Jos saisit kuoleman vihon...

Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 01 Kesä 2015, 12:26

Jos saisit kuoleman vihon mitä tekisit sillä? Elikkä vihko, johon tarvitset koko nimen ja nähdä ihmisen kasvot. Sitten kun kirjottaisit siihen sen nimen ja ajattelisit sitä ihmistä, hän kuolisi sydänkohtaukseen. (Voit myös valtia kuolema tavan.)

Tappaisitko psykopaatisti vaan kaikki maailman ihmiset jotka tiätäisit?


Tappaisitko vain pahat ihmiset?

Tappaisitko ketkä millonkin huvittaa?

Itse uskoisin, että Putin ois ensimmäinen uhri, koska siitä seuraisi kaaos, sitten Obama jne... Ja sitten kaikkia pedofiileja ja murhaajia tappaisin. Saattaisin myös tappaa, jotain tyyppejä, jotka ansaitsevat sen. Pystyisitkö tappamaan ketään, jos se vaatisi vain kirjoitus taidon? Tuskin minä millään aseella tai sellaisella ketään ikinä pystyisin tappaamaan, fyysisesti ja henkisesti. XD Tappaisitko lopulta kaikki ihmiset kun tulis tylsää? Vai mitä tekisit?

:lolno: Tuskin ketään läheistä tai tärkeää tappaisin. Mutta saattaisin jonkun random ihmisen, vain siksi, koska niin se vain menee. Tietty kaikki eläinrääkkääjät joutuisivat ensimmäisenä vihkoon.

Mitä te?
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja morso97 » 01 Kesä 2015, 12:30

En tappaisi ketään. Polttaisin koko vihkon, jottei kukaan muukaan voisi.
Moppe, Morsoliini, Mursu, Mursuli, Morsomur(s)u, Mopo, Morsuli, Mosuli
morso97
 
Viestit: 466
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 20:57
Paikkakunta: Stadi

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja Herra X » 01 Kesä 2015, 12:36

Pienentäisin maailman ihmispopulaation sopivampiin mittoihin, jotta muu luonto voisi paremmin.
Herra X
 

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 01 Kesä 2015, 12:36

Iskä luki tämän, kiitos vaan koneelle murtautumisesta -.-
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja biologinalku » 01 Kesä 2015, 12:53

Periaatteessa maailman ihmispopulaatio on liian tiheä, joten sitä voisi hieman harventaa. Millä perusteella toisaalta voisin valita ne, jotka harventaisin pois planeettaamme ylikansoittamasta? Ehkä päätyisin sittenkin samaan kuin Morso.
"Valta tuo mukanaan hirvittävän vastuun halusimmepa sitä tai emme. Meidän käsissämme on nyt oma kohtalomme ja kaikkien niiden elävien olentojen tulevaisuus, jotka kanssamme jakavat maan."
-Sir David Attenborough
Avatar
biologinalku
Valvoja
Valvoja
 
Viestit: 2224
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 22:35

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja Ebzuli » 01 Kesä 2015, 13:09

Yurika_ kirjoitti: Pystyisitkö tappamaan ketään, jos se vaatisi vain kirjoitus taidon?

No, sinä et ainakaan omaa sitä.
"Onnittelut, se on terve poika. Vai onko se sittenkin tyttö..?"
"Onnea, synnytys meni hyvin, vaikka tyttö onkin ilmiselvä kommunisti, suosittelen antamaan adoptioon."
Avatar
Ebzuli
Eppu Paranormaali
 
Viestit: 1485
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 13:03
Paikkakunta: Ulottuvuus C-137

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 01 Kesä 2015, 13:19

Ebzuli kirjoitti:
Yurika_ kirjoitti: Pystyisitkö tappamaan ketään, jos se vaatisi vain kirjoitus taidon?

No, sinä et ainakaan omaa sitä.


Taas näitä trolleja, jotka tulee kommentoimaan joka postaukseen. (Odotin sadististalta vastausta aloitukseen)

Kuva

Toisaalta olisitkin ekojen joukossa. :roll:
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja Vieras » 01 Kesä 2015, 13:20

En tappais ketään.

- Fnfn
Vieras
 

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 01 Kesä 2015, 13:22

Vieras kirjoitti:En tappais ketään.

- Fnfn


Hyvä, muhahahah. Olet eka testikohde. :twisted:
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja kiekkoilija94 » 01 Kesä 2015, 13:28

En ketään, varmistaisin vain että kenenkään rakkaan nimi ei löydy siitä vihkosta...
It does not do to dwell on dreams and forget to live, remember that. - Albus Dumbledore
Avatar
kiekkoilija94
The most excellent Potions master
 
Viestit: 327
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 19:23
Paikkakunta: Turenki, Kanta-Häme, Etelä-Suomen Lääni

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja pofuksio » 01 Kesä 2015, 13:42

Kyllä minä tappaisin ihmisiä. Tappaisin kärsiviä joille mikään ei auta, rikollisia jotka riistävät muilta, ihan peruspulliaisia sattumanvaraisesti jne. Mutta ennen kaikkea tekisin sen luonnon puolesta, koska silloin muillekkin eliölajeille jäisi elintilaa. Esimerkiksi luonnonsuojelijoita en kuitenkaan tappaisi, koska heidän työnsä on koko maapallolle elintärkeää.
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 01 Kesä 2015, 13:45

pofuksio kirjoitti:Kyllä minä tappaisin ihmisiä. Tappaisin kärsiviä joille mikään ei auta, rikollisia jotka riistävät muilta, ihan peruspulliaisia sattumanvaraisesti jne. Mutta ennen kaikkea tekisin sen luonnon puolesta, koska silloin muillekkin eliölajeille jäisi elintilaa. Esimerkiksi luonnonsuojelijoita en kuitenkaan tappaisi, koska heidän työnsä on koko maapallolle elintärkeää.


Hyvä Pofu! :heart:
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja icepicked » 01 Kesä 2015, 14:46

Herra X kirjoitti:Pienentäisin maailman ihmispopulaation sopivampiin mittoihin, jotta muu luonto voisi paremmin.

Etkä tietenkään tappaisi itseäsi.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja icepicked » 01 Kesä 2015, 14:47

En tappaisi ketään. En voisi kohdata ihmistä silmästä silmään ja ampua kylmäverisesti, joten vielä vähemmän voisin tehdä sen selän takaa.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja Herre » 01 Kesä 2015, 16:46

Valloittaisin maailman sillä vihkolla. Tappaisin sillä jokaisen joka uhkaa valtaannousuani.
Avatar
Herre
Hovinarsisti
 
Viestit: 590
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 18:18
Paikkakunta: Sivistynyt Etelä - Susirajasta katsottuna

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja Herra X » 01 Kesä 2015, 17:23

Yurika_ kirjoitti:
pofuksio kirjoitti:Kyllä minä tappaisin ihmisiä. Tappaisin kärsiviä joille mikään ei auta, rikollisia jotka riistävät muilta, ihan peruspulliaisia sattumanvaraisesti jne. Mutta ennen kaikkea tekisin sen luonnon puolesta, koska silloin muillekkin eliölajeille jäisi elintilaa. Esimerkiksi luonnonsuojelijoita en kuitenkaan tappaisi, koska heidän työnsä on koko maapallolle elintärkeää.


Hyvä Pofu! :heart:

Todellakin, hyvä Pofu!

icepicked kirjoitti:
Herra X kirjoitti:Pienentäisin maailman ihmispopulaation sopivampiin mittoihin, jotta muu luonto voisi paremmin.

Etkä tietenkään tappaisi itseäsi.

Tekisin niin kuin Pofukin, eli en tappaisi luonnonsuojelijoita vaan ensisijaisesti muita sattumanvaraisesti. Luonnonsuojelijana säästyisin siis itse.
Herra X
 

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja icepicked » 01 Kesä 2015, 17:41

Herra X kirjoitti:Tekisin niin kuin Pofukin, eli en tappaisi luonnonsuojelijoita vaan ensisijaisesti muita sattumanvaraisesti. Luonnonsuojelijana säästyisin siis itse.

Miksi oletat saastuttavasi luontoa niin vähän, että olisit säilyttämisen arvoinen?
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja Herra X » 01 Kesä 2015, 17:52

icepicked kirjoitti:
Herra X kirjoitti:Tekisin niin kuin Pofukin, eli en tappaisi luonnonsuojelijoita vaan ensisijaisesti muita sattumanvaraisesti. Luonnonsuojelijana säästyisin siis itse.

Miksi oletat saastuttavasi luontoa niin vähän, että olisit säilyttämisen arvoinen?
En olisi säilyttämisen arvoinen siksi, etten saastuttaisi luontoa.Totta kai luonnonsuojelijatkin saastuttavat luontoa, mutta olisi tärkeää, että jäljelle jäävään populaatioon jäisi luonnonsuojelijoita. Ihminenkin on osa luontoa, enkä halua myöskään ihmisen kuolevan sukupuuttoon, joten ihmisiä pitäisi säilyttää.
Herra X
 

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja icepicked » 01 Kesä 2015, 17:54

Herra X kirjoitti:En olisi säilyttämisen arvoinen siksi, etten saastuttaisi luontoa.Totta kai luonnonsuojelijatkin saastuttavat luontoa, mutta olisi tärkeää, että jäljelle jäävään populaatioon jäisi luonnonsuojelijoita. Ihminenkin on osa luontoa, enkä halua myöskään ihmisen kuolevan sukupuuttoon, joten ihmisiä pitäisi säilyttää.

Tässä vaiheessa käy hieman epäselväksi säilyttämisesi tarkoitus. Onko syynä kuitenkin perinteinen itsekkyys?
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja Herra X » 01 Kesä 2015, 17:58

icepicked kirjoitti:
Herra X kirjoitti:En olisi säilyttämisen arvoinen siksi, etten saastuttaisi luontoa.Totta kai luonnonsuojelijatkin saastuttavat luontoa, mutta olisi tärkeää, että jäljelle jäävään populaatioon jäisi luonnonsuojelijoita. Ihminenkin on osa luontoa, enkä halua myöskään ihmisen kuolevan sukupuuttoon, joten ihmisiä pitäisi säilyttää.

Tässä vaiheessa käy hieman epäselväksi säilyttämisesi tarkoitus. Onko syynä kuitenkin perinteinen itsekkyys?

Ei, itsekkyys ei ole syynä, vaan se, että luonnonsuojelijoista koostuva populaatio ei alkaisi yhtä todennäköisesti tuhoamaan luontoa ja lisääntymään hillittömästi kuin täysin sattumanvaraisesti hengissä säilyneet, ja luonnonsuojelijat opettaisivat lapsilleenkin luontoystävällisen elämäntavan.
Herra X
 

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja Ebzuli » 01 Kesä 2015, 18:03

Käyttäisin sitä vihkoa vain sillä ehdolla, että saan itse tappaa kyseiset valinnat ilman mitään jälkiseurauksia.
"Onnittelut, se on terve poika. Vai onko se sittenkin tyttö..?"
"Onnea, synnytys meni hyvin, vaikka tyttö onkin ilmiselvä kommunisti, suosittelen antamaan adoptioon."
Avatar
Ebzuli
Eppu Paranormaali
 
Viestit: 1485
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 13:03
Paikkakunta: Ulottuvuus C-137

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja icepicked » 01 Kesä 2015, 18:05

Herra X kirjoitti:Ei, itsekkyys ei ole syynä, vaan se, että luonnonsuojelijoista koostuva populaatio ei alkaisi yhtä todennäköisesti tuhoamaan luontoa ja lisääntymään hillittömästi kuin täysin sattumanvaraisesti hengissä säilyneet, ja luonnonsuojelijat opettaisivat lapsilleenkin luontoystävällisen elämäntavan.

Mistä sinä tietäisit, ketkä ovat luonnonsuojelijoita? Ei Neuvostoliitossakaan saatu luotua kommunistista ihmistä tappamalla kulakit ja muutenkin räisikimällä huvin vuoksi ja pelon tuottamiseksi. Uusi sukupolvi ei välttämättä hyväksyisikään lopputulosta - lopulta työsi kääntyisi itseään vastaan.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja Herra X » 01 Kesä 2015, 18:15

icepicked kirjoitti:
Herra X kirjoitti:Ei, itsekkyys ei ole syynä, vaan se, että luonnonsuojelijoista koostuva populaatio ei alkaisi yhtä todennäköisesti tuhoamaan luontoa ja lisääntymään hillittömästi kuin täysin sattumanvaraisesti hengissä säilyneet, ja luonnonsuojelijat opettaisivat lapsilleenkin luontoystävällisen elämäntavan.

Mistä sinä tietäisit, ketkä ovat luonnonsuojelijoita? Ei Neuvostoliitossakaan saatu luotua kommunistista ihmistä tappamalla kulakit ja muutenkin räisikimällä huvin vuoksi ja pelon tuottamiseksi. Uusi sukupolvi ei välttämättä hyväksyisikään lopputulosta - lopulta työsi kääntyisi itseään vastaan.

Luonnonsuojelijoiden tunnistaminen tuottaisikin vaikeuksia. Monet luonnonsuojelijat kuitenkin kuuluvat luonnonsuojelujärjestöihin. Uusien sukupolvien järkevyyttä ei tietenkään voisi mitenkään taata, mutta ainakin sitä voisi edesauttaa valitsemalla luonnonsuojelijat. Ihmispopulaation pienentäminen kuitenkin kiistatta vähentäisi ihmisen aiheuttamia kielteisiä vaikutuksia muuhun luontoon ja sitä kautta ehkäisisi koko biosfäärin tuhoa - myös ihmisen - ja näin ollen edistäisi yleistä hyvää.
Herra X
 

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja icepicked » 01 Kesä 2015, 18:21

Herra X kirjoitti:Luonnonsuojelijoiden tunnistaminen tuottaisikin vaikeuksia. Monet luonnonsuojelijat kuitenkin kuuluvat luonnonsuojelujärjestöihin. Uusien sukupolvien järkevyyttä ei tietenkään voisi mitenkään taata, mutta ainakin sitä voisi edesauttaa valitsemalla luonnonsuojelijat. Ihmispopulaation pienentäminen kuitenkin kiistatta vähentäisi ihmisen aiheuttamia kielteisiä vaikutuksia muuhun luontoon ja sitä kautta ehkäisisi koko biosfäärin tuhoa - myös ihmisen - ja näin ollen edistäisi yleistä hyvää.

Yhteisen hyvän nimissä ei voi uhrata yksilöitä ilman näiden aktiivista toimintaa (uhrautumista), eikä se silloinkaan ole ulkopuolisen käskyytettävissä. Samoin perustein voisi "yhteisen hyvän" nimissä uhrata muutaman lajin täysin sukupuuttoon; jääpähän tilaa muille.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja Herra X » 01 Kesä 2015, 18:32

icepicked kirjoitti:
Herra X kirjoitti:Luonnonsuojelijoiden tunnistaminen tuottaisikin vaikeuksia. Monet luonnonsuojelijat kuitenkin kuuluvat luonnonsuojelujärjestöihin. Uusien sukupolvien järkevyyttä ei tietenkään voisi mitenkään taata, mutta ainakin sitä voisi edesauttaa valitsemalla luonnonsuojelijat. Ihmispopulaation pienentäminen kuitenkin kiistatta vähentäisi ihmisen aiheuttamia kielteisiä vaikutuksia muuhun luontoon ja sitä kautta ehkäisisi koko biosfäärin tuhoa - myös ihmisen - ja näin ollen edistäisi yleistä hyvää.

Yhteisen hyvän nimissä ei voi uhrata yksilöitä ilman näiden aktiivista toimintaa (uhrautumista), eikä se silloinkaan ole ulkopuolisen käskyytettävissä. Samoin perustein voisi "yhteisen hyvän" nimissä uhrata muutaman lajin täysin sukupuuttoon; jääpähän tilaa muille.

Jos jonkin lajin sukupuutto merkittävästi edistäisi koko biosfäärin hyvinvointia, sen voisi uhratakin. Ihminen voisi olla tällainen laji, mutta toisaalta ihminen voi parhaimmillaan edistää merkittävästi yleistä hyvää, joten populaation pienentäminen olisi varmaan järkevämpää. Jos yksilöt eivät itse ymmärrä uhrautua, voisi olla parempi, että ylempi taho hoitaa uhraamisen. Ihannetilanteessa ihmiset tietenkin uhrauisivat itse.
Herra X
 

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja icepicked » 01 Kesä 2015, 18:37

Herra X kirjoitti:Jos jonkin lajin sukupuutto merkittävästi edistäisi koko biosfäärin hyvinvointia, sen voisi uhratakin. Ihminen voisi olla tällainen laji, mutta toisaalta ihminen voi parhaimmillaan edistää merkittävästi yleistä hyvää, joten populaation pienentäminen olisi varmaan järkevämpää. Jos yksilöt eivät itse ymmärrä uhrautua, voisi olla parempi, että ylempi taho hoitaa uhraamisen. Ihannetilanteessa ihmiset tietenkin uhrauisivat itse.

No mikset itse uhraudu? Olisit oikein esimerkillinen, ja sitä paitsi on erittäin kaksinaismoralistista vaatia muita tekemään jotakin asiaa hyödyttääkseen tekemättä sitä itse. Oletko sinä yleinen taho? Millä oikeudella? Voisinhan minäkin vaatia maapallon räjäyttämistä pölypilveksi, koska se olisi taatusti parempi juttu koko maailmankaikkeudellemme.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja Herra X » 01 Kesä 2015, 19:04

icepicked kirjoitti:
Herra X kirjoitti:Jos jonkin lajin sukupuutto merkittävästi edistäisi koko biosfäärin hyvinvointia, sen voisi uhratakin. Ihminen voisi olla tällainen laji, mutta toisaalta ihminen voi parhaimmillaan edistää merkittävästi yleistä hyvää, joten populaation pienentäminen olisi varmaan järkevämpää. Jos yksilöt eivät itse ymmärrä uhrautua, voisi olla parempi, että ylempi taho hoitaa uhraamisen. Ihannetilanteessa ihmiset tietenkin uhrauisivat itse.

No mikset itse uhraudu? Olisit oikein esimerkillinen, ja sitä paitsi on erittäin kaksinaismoralistista vaatia muita tekemään jotakin asiaa hyödyttääkseen tekemättä sitä itse. Oletko sinä yleinen taho? Millä oikeudella? Voisinhan minäkin vaatia maapallon räjäyttämistä pölypilveksi, koska se olisi taatusti parempi juttu koko maailmankaikkeudellemme.

Jos minulla olisi muitakin syitä tehdä itsemurha tai maailmassa olisi tarpeeksi muitakin ihmisiä valmiina uhrautumaan niin, että jäljelle jäisi myös luonnonsuojelijoita, niin varmasti uhrautuisin. Uskon tässä tilanteessa voivani saada enemmän hyvää aikaan elävänä. Jos kaikki esim. vaaleissa ympäristöä puolustavia ehdokkaita äänestävät tekisivät itsemurhan, siinä olisi se ongelma, että jäljelle jääneessä populaatiossa entistä pienempi osa välittäisi ympäristön tilasta. Niinpä luonnonsuojelijoita tarvitaan elävänäkin, mutta arvostan sitä, jos joku uhraa henkensä luonnon vuoksi. Ihannetilanteessa kaikki maailman ihmiset olisivat valmiita uhrautumaan ja haluaisivat suojella luontoa niin kuin minä, ja silloin uhraisin henkeni ilomielin. En näe tässä mitään kaksinaismoralistista.

Ylempi taho olisin, jos minulla olisi se kuolemanvihko käsissäni ja siten valta tappaa muita.

En usko, että Maapallon räjäyttäminen olisi hyväksi maailmankaikkeudelle. Sitä vastoin luonnonsuojelu on hyväksi paitsi muulle luonnolle, myös ihmisille. Toisaalta voidaan ajatella, etteihän millään lopulta ole mitään väliä, kunhan itsellä on kaikki hyvin. Näin itsekäs tuskin kukaan on, sillä välitämehän läheisistämme, mutta tuon välittämisen laajentuminen koko luontoon olisi lopulta ihmistenkin etu, vaikkei se juuri sinun tai minun etuni olisikaan. Haluan edistää yleistä hyvää. Sinä et ilmeisesti välitä siitä niin paljon kuin minä. Miksi? Etkö haluaisi turvata tulevienkin sukupolvien elinmahdollisuudet? Oletko vain niin itsekäs? Toisaalta ymmärrän itsekkyydenkin, sillä voidaan myös ajatella, ettei millään näin piennellä planeetalla ole loppupeleissä mitään merkitystä koko universumin mittakaavassa, mutta minun mielestäni yleisen hyvän edistäminen on viisaampaa kuin itsekkyys.

Olemme selvästi eri mieltä. Emme taida saavuttaa mitään väittelyn jatkamisella, ja minä alan jo vähän kyllästyä siihen, joten riittäköön tämä tältä erää. Saat sanoa vielä viimeiset sanasi.
Herra X
 

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja icepicked » 01 Kesä 2015, 19:16

Yhteisen hyvän nimissä uhraaminen on historiankin valossa erittäin kyseenalaista ja osoittautunut toimimattomasti kymmeniä kertoja. "Yhteinen hyvä" saattaakin olla yhteistä hyvää vain fanaaattisen, aatteelleen omistautuneen yksilön mielestä. Minun mielestäni sosialistinen järjestelmä olisi yhteisen hyvän mukainen, mutta olisi kaiken yhteiseksi hyväksi mielletyn vastaista alkaa massamurhaamaan ihmisiä sosialismin nimessä. Terrorismilla ei saavuteta mitään, sillä lopulta maailman johtaja ja ylin kulakinmurhaaja, teollistaja ja edistäjä, kuolee kuten Stalin paskat housuissa, sillä kansa on onnellinen päästessään hänestä eroon.

Kaiken lisäksi olet nostanut tietyn aatteen kannattajat jalustalle ja tehnyt heintä parempia, muita ihmisiä arvokkaampia. Se, jos mikä on itsekästä. Se kertoo myös kyvyttömyydestä tehdä kompromisseja ja asettua toisen elollisen olennon asemaan, vaikka olettaisi edellämainittujen taitojen olevan luonnonsuojelijalle tärkeitä.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja Herra X » 01 Kesä 2015, 19:35

icepicked kirjoitti:Yhteisen hyvän nimissä uhraaminen on historiankin valossa erittäin kyseenalaista ja osoittautunut toimimattomasti kymmeniä kertoja. "Yhteinen hyvä" saattaakin olla yhteistä hyvää vain fanaaattisen, aatteelleen omistautuneen yksilön mielestä. Minun mielestäni sosialistinen järjestelmä olisi yhteisen hyvän mukainen, mutta olisi kaiken yhteiseksi hyväksi mielletyn vastaista alkaa massamurhaamaan ihmisiä sosialismin nimessä. Terrorismilla ei saavuteta mitään, sillä lopulta maailman johtaja ja ylin kulakinmurhaaja, teollistaja ja edistäjä, kuolee kuten Stalin paskat housuissa, sillä kansa on onnellinen päästessään hänestä eroon.

Kaiken lisäksi olet nostanut tietyn aatteen kannattajat jalustalle ja tehnyt heintä parempia, muita ihmisiä arvokkaampia. Se, jos mikä on itsekästä. Se kertoo myös kyvyttömyydestä tehdä kompromisseja ja asettua toisen elollisen olennon asemaan, vaikka olettaisi edellämainittujen taitojen olevan luonnonsuojelijalle tärkeitä.

No, kommentoitakoon tähän lyhyesti.

Meillä on eri käsitys yleisestä hyvästä, ja koska tämä kuitenkin on mielipideasia, oikeaa ratkaisua ei tienne kukaan muu kuin yksin Jumala.

Luonnonsuojelijoiden arvostaminen yleisen hyvän vuoksi ei ole itsekästä, mutta tuollainen itsekkyydeksi väittäminen kertoo siitä, ettet ehkä ole ymmärtänyt, mitä tarkoitan. Luonnonsuojelijoiden arvostaminen ei myöskään kerro kyvyttömyydestä tehdä kompromisseja ja asettua toisen elollisen olennon asemaan, vaan pyyteettömästä yleisen hyvyyden arvostuksesta. Sen paremmin sinä kuin minäkään emme ole esittäneet kompromissiehdotuksia, sillä mielipiteemme eroavat niin paljon toisistaan, että kompromissi voisi olla vaikea saavuttaa. Voidaanhan sitäkin toki yrittää: Olisiko hyvä, että maailmassa olisi konmunistinen järjestelmä, ja kaikki kapitalistit tapettaisiin?

Vaikka en enää jaksaisikaan hioa kanssasi täällä foorumilla molempia tyydyttävää kompromissia ihannetapauksesta, niin itse kukanenkin voi sitä omassa mielessään miettiä. Oikeaa vastausta kysymyksiin ei tienne tosiaan kukaan muu kuin yksin Jumala, jos hän on olemassa. Mielipiteemme ovat kuitenkin tulleet selville.
Herra X
 

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja icepicked » 01 Kesä 2015, 19:41

Ehdotuksesi on naurettava, sillä tässä väittelyssä olen ollut nimen omaan tappamista vastaan, en kommunismin puolesta. Sanoin kai jo, etteivät kulakkimurhat ja yleiset julmuudet auta. Etkö itse kannata kommunistista järjestelmää? Sehän olisi (siis puhdas kommunismi itsessään) yhtä utopistista kuin murhaaminen.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja Herra X » 01 Kesä 2015, 19:44

icepicked kirjoitti:Ehdotuksesi on naurettava, sillä tässä väittelyssä olen ollut nimen omaan tappamista vastaan, en kommunismin puolesta. Sanoin kai jo, etteivät kulakkimurhat ja yleiset julmuudet auta. Etkö itse kannata kommunistista järjestelmää? Sehän olisi (siis puhdas kommunismi itsessään) yhtä utopistista kuin murhaaminen.

Olen vasemmalle kallellani. Etpä itsekään ole parempaa ehdotusta tehnyt. Nyt kun tarkemmin luin, hoksasin, ettei komromissiehdotukseni kovin hyvä ollut. Paremppaa on vaikea keksiä. Voithan tuota sinäkin yrittää.
Herra X
 

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 01 Kesä 2015, 19:49

Herra X kirjoitti:Pienentäisin maailman ihmispopulaation sopivampiin mittoihin, jotta muu luonto voisi paremmin.


Aloitat siis tutuistasi, koska tuntemattomien nimiä et tiedä?
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja Herra X » 01 Kesä 2015, 19:54

Kurpizza kirjoitti:
Herra X kirjoitti:Pienentäisin maailman ihmispopulaation sopivampiin mittoihin, jotta muu luonto voisi paremmin.


Aloitat siis tutuistasi, koska tuntemattomien nimiä et tiedä?

Nimiä kyllä löytää jostakin. Muhammed on esim. melko yleinen. Sitten kun vielä poissulkisi luonnonsuojelija-Muhammedit.
Herra X
 

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja jokutyyppi19 » 01 Kesä 2015, 19:59

Jos olisin hyvä ihminen, antaisin sen vihkon suoraan herra X:lle, ja kertoisin nimeni, sillä ei minua kannata eloon jättää...

Mutta minäpä en ole! Ensin harvennan ihmispopulaatiota ihan vain, koska poruukka sattuu vituttamaan. Sitten tapan jengiä sitä mukaa, kun tarvitsee/tekee mieli. Kaikki hihhulit ja johtajat ja liian lähellä "punaista nappia" hiippailevat delaavat ihan heti, kun saan nimen...
We have such sights to show you.

Everything is chaos but it's synchronized.
Avatar
jokutyyppi19
 
Viestit: 918
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 12:12

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 01 Kesä 2015, 20:06

Herra X kirjoitti:
Kurpizza kirjoitti:
Herra X kirjoitti:Pienentäisin maailman ihmispopulaation sopivampiin mittoihin, jotta muu luonto voisi paremmin.


Aloitat siis tutuistasi, koska tuntemattomien nimiä et tiedä?

Nimiä kyllä löytää jostakin. Muhammed on esim. melko yleinen. Sitten kun vielä poissulkisi luonnonsuojelija-Muhammedit.


Alat siis summassa keksimään sukunimiäkin?

Kyllä minä tiedän, että maailmassa on liikaa ihmisiä. Täällä on paljon idiootteja, joita ei oikeastaan tarvita mihinkään. Mutta voiko ihmistä tappaa vain siksi, että hän sattuu kuulumaan siihen määrään, joka pitää karsia luonnon nimissä pois. Enkä ymmärrä sitä, että tapahtumista, joissa kuoli tuhansia ihmisiä ajatellaan heidän kuolemansa olevan jotenkin hyvä asia, koska he eivät enää saastuta luontoa. Tai se, että Greenpeacen saarelat jätettäisiin henkiin, mutta lääkärit tapettaisiin. Itse alottaisin luonnonsuojelijoista, säästyisi luontoa -ja muiden hermoja.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja occe » 01 Kesä 2015, 20:08

Joo tappaisin aika monta tyyppiä luultavasti. Semmosia joista on liikaa ongelmia.
error
occe
 
Viestit: 469
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 21:58
Paikkakunta: Keskellä ei mitään, mutta keskellä kaikkea

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja Fnfn » 01 Kesä 2015, 21:31

Vieras kirjoitti:En tappais ketään.

- Fnfn

En tappaisi, sillä en pystyisi elämään sen tiedon kanssa, että minä olen vienyt jonkun ainutlaatuisen ja korvaamattoman elämän sekä aiheuttanut jonkun läheisille niin paljon surua. Lisäksi uskon tietenkin, ettei kenelläkään ole oikeutta leikkiä Jumalaa ja viedä toisen henkeä. Lisäksi mielestäni toisen elämän ottaminen on jotain sellaista, mikä tahraa tappajan ikiajoiksi.

Nuo ovat siis omia henkilökohtaisia tuntemuksiani aiheeseen, joilla ei luonnollisesti ole mitään tieteellistä perustaa, joten älkää tarttuko niihin siinä mielessä.

Mietin vain, että onko ihmisten tappaminen luonnonsuojelumielessä muka oikeasti luonnolle hyväksi? Jotta jotain hyötyä tulisi, ihmisiä pitäisi tappaa kamala määrä ja mitä sellaisesta ruumiskasasta oikein tulee? Mädäntyvät ruumiit voivat pilata maan ja juomaveden. Onko meillä tarpeeksi aikaa ja resursseja polttaa ruumiit? Mihin tuhkat ripotellaan?

No muutenkaan. Tiedätte kyllä mitä mieltä minä olen aiheesta ;)
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja Vierailija » 01 Kesä 2015, 23:10

Yurika_ kirjoitti:Iskä luki tämän, kiitos vaan koneelle murtautumisesta -.-

Ei kovin reilua!
Vierailija
 

Re: Jos saisit kuoleman vihon...

ViestiKirjoittaja <Empty> » 02 Kesä 2015, 00:09

biologinalku kirjoitti:Periaatteessa maailman ihmispopulaatio on liian tiheä, joten sitä voisi hieman harventaa. Millä perusteella toisaalta voisin valita ne, jotka harventaisin pois planeettaamme ylikansoittamasta? Ehkä päätyisin sittenkin samaan kuin Morso.

Arpaa heittämällä, d'uh.

Alea iacta est.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus


Paluu Pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron