Odotatteko kesää tai kevättä?

Odotatteko kesää tai kevättä?

ViestiKirjoittaja Muoviomena » 11 Helmi 2015, 14:59

Otsikko kertoo paljon. Itse en odota, koska ainoa vuodenaika, josta en pidä on syksy... Jotenkin syksy on vaan niin masentava ja pimeä lumenodotusvuodenaika. (Onko se sana? Nyt on)
Avatar
Muoviomena
Ei syötävä
 
Viestit: 306
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 16:21

Re: Odotatteko kesää tai kevättä?

ViestiKirjoittaja Santiny » 11 Helmi 2015, 15:03

En erityisemmin. Allergiakausi ei ole ikinä mukava. Nyt myös häikäisee ajaessa, en tykkää.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Odotatteko kesää tai kevättä?

ViestiKirjoittaja Muoviomena » 11 Helmi 2015, 15:12

En edes ajatellut aloitusta kirjoittaessani, että minullakin on allergia... Se on sitten koivun takia nuhaa 2vk-3kk riippuen keväästä. :thumbdown:
Avatar
Muoviomena
Ei syötävä
 
Viestit: 306
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 16:21

Re: Odotatteko kesää tai kevättä?

ViestiKirjoittaja <Empty> » 11 Helmi 2015, 15:20

EN koska sitten pääse pelaamaan lätkää! Tosin joukkue järjestää kesäisin myös jalkapalloa.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Odotatteko kesää tai kevättä?

ViestiKirjoittaja Assassin » 11 Helmi 2015, 15:29

Tavallaan odotan kesää, koska silloin on lomaa. Kesällä tosin sää on mielestäni usein aika huono, koska on kuuma! Syksy on mielestäni paras vuodenaika, koska ei ole liian häikäisevää aurinkoa eikä myöskään liian kylmä tai kuuma.
Onko tylsää? Klikkaa tätä
Avatar
Assassin
 
Viestit: 67
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:47

Re: Odotatteko kesää tai kevättä?

ViestiKirjoittaja Nasse-setä » 11 Helmi 2015, 15:39

En kykene päättämään olenko masentunut vai en. Jos olen, niin sitten odotan kevättä Ihan Sama-mentaliteetilla. Tai sitten alan agstata kevättä.

Kesän voin murjottaa sisällä lipittämässä kaljaa pillin avulla. Voisin katsoa kaikki South Parkin tuotantokaudet ja tuulettaa huoneistoa ensimmäisen kerran siinä juhannuksen jälkeen, toisen kerran vähän ennen koulujen alkamista. Verhoja en avaa ja ulos en mene.

Eikös ruuan saa tilattua kotiinkin nykyään?
Avatar
Nasse-setä
Tirehtööri von Pullonvirittäjä
 
Viestit: 434
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 07:14

Re: Odotatteko kesää tai kevättä?

ViestiKirjoittaja icepicked » 11 Helmi 2015, 16:06

Minäkin voin tulla katsomaan South parkkia. Keväällä on liian kirkasta ja kesällä on sen lisäksi liian kuuma, joten sulkeutunen kotiini aamukuuden ja iltayhdeksän väliseksi ajaksi.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Odotatteko kesää tai kevättä?

ViestiKirjoittaja biologi_ei_kirj. » 11 Helmi 2015, 16:22

Todellakin odotan, koska olen lintuharrastaja. Myös perhoset ovat kiinnostavia luontokappaleita, ja keväällä löytyy jonkin verran kevätsieniäkin.
biologi_ei_kirj.
 

Re: Odotatteko kesää tai kevättä?

ViestiKirjoittaja kiekkoilija94 » 11 Helmi 2015, 16:28

Todellakin odotan kesää, koska päsee vihdoinkin treenaamaan kunnolla.
It does not do to dwell on dreams and forget to live, remember that. - Albus Dumbledore
Avatar
kiekkoilija94
The most excellent Potions master
 
Viestit: 327
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 19:23
Paikkakunta: Turenki, Kanta-Häme, Etelä-Suomen Lääni

Re: Odotatteko kesää tai kevättä?

ViestiKirjoittaja Fnfn » 11 Helmi 2015, 16:31

Odotan molempia, sillä rakastan auringonpaistetta ja lämpöä. Ja sitä, miten kaikki alkaa jälleen taas elää.

Olenko minä ainoa, joka tykkää kuumuudesta? :D Mikään ei ole sen parempaa kuin korventava auringonpaiste pilvettömältä taivaalta. Ah, se on elämää. Toivottavasti tulevasta kesästä tulee lämmin! :mrgreen:

Niin, ja järven liplatus, uiminen, vihreys, hento tuulenvire, jäätelöpallojen ostaminen <3
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Odotatteko kesää tai kevättä?

ViestiKirjoittaja kiekkoilija94 » 11 Helmi 2015, 16:33

En sanoisi nauttivani kuumuudesta, mutta kyllä sellainen +20 - +25 astetta on ihan mukiinmenevä.
It does not do to dwell on dreams and forget to live, remember that. - Albus Dumbledore
Avatar
kiekkoilija94
The most excellent Potions master
 
Viestit: 327
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 19:23
Paikkakunta: Turenki, Kanta-Häme, Etelä-Suomen Lääni

Re: Odotatteko kesää tai kevättä?

ViestiKirjoittaja Fnfn » 11 Helmi 2015, 16:39

kiekkoilija94 kirjoitti:En sanoisi nauttivani kuumuudesta, mutta kyllä sellainen +20 - +25 astetta on ihan mukiinmenevä.
Minä taas nautin eniten + 26 - + 33 asteesta 8-) Tosin olen jo tyytyväinen jos elohopea kipuaa + 24, enkä valita vaikka sattuisi tulemaan lämpimämpääkin kuin + 33. En tiedä mikä on minun kuumuusraja, varmaan jokin +40. Ehkä vähän alle :? . Yksi noiden oikein lämpimien jaksojen parhaista puolista on myös trooppiset yöt, eli siis yöt jolloin lämpötila ei tipu alle + 20 (muistaakseni).

Ainiin, riippumatto <3

Ainoa noiden huippuhelteiden miinuspuoli on se, että koira ei tykkää ja vanhuksille se on aika raskasta :(
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Odotatteko kesää tai kevättä?

ViestiKirjoittaja kiekkoilija94 » 11 Helmi 2015, 16:42

:oops: :oops: Trooppiset yöt kesällä ovat yhtä helvettiä, jos rehellisesti puhutaan.
It does not do to dwell on dreams and forget to live, remember that. - Albus Dumbledore
Avatar
kiekkoilija94
The most excellent Potions master
 
Viestit: 327
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 19:23
Paikkakunta: Turenki, Kanta-Häme, Etelä-Suomen Lääni

Re: Odotatteko kesää tai kevättä?

ViestiKirjoittaja Fnfn » 11 Helmi 2015, 16:59

kiekkoilija94 kirjoitti::oops: :oops: Trooppiset yöt kesällä ovat yhtä helvettiä, jos rehellisesti puhutaan.
Meillä on ilmanlämpöpumppu :D

Okei, ymmärrän, että kesä voi olla vaikeaa jos asuu kerrostalossa tai jos pitää huppareita ja farkkuja kuumimmallakin säällä :twisted:
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Odotatteko kesää tai kevättä?

ViestiKirjoittaja kiekkoilija94 » 11 Helmi 2015, 17:00

Sanoinkin trooppiset yöt. Harva ihminen nukkuu farkuissa ja hupparissa. :shock:
It does not do to dwell on dreams and forget to live, remember that. - Albus Dumbledore
Avatar
kiekkoilija94
The most excellent Potions master
 
Viestit: 327
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 19:23
Paikkakunta: Turenki, Kanta-Häme, Etelä-Suomen Lääni

Re: Odotatteko kesää tai kevättä?

ViestiKirjoittaja pofuksio » 11 Helmi 2015, 17:20

Fnfn kirjoitti:Odotan molempia, sillä rakastan auringonpaistetta ja lämpöä. Ja sitä, miten kaikki alkaa jälleen taas elää.

Olenko minä ainoa, joka tykkää kuumuudesta? :D Mikään ei ole sen parempaa kuin korventava auringonpaiste pilvettömältä taivaalta. Ah, se on elämää. Toivottavasti tulevasta kesästä tulee lämmin! :mrgreen:

Niin, ja järven liplatus, uiminen, vihreys, hento tuulenvire, jäätelöpallojen ostaminen <3


Kuumuus on aivan sietämätöntä. Ilman aurinkorasvaa kun ihoni palaa jo alta kymmenessä minuutissa, enkä muutenkaan kestä kuumuutta siinä määrin missä muut, joten odotan loppukevään 14-19 celciusta, ja kuumempaa en juurikaan kestä.
Myös tämä kaksi vuotta sitten alkanut siitepölyallergia on aika kurjaa, joten kesä tulee vietettyä omassa huoneessa, sillä se pysyy viileänä koko kesän, sillä ikkuna avautuu pohjoiseen.
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Odotatteko kesää tai kevättä?

ViestiKirjoittaja pofuksio » 11 Helmi 2015, 17:22

Fnfn kirjoitti:
kiekkoilija94 kirjoitti::oops: :oops: Trooppiset yöt kesällä ovat yhtä helvettiä, jos rehellisesti puhutaan.
Meillä on ilmanlämpöpumppu :D

Okei, ymmärrän, että kesä voi olla vaikeaa jos asuu kerrostalossa tai jos pitää huppareita ja farkkuja kuumimmallakin säällä :twisted:


Pakko sitä on pitkiä vaatteita pitää, tai iho palaa aivan heti. Enkä voi itse sille mitään, että asumme kerrostalossa.
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Odotatteko kesää tai kevättä?

ViestiKirjoittaja Santiny » 11 Helmi 2015, 17:48

pofuksio kirjoitti:Kuumuus on aivan sietämätöntä. Ilman aurinkorasvaa kun ihoni palaa jo alta kymmenessä minuutissa, enkä muutenkaan kestä kuumuutta siinä määrin missä muut, joten odotan loppukevään 14-19 celciusta, ja kuumempaa en juurikaan kestä.
Myös tämä kaksi vuotta sitten alkanut siitepölyallergia on aika kurjaa, joten kesä tulee vietettyä omassa huoneessa, sillä se pysyy viileänä koko kesän, sillä ikkuna avautuu pohjoiseen.


Minä en onneksi pala, enkä kyllä rusketukaan :shh: . Meillä talo kyllä lämpenee ihan kiitettävästi jos on kuumaa pitkään, mutta onneksi jäätelö ja kylmä suihku on keksitty. Allergia on tosiaan harvinaisen ahterista, näin koko ikäni nenääni nistelleenä voin kertoa. Vinkki allergikolle: aloita antihistamiinien syöminen pari viikkoa ennen allergiakauden alkua, auttaa ihmeesti. Hiukset kannattaa huuhdella joka päivä, jottet vie siitepölyä sänkyysi.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Odotatteko kesää tai kevättä?

ViestiKirjoittaja pofuksio » 11 Helmi 2015, 18:01

Meillä taas koko muu talo lämpenee, paitsi minun huoneeni, ja suihkua koitan käyttää mahdollisimman vähän säästääkseni vettä.

Olisin aloittanutkin allergialääkkeen syömisen ajoissa, mutta ensimmäisenä vuonna se oli todella lievää, joten viime vuonna se tuli aivan kulman takaa, joten siinä sitten vaan puolitoista viikkoa laitoin silmätippoja, että saisin silmänvalkuaiset taas kiinteiksi. Ja olihan myös sen takia poskiontelontulehduskin.
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi

Re: Odotatteko kesää tai kevättä?

ViestiKirjoittaja Muoviomena » 11 Helmi 2015, 18:09

pofuksio kirjoitti:Meillä taas koko muu talo lämpenee, paitsi minun huoneeni, ja suihkua koitan käyttää mahdollisimman vähän säästääkseni vettä.

Olisin aloittanutkin allergialääkkeen syömisen ajoissa, mutta ensimmäisenä vuonna se oli todella lievää, joten viime vuonna se tuli aivan kulman takaa, joten siinä sitten vaan puolitoista viikkoa laitoin silmätippoja, että saisin silmänvalkuaiset taas kiinteiksi. Ja olihan myös sen takia poskiontelontulehduskin.

Mulle tulee ihan hyvä mieli kun huomaan että omat oireet eivät olekkaan kovin suuria verrattuna sinun oireisiin. Mutta vuodet vaihtelevat paljon, toivotaan ettei paljoa tulisi siitepölyä tänä vuonna. Viime vuonna itselle tuli jo ennen kun koivut pöllysi joten epäilen jotain muutakin, esim. pujoa.
Avatar
Muoviomena
Ei syötävä
 
Viestit: 306
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 16:21

Re: Odotatteko kesää tai kevättä?

ViestiKirjoittaja icepicked » 11 Helmi 2015, 18:12

15-18 astetta tyynenä, puolipilvisenä päivänä on paras kesälämpötila. Tuulisella säällä lämpöä saa olla kaksikymmentäkin astetta. Ihoni ei pala vaan tuntuu olevan tulessa, vaikka varsinaisia jälkiä ei ilmaannukaan. Lisäksi hikoilu on ikävää, ja ai niin, paarmat, luonnon pikku paskiaiset, pitävät kuumasta.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Odotatteko kesää tai kevättä?

ViestiKirjoittaja Sinisiipinen » 12 Helmi 2015, 15:55

Kesää odotan, kevättä en koska olen allerginen koivun siitepölylle niin se on aika ikävää aikaa..
Mikään ei ole mahdotonta.
Avatar
Sinisiipinen
Viaton ohikulkija
 
Viestit: 269
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:08

Re: Odotatteko kesää tai kevättä?

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 12 Helmi 2015, 16:14

-
Viimeksi muokannut SpaghettiPapytus päivämäärä 30 Loka 2016, 16:14, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Odotatteko kesää tai kevättä?

ViestiKirjoittaja Herra X » 12 Helmi 2015, 16:38

Odotan lintuharrastajana kevättä kovasti. Myös kesä on odottamisen arvoinen, mutta ehken vielä odota sitä niinkään paljon.
Herra X
 

Re: Odotatteko kesää tai kevättä?

ViestiKirjoittaja pofuksio » 12 Helmi 2015, 22:18

Muoviomena kirjoitti:
pofuksio kirjoitti:Meillä taas koko muu talo lämpenee, paitsi minun huoneeni, ja suihkua koitan käyttää mahdollisimman vähän säästääkseni vettä.

Olisin aloittanutkin allergialääkkeen syömisen ajoissa, mutta ensimmäisenä vuonna se oli todella lievää, joten viime vuonna se tuli aivan kulman takaa, joten siinä sitten vaan puolitoista viikkoa laitoin silmätippoja, että saisin silmänvalkuaiset taas kiinteiksi. Ja olihan myös sen takia poskiontelontulehduskin.

Mulle tulee ihan hyvä mieli kun huomaan että omat oireet eivät olekkaan kovin suuria verrattuna sinun oireisiin. Mutta vuodet vaihtelevat paljon, toivotaan ettei paljoa tulisi siitepölyä tänä vuonna. Viime vuonna itselle tuli jo ennen kun koivut pöllysi joten epäilen jotain muutakin, esim. pujoa.


Niin, minä kun olen allerginen testien mukaan ainakin kymmenelle eri siitepölylle, joista varsinkin koivun siitepölyä oli viime vuonna aivan helvetillinen määrä, ja kun pihakin on niitä täynnä, semmoisia yli 15m korkeita.
Siitepölyallergia on muuten harmillinen, kun kasvieni kukkiessa pitää aina parvekkelta poistuessa käydän pesemässä kädet, ja oikeastaan pitäisi vaatteetkin vaihtaa ja hiukset pestä.
Tämä on vain yksi osa minua
Avatar
pofuksio
 
Viestit: 2031
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 21:51
Paikkakunta: En ole varma, mutta tämä on joko komero tai kaappi


Paluu Pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron