Mitä pelkäätte?

Mitä pelkäätte?

ViestiKirjoittaja pofuksio » 10 Helmi 2015, 22:54

Kuten otsikosta näkyy.

Itse pelkään yksinäisyyttä, muita ihmisiä, ylisaastumista, maailman tasapainon heikkenemistä, Venäjää, yhä mahdollisesti tulevaa kolmatta maailmansotaa, alieneja, sähköä, sosiaalisia tilanteita, nuorisoa face to face minun luonani, vallankumousta, byrokratiaa, tulta, palloja, varsinkin liikkuvia, lihasvenähdyksiä, suljettuja paikkoja, ahtaita paikkoja, happikatoa, esiintymistä, ihmisien pakkomiellettä mahdollisimman hyvään yms. (En jaksa listata enempää)

Onneksi mikään ei ole kovin paha pelko.

Mitä te muuten teette, että voitte elää mahdollisten pelkojenne kanssa. Itse ainakin tukahdutan tunteeni, kun ne ylittävät tietyn kynnyksen, joten niistä ei ole kovin paljon harmia. Paitsi pallopelosta. Sitä en osaa tukahduttaa, joten kaikki pallolajit ovat yhtä kidutusta, varsinkin lento- ja pesäpallo.
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Mitä pelkäätte?

ViestiKirjoittaja icepicked » 10 Helmi 2015, 23:06

Mahdollisuuden menettämistä ja raskaana olevia naisia.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Mitä pelkäätte?

ViestiKirjoittaja <Empty> » 10 Helmi 2015, 23:17

Todella ahtaita paikkoja esim. Jää vän väliä seinien väliin kiinni, ja sitten joutuu niiku nitkuttaan itteensä eteenpäin. Ei sitten oikeastaan muuta nään usein painajaisia että minua kohden hyökätään enkä pysty tekemään mitään. Ja sitten kammoksun sitä kun vetää vaikka harukalla esim. Lautasen pintaa.

Pelkästä ajatuksestakin tulee kylmät väreet.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Mitä pelkäätte?

ViestiKirjoittaja Vieras » 10 Helmi 2015, 23:37

Pelkään, että jään yksin. Sen lisäksi pelkään syöpää, tulipaloa, korkeita paikkoja joista voi tippua, liian voimakastahtoisia ihmisiä, jotka arvostelevat liikaa ja kaikkia (koska minun on helppo pitää kaikista, karhuja ja aseita.

Sekä ahtaita ja suljettuja paikkoja. Sellaset pimeät, likaiset pikku kolot.

- Fnfn
Vieras
 

Re: Mitä pelkäätte?

ViestiKirjoittaja Vieras » 10 Helmi 2015, 23:39

Kuolettavua sähköiskuja ja halvaantumista.

- Fnfn
Vieras
 

Re: Mitä pelkäätte?

ViestiKirjoittaja Santiny » 10 Helmi 2015, 23:48

Pelkään erityisesti tulta. Hyvänä kakkosena puhelimessa puhuminen vieraan ihmisen kanssa ja uusi kolmonen on ruotsin suullinen koe. Viime kerralla sain kokeessa paniikkikohtauksen, toista kertaa elämässäni. Eka kerta oli autokoulun kakkosvaiheen arvioivassa ajossa. Voisinkohan luistaa tuosta suullisesta osiosta tuohon vedoten..?
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Mitä pelkäätte?

ViestiKirjoittaja <Empty> » 11 Helmi 2015, 00:00

Ehkä. Mutta saatat joutua tekemään tuplat kirjallisesti.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Mitä pelkäätte?

ViestiKirjoittaja Santiny » 11 Helmi 2015, 00:25

Enpä usko. Ne nopat pitää toki suorittaa, mutta tuota tasoa niiden ei tarvitse ymmärtääkseni olla. Muutama ainakin korvaa kai ruotsin japanilla. Kirjallisen olen jo suorittanut, ei ollut kovin paha.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Mitä pelkäätte?

ViestiKirjoittaja pofuksio » 11 Helmi 2015, 08:34

Aivan, kielien suulliset kokeet ovat hirveitä. Välillä tulee paniikkikohtaus tai menettää kontrollin tähän maailmaan, niin siinä sitten puhut opettajalle, kun ei näe tai kuule mitään, ja sydän hakkaa niin kovaa, että tekisi mieli ottaa se pois. Puhuminen opettajalle on jo yksistään pelottavaa, eikä asiaa auta se, että kuuloni ei erota, kuinka nämä sanat tulisi lausua, joten lausumiseni on todella huonoa, mikä taas saa tuntemaan alemmuutta, kun vielä olen aivan surkea oppimaan uusia kieliä (kyse ei ole vain 1/2 kielestä, vaan englanti, ruotsi, saksa, japani, ranska, venäjä. Tosin kolmessa viimeisimmästä en päässyt alkeita pidemmälle, ja saksassa ja ruotsissa olen samalla tasolla, millä minun kuuluisi olla silloin, kun olen lukenut kyseistä kieltä puolet siitä ajasta. Englannissa taas olen aivan surkea, arvosanatkin kokeissa ja todistuksissa viiden ja kuuden luokkaa).

Mutta suulliseet kokeetkaan eivät ole niin pelottavia, kuin se, kun joutuu puhumaan muun nuorison kanssa. Pelkään muutenkin sosiaalisia tilanteita, mutta samanikäisten kanssa se on hirveintä. Samoin kuin luokassa puhuminen on pelottavaa, ja opettajat vain luulevat, että en osaa tai minua ei kiinnosta, vaikka oikeasti osaisin, ja kiinnostaisikin.

Kerran eräs luokkalaiseni aloitti keskustelun, ja se oli todella pelottavaa. Onnistuin kuitenkin olemaan änkyttämättä, ja hivenen viemään sitä keskustelua eteen päin. Lopputuloksena pari poikaa, jotka olivat kuunnelleet, sanoivat vain: "Sä oot siis ihan vitun ujo." Se oli todella helpottavaa, sillä kerrankin joku tajusi, kuinka paljon puhuminen vähänkin vieraammille henkilöille pelottaa.
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Mitä pelkäätte?

ViestiKirjoittaja Sinisiipinen » 12 Helmi 2015, 15:24

Hammaslääkäreitä. Ja oikeastaan myös lääkäreitä. Ja sairaaloita.

Tulta, ainakin jossain määrin. Enkä tykkää tulitikkujen sytyttämisestä.. Ensimmäisen kerran kun sytytin tulitikun, koulussa ekaluokalla piti adventtikynttilöitä sytyttää ja minun vuoroni oli viimeisten joukossa joten minun piti sytyttää kaikki neljä kynttilää. En onnisunutkaan yhdellä tikulla ja kolmannen kynttilän kohdalla poltin sormeni. Ja sitten joskus meillä oli jotain tosi huonoja tulitikkuja, katkesivat kauhean helposti tästä aiheutui muutamia ikäviä tapahtumia kuten kerran äitini mekko syttyi palamaan. Ja kolmantena ikävänä kokemuksena uutena vuotena ilotulitteiden kanssa sähläilyt..

Ahtaan- tai korkean paikan kammoa minulla ei ole koskaan ollut. Hämähäkkeihin tai hyönteisiin kohdistuvaa pelkoa ei myöskään ole, kiitos veljieni. Tai no, ampiaiset ehkä ovat vähän ikäviä.


Sitten on sellainen jännä pelko mille en oikein tiedä sanaa, eli minähän siis asun täällä keskellä metsää ja peltoa, ja sitten kun menen johonkin vähän suurempaan kaupunkiin niin että ympärilläni näen vain rakennuksia ja autoteitä, on se hyvin ahdistavaa. (Huom. yleensä vain jos olen liikkeellä yksin.) Tuntuu että talot kaatuvat päälle ja että en pääse täältä mihinkään ja eksyn ja kaikki nauravat minulle että miten tuonnekin voi eksyä jne.. Minulla on oikeasti surkea suuntavaisto. Asian voisi kai kiteyttää niin että pelkään tuntemattomia paikkoja.
Mikään ei ole mahdotonta.
Avatar
Sinisiipinen
Viaton ohikulkija
 
Viestit: 269
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:08

Re: Mitä pelkäätte?

ViestiKirjoittaja pofuksio » 12 Helmi 2015, 22:22

Minäkin pelkään lääkäreitä, varsinkin se valkoinen ahdistaa.

Ja tuntemattomat paikat/ihmiset. En uskalla suutani avata kysyäkseni neuvoja, ja pelkään eksyväni tai myöhastyväni tai jotain.
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Mitä pelkäätte?

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 12 Helmi 2015, 22:36

Näen usein painajaisia, joissa myöhästyn bussista, koulusta tai molemmista.

Pelkään hukkumista, ahtaita paikkoja, todella korkeita paikkoja (en uskalla lopulta enää kävellä vaan konttaan) ja sitten vielä Alzheimeria.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Mitä pelkäätte?

ViestiKirjoittaja Fnfn » 12 Helmi 2015, 22:40

Kurpizza kirjoitti:todella korkeita paikkoja (en uskalla lopulta enää kävellä vaan konttaan)
Sama! :lol:
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä pelkäätte?

ViestiKirjoittaja Muoviomena » 13 Helmi 2015, 06:50

Kurpizza kirjoitti:todella korkeita paikkoja (en uskalla lopulta enää kävellä vaan konttaan)

Syy, jonka takia lopetin mäkihypyn. Kysymys kuuluu, miten mä en huomannut sitä aloittaessa?
Avatar
Muoviomena
Ei syötävä
 
Viestit: 306
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 16:21

Re: Mitä pelkäätte?

ViestiKirjoittaja <Empty> » 13 Helmi 2015, 10:09

Syy, jonka takia lopetin mäkihypyn. Kysymys kuuluu, miten mä en huomannut sitä aloittaessa?


Onpas hassu syy lopettaa :D

Se on melkein kuin minä lopettaisin lätkän koska en uskaltaisi laittaa kamoja päälle. :thumbup:
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Mitä pelkäätte?

ViestiKirjoittaja Muoviomena » 13 Helmi 2015, 12:28

<Empty> kirjoitti:
Syy, jonka takia lopetin mäkihypyn. Kysymys kuuluu, miten mä en huomannut sitä aloittaessa?


Onpas hassu syy lopettaa :D

Se on melkein kuin minä lopettaisin lätkän koska en uskaltaisi laittaa kamoja päälle. :thumbup:

No ei se ainoa ollut, mutta yksi.
Avatar
Muoviomena
Ei syötävä
 
Viestit: 306
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 16:21

Re: Mitä pelkäätte?

ViestiKirjoittaja TrNoOn » 13 Helmi 2015, 14:32

Kovia ääniä ja kaikkea liian outolaaksomaista ainakin.
TrNoOn
 

Re: Mitä pelkäätte?

ViestiKirjoittaja pofuksio » 13 Helmi 2015, 18:33

<Empty> kirjoitti:
Syy, jonka takia lopetin mäkihypyn. Kysymys kuuluu, miten mä en huomannut sitä aloittaessa?


Onpas hassu syy lopettaa :D

Se on melkein kuin minä lopettaisin lätkän koska en uskaltaisi laittaa kamoja päälle. :thumbup:


Kyllä minäkin olen joutunut lopettamaan judon, sillä fyysinen kontakti ahdisti silloin vielä niin paljon, ja jalkapallon, kun aloin pelkäämään palloja.
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi


Paluu Pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron