Kissat vai koirat?

Kissat vai koirat?

ViestiKirjoittaja Fnfn » 24 Touko 2015, 17:29

Vaiko molemmat? Vai eikö kumpikaan? Oletko koiraihminen vai kissaihminen? Onko totta, että kissaihmiset ovat älykkäämpiä kuin koiraihmiset? Onko koiraihmisillä sitten paremmat sosiaaliset taidot? Onko teillä kotona kissoja tai koiria? Keskustelua kissoista ja koirista.

Kaikki täällä varmaan tietävät, että minulla on koira kotona, joten minut voitaisiin jakaa kissa- ja koiraihmisten kesken koiraihmisiin. Mutta oikeastaan olen sekä kissa- että koiraihminen. Pidän molemmista yhtä paljon. Koirat ovat silti ehkä tutumpia minulle, sillä ennen kuin meillä oli oma koira, isovanhemmillani oli labradorinnoutaja ja yhdellä parhaista ystävistäni oli sekarotuinen koira. En tuntenut kovin hyvin kissanomistajia. Jollain maalla asuvilla sukulaisillani oli kissoja, mutta ne viipottivat yleensä vapaana ja olivat melko epäluuloisia tuntemattomia kohtaan. Pienempänä olinkin ehkä enemmän koiraihminen, koska koirat olivat helpommin lähestyttäviä kuin kissat. Teini-ikäisenä aloin myös tykätä kissoista enemmän (vaikka olin kyllä aina pitänyt kissoja söpöinä) kun eräs kaverini kotiin hankittiin kaksi kissaa. Muistan, kun he hankkivat niistä toisen ja olin siellä ensimmäistä päivää: pieni valkoinen kissanpentu nukkui kaulaani solmitussa hatussa. Olin sulaa vahaa.

Myös toisella parhaista ystävistäni on kissa ja kun ensimmäisen kerran näin sen 13-vuotiaana, se lähti aina huoneesta kun minä tulin paikalle. Nykyään saan jopa rapsuttaa sitä vähän eikä se karkaa kun astun huoneeseen. Kissojen luottamuksen ja kiintymyksen voi ansaita.

Haluaisin itselleni kissan, mutta en koe, että se olisi vielä järkevää. Kissoista on kuitenkin seuraa, mutta ne myöskin viihtyvät yksinään eivätkä tarvitse yhtä paljon huolenpitoa kuin koirat. Kissojen kouluttaminen ja hoito on silti joltain osin vielä udun peitossa, mutta uskon, että oppisin kyllä. Osaan hoitaa koiraakin.

Koiran ajattelin hankkia vasta joskus, kun elämäni on tasaisempaa ja kun minulla on mahdollisesti joku auttamassa siinä.

Mitäköhän se sitten kertoo minusta, että olen sekä kissa- että koiraihminen? :shock:
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Kissat vai koirat?

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 24 Touko 2015, 17:33

Tunnettuja koiria: Doge

Tunnettuja kissoja: Lista jatkuu loputtomiin.
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Kissat vai koirat?

ViestiKirjoittaja Santiny » 24 Touko 2015, 17:35

Itse pidän enemmän kissoista, vaikka olenkin niille allerginen. Joskus aika rajustikin, mutta on niiä kovia reaktioita koirienkin kanssa koettu. Kerran oli leikkaus vaarantua koira-allergian takia. Koirien kanssa suurin ongelma ovat kyllä ihmiset, joilla on monta koiraa, mutta kaikesta päätellen ei ole pölynimuria.

Koirista jäi traumat pienenän isovanhempien kamalasta koirasta. Se haukkui ja puri. Siskollani on koira, jota myös vihaan. Ei hauku kuin vieraita ihmisiä, puree jos yrittää koskea siskoon. Mutta minä vihaan sitä, koska se jos mikä takertuu kuin laastari ja alkaa vinkua ja paskoa matoille jos sen jättää minuutiksi yksin. En suostu enää hoitamaan sitä yksin, koska sen kanssa ei saa olla hetkeäkään rauhassa.

Kissoilla on mukavasti luonnetta. En minä mikään kissafanaatikko ole, mutta koiria inhoan ja siksi asetun mieluummin kissaihmisten leiriin.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Kissat vai koirat?

ViestiKirjoittaja Sinisiipinen » 24 Touko 2015, 17:38

Minä olen ehdottomasti enemmän kissaihminen. Meillä ei ole mitään lemmikkejä :(
Mikään ei ole mahdotonta.
Avatar
Sinisiipinen
Viaton ohikulkija
 
Viestit: 269
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:08

Re: Kissat vai koirat?

ViestiKirjoittaja Fnfn » 24 Touko 2015, 17:52

Yurika_ kirjoitti:Tunnettuja koiria: Doge

Tunnettuja kissoja: Lista jatkuu loputtomiin.

Onko Lassie, Rin Tin Tin, Laika, Boo ja Hachiko tuttuja?
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Kissat vai koirat?

ViestiKirjoittaja morso97 » 24 Touko 2015, 18:10

Meillä ei ole ikinä ollut kumpiakaan mutta olen varmaan enemmän koiraihminen. Hankin varmaan joskus koiran.
Moppe, Morsoliini, Mursu, Mursuli, Morsomur(s)u, Mopo, Morsuli, Mosuli
morso97
 
Viestit: 466
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 20:57
Paikkakunta: Stadi

Re: Kissat vai koirat?

ViestiKirjoittaja Atrytone » 24 Touko 2015, 18:34

Mä en tykkää ollenkaan koirista. Ne on jotenkin inhottavia. Likaisia, pitävät meteliä ja kuolaavat. Lisäksi niiden kanssa pitää käydä lenkillä ja muuta vastaavaa. Kissat on ihan mukavia. (sisäkissat) Ne on niin söpöjä. :heart:

Kissaihmiset on älykkäämpiä ja koiraihmiset sosiaalisempia. Siltä ainakin tuntuu.
Tänään me unohdetaan kaikki turha liikunta
Tänä yönä me ei tarvita tuntiakaan unta
Avatar
Atrytone
Limsamestari
Limsamestari
 
Viestit: 955
Liittynyt: 20 Huhti 2015, 13:47
Paikkakunta: Panama

Re: Kissat vai koirat?

ViestiKirjoittaja Fnfn » 24 Touko 2015, 18:57

NO MEIDÄN KOIRA - Okei :mrgreen:

Meidän koira harvoin haisee (sillon kun se on kastunut, joskus henki jos haistaa läheltä eikä se ole saanut pitkään aikaan esim. hammastenpuhdistusluuta tms), koska se pestään n. kerran kahdessa kuussa. Se ei kuolaa (harvinaista pikkukoirille) ja likainenkin se on harvoin nopean pesuvälin takia - tosin kurakeleillä se menee sottaiseksi aika nopeaa koska se on valkoinen, niin se näkyy hyvin.

Sitä pitää kyllä käyttää lenkillä vaikka se ei itse ole aina kovin innostunut lähtemään :heart:

Koirat ovat sympaattisia. Kissat elegantteja.

Molemmat söpöjä ja hassuja :heart:

Tosin jotkut koirat ovat elegantteja, esim. vinttikoirat. Sit jotkut kissat on symppiksiä.

Meidän koira on kissamainen :lol:
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Kissat vai koirat?

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 24 Touko 2015, 19:06

Fnfn kirjoitti:
Yurika_ kirjoitti:Tunnettuja koiria: Doge

Tunnettuja kissoja: Lista jatkuu loputtomiin.

Onko Lassie, Rin Tin Tin, Laika, Boo ja Hachiko tuttuja?


Joo, jotkut.
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Kissat vai koirat?

ViestiKirjoittaja Fluttershy » 24 Touko 2015, 19:46

Ehdottomasti koirat. Minulla on yksi ihana pk collie (joka on btw vihdoinkin TERVE :heart:). Kissoja on ollut, mutta en niistä ole kyllä koskaan pitänyt. Eivät kiinnostu ihmistensä tekemisistä, paitsi jos se liittyy ruokaan. koirat taas nimenomaan haluavat olla ihmistensä kanssa ja mukana kaikessa, mitä tekevät. Molemmat ovat kovin älykkäitä. Tosin käyttävät älyään hyvin eri asioihin. Kissoilla on tasan nolla miellytyshalua, ja koulutettavuus kultakalan tasoa (eli on koulutettavissa, mutta vaatiin hyvin paljon aikaa ja motivaatiota). Koirat (tosin riippuen rodusta ja yksilöstä) sen sijaan nimenomaan haluavat ihmisen olevan tyytyväinen heihin ja ovat valmiita tekemään paljonkin sen eteen (ns miellytyshalu). Koiralle voi oikein motivoitua opettaa melkein mitä vain, kuten esimerkiksi aivastamaan käskystä tai nostamaan takajalkaa kuin pissatakseen (ei siis oikeasti pissaa). Ainakin minä olen niiden opettamisessa onnistunut (heh heh :D). Kissoja onkin haastavampi kouluttaa.
Fluttershy
 
Viestit: 136
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 15:51

Re: Kissat vai koirat?

ViestiKirjoittaja <Empty> » 24 Touko 2015, 20:50

MOLEMMAT. JA KANIT. JA MARSUT. JA KÄÄRMEET. JA KAIKKI PAITSI HYTTYSET, AMPIAISET JA KÄRPÄSET SEKÄ PUNKIT.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Kissat vai koirat?

ViestiKirjoittaja jokutyyppi19 » 24 Touko 2015, 21:00

Yurika_ kirjoitti:Tunnettuja koiria: Doge

Tunnettuja kissoja: Lista jatkuu loputtomiin.


"Kissa nimeltään Schrödinger
elossa tavallaan, tavallaan ei."
"Ei KAIKKIALLE tarvitse änkeä CMX-sitaatteja!"

http://kupuramiekka.blogspot.fi/2015/05 ... a.html?m=1
We have such sights to show you.

Everything is chaos but it's synchronized.
Avatar
jokutyyppi19
 
Viestit: 918
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 12:12

Re: Kissat vai koirat?

ViestiKirjoittaja Vierailija » 24 Touko 2015, 21:34

Molemmat löytyy kotoa. Koira aina mukana linturetkillä, mutta sitten on pakko jättää koira kotiin, kun vakavissani kuvaan lintuja.

Kolmas eläin mistä kovasti tykkään on aasi. Olimme tänään eräillä kesäjuhlissa ja siellä oli aasi, sain antaa porkkanaa sille ja rapsuttaa korvia. Niin suloinen!!
Vierailija
 

Re: Kissat vai koirat?

ViestiKirjoittaja Vieras » 24 Touko 2015, 23:06

<Empty> kirjoitti:MOLEMMAT. JA KANIT. JA MARSUT. JA KÄÄRMEET. JA KAIKKI PAITSI HYTTYSET, AMPIAISET JA KÄRPÄSET SEKÄ PUNKIT.

Eli täit ja mehiläiset ja kimalaiset ovat kivoja?
Vieras
 

Re: Kissat vai koirat?

ViestiKirjoittaja <Empty> » 25 Touko 2015, 06:07

Vieras kirjoitti:
<Empty> kirjoitti:MOLEMMAT. JA KANIT. JA MARSUT. JA KÄÄRMEET. JA KAIKKI PAITSI HYTTYSET, AMPIAISET JA KÄRPÄSET SEKÄ PUNKIT.

Eli täit ja mehiläiset ja kimalaiset ovat kivoja?


Uu anteeksi


Ei kimalaisissa tai mehiläisissä ole mitään vikaa.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Kissat vai koirat?

ViestiKirjoittaja Ebzuli » 25 Touko 2015, 07:02

<Empty> kirjoitti:Ei kimalaisissa tai mehiläisissä ole mitään vikaa.


Luin aluksi 'Ei kiimaisissa mehiläisissä ole mitään vikaa'
"Onnittelut, se on terve poika. Vai onko se sittenkin tyttö..?"
"Onnea, synnytys meni hyvin, vaikka tyttö onkin ilmiselvä kommunisti, suosittelen antamaan adoptioon."
Avatar
Ebzuli
Eppu Paranormaali
 
Viestit: 1485
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 13:03
Paikkakunta: Ulottuvuus C-137

Re: Kissat vai koirat?

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 25 Touko 2015, 07:25

Ilman kimalaisia #nomustikka
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Kissat vai koirat?

ViestiKirjoittaja biologinalku » 25 Touko 2015, 21:33

Minä en ole kissa- enkä pahemmin koiraihminenkään. Meillä ei ole ollut kotona koskaan mitään lemmikkiä. En näillä näkymin tule kissaa tai koiraa taikka muutakaan eläintä hankkimaan. Katselen mieluummin vapaana luonnossa liikkuvia eläimiä. En keksi mitään tarvettakaan lemmikkieläimelle. Siihen lähinnä menisi rahaa. Hiiriä meillä ei talossa ole, joten kissaa ei tarvita. Metsästys- tai vahtikoirallekaan ei tarvetta ole. Voisihan eläin olla kiva kaveri, mutta pärjään hyvin ilmankin.

Kanatarhan toisaalta voisin pihalle perustaa, mutta sellaista ei ehkä taajamassa asemakaava-alueella saa perustaa. Kanat ovat kivoja eläimiä, ja niiltä saa munia.
"Valta tuo mukanaan hirvittävän vastuun halusimmepa sitä tai emme. Meidän käsissämme on nyt oma kohtalomme ja kaikkien niiden elävien olentojen tulevaisuus, jotka kanssamme jakavat maan."
-Sir David Attenborough
Avatar
biologinalku
Valvoja
Valvoja
 
Viestit: 2224
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 22:35


Paluu Pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron