Netti-identiteetti vs todellisuus?

Netti-identiteetti vs todellisuus?

ViestiKirjoittaja Fnfn » 24 Touko 2015, 17:46

Netissä on helppo olla sitä, mitä haluaa. Netissä voi jopa luoda itsestään täysin erilaisen kuvan, oman ihanne-minän, joka on kaikkea mitä itse ei ole: kauniimpi, menevä, itsevarma. Oletteko te täysin samanlaisia netissä, esimerkiksi Pulinoissa kuin mitä olette todellisuudessa? Oletteko joskus valehdelleet itsestänne?

Itse olen täällä sekä Suomi24 pyrkinyt olemaan täysin oma itseni, joskin joitain pieniä eroja on, joita en ole tietoisesti luonut. Olen täällä rehellisempi kuin olen oikeassa elämässä. Valitan täällä kuitekin enemmän. Olen hauskempi täällä, koska pystyn ehkä ilmaisemaan itseäni paremmin kirjallisesti kuin sanallisesti - tai en ole niin varma, sillä joskus olen kuin kala kuivalla maalla kun en voi käyttää jotain äänenpainoa tai Whatsapp-hymiötä. Olen ollut rehellinen sosiaalisesta elämästäni, koulumenestyksestäni, perheestäni - mutta silti koen olevani täällä jotenkin parempi versio itsestäni. En tiedä miksi? Onko se hyväksyvä seura vai kerronko esim. sosiaalisesta elämästäni vain ne muutamat kerrat, kun minulla on menoa? Olen kuitenkin myös todennut toisinaan olevani yksinäinen.

Olen joskus myös ollut epärehellinen netissä. Olen varsinkin pienempänä, kun olin 10-11-vuotias, kehitellyt itselleni valeiän (16-vuotias) ja nimen, mutta muuten olin suhtkoht samanlainen kuin oikeastikin olin. Sitten 13-15-vuotiaana olin yhdelle nettikaverilleni totuudenmukainen tunteistani, nimestäni, ulkonäöstäni ja iästäni, mutta kerroin satuja menneisyydestäni, elämästäni ja sosiaalisista suhteistani. Minkä takia? En tiedä, ehkä saadakseni elämäni näyttämään jännittävämmältä. Tosin en tiedä mitä hyödyin siitä valehtelemalla nettitutulle. Ehkä se oli enemmänkin itselleni. Olin jollain osalta myös räävittömämpi, vaikka oikeasti olin melko ujo (tosin melko aggressiivinen ujo).

Se oli muuten hyvä ystävyyssuhde tuhoon tuomittu valheideni takia. Tosin se myös valehteli minulle.
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Netti-identiteetti vs todellisuus?

ViestiKirjoittaja Atrytone » 24 Touko 2015, 18:26

Olen oma itseni ja rehellisempi kuin oikeassa elämässä. Enemmän taitaa olla niin, että olen oma itseni enemmän Pulinoissa kuin oikeassa elämässä. Joskus saatan kuitenkin keksiä jonkun pienen jutun, liioitella tai yksinkertaistaa, jotta pääsisin helpommala selittämästä jotain asiaa. Niin en kuitenkaan tee itselleni tärkeille asioile ja muusta en juuri puhukaan.

Mulla ei ole muuta sosiaalista elämää kuin Pulinat. Jos esittäisin, tästä ei olisi mitään hyötyä, eikä tämä korvaisi edes osittain kavereiden tai puhumisen tarvetta.
Tänään me unohdetaan kaikki turha liikunta
Tänä yönä me ei tarvita tuntiakaan unta
Avatar
Atrytone
Limsamestari
Limsamestari
 
Viestit: 955
Liittynyt: 20 Huhti 2015, 13:47
Paikkakunta: Panama

Re: Netti-identiteetti vs todellisuus?

ViestiKirjoittaja Santiny » 24 Touko 2015, 18:32

Minä olen myös aika paljon oma itseni. Tietysti on asioita, joita en netissä kerro, mutta on myös asioita, joita kerron vain netissä. Olen kuitenkin täällä aika paljon juuri kuten parhaassa kaveriporukassani. Siis jos hiplausläppää ei oteta lukuun. Sitä ei täällä pysty tekemään, enkä halua yrittää, koska se päätyisi aika nopeasti nyrskytysjuttuihin tai tulkittaisiin muuten väärin. Tietysti huumorini toimii huonosti painettuna, joten se vähän rajoittaa. Olette tajunneet vitsini suunnilleen kerran, joten yritän pitää ne omana tietonani :D
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Netti-identiteetti vs todellisuus?

ViestiKirjoittaja icepicked » 24 Touko 2015, 19:43

En oikeastaan. Osaan valehdella, kyllä, mutten osaa esittää.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Netti-identiteetti vs todellisuus?

ViestiKirjoittaja <Empty> » 24 Touko 2015, 20:49

Minä olen täsmälleen se kuka olen oikeastikin.
Liitteet
lataus (7).jpg
lataus (7).jpg (7.09 KiB) Katsottu 316 kertaa
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Netti-identiteetti vs todellisuus?

ViestiKirjoittaja pofuksio » 25 Touko 2015, 06:57

Minä olen täällä jokseenkin eri, koska varsinkin Suolistolaisajoilla pelkäsin paljastumista niin paljon, että esiinnyin erilaisena kuin olen, ja silti meinasin muutamaan otteeseen melkein jäädä kiinni, mutta en jäänytkään kun olin sen verran valehdellut. Kuitenkin nykyään pyrin olemaan aikalailla oma itseni, vaikka vieläkin valehtelen, nykyään vain siitä syystä, että saan nähdä kuinka isoja valheita ketkäkin nielevät totena, mutta tätä teen enemmän oikeassa elämässä.
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Netti-identiteetti vs todellisuus?

ViestiKirjoittaja Herra X » 25 Touko 2015, 10:13

Olen hölmöillyt netissä, mitä en tee muuten.
Herra X
 

Re: Netti-identiteetti vs todellisuus?

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 25 Touko 2015, 13:50

Ennen netti-identeetti, nykyään olen enemmän oma itseni. 8-)
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Netti-identiteetti vs todellisuus?

ViestiKirjoittaja morso97 » 25 Touko 2015, 14:01

Olen varmaan aika lailla oma itseni netissä. En ole valehdellut ainankaan teille.
Moppe, Morsoliini, Mursu, Mursuli, Morsomur(s)u, Mopo, Morsuli, Mosuli
morso97
 
Viestit: 466
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 20:57
Paikkakunta: Stadi

Re: Netti-identiteetti vs todellisuus?

ViestiKirjoittaja Vierailija » 25 Touko 2015, 14:25

Siteeraan ex pääministeriämme Anneli Jäätteenmäkeä "puhun niin totta, kuin osaan" :-D

Tosiasiassa pyrin pitämään itseni visusti piilossa stalkkaajilta. Muuten en oleellisissa asioissa juurikaan valehtele.

Suomi24 puolella pitää olla tosi tarkkana, sillä kaikenlaisia sekopäitä mahtuu joukkoon. Voin chatissa tarkentaa..
Autoharrastusfoorumeissa olen aika avoin ja luottavainen ja monet tebarikahvit on juotu harrastajien kanssa ja monet kinkkiset ongelmat ratkottu.
Vierailija
 

Re: Netti-identiteetti vs todellisuus?

ViestiKirjoittaja biologinalku » 04 Kesä 2015, 13:40

Olen aika lailla oma itseni. Ainakaan tietoisesti en esitä ketään muuta kuin olen. Ehkä tietyt puoleni korostuvat täällä Pulinoissa. Yleensä tykkään kekustella asioista enkä pidä itseäni kovin paljon esillä. En ole valehdellut ainakaan kovin paljon. Joskus olen saattanut ilmaista asioita hieman vääristävään sävyyn tai jättää kertomatta jotain. Mielestäni tällainen on ihan hyväksyttävää, jos ei halua paljastaa henkilöllisyyttään.
"Valta tuo mukanaan hirvittävän vastuun halusimmepa sitä tai emme. Meidän käsissämme on nyt oma kohtalomme ja kaikkien niiden elävien olentojen tulevaisuus, jotka kanssamme jakavat maan."
-Sir David Attenborough
Avatar
biologinalku
Valvoja
Valvoja
 
Viestit: 2224
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 22:35


Paluu Pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron