Hyviä asioita opetella?

Hyviä asioita opetella?

ViestiKirjoittaja Atrytone » 15 Touko 2015, 20:30

Mitä asioita olisi hyvä opetella? Esimerkiksi nyt kesällä kun on aikaa ja muutenkin.
Tänään me unohdetaan kaikki turha liikunta
Tänä yönä me ei tarvita tuntiakaan unta
Avatar
Atrytone
Limsamestari
Limsamestari
 
Viestit: 955
Liittynyt: 20 Huhti 2015, 13:47
Paikkakunta: Panama

Re: Hyviä asioita opetella?

ViestiKirjoittaja Santiny » 15 Touko 2015, 20:37

Ainakin perustason ymmärrys ohjelmoinnista on aika kova sana ja hyvillä taidoille rupee töitäkin saamaan. Kieletkään eivät mene hukkaan jos jaksat niihin panostaa. Tietysti kaikki elämänhallinnalliset taidot ovat hyvästä, mikäli eivät ole jo valmiiksi hallussa. Itse ajattelin ohjelmoida ja puuhailla muutenkin elektroniikan parissa näin kesällä. Ajattelin myös opetella viittomakieltä kurssilla, mutta en vielä tiedä, menenkö oikeasti sinne. Sitten ehkä opettelen oikeasti ompelemaan, koska se taito on aika heikossa hapessa. Haluaisin tehdä itselleni uuden kesämekon, mutta en tiedä osaanko. Noh, insinöörimäisellä ajattelulla minä tein hupunkin, ei kai mekkokaan nyt niin paha voi olla jos ajattelen sen ensin huolellisesti. Design on tässä onneksi tosi simppeli, kunhan saa oikean kokoisen ympyrän leikattua niin ollaan jo voitolla.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Hyviä asioita opetella?

ViestiKirjoittaja Atrytone » 15 Touko 2015, 20:41

Ohjelmointia olen suunnitellutkin. Java on ihqu.
Olis ollut kivaa jos mä olisin päässyt sinne päiväkotiin kesätöihin. Olen lukenut aiheesta "miten ohjelmointia opetetaan alle kouluikäisille lapsille".
Viimeksi muokannut Atrytone päivämäärä 15 Touko 2015, 20:47, muokattu yhteensä 1 kerran
Tänään me unohdetaan kaikki turha liikunta
Tänä yönä me ei tarvita tuntiakaan unta
Avatar
Atrytone
Limsamestari
Limsamestari
 
Viestit: 955
Liittynyt: 20 Huhti 2015, 13:47
Paikkakunta: Panama

Re: Hyviä asioita opetella?

ViestiKirjoittaja Herra X » 15 Touko 2015, 20:45

Minä voisin jatkaa lintujen tieteellisten nimien opettelua.
Herra X
 

Re: Hyviä asioita opetella?

ViestiKirjoittaja Santiny » 15 Touko 2015, 21:01

Atrytone kirjoitti:Ohjelmointia olen suunnitellutkin. Java on ihqu.
Olis ollut kivaa jos mä olisin päässyt sinne päiväkotiin kesätöihin. Olen lukenut aiheesta "miten ohjelmointia opetetaan alle kouluikäisille lapsille".

Itsekin ajattelin opetella Javaa kesällä. Jos ohjelmoinnin perusteet eivät ole vielä tuttuja, niin Python on varmaan helpoin kieli aloittaa. Eihän sitä juuri missään käytetä, mutta perusteet ovat todella helppo oppia yksinkertaisen syntaksin ansiosta. Korkean tason kielenä se myös tekee paljon ohjelmoijan puolesta, mitä osaa nyt C:n peruskurssin jälkeen arvostaa valtavasti. C on ihan kamalaa. Matlabilla voi myös tehdä aika jänniä juttuja , erityisesti se osoittautui yllättäen olevan aika tehokas työkalu kuvankäsittelyssä, joskin todella omituinen käyttää, koska kuvaahan ei näe vaan siinä kirjoitetaan logiikka, jonka perusteella kuvaa muokataan. Onhan se aika kallis lelu, mutta jos saa jostain lisenssin näppeihinsä niin sillä on kiva leikkiä. Onneksi koulun puolesta sen saa ilmaiseksi :heart: Voisinkin leikkiä Matlabilla kesällä.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Hyviä asioita opetella?

ViestiKirjoittaja morso97 » 15 Touko 2015, 21:05

Ruuanlaitto ja muu taloudenhoito, joku soitin, tanssi tai joku muu urheilulaji. Siinä muutama lisää.
Minä varmaan opiskelen bilsaa ja enkkua, taidan osallistua niissä syksyn yo-kirjoituksiin. Ohjelmointiakin olisi kiva osata.
Moppe, Morsoliini, Mursu, Mursuli, Morsomur(s)u, Mopo, Morsuli, Mosuli
morso97
 
Viestit: 466
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 20:57
Paikkakunta: Stadi

Re: Hyviä asioita opetella?

ViestiKirjoittaja <Empty> » 15 Touko 2015, 21:21

Minulla on kesätöitä.

Niiden jälkeen, välissä ja ennen ajattelin vain olla.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Hyviä asioita opetella?

ViestiKirjoittaja biologinalku » 16 Touko 2015, 11:32

Luen ainakin syksyn yo-kirjoituksiin ja lisäksi harjaannutan linnuntunnistustaitojani sekä perehdyn kasveihin, sieniin ja perhosiin paremmin.
"Valta tuo mukanaan hirvittävän vastuun halusimmepa sitä tai emme. Meidän käsissämme on nyt oma kohtalomme ja kaikkien niiden elävien olentojen tulevaisuus, jotka kanssamme jakavat maan."
-Sir David Attenborough
Avatar
biologinalku
Valvoja
Valvoja
 
Viestit: 2224
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 22:35

Re: Hyviä asioita opetella?

ViestiKirjoittaja biologinalku » 16 Touko 2015, 11:33

Herra X kirjoitti:Minä voisin jatkaa lintujen tieteellisten nimien opettelua.


Ne voisin minäkin opetella. Englanninkielisistäkin nimistä voisi olla hyötyä ja jos pänttäysintoa riittäisi, voisi nimet opetella myös toisella kotimaisella kielellä.
"Valta tuo mukanaan hirvittävän vastuun halusimmepa sitä tai emme. Meidän käsissämme on nyt oma kohtalomme ja kaikkien niiden elävien olentojen tulevaisuus, jotka kanssamme jakavat maan."
-Sir David Attenborough
Avatar
biologinalku
Valvoja
Valvoja
 
Viestit: 2224
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 22:35

Re: Hyviä asioita opetella?

ViestiKirjoittaja Vieras » 21 Touko 2015, 22:32

Java. Semi helppo ja jännä. Sillä saa myös säädettyä jänniä modeja minecraftiin. Ja sitten blender on mahtava. Mutta vähän hidas. Sen päälle vielä python niin saa tehtyä omat addonit ja muut. Ja tietysti OSL. Ja OpenGL, jos vaikka innostuu tekemään pelimoottoreita. Niin ja melkein uunohdin. Bytecode. Miksi? En tiedä. Muuten vaan.
Vieras
 

Re: Hyviä asioita opetella?

ViestiKirjoittaja pofuksio » 25 Touko 2015, 08:55

Opettele soveltamaan ruuanlaitossa ja leivonnassa, eli alkuun viit käyttää ohjeita, sitten alat vaihtamaan ainesosia toisiin, sitten alat kunnolla muokkaamaan ohjeita mielesi mukaiseksi ja lopulta keksit niitä kokonaan itse. Se on hyödyllistä, ja parhaimmillaan johtaa siihen, että osaat tehdä ruokaa niistä aineksista mitä sillä hetkellä on tarjolla.

Myös esimerkiksi mielipidekirjoitusten harjoittelu kannattaa, koska mikäli voit vaikuttaa toisiin puheesi tai tekstisi avulla, saat helpommin tahtosi läpi vaikka palkankorotuksena.
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Hyviä asioita opetella?

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 25 Touko 2015, 18:09

pofuksio kirjoitti:Opettele soveltamaan ruuanlaitossa ja leivonnassa, eli alkuun viit käyttää ohjeita, sitten alat vaihtamaan ainesosia toisiin, sitten alat kunnolla muokkaamaan ohjeita mielesi mukaiseksi ja lopulta keksit niitä kokonaan itse. Se on hyödyllistä, ja parhaimmillaan johtaa siihen, että osaat tehdä ruokaa niistä aineksista mitä sillä hetkellä on tarjolla.

Myös esimerkiksi mielipidekirjoitusten harjoittelu kannattaa, koska mikäli voit vaikuttaa toisiin puheesi tai tekstisi avulla, saat helpommin tahtosi läpi vaikka palkankorotuksena.


Kannattaa opetella fuksaamista! Ai niin sinunhan ei tarvitse... osaat sen jo liiankin hyvin. :thumbup:
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Hyviä asioita opetella?

ViestiKirjoittaja Santiny » 25 Touko 2015, 18:12

Nyt teki mieli opetella puutöitä. Faija nakitti minut hiomaan portaan kulmia ja ai että kun sahanpuru tuoksuu hyvältä. En vain tiedä, mitä rakentaisin. Halonkantotelineen ja löylykauhan kun tein jo koulussa. Narukelan ehkä...? Kädentaidoista on aina etua.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Hyviä asioita opetella?

ViestiKirjoittaja Fluttershy » 27 Touko 2015, 21:53

Saamenkieltä voisit opetella. Pitäisi vain löytää jostain opettaja. Itseäni ainakin kiinnostaisi opetella.
Fluttershy
 
Viestit: 136
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 15:51


Paluu Pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron