhemmat

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 15 Touko 2015, 15:48

Herra X kirjoitti:Enpä ole kuullut tuollaisesta. Taidat taas yleistää aika rankalla kädellä.


Ainahan minä, mutta minusta tuntuu sellaiselta. :?
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Rikkaat ja köyhät vanhemmat

ViestiKirjoittaja morso97 » 15 Touko 2015, 15:49

En ole minäkään huomannut tuommoista. En kyllä juurikaan tiedä tuttujen rahatilanteista mutta...
Taitaa tiukkuus johtua muista tekijöistä kuin rahasta?
Moppe, Morsoliini, Mursu, Mursuli, Morsomur(s)u, Mopo, Morsuli, Mosuli
morso97
 
Viestit: 466
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 20:57
Paikkakunta: Stadi

Re: Rikkaat ja köyhät vanhemmat

ViestiKirjoittaja Santiny » 15 Touko 2015, 16:03

Enpä ole tuollaista huomannut vaikka tunnen kyllä kersoja skaalan molemmista päistä. Enemmän tuntuu siltä, että rikkaiden kakarat mellastavat miten tahtovat ja saavat kaiken, mitä keksivät pyytää. Ei sellainen ole rajojen asettamista ja tiukkoja sääntöjä. Oikeestaan mieleen tulee lähinnä se, että monissa varakkaissa perheissä lapset aivopestään kokoomuslaisiksi, mutta ei sitäkään tietysti kaikkialla tapahdu.

Pahimpiahan ovat ne, jotka ajattelevat, että rahaa pitää ansaita lapsille jätettäväksi. Ja miksi ihmeessä? Mitä sellaista lapset ovat tehneet, että vanhempien pitäisi kaikki omaisuutensa heille jättää? Minä tiedän, että minun vanhempani tulevat hassaamaan kaikki säästönsä matkusteluun heti kun eläkkeelle pääsevät. Kasvattaa luonnetta kun tietää, ettei perinnön varaan voi laskea mitään.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Rikkaat ja köyhät vanhemmat

ViestiKirjoittaja Atrytone » 15 Touko 2015, 16:37

Musta tuntuu ihan samalta, mutta tuskin asia on niin. Mua on aina hävettänyt olla keskituloisesta perheestä köyhällä paikkakunnalla. Kaikki pitää meitä rikkaina, vaikka ollaan oikeasti aika normaaleja. En sitten tiedä mihin ne muut saa rahansa kulumaan. Vaatteisiin, tupakkaan, alkoholiin, ulkomaanmatkoihin... Me asutaan tilavassa kodissa - jota ökytaloksikin on sanottu - ja syödään hyvin.
Tänään me unohdetaan kaikki turha liikunta
Tänä yönä me ei tarvita tuntiakaan unta
Avatar
Atrytone
Limsamestari
Limsamestari
 
Viestit: 955
Liittynyt: 20 Huhti 2015, 13:47
Paikkakunta: Panama

Re: Rikkaat ja köyhät vanhemmat

ViestiKirjoittaja Fnfn » 15 Touko 2015, 17:47

Jos yleistetään reilulla kädellä, kyllä voin tuollaisen kuvion nähdä. Jotkut "rikkaat vanhemmat" on todella nipoja esim. siisteyden suhteen ja kodit saattaa olla niin tiptop ettei sitä melkein kehtaa päätänsä kääntää koska hius saattaa tipahtaa lattialle. Tämmöistä käytöstä en ole paljoa huomannut köyhemmillä vanhemmilla. Mutta tuosta ystävällisyydestä ja vieraanvaraisuudesta en ole niin varma, tunnen monta köyhää vanhempaa, jotka ovat ihan hermoheikkoja ja tiuskivat lapsilleen kaikesta.

En tiedä mistä tuo joidenkin siisteysvimma johtuu. Olisiko yhteydessä kurinalaisuuteen tms? Tai sitten vain sattumaa.
Viimeksi muokannut Fnfn päivämäärä 15 Touko 2015, 19:10, muokattu yhteensä 1 kerran
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Rikkaat ja köyhät vanhemmat

ViestiKirjoittaja <Empty> » 15 Touko 2015, 18:05

Ei rikkaat mitenkään tiukempia ole. Lapset on pilalle asti hemmoteltuja(mitä rikkaammat vanhemmat, sen hemmotellummat muksut) mutta tiukkuutta en sanoisi löytyvän. Sen sijaan rikkailla perheillä on kaikkia tyhmiä omia pikku sääntöjä.

Köyhemmistä perheistä perheistä tulee hyviä lapsia. Nyt ei puhuta mistään KÖYHÄköyhästä vaan ettei kuukausitulot ole kummallakaan vanhemmalla yli 4 k.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Rikkaat ja köyhät vanhemmat

ViestiKirjoittaja Santiny » 15 Touko 2015, 18:20

<Empty> kirjoitti:Ei rikkaat mitenkään tiukempia ole. Lapset on pilalle asti hemmoteltuja(mitä rikkaammat vanhemmat, sen hemmotellummat muksut) mutta tiukkuutta en sanoisi löytyvän. Sen sijaan rikkailla perheillä on kaikkia tyhmiä omia pikku sääntöjä.

Köyhemmistä perheistä perheistä tulee hyviä lapsia. Nyt ei puhuta mistään KÖYHÄköyhästä vaan ettei kuukausitulot ole kummallakaan vanhemmalla yli 4 k.

Eli keskituloisesta vai? Omat vanhempani kai tienaavat enemmän, mutta meillä ei rahasta sillä tavalla puhuta ja parempi niin. Eihän se minulle kuulu. Ehkä rikkaidenkin pitäisi yrittää olla puhumatta rahasta lapsilleen ja vaikka rahaa olisi niin lasten pitäisi silti kamppeensa jossain muodossa ansaita joko tekemällä kotitöitä tai säästämällä viikkorahoistaan. Myöhemmällä iällä voi sitten tehdä kesätöitä. Hyvistä arvosanoistakin voi tietysti palkita kunhan touhu pysyy kohtuudessa. Paras palkinto lapselle on kuitenkin yhdessäolo, joten aina ei tarvitse niin materiaalisesti kaikkea juhlistaa.

Meidän perheessä mentiin syömään kunnolliset jäätelöannokset (niissä oli vohveleita ja koristesateenvarjoja ja kermavaahtoa ja kaikkea :heart: ) kun oli syytä pieneen juhlaan (esim. koulun päättyminen, uusi työpaikka, opiskelupaikka, hyvin menneet kilpailut, asuntolainan maksaminen yms.). Mielestäni käytäntö oli aika hyvä, eritoten, koska muistan ne edelleen, mutta enpä oikeastaan muista jos olen joskus jostain vaikka rahaa saanut palkkioksi. Voi vitsit, pitääkin mennä taas sinne syömään jäätelöä kunhan tämä lukuvuosi on paketissa. Syytän teitä sitten kun olen lihava, koska saitte minut ajattelemaan jäätelöä.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Rikkaat ja köyhät vanhemmat

ViestiKirjoittaja pofuksio » 25 Touko 2015, 07:23

Minun mielestäni siinä ei ole yhteyttä, sillä aika lailla yhtä paljon on ala- kuin yläluokankin kansalaisissa niitä, jotka laittavat lapsilleen liian tiukat säännöt. Yksi esimerkkini tästä on kaverini, joka on 14, mutta ei saa rahaa, koska vanhempiensa mielestä hän ei osaa käyttää sitä, vaikka kyseisen hepun rahankäyttö on niukkaa ja harkittua.
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi


Paluu Pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron