Marinaa!

Marinaa!

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 28 Touko 2015, 12:46

Jaan huoneeni ääniyliherkän pikkusiskoni kanssa, joka itse kuitenkiin pitää enemmän meteliä kuin pahvilaatikkoon suljettu simpanssi. Ellei hän pidä meteliä, niin alakerrassa joku tai jokin sitten pitää meteliä tai siskoni keksii jotain kiusaa, kuten nipistelyä tai valojen sammuttamista silloin kun yritän lukea. On sanomattakin selvää, että koeviikolla vituttaa. Lisäksi siskoni sotkee ja kasailee kummallisia paperi ja rojuröykkiöitä kirjahyllyyn.

Omaan kämppään muuttaminen ei onnistu, koska minulla ei ole minkään sortin henkkareita, ellei kirjastokorttia lasketa, eikä käyttöoikeuksia mihinkään tiliini. Laissa kun lukee että kortin saamiseen tarvitaan molempien huoltajien allekirjoitus. Vaikka toinen huoltajista ei olisi missään tekemisissä tilin kanssa tms. Oma etähuoltaja asuu 400 km päässä juuri tällä hetkellä, eikä rupea mihinkään, mikä voisi helpottaa minun elämääni jotenkin. Tai sitten hän saa jonkun paranoidi-kohtauksen, kun hänen allekirjoitustaan pyydetään johonkin tms. Oikeastaan, hän ei edes viitsinyt kirjoittaa Facebookissa "Hyvää syntymäpäivää!" viestiä silloin 13. lokakuuta.

Henkkareihin tarvitaan myös äidiltäni kuvallinen henkilöllisyystodistus, ajokortti ei käy, vaikka se samasta paikkaa annetaankin. Lisäksi tähänkin vissiin tarvitaan toisenkin huoltajan allekirjoitus tai jotain vastaavaa, että äiti pystyisi todistaa, ettemme muuta minnekään Caribialle.

Nyt opintotukea leikataan. En tosin vielä sitä saa, mutta kuitenkin. Voitaisiinko kesätöihin menoon ja vieläpä siihenkin vaatia molempien huoltajien suostumus, jotta elämääni saataisiin taas piirun verran hankalemmaksi.

Nonnii. Nyt helpotti. Kiitos & kumarrus sekä anteeksipyyntö.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Marinaa!

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 28 Touko 2015, 14:18

Olisihan minun pitänyt arvata, ettei ketään kiinnosta. :lol:

Jutellaan vaikka opintotuen leikkaamisesta tai uudesta hallituksesta, jookos?
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Marinaa!

ViestiKirjoittaja Santiny » 28 Touko 2015, 14:25

Kurpizza kirjoitti:Olisihan minun pitänyt arvata, ettei ketään kiinnosta. :lol:

Jutellaan vaikka opintotuen leikkaamisesta tai uudesta hallituksesta, jookos?

Jutellaan vaan. En ole vielä näihin leikkauksiin perehtynyt, mutta se vähän, mitä olen lukenut kuulostaa harvinaisen kurjalta. Varsinkin kun kaikki nämä leikkuriherrat ennen vaaleja poseerasivat koulutuslupaus-lappujen kanssa. Siinä ei kauaa kestänyt että lupauksia ryhdyttiin pettämään. Opiskelijat ovat ahtaalla jo valmiiksi. Ei tuilla muutenkaan voi laiskotella, noppia pitää kerätä jos mielii opintotukea saada. Minähän saan muutenkin vain 136 euroa kuussa. Ei siinä ole hirveästi, mistä leikata, jos halutaan, että opiskelija saa syödäkseen. Yksi koulukirja voi maksaa enemmän kuin tuo tukeni on.

Tietty nämä käävät vinkuvat että silloin ennen opiskeltiin velaksi ja se velka sitten maksettiin kun päästiin töihin. Joo niin varmaan, mutta silloin korkeakoulutettu sai töitä. Nykyään se ei ole mitenkään selvä asia.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Marinaa!

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 28 Touko 2015, 14:29

Santiny kirjoitti:
Kurpizza kirjoitti:Olisihan minun pitänyt arvata, ettei ketään kiinnosta. :lol:

Jutellaan vaikka opintotuen leikkaamisesta tai uudesta hallituksesta, jookos?

Jutellaan vaan. En ole vielä näihin leikkauksiin perehtynyt, mutta se vähän, mitä olen lukenut kuulostaa harvinaisen kurjalta. Varsinkin kun kaikki nämä leikkuriherrat ennen vaaleja poseerasivat koulutuslupaus-lappujen kanssa. Siinä ei kauaa kestänyt että lupauksia ryhdyttiin pettämään. Opiskelijat ovat ahtaalla jo valmiiksi. Ei tuilla muutenkaan voi laiskotella, noppia pitää kerätä jos mielii opintotukea saada. Minähän saan muutenkin vain 136 euroa kuussa. Ei siinä ole hirveästi, mistä leikata, jos halutaan, että opiskelija saa syödäkseen. Yksi koulukirja voi maksaa enemmän kuin tuo tukeni on.

Tietty nämä käävät vinkuvat että silloin ennen opiskeltiin velaksi ja se velka sitten maksettiin kun päästiin töihin. Joo niin varmaan, mutta silloin korkeakoulutettu sai töitä. Nykyään se ei ole mitenkään selvä asia.


Jeh. Itse suunnittelen, että jos pääsen lukion jälkeen jonnekin, niin varmaan opettelen syömään kerran päivässä.

Vaalilupauksia ei ikävä kyllä ole pakko pitää.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Marinaa!

ViestiKirjoittaja Santiny » 28 Touko 2015, 14:32

Kurpizza kirjoitti:Jeh. Itse suunnittelen, että jos pääsen lukion jälkeen jonnekin, niin varmaan opettelen syömään kerran päivässä.

Vaalilupauksia ei ikävä kyllä ole pakko pitää.


Itsekin syön kunnolla kerran. Jos syön aikaisin, syön jotain pienempää iltapäivällä. Hyvin pärjää pieni ihminen yhdellä kouluaterialla. Oikeastaan olen aika usein ihan ähkyssä lounaan jälkeen :D

Harmi, että nämä unohtuvat seuraaviin vaaleihin mennessä. Meinaan ei olisi mitään asiaa hallitukseen kun noita kuvia muisteltaisiin.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Marinaa!

ViestiKirjoittaja icepicked » 28 Touko 2015, 15:02

Kuinkakohan monta ihmistä mahtuu yksiöön? Kolme nyt ainakin eikä viisikään tekisi liian tiukkaa. Kas näin saa syödäkseen, kun säästää asumisessa.

Voisin sylkeä leikkaajien kengille. Oikeusministerikin sanoi voivansa harkita kuolemantuomiota.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Marinaa!

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 28 Touko 2015, 16:12

icepicked kirjoitti:Kuinkakohan monta ihmistä mahtuu yksiöön? Kolme nyt ainakin eikä viisikään tekisi liian tiukkaa. Kas näin saa syödäkseen, kun säästää asumisessa.

Voisin sylkeä leikkaajien kengille. Oikeusministerikin sanoi voivansa harkita kuolemantuomiota.


Joo, eletään me opiskelijat kuin venäläisessä vankilassa. (Mistä mieleeni tulikin karmea vitsi, jonka kirjoitan alle)

Spoiler: näytä
Toimittaja kulki venäläisessä vankilassa haastattelemassa vankeja. Hän haastetteli kolmea vankia, jotka sairastivat kaikki jotain sairautta. Siitä en tiedä, miksi tai miten he olivat eri selleissä.
Ensimmäinen vanki kertoi kärsivänsä jalkasienestä tai jostain vastaavasta.
"Miten sitä hoidetaan?" kysyi toimittaja.
"Jalat ja varpaat harjataan joka päivä." vanki vastasi.
"Mitä toivoisit kaikista eniten?"
"Että pääsisin vapaaksi."

"Mikä sinua vaivaa?" toimittaja kysyi toiselta vangilta.
"Krooninen ripuli."
"Miten sitä hoidetaan?"
"Peräsuoli harjataan joka päivä."
"Mitä toivoisit kaikista eniten?"
"Että pääsisin vapaaksi."

Kolmasta vaivasi suu- ja kurkkutulehdus.
"Miten sitä hoidetaan?" kysyi toimittaja.
"Suu ja kurkku harjataan joka päivä."
"Mitä toivoisit kaikista eniten?"
"Että edes yhtenä päivänä harjaa käytettäisiin minuun ensiksi!"

(Tässä kohtaa kuuluisi nauraa)

Listin muuten sen, joka koskee minun harjaani!
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Marinaa!

ViestiKirjoittaja icepicked » 28 Touko 2015, 17:05

Melkein tukehdun täällä! XDXD
Kunhan kukaan ei saa jalkasientä eikä ripulia, hyvin meney.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Marinaa!

ViestiKirjoittaja occe » 28 Touko 2015, 17:43

Santiny kirjoitti:
Kurpizza kirjoitti:Olisihan minun pitänyt arvata, ettei ketään kiinnosta. :lol:

Jutellaan vaikka opintotuen leikkaamisesta tai uudesta hallituksesta, jookos?

Jutellaan vaan. En ole vielä näihin leikkauksiin perehtynyt, mutta se vähän, mitä olen lukenut kuulostaa harvinaisen kurjalta. Varsinkin kun kaikki nämä leikkuriherrat ennen vaaleja poseerasivat koulutuslupaus-lappujen kanssa. Siinä ei kauaa kestänyt että lupauksia ryhdyttiin pettämään. Opiskelijat ovat ahtaalla jo valmiiksi. Ei tuilla muutenkaan voi laiskotella, noppia pitää kerätä jos mielii opintotukea saada. Minähän saan muutenkin vain 136 euroa kuussa. Ei siinä ole hirveästi, mistä leikata, jos halutaan, että opiskelija saa syödäkseen. Yksi koulukirja voi maksaa enemmän kuin tuo tukeni on.

Tietty nämä käävät vinkuvat että silloin ennen opiskeltiin velaksi ja se velka sitten maksettiin kun päästiin töihin. Joo niin varmaan, mutta silloin korkeakoulutettu sai töitä. Nykyään se ei ole mitenkään selvä asia.


Ei se 136e (saat 2e enemmän opintotukea kuin minä) riitä kyllä yhtään mihinkään jos totta puhutaan. Kuitenkin kulkemiset maksavat, kirjat maksavat ja ruoka. Itellä onneksi sen verran hyvä tilanne että vaikka pääsisin takaisin asuntolaan ei minun ruokaa tarvitsisi oikeastaan ostaa sillä saan kolme ateriaa koulussa. Mutta on se silti kallista. Vaatteet ja kaiken maailman pesutarvikkeet ja ylipäätänsä kaikki tulee kalliiksi.
error
occe
 
Viestit: 469
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 21:58
Paikkakunta: Keskellä ei mitään, mutta keskellä kaikkea

Re: Marinaa!

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 28 Touko 2015, 19:50

icepicked kirjoitti:Melkein tukehdun täällä! XDXD
Kunhan kukaan ei saa jalkasientä eikä ripulia, hyvin meney.


Ei se noin hauskaa ollut. Ai sinustako olisi kivaa, jos opiskelukommuunissasi kaikki saisivat suu- ja kurkkutulehduksen ja käytössä olisi vain yksi harja?

Ocean// Sinäkin olet hengissä? Onneksi olkoon kuitenkin.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Marinaa!

ViestiKirjoittaja icepicked » 28 Touko 2015, 20:32

Kurpizza kirjoitti:
icepicked kirjoitti:Melkein tukehdun täällä! XDXD
Kunhan kukaan ei saa jalkasientä eikä ripulia, hyvin meney.


Ei se noin hauskaa ollut. Ai sinustako olisi kivaa, jos opiskelukommuunissasi kaikki saisivat suu- ja kurkkutulehduksen ja käytössä olisi vain yksi harja?

Ocean// Sinäkin olet hengissä? Onneksi olkoon kuitenkin.

No parempi se on kuin perseisellä harjalla hinkuttaa.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Marinaa!

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 28 Touko 2015, 20:36

icepicked kirjoitti:
Kurpizza kirjoitti:
icepicked kirjoitti:Melkein tukehdun täällä! XDXD
Kunhan kukaan ei saa jalkasientä eikä ripulia, hyvin meney.


Ei se noin hauskaa ollut. Ai sinustako olisi kivaa, jos opiskelukommuunissasi kaikki saisivat suu- ja kurkkutulehduksen ja käytössä olisi vain yksi harja?

Ocean// Sinäkin olet hengissä? Onneksi olkoon kuitenkin.

No parempi se on kuin perseisellä harjalla hinkuttaa.


Mutta jos yksi käyttäisi vessaharjaa, toinen hiusharjaa ja kolmas hammasharjaa ja loput voivat sitten taistella tiskiharjasta. Sitten kaikilla voisi olla mikä tulehdus vain.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39


Paluu Pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron