ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

Täältä löytyvät upeaakin upeammat suolistotarinat ja muut luovat tuotokset.

ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

ViestiKirjoittaja alice_dolly » 29 Joulu 2015, 16:58

Kas hei. Tiedän, on 29. päivä, mutta päätin aloittaa oksentamaan tätä tarinaa jo nyt pienissä osissa tänne Pulinoihin. Eli tarina kertoo yleisesti Pulinoiden UVA:sta. Eka osa liittyy paljon mun synttäreihin, mutta jo seuraavassa osassa vallitsee uusi aihe, älkää siis huoliko.
Kaikki tarinan tapahtumat tapahtuvat 31.12 (paitsi uudenvuodenyö, kun on jo vaihtunut 1.1), tapahtumarikas päivä siis tulossa. Aina kun alkaa uusi tapahtuma, alussa lukee kellonaika selvennykseksi. En ole vielä kirjoittanut koko tarinaa, tän ekan osan lisäksi on yksi valmis, ja toinen tekeillä. Olkaa siis kärsivällisiä. Tarinan viimeinen osa ilmestyy viimeistään 31.12.
Eiköhän aloiteta. Vastaanotan positiiivista ja negatiivista kritiikkiä, sanokaa vapaasti oma mielipiteenne. :)
____

31.12 oli aivan tavallinen, mutta poikkeuksellisen hiljainen päivä Pulinatalossa. Kaikki vakkarit puuhailivat rauhallisesti omiaan. Mistään ei kuulunut eläimellisiä huutoja, kukaan ei laskenut liukumäkeä katolta alas, eivätkä naapurit koputelleet huolissaan ulko-ovea. Kerrassaan merkillistä. Olihan sentään uudenvuodenaatto. Luulisi kaikkien perseilevän nyt, ja aloittavan uuden, "paremman" elämän vuonna 2016.
Kello oli 12 keskipäivällä. Alice käveli ympäriinsä tuskastuneena.
"Tänään on minun syntymäpäiväni, ja kukaan ei ole toivottanut minulle onnea!" hän tuhahti sohvalla istuvalle Bilselle nakaten sohvatyynyn ikkunasta ulos.
"Ethän sinä mikään kovin suosittu vakkari olekaan." Bilse huomautti kuivasti, ja käänsi sivun kirjastaan tehden Alicelle tilaa viereensä. Alice heittäytyi kirjavalle plyysisohvalle dramaattisesti huokaisten. Parhaat aikansa kauan sitten elänyt sohva ratkeili saumoista jo pahasti, ja pumpulitäytettä tursusi lattialle.
"Olen kyllä ollut melko hiljainen viimeaikoina, mutta kaksi viikkoa olen pulissut aktiivisesti! Ja olen vihjail- siis maininnut syntymäpäivänikin pari kertaa!" hän uikutti.
"No...jaa. Onnea 13-vuotiaalle!" Bilse koitti piristää, mutta lähti sitten tallustamaan keittiöön.
"Vai vielä 13! Noinko huonosti minut tunnetaan!?" Alice parahti järkyttyneenä ja hautasi kasvot käsiinsä. Näin huonoa syntymäpäivää hänellä ei ollut koskaan ennen ollut.

Bilse jatkoi keittiöstä eteenpäin.
"Ebzuli!" hän huikkasi ensimmäiselle vastaantulijalle. Ebzu kohotti kulmakarvojaan kysyvästi, ja pysähtyi eteishallin ja keittiön väliseen oviaukkoon.
"Tiesitkö, että Alicella on tänään synttärit?"
"Joo, tiesin." Ebzu sanoi välinpitämättömästi ja jatkoi matkaansa paljaat jalat läpsyen.
"Odota! Levitä sanaa, kaikki hätäkokoukseen kellariin. Paitsi Alice!" Bilse komensi ja pinkaisi yläkertaan.
"Öö, selvä." Ebzu tokaisi.

Pian kaikki kynnelle kyenneet vakkarit istuivat kellarin pöydän ääressä. Bilse, Ebzu, Fluttershy, FnFn, Raippari, Pofu, Morso, Kurpizza ja Santiny.
"Alicella on tänään kolmetoistavuotissyntymäpäivät." Bilse ilmoitti.
Fluttershy naurahti. "Melkoinen sanahirv-"
"KOLMETOISTA VAI?" Ebzu kiljaisi ja purskahti raikuvaan nauruun.
"Niinpä. Alice on syntynyt juuri ja juuri vuonna 2001." FnFn infosi hölmistyneelle Bilselle.
"Hän täytti/täyttää tänään 14 vuotta." Fuffe hymähti.
"Jaahas....no, kuitenkin..." Bilse mutisi hämillään. Rappusista kuului askelia. Trotski ja Supikoiratar pöllähtivät alas.
"Tultiin heti kun päästiin." Trotski pahoitteli ja istui jakkaralle.
"Alicella on tänään syntymäpäivät, ajattelin sille jotain lahjaa." Bilse aloitti uupuneena uudestaan.
"Onko muille muka ollut lahjaa?" Santiny esteli. Talossa voitaisiin alkaa kapinoida, jos joku saisi erityishuomiota. Santusta kun oli niin rattoisaa vain loikoilla, villiintyneiden huligaanien toppuuttelu olisi painajaismaista.
"No ei KAIKILLE, mutta monille." Morso muisteli otsa rypyssä.
"Annetaan hänelle Henkkamaukan lahjakortti." Fuffe ehdotti.
"Eeeii! Ei Alice ole mikään tavistyttö! Henkkamaukalta ei saa mitään raflaavaa." Fluide puuskahti.
"Minä olen jo antanut Alille lahjan." Ebzu kertoi.
"Niinkö, mitä?" Supikoiratar uteli ylänaapuriltaan. Ebzu aukaisi suunsa, mutta Rape alkoi puhua kiihkeästi.
"Minä tiädän! Se on taatusti se vibraattori sohvan alla!"
Muut katsoivat häntä jokseenkin järkyttyneenä. (Pofulle tuli yhtäkkiä kiire vessaan.)
"Enpä oikein usko..." Supikoiratar ähkäisi hienovaraisesti pidellen samalla kättä kimpaantuneen Ebzun suun päällä. Olihan Rape hieman tökerö, mutta Supis tunsi Ebzun eikä halunnut tämän haukkuvan ketään lyttyyn.
"Annetaan Alicelle sitten vibraattori." Kurpizza vitsaili tunnelmaa parantaakseen.
"Joo!" Fluide virnisti.
"Mietitään nyt jotain oikeaa lahjaa sitten." Santiny marmatti kyllästyneenä. Pelleily alkoi jo hermostuttaa häntä. Hänellä oli kiire kaupittelemaan piparkakkutalon jämiä torille.
"Hankitaan hänelle HeKeKee!" Morso hihkaisi.
"Mitä minä juuri sanoin..." Santtu murahti.
"Eikun ihan oikeasti! Kutsutaan HeKeKee takaisin. Alice olisi ikionnellinen." Morso supatti silmät loistaen.
"Joo! Vanha kunnon Heke vierailulle." Fuffe alkoi tajuta.
Epäilevät katseet alkoivat pikkuhiljaa vaihtua innostuneiksi. Vakkarit nojautuivat eteenpäin salaliittolaisten elkein ja ryhtyivät keksimään suunnitelmaa.
____

Tä eka oli vähän tönkkö, mutta...jatkoa luonnollisesti. Kunhan juoni ehtii kehkeytyä niin eiköhän tästä ihan OK tule. :angel:
hyaah? hyaah.
Avatar
alice_dolly
Vihamieli
 
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 18:38
Paikkakunta: Lounas

Re: ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

ViestiKirjoittaja Ebzuli » 29 Joulu 2015, 21:06

Allis.
Minä en ikinä KOSKAAN tule unohtamaan syntymäpäivääsi. Olen siis iloinen ettet sanonut minun tekevän niin.
Muistin todellakin ottaa lahjasi mukaan sieltä... öö... Kallis-Hallista, enkä koskaan unohtaisi lahjaasi tunnin ajomatkan päähän mihinkään Halpa-Hallin pihaan.
"Onnittelut, se on terve poika. Vai onko se sittenkin tyttö..?"
"Onnea, synnytys meni hyvin, vaikka tyttö onkin ilmiselvä kommunisti, suosittelen antamaan adoptioon."
Avatar
Ebzuli
Eppu Paranormaali
 
Viestit: 1485
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 13:03
Paikkakunta: Ulottuvuus C-137

Re: ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

ViestiKirjoittaja Sinisiipinen » 29 Joulu 2015, 21:08

Nyt kaikki ainakin varmasti muistavat syntymäpäiväsi x)

Ihan hauska tarinanalku. Olinkin jo melkein unohtanut HeKeKeen.. jatka vain.
Mikään ei ole mahdotonta.
Avatar
Sinisiipinen
Viaton ohikulkija
 
Viestit: 269
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:08

Re: ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

ViestiKirjoittaja jokutyyppi19 » 29 Joulu 2015, 21:10

Sinisiipinen kirjoitti:Olinkin jo melkein unohtanut HeKeKeen..


'Unohdettu vakkari'.
We have such sights to show you.

Everything is chaos but it's synchronized.
Avatar
jokutyyppi19
 
Viestit: 918
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 12:12

Re: ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

ViestiKirjoittaja Ebzuli » 29 Joulu 2015, 21:27

Sinisiipinen kirjoitti:Olinkin jo melkein unohtanut HeKeKeen..

Minä taas en voi koskaan unohtaa HeKeKeetä, ja se on yhden Annislaisen vika.
Pedohyljesekoilujen aikaan HeKe esti minut Askissa... no reason.
Sitten yksi Annislainen meni sanomaan HeKen Askiin että pitäisin HeKestä, mikä on naurettavaa, en edes tunne häntä.
Kumminkaan en voi koskaan korjata tätä virhetietoa, vaikka eihän sillä mitään väliä pitäisi ollakaan...
"Onnittelut, se on terve poika. Vai onko se sittenkin tyttö..?"
"Onnea, synnytys meni hyvin, vaikka tyttö onkin ilmiselvä kommunisti, suosittelen antamaan adoptioon."
Avatar
Ebzuli
Eppu Paranormaali
 
Viestit: 1485
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 13:03
Paikkakunta: Ulottuvuus C-137

Re: ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 29 Joulu 2015, 23:42

- minulla liian vähän puheenvuoroja

- En sanonut mitään järkevää , kun se tuli

- Vähintään 2 puhevuoroa ja 3 tapahtumaa minulle seuraavassa osassa


- mitä järkevää tähän keksis 4/5 alku.
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 29 Joulu 2015, 23:43

Ebzuli kirjoitti:
Sinisiipinen kirjoitti:Olinkin jo melkein unohtanut HeKeKeen..

Minä taas en voi koskaan unohtaa HeKeKeetä, ja se on yhden Annislaisen vika.
Pedohyljesekoilujen aikaan HeKe esti minut Askissa... no reason.
Sitten yksi Annislainen meni sanomaan HeKen Askiin että pitäisin HeKestä, mikä on naurettavaa, en edes tunne häntä.
Kumminkaan en voi koskaan korjata tätä virhetietoa, vaikka eihän sillä mitään väliä pitäisi ollakaan...


Heken löytää youtubesta, facebookista ja ties mistä.

Aina siihen törmää jotenkin...
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

ViestiKirjoittaja Fnfn » 29 Joulu 2015, 23:45

"Minä tiädän! Se on taatusti se vibraattori sohvan alla!"
Muut katsoivat häntä jokseenkin järkyttyneenä. (Pofulle tuli yhtäkkiä kiire vessaan.)

Hohohho 8-)

Tämä oli hyvä, varsinkin alku oli ihanan elävästi kuvattu, lopussa sitten ehkä tuli vähän hätiköimisen makua mutta mutta... vaikuttaa lupaavalta :thumbup:
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

ViestiKirjoittaja alice_dolly » 30 Joulu 2015, 00:12

Ebzu: Really nigga?? NYT WAPPIIN.
Rape: Joopajoo. Et ole mikään tarinan päätähti. :D
Fuffe: Totta. Mutta lopussa oli keskustelu, jonka lomaan on hankala saada kuvailua, ja halusin kiihkeän keskustelun tunnelmaa, enkä hidasta ja vakaata. Mutta jooo, saatoin hätiköidä hieman.
hyaah? hyaah.
Avatar
alice_dolly
Vihamieli
 
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 18:38
Paikkakunta: Lounas

Re: ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 30 Joulu 2015, 11:23

alice_dolly kirjoitti:Ebzu: Really nigga?? NYT WAPPIIN.
Rape: Joopajoo. Et ole mikään tarinan päätähti. :D
Fuffe: Totta. Mutta lopussa oli keskustelu, jonka lomaan on hankala saada kuvailua, ja halusin kiihkeän keskustelun tunnelmaa, enkä hidasta ja vakaata. Mutta jooo, saatoin hätiköidä hieman.


No olisin silti voinut sanoa jotain järkevämpää.
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

ViestiKirjoittaja Ebzuli » 30 Joulu 2015, 12:01

Yurika_ kirjoitti:
alice_dolly kirjoitti:Ebzu: Really nigga?? NYT WAPPIIN.
Rape: Joopajoo. Et ole mikään tarinan päätähti. :D
Fuffe: Totta. Mutta lopussa oli keskustelu, jonka lomaan on hankala saada kuvailua, ja halusin kiihkeän keskustelun tunnelmaa, enkä hidasta ja vakaata. Mutta jooo, saatoin hätiköidä hieman.


No olisin silti voinut sanoa jotain järkevämpää.

Mutta jos Ali on saanut sinusta käsityksen, että et sano mitään järkevää? :)
"Onnittelut, se on terve poika. Vai onko se sittenkin tyttö..?"
"Onnea, synnytys meni hyvin, vaikka tyttö onkin ilmiselvä kommunisti, suosittelen antamaan adoptioon."
Avatar
Ebzuli
Eppu Paranormaali
 
Viestit: 1485
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 13:03
Paikkakunta: Ulottuvuus C-137

Re: ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 30 Joulu 2015, 13:34

Ebzuli kirjoitti:
Yurika_ kirjoitti:
alice_dolly kirjoitti:Ebzu: Really nigga?? NYT WAPPIIN.
Rape: Joopajoo. Et ole mikään tarinan päätähti. :D
Fuffe: Totta. Mutta lopussa oli keskustelu, jonka lomaan on hankala saada kuvailua, ja halusin kiihkeän keskustelun tunnelmaa, enkä hidasta ja vakaata. Mutta jooo, saatoin hätiköidä hieman.


No olisin silti voinut sanoa jotain järkevämpää.

Mutta jos Ali on saanut sinusta käsityksen, että et sano mitään järkevää? :)


Hän ei ole samanlainen kuin sinä. :)
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

ViestiKirjoittaja jokutyyppi19 » 30 Joulu 2015, 13:58

Yurika_ kirjoitti:- minulla liian vähän puheenvuoroja

- En sanonut mitään järkevää , kun se tuli

- Vähintään 2 puhevuoroa ja 3 tapahtumaa minulle seuraavassa osassa


- mitä järkevää tähän keksis 4/5 alku.


Saat olla päähenkilö, jos joskus vielä jaksan kirjoittaa jotain. (tosin olen miettinyt myös Assasiinia ja Fuffea tai Pofua yhteen juttuun....)
We have such sights to show you.

Everything is chaos but it's synchronized.
Avatar
jokutyyppi19
 
Viestit: 918
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 12:12

Re: ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

ViestiKirjoittaja alice_dolly » 30 Joulu 2015, 14:47

Noin vartin päästä vakkarit palasivat ylös kellarista.
"Mikä on homman nimi?" kysyi Siiliö, joka ei syystä tai toisesta ollut tullut kokoukseen.
"Operaatio HeKeKee." Bilse vastasi ylimielisesti rinta rottingilla. Morso tuhahti pahantuulisesti Bilsen ylpistelylle. HeKekeen kutsuminenhan oli ollut hänen ideansa.
"Jaa että mitä että?" Siiliö kurtisti kulmiaan. Fnfn tunkeutui muiden ohi ennen kuin Bilse ehti avata suutaan uudestaan.
"Lähetimme Hekelle kutsun, että hän tulisi tänne Alicen syntymäpäivälahjaksi." Fuffe kertoi. "Siis vierailulle, tarkoitan." hän korjasi nopeasti.
"Milloin Alicen synttärit ovat? Joko hän 13 täyttää?" Kiekkoilija huikkasi eteisestä.
"Hän täyttää tänään 14 vuotta." Raipppari tiuskaisi, ja lähti tunkeutumaan ahtaassa käytävässä muiden ohitse. Muutkin kokouksessa olleet lähtivät hajaantumaan omille teilleen. Toivottavasti HeKeKee vastaisi pian.

Kello oli kolme. Ocean ja Empty astuivat sisään ulko-ovesta.
"Ai on muka tylsä uudenvuodenyö tulossa? Eipä enää!" Empty huusi mahtailevasti. Kukaan ei vastannut huutoon tai tullut katsomaan, mistä meuhkaus johtui. Empty potkaisi pahastuneena kengät pitkinpoikin eteistä.
"Älähän nyt, pikkuinen!" Oce leperteli ja työnsi kengät takaisin kaapin alle.
"Ketään ei ilmeisesti kiinnosta ilotulitteet." Empty murahti.
"Kyllä heitä sitten yöllä kiinnostaa, kun eivät metsän takaa näe kaupungin ilotulitusta." Oce lohdutti ja taputti poikaa päälaelle.
Sitten kaksikko lähti tyhjentämään kauppakasseja.

Ovesta tuli pian sisään Pofuksio, joka ei ollut vielä vessareissultaan palannut.
"Raitis uusivuosi, ja pah." tämä jupisi takkia riisuessaan.
"Kannattaa omistaa täysi-ikäisiä kavereita jotka hankkivat viinaa." hän tirskui ja nauroi julmasti keittiöön marssiessaan.
"Hmm?" Sinisiipinen näytti kysyvältä ja laski mehulasin tiskialtaaseen, kääntämättä kuitenkaan katsettaan Pofusta.
"Ööö...Unohda tuo. Onpa kaunis päivä!" Pofu liversi naama punaisena, ja tunki keksin suuhunsa.
"Joo. On tosiaan." Sinisiipinen sanoi vilkaisten ikkunaan. Satoi kaatamalla.

Kello oli neljä. Kellaritiimi katsoi viestit. Heke oli jo vastannut.
"Avaa viesti heti!" hoputti Siiliö, joka oli saapunut paikalle. Ebzu taas oli lähtenyt Jokutyypin mukana jonnekin.
"Joojoo!" Morso ärähti. Netti takkuili kellarissa pahemman kerran. Muutaman minuutin kuluttua Facebook-viesti aukesi pieneen ikkunaan. Onneksi Heke oli löytynyt Alicen kaverilistoilta, sillä kukaan ei olisi muistanut Heken oikeaa nimeä ilman sitä.
"En voi uskoa sanovani tätä, mutta kiinni veti. Ilmestyn aattona vierailulle, ja tuon pari lahjaakin. Nähdään silloin." Viesti oli lyhyt ja ytimekäs.
"Ei mitään muuta?" Fnfn hämmästeli. Muut kuitenkin juhlivat ja hyppivät innoissaan hänen ympärillään, joten hänkin yhtyi ilontanssiin. Pienen palaneen käryn Fuffe saattoi siltikin haistaa....ja haju tulvi keittiöstä!
"Nopeasti yläkertaan kaikki, täällä taitaa palaa!"
Joukko juoksi portaat ylös hajun vain voimistuessa. Ilma oli tulvillaan sakeaa savua. Vakkarit yskivät ja vaipuivat maahan yökötellen. Siiliö kompuroi eteenpäin ulko-oven kahvaa hapuillen. Pian hän sen löysikin, ja kiskaisi oven auki. Raitis ilma pääsi sisälle. Kaikki rynnistivät ylös ja haukkoivat puhdasta ilmaa keuhkoihinsa.
"Mitä täällä oikein tapahtuu?" Kiekkoilija puuskutti nojaten käsillä polviinsa.
"Täytyy mennä tarkistamaan sisältä!" Santiny hätäili. Jos kaunis Pulinatalo palaisi poroksi...sitä hän ei voinut sallia! Fluttershy näpytteli hätänumeron kännykkäänsä, ja meni syrjemmälle puhumaan.
"Et kyllä mene sisälle, Santtu!" Bilse äyskäisi tiukasti.
"Mutta siellä on vielä..." Santtu alkoi laskemaan ulos päässeitä vakkareita.
"Siellä on Ebzu, Jokutyyppi, Raippari ja Sinisiipinen." Pofuksio oli ilmestynyt portaille. Hän piteli kalpeana kiinni kaiteesta ja tärisi voimakkaasti.
"Pofu! Olet hengittänyt savua jo paljon!" Fuffe kauhisteli. Hän riensi auttamaan Pofun makuuasentoon ja kietoi tämän toppatakkiinsa. Vakkarijoukko oli kauhuissaan, kukaan ei tiennyt mitä pitäisi tehdä. Fluide palasi syrjemmältä takaisin muiden joukkoon.
"He tulevat puolentunnin kuluessa." hän sanoi olkapäitään kohauttaen.
"Puolessa tunnissa?!" Santiny älähti. "Sitä minä en salli!" tyttö ryntäsi portaat ylös ja ovesta sisälle. Savu tuntui hirveältä kurkussa, ja silmiä kirvelsi. Santtu haroi käsillään tukea jostain, mutta kaatui rähmälleen lattialle. Kuin ihmeenkaupalla hän sai noustua kontalleen ja mönki keittiöön. Siellä olivat ikkunat auki, ja savu oli hälventynyt hieman.
"Santtu!" huusi Ebzu ja työnsi tyttöä maata pitkin lähemmäs ikkunaa ja sisälle tulvivaa ulko-ilmaa. Hengittäminen oli jo paljon helpompaa.
"Se ei sitten ollut minun vikani! Uuni on jotenkin vinksallaan!" Ebzu jatkoi sekavasti.
"Tai sitten sinun olisi pitänyt vahtia hunajakakkuasi tarkemmin!" JT murahti uunin luota. Nokista, tönkköä kakkua valui peltiä pitkin uunin pohjalle ja palanut hunaja haisi kuvottavalta. Uusi uuni täytyisi taatusti hankkia.
"Palaako täällä?" Santiny sai ähkäistyä.
"Ei, mitä nyt hieman savua tupruttaa..." Ebzu vähätteli, ja vaipui sohvalle yskimään.
"Mutta uuni on nyt sammuksissa ja emme voi tähän hätään tehdä mitään?" Santtu varmisti.
"Niin. Mennään nyt ulos täältä!" JT:kin tajusi, ja noui hoippuen ylös.
Kolmikko selvitti tiensä ulos talosta, jossa savu ei ollut enää niin pahalaatuista.
"Santtu! JT ja Ebzu!" Fuffe huudahti helpottuneena, ja alkoi heti pyyhkimäään nenäliinalla Santun nokisia silmälaseja. JT ja Ebzu istuivat puutarhakeinuun, koska kaikki tuolit olivat jo varattuja muille vakkareille.
"Mutta entä Raippari ja Sinisiipinen?" Atrytone kysyi. Kukaan ei ollut nähnyt heitä missään vaiheessa.
Samantien yläkerran ikkuna avautui kovaäänisesti naristen. Sinisiipinen kurkkasi sieltä.
"Hei, mitä te kaikki siellä teette?" hän kummasteli ja pyyhkäisi tuulessa liehuvat hiussuortuvat korvansa taakse.
"Sinisiipinen! Eikö yläkerrassa ole savua?" Pofuksio hämmästeli.
"En tiedä. Minun huoneeni on täällä ihan perällä, ja kaikki ovet ovat kiinni. Ehkä se ei ole ehtinyt tänne asti." tyttö tuumi, ja katosi sitten ikkunasta.
"No, yksi on selvillä. Missähän Rape on?" Ocean mietti.
"Ai mitä minusta?" kaikki kääntyivät katsomaan pihamaan toiseen reunaan. Sieltä Raippari käveli, ES-tölkki kädessään. Kukaan ei vastannut hänelle.
"Mitä? Onko kaupassa käyminen nykyään kiellettyä?" hän ärähti, kun monta silmäparia tuijotti häntä vihan ja hämmennyksen sekaisin ilmein.
"Rape! Me olimme huolissamme sinusta!" Alice kiljaisi äkäisesti.
"Ettäs kehtaatkin!" Fluide torui.
"Naiset." Raippari tuhahti. "Niistä ei ikinä ota selvää..."

JATKUU
hyaah? hyaah.
Avatar
alice_dolly
Vihamieli
 
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 18:38
Paikkakunta: Lounas

Re: ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

ViestiKirjoittaja Fnfn » 30 Joulu 2015, 16:52

jokutyyppi19 kirjoitti:
Yurika_ kirjoitti:- minulla liian vähän puheenvuoroja

- En sanonut mitään järkevää , kun se tuli

- Vähintään 2 puhevuoroa ja 3 tapahtumaa minulle seuraavassa osassa


- mitä järkevää tähän keksis 4/5 alku.


Saat olla päähenkilö, jos joskus vielä jaksan kirjoittaa jotain. (tosin olen miettinyt myös Assasiinia ja Fuffea tai Pofua yhteen juttuun....)

Oioi!

---

Fnfn tunkeutui muiden ohi ennen kuin Bilse ehti avata suutaan uudestaan.

Onko tämä vihje siitä, että vastailen usein muiden puolesta Wapissa? :angel:

Mutta ihihihi, tämä oli kiva :heart: Can't wait :mrgreen:
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

ViestiKirjoittaja Ebzuli » 30 Joulu 2015, 17:18

Yurika_ kirjoitti:
Ebzuli kirjoitti:
Yurika_ kirjoitti:
alice_dolly kirjoitti:Ebzu: Really nigga?? NYT WAPPIIN.
Rape: Joopajoo. Et ole mikään tarinan päätähti. :D
Fuffe: Totta. Mutta lopussa oli keskustelu, jonka lomaan on hankala saada kuvailua, ja halusin kiihkeän keskustelun tunnelmaa, enkä hidasta ja vakaata. Mutta jooo, saatoin hätiköidä hieman.


No olisin silti voinut sanoa jotain järkevämpää.

Mutta jos Ali on saanut sinusta käsityksen, että et sano mitään järkevää? :)


Hän ei ole samanlainen kuin sinä. :)

Mutta öö... kyllähän minun mielestäni sinä osaat järkevästikin kirjoittaa?


Ja btw, SE UUNI OLI RIKKI JO ENNENKU MÄÄ SEN RIKOIN!
"Onnittelut, se on terve poika. Vai onko se sittenkin tyttö..?"
"Onnea, synnytys meni hyvin, vaikka tyttö onkin ilmiselvä kommunisti, suosittelen antamaan adoptioon."
Avatar
Ebzuli
Eppu Paranormaali
 
Viestit: 1485
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 13:03
Paikkakunta: Ulottuvuus C-137

Re: ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

ViestiKirjoittaja Santiny » 30 Joulu 2015, 17:46

Isoisäni muuten oli palomies, joten siinä mielessä täsmällistä. Toisaalta koska pelkään tulta, en olisi kyllä suostunut menemään enää takaisin sisään.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 30 Joulu 2015, 18:44

Ainut miinus:

En pidä essästä.

Muuten ihan hyvä.
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

ViestiKirjoittaja alice_dolly » 30 Joulu 2015, 19:39

Kiitos kehuista ja tietenkin muunkinlaisesta palautteesta ^^
Ihan sama Rapeliini.
hyaah? hyaah.
Avatar
alice_dolly
Vihamieli
 
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 18:38
Paikkakunta: Lounas

Re: ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

ViestiKirjoittaja alice_dolly » 30 Joulu 2015, 20:06

Kello oli viisi. Kaikki vakkarit istuivat ulkona odottamassa, että sisälle olisi turvallista mennä. Siiliö oli käynyt avaamassa jokaikisen ikkunan, etuovi ja takaovi repsottivat sepposen selällään.
"Jaaha. Minä taidan lähteä hakemaan meille aineksia upeaan uudenvuodenateriaan." Santiny päätti, ja alkoi kaivella kukkaroa taskustaan.
"Niinkö tosiaan? Mitä meillä sitten on?" Fuffe uteli vesi kielellä. Santiny katsoi häntä oudosti.
"Etkö tosiaan tiedä perinnettä? Perunasalaattia ja nakkeja!" hän tokaisi. Monet vakkareista huokailivat pettyneinä.
Alice nousi ylös ja lähti sanaakaan sanomatta takapihalle.
"Mikäs hänelle tuli?" Santtu kummasteli, ja veti takkinsa vetoketjua ylemmäs.
"Minä menen kysymään." Ebzu nousi huokaisten ja lähti Alin perään.

Alice istahti kivelle surullisena. Synttärit olivat pilalla. Hän olisi halunnut lahjoja muiltakin kuin vain Ebzulta, jolta hän oli kyllä saanut ihanat aamutohvelit. Yksinäinen kyynel valui hänen kalpealle poskelleen.
"Ali? Mikä hätänä?" kuului Ebzun kolkko ääni. Ebzu kiroili mielessään, miksi hän olikaan niin huono lohduttaja.
"Kukaan muu ei muistanut synttäreitäni! Ja minä vihaan perunasalaattia!" Alice ulvoi.
"Kyllä kaikki vielä, ehh...kääntyy parhain päin?" Ebzu taputti kömpelösti Alin olkapäätä.

Samassa kaksi mustaa helikopteria lensi Pulinatalon yläpuolelle. Ne pitivät kamalaa meteliä, ja vakkarit alkoivat panikoimaan.
"Mitä täällä tapahtuu?" Atry huusi helikopterien räpätyksen yli.
"En tiedä!" Kiekkoilija karjui, ja lähti juoksemaan sisälle. Muut seurasivat esimerkkiä. Savu oli jo melkein täysin hälventynyt. Ikkunat ja molemmat ovet pantiin lukkoon, verhot vedettiin tielle.
"Muuten... eikö ne voi olla ihan normaaleja helikoptereita? Hirveä operaatio, jos niiden matkustajat eivät aiokaan pahaa." Fuffe alkoi järkeillä.
"Hiljaa! Tämä on ihan kuin elokuvissa!" Empty intoili. Fuffe aikoi sanoa jotain, mutta ulkoota alkoi kuulua kovaa puhetta ilmeisesti megafonista:
"Te kaikki: tulkaa heti ulos harmittomasta hökkelistänne. Meillä on välineitä, joilla voimme tuhota koko Pulinatalon. Älkää ottako mitään mukaanne, kokoontukaa yhteen joukkoon pihamaalle. Tiedämme tarkalleen, kuinka monta teitä on, joten mitään temppuja on turha yrittää."
Vakkarit katsoivat toisiaan kauhuissaan. Painavia sekunteja kului yksi toisensa jälkeen.
"Meidän on parasta mennä. Olemme alakynnessä." Bilse sanoi ääneen sen asian, jonka kaikki valitettavasti tiesivät. Siitä ovesta, josta he olivat juuri hetki sitten rynnineet sisään, he marssivat lannistuneina ulos. Pian helikopterit laskeutuivat. Kummastakin astui ulos kaksi mustiinpukeutunutta miestä. Yksi oli päälle kahdenkymmenen, hän oli kalju, mutta hänellä oli viikset ja parta. Toinen oli selvästi vasta teini-ikäinen, ja ruskeahiuksinen. Hänellä oli tummat aurinkolasit. Kolmannella, keski-ikäisellä miehellä oli pitkät, mustat hiukset sekä parta ja viikset. (Alice huokaisi ihastuksesta hänet nähtyään.) Neljäs poikkesi muista blondeilla hiuksillaan, ja hän oli varmaan parikymppinen.
"Ovatko kaikki paikalla?" vaaleahiuksinen supatti teinipojalle.
"Mistä minä nyt oikeasti tietäisin?" poika ärähti.

"Siitä on aika kauan, kun viimeksi olin täällä. Hyvää syntymäpäivää, Alice."

JATKUU!
hyaah? hyaah.
Avatar
alice_dolly
Vihamieli
 
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 18:38
Paikkakunta: Lounas

Re: ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

ViestiKirjoittaja Ebzuli » 30 Joulu 2015, 23:43

alice_dolly kirjoitti: Neljäs poikkesi muista blondeilla hiuksillaan

Neljäs confirmed.

Olen paska lohduttaja, mutta saisit vaikka toisetkin tohvelit! Tai kolmet!
"Onnittelut, se on terve poika. Vai onko se sittenkin tyttö..?"
"Onnea, synnytys meni hyvin, vaikka tyttö onkin ilmiselvä kommunisti, suosittelen antamaan adoptioon."
Avatar
Ebzuli
Eppu Paranormaali
 
Viestit: 1485
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 13:03
Paikkakunta: Ulottuvuus C-137

Re: ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

ViestiKirjoittaja alice_dolly » 31 Joulu 2015, 11:12

Ebzuli kirjoitti:
alice_dolly kirjoitti: Neljäs poikkesi muista blondeilla hiuksillaan

Neljäs confirmed.

Olen paska lohduttaja, mutta saisit vaikka toisetkin tohvelit! Tai kolmet!


Nauroin tuolle makeasti, vaikka tajusinkin sen jo kirjoitusvaiheessa... :lol:
Palaa Kallis-Halliin hakemaan minulle kymmenen tohveliparia.
hyaah? hyaah.
Avatar
alice_dolly
Vihamieli
 
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 18:38
Paikkakunta: Lounas

Re: ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

ViestiKirjoittaja Ebzuli » 31 Joulu 2015, 14:58

alice_dolly kirjoitti:
Ebzuli kirjoitti:
alice_dolly kirjoitti: Neljäs poikkesi muista blondeilla hiuksillaan

Neljäs confirmed.

Olen paska lohduttaja, mutta saisit vaikka toisetkin tohvelit! Tai kolmet!


Nauroin tuolle makeasti, vaikka tajusinkin sen jo kirjoitusvaiheessa... :lol:
Palaa Kallis-Halliin hakemaan minulle kymmenen tohveliparia.

Ei minulla sellasisiin (hihihihi) ole varaa... :((
"Onnittelut, se on terve poika. Vai onko se sittenkin tyttö..?"
"Onnea, synnytys meni hyvin, vaikka tyttö onkin ilmiselvä kommunisti, suosittelen antamaan adoptioon."
Avatar
Ebzuli
Eppu Paranormaali
 
Viestit: 1485
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 13:03
Paikkakunta: Ulottuvuus C-137

Re: ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

ViestiKirjoittaja alice_dolly » 31 Joulu 2015, 19:50

"HeKeKee!" Alice kirkaisi kauhuissaan. "Mitä sinä teet?"
Vakkarit tapittivat silmät pyöreinä vanhaa ystäväänsä. Kukaan ei uskaltanut liikahtaakaan.
HeKeKee hymyili tyytyväisenä, ja otti aurinkolasit pois silmiltään. Hänen silmiesä alla oli tummat pussit, katseessaan hänellä oli outo sumu.
"Mitäkö teen? No, ajattelin alkajaisiksi tuhota tuon pikkumökkinne. Sitten katsotaan, mitä sen kieroille asukkaille keksisin." Heke hymyili julmasti. Alicen alahuuli alkoi väpättää.
"Minä rakastin sinua niin paljon! Rakastan yhäkin!" suuret kyyneleet alkoivat valua hänen poskilleen. Pofuksio taputti hänen olkapäätänsä rauhoittelevasti.
"Seis! Ei liikahdustakaan." pitkähiuksinen mies nappasi vyöltään aseen, ja kohdisti sen Pofuun. Kaksi muutakin miestä tekivät samalla lailla. Hekekee alkoi kiertää vakkareiden joukkoa tyyytyväisesti myhäillen.
"Ette ole muuttuneet lainkaan viime näkemästä." hän aloitti, ja siirsi Fuffen ponnarista karanneen hiussuortuvan hänen korvansa taakse.
"Hiusten värjäytystä, pituuskasvua, ehkä uudet vaatteet...kyllä." hän tokaisi maireasti.
"Mutta yhäkin olette samoja sinisilmäisiä pullukoita." sävy muuttui katkeraksi. Heke sipaisi Alicen märkää ja laikukasta poskea, ja läpsäisi sitä kevyesti.
"Sellainen minäkin olin ennen. Kuin pieni koiranpentu, minä odotin muiden hyväksyntää. Kerjäsin ja anelin sitä. Olin teille aivan mielinkielin, halusin arvostusta, suosiota. Kahleet puristivat ranteitani, olin jumissa tässä pienessä kylänpahasessa." hän levitteli käsiään jatkaen arvioivaa kiertelyään.
"Sitten minä vihdoin tajusin sen. Olin teille vain toisarvoinen. Jokaikinen teistä, pitää jokaikistä muuta alempiarvoisena kuin itse on. Kaikki te kuvittelette olevanne jotain suurta ja hienoa, olevanne korkea-arvoisia suuressa yhteisössä. Ja paskat! Kaikki te välitätte vain ja ainoastaan itsestänne. Ja se upea yhteisönne on oikeasti surkea ja halveksittu. Kaikki kammoksuvat tuota outoa taloa, sen outoja asukkaita. Kukaan ei ihaile teitä." HeKeKee lähes sylki sanat suustaan ääni kiihkeänä.
"Mietin kauan, miten menettelisin. Unohtaisinko kaiken? Hetkeksi unohinkin. Mutta kun sain viestin teiltä, ne kaikki piinaavat muistot, jotka olin mielestäni sulkenut, ajelehtivat mieleeni. Janosin kostoa! Vääryydet kuuluu korjata." hän messusi.
Alicen nyyhkytystä lukuunottamatta pihalla vallitsi hiljaisuus.
"Sitokaa heidät." HeKeKee käski silminnähden innoissaan. Miehet tekivät työtä käskettyä, ja pian jokaikisen vakkarin kädet olivat taaksetaitettuina tiukoilla köysillä kiinni.
"Pian saatte tuntea unohdetun vakkarin koston."

JATKUU! (sori tä oli lyhyt)
hyaah? hyaah.
Avatar
alice_dolly
Vihamieli
 
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 18:38
Paikkakunta: Lounas

Re: ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

ViestiKirjoittaja Ebzuli » 31 Joulu 2015, 19:59

En pidä tarinasi HeKestä sitten ollenkaan. :((((
"Onnittelut, se on terve poika. Vai onko se sittenkin tyttö..?"
"Onnea, synnytys meni hyvin, vaikka tyttö onkin ilmiselvä kommunisti, suosittelen antamaan adoptioon."
Avatar
Ebzuli
Eppu Paranormaali
 
Viestit: 1485
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 13:03
Paikkakunta: Ulottuvuus C-137

Re: ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

ViestiKirjoittaja alice_dolly » 31 Joulu 2015, 21:15

Lisään nyt tiuhaan tahtiin tällaisia lyhäreitä,

Ylimielisesti marssien HeKeKee jätti "alamaisensa" ja neuvottomat vakkarit ulos, ja lähti itse sisään.
"Melkoinen läävä. Haisee järkyttävälle." hän vielä huikkasi oviaukosta.
Yksi miehistä tarkisti köydet, ja todettuaan ne pitäviksi, hän laittoi aseensa pois.
"Päästäkää meidät vapaaksi, ette tiedä keille olette ryppyilemässä." Raippari uhkaili saaden miehet nauramaan makeasti.
"Koitapa vääntäytyä noista köysistä pois, pikkupoika." kaljupää totesi kuivaskasti. Rape näytti mietteliäältä.
"Tehdään diili: menette viiden minuutin ajaksi takapihalle, ja jos olemme tässä vielä kun palaatte, saatte ampua meidät kaikki." Rape tokaisi.
"MITÄ?" muut vakkarit huusivat lähes yhteen ääneen. Raippari piti päänsä pystyssä.
"Meille se diili ei kyllä käy!" Trotski huusi, ja muut myötäilivät mukana.
"Aivan niin. Vaikka Rape haluaisi tapattaa itsensä, me emme ole mukana!" Fluide ilmotti.
Miehet olivat epäilevän näköisiä, ja kääntyivät poispäin neuvottelemaan. Pitkätukka näytti vastustavan ideaa, mutta toista kahta ei ilmeisesti haitannut Hekeä vastaan kapinoiminen.
Noin minuutin päästä miehet kääntyivät taas pulinalaisia päin.
"Kaikki tai ei mitään. Ja tässä tapauksessa siis kaikki." kalju mies päätti. Kolmikko lähti epäuskoisesti naureskellen lampsimaan takapihalle, savukkeita taskuistaan kaivellen.
"Jos jotenkin selviämme tästä, niin vielä katua päätöstäsi." Empty sähisi.
"Olkaa huoleti, ja katsokaa tuonne." Rape myhäili ja nyökkäsi katua kohti.
Santiny käveli siellä kaksi kauppakassia käsissään roikkuen, katse kännykkään suunnattuna.
"Aa, Santiny! Olinkin jo unohtanut hänen olevan kauppareissulla." Alice huokaisi helpottuneena.
"Santtu!" Atrytone huusi hiljaa. Santtu oli kuitenkin turhan kaukana kuullakseen. Kiekkoilija vilkaisi rannekelloaan.
"Puoli minuuttia kulunut." hän kertoi hermostuneen kuuloisena.
"Rape, näitkö sinä Santun jo ennen kuin päätit riskeerata henkemme, vai uhkapelasitko?" Kurpizza kysyi.
"Totta kai näin Santun! En ole sentään mikään idiootti!" Rape puuskahti loukkaantuneena.
"Joopajoo, tuota ei usko kukaan." Ebzu tuhahti.
"No, toivottavasti Santtu saa köydet auki jollain ilveellä." Trotski toivoi.
"Minuutti." Kiekkoilija kuiskasi. Santiny oli jo postilaatikolla. Tunnelma oli erittäin tiivis ja jännittynyt.
"Mitähän Heke tekee juuri nyt sisällä?" Siiliö aprikoi.
"Toivottavasti vain tutkii, ja luottaa siihen että hänellä on koko ilta aikaa keksiä paras keino tuhota talo." Atrytone järkeili.
"Ja meidät." hän lisäsi kuuluvasti nielaisten.

JATKUU!
hyaah? hyaah.
Avatar
alice_dolly
Vihamieli
 
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 18:38
Paikkakunta: Lounas

Re: ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

ViestiKirjoittaja alice_dolly » 31 Joulu 2015, 23:16

Kun kaksi ja puoli minuuttia oli kulunut, Santiny ilmestyi pihalle talonkulman takaa.
"Hei vain! Eikö vieläkään voi mennä sisälle? No, kuitenkin; minä toin nakkeja, perunasalaattia, kotikaljaa, italiansalaattia... hei, mitäs te oikein leikitte?" Santiny kummasteli.
"Avaa nyt vain nämä köydet!" Ebzu parahti.
"Ota taskustani linkkuuveitsi." Siiliö neuvoi.
Santiny teki työtä käskettyä, ja alkoi hitaasti sahaamaan köysiä auki.
"Kolme ja puoli minuuttia." Kiekkoilija sanoi hieroen ranteitaan, jotka Santiny oli juuri päästänyt vapaaksi.
"Miten seuraavaksi menetellään?" kysyi Ocean, joka oli vielä köysissä.
"Lähdetäänkö juoksemaan ihan perhanan nopeasti metsään?" Empty ehdotti.
"Kannatan ideaa." Trotski äänesti. Viimeinenkin köysi sahattiin auki.
"Neljä minuuttia ja 20 sekuntia. Nyt juostaan!" Kiekkoilija huusi, ja kaikki säntäsivät metsään. Yksi vakkari lähti juoksemaan eri suuntaan. Se oli Rape, joka ryntäsi talon ulkoportaat ylös.
"Rape! Mitä sinä teet?" Fuffe karjui.
"Menkää edeltä! Minä haen Heken!" kuului vastaus.
Fuffe jäi neuvottomana steppaamaan paikoilleen, kunnes Santiny sieppasi häntä kädestä ja veti mukanaan metsään.

Rape pysähtyi eteiseen, ja kuunteli. Yläkerrasta kuului askelten narinaa. Rape lähti hiipimään yläkertaan napattuaan laatikosta sakset ja ilmastointiteipin.
Portaat ylös päästyään Rapea alkoi kaduttaa. Ei hän välttämättä Hekelle pärjäisi, mitä jos tällä olisi ase?
"Höpsistä. Minähän olen voimamies." Rape rohkaisi itseään, ja lähti kulkemaan käytävää pitkin. Jokaisen huoneen kohdalla hän painoi korvansa ovea vasten. Mitään ei kuulunut Alicen huoneesta, niin kuin ei myöskään Kurpizzan, Fuffen, Kiekkoilijan, Siiliön...
Rape kulki koko käytävän läpi. Vasta viimeisen huoneen, jonka omisti Sinisiipinen, kohdalla kuului askeleita. Rape raotti varovaisesti ovea. Heke tonki juuri Sinisiipisen laatikkoa.
"Vaatteita, vaatteita, vaatteita..." tämä mutisi tyytymättömänä. Hän kumartui tutkiskelemaan alimpaa laatikkoa. Rape koki tilaisuutensa tulleen, ja ryntäsi Heken kimppuun.
Karjaisten Heke kaatui maahan Raipparin alle. Rape painoi ilmastointiteippipalan Heken suun päälle, ja solmi hänen kätensä ja jalkansa yhteen vaikka tämä sätkikin sisukkaasti. Pienikokoinen Heke ei silti mahtanut mitään, kun roteva Rape tunki hänet suureen kangassäkkiin, jossa joululahjoja oli säilytetty. Säkin Rape paiskasi olalleen, ja lähti vaivalloisesti kipuamaan portaita alas.

"Joko viisi minuuttia kului?" kysyi blondi ukko tumpattuaan tupakkansa talon seinään.
"Jaa, en tiedä." kalju tuhahti. "Ei sillä väliä, kun eivät he vapaaksi kuitenkaan pääse."
"Minusta tuntuu, että he ovat jo päässeet irti. Heillä täytyi olla suunnitelma." pitkätukkainen mies väitti hermostuneena. Hän ei olisi halunnut jättää vankeja vartoimatta, mutta ei halunnut riidellä muiden kanssa.
"Hah, vielä mitä! Se pojannulikka vain leikkii kuoleman kanssa." blondi nauroi. Kalju mies hiveli hymyillen partaansa ja puhalsi savua sieraimistaan.
"HeKeKee tuskin pitäisi tästä." pitkätukkainen painosti.
"No, mennään nyt sitten katsomaan." kalju rauhoitteli, ja heitti tupakkansa puskaan. Etupihalle päästyään he saivat kokea karvaan pettymyksen.
"Ku-kuinka tämä on mahdollista!?" blondi änkytti.
"En tiedä. Mutta sen tiedän, että HeKeKee ei anna anteeksi." pitkätukka tuhahti.
"Ei sillä oikeastaan väliä. Ei hän meille kuitenkaan mitään voi tehdä. Mehän oikeastaan vain annoimme hänen olettaa, että hän on meidän johtajamme, jotta saisimme hyvää palkkaa." kalju kohautti olkapäitään virnistäen.
"No, lähdetään silti lipettiin." blondi sanoi. Kalju ja blondi menivät toiseen, ja pitkätukka toiseen (hassusti sanottu) helikopteriin. Pian helikopterit hyrräsivät ilmassa.

"Kuulitko? Nyt nousi helikopteri." Siiliö sanoi Kurpizzalle.
"Totta. Etsitään muut ja pysytään yhdessä." Kurpizza päätti.

Raippari oli eteisestä käsin kuullut mieskolmikon puheet, ja astui ulos kun helikopterit lensivät jo kaukana. Nyt ei ollut enä vaaraa, täytyi vaan löytää kaikki vakkarit ja keksiä miten HeKeKeen kanssa meneteltäisiin. Rape jätti säkin ulkoportaille, ja lähti metsään.

JATKUU, seuraavaaksi tulee jo viimeinen osa!
hyaah? hyaah.
Avatar
alice_dolly
Vihamieli
 
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 18:38
Paikkakunta: Lounas

Re: ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

ViestiKirjoittaja alice_dolly » 31 Joulu 2015, 23:50

Raippari koikkelehti metsässä vakkareiden nimiä huudellen, kunnes kompastui Fuffen jalkaan.
"Aaaih!" Fuffe kivahti. "Varovasti siinä!" hän komensi jalkaansa hieroen. Santiny kurkkasi puskasta.
"Miten meni, Rape, ja missä Heke on?" hän kysyi kömpien ulos oksistosta.
"Ne miehet lähtivät pois kun huomasivat teidän lähteneen! He pettivät Heken! Hän on nyt eteisessä sidottuna!" Rape puuskutti. Kurpizza ja Siiliö tunkeutuivat kuusiaidan läpi heidän luokseen.
"Etsikää muut, ja selittäkää heille tilanne. Minä menen Heke-vahtiin." Rape komensi ja lähti takaisin Pulinatalolle.

- Few moments later -

Vakkarit istuivat keittiön pöydän ääressä syöden nakkeja ja perunasalaattia. HeKeKee oli nurkassa solmittuna.
"Päästäkää minut irti!" Heke rimpuili hikihelmet otsalla.
"Koitamme tässä miettiä sinulle sopivaa rangaistusta." Empty härnäsi.
"Mitä jos annettaisiin Alicen päättää?" Kurpizza ehdotti ja haukkasi palan nakkia.
"Se voisi olla hyvä synttärilahja." Morso naurahti.
"Missä Ali edes on?" Kurpizza kysyi pälyillen ympäriinsä.
"Oli hän tässä vielä äsken." Fuffe ihmetteli.
Samassa Ali tuli huoneeseen suuri matkalaukku kädessään silmät innosta loistaen.
"Me lähetämme hänet Timbuktuun! Joooooko?" hän sanoi koiranpentuilmeellä.
"Ali! Olet katsonut liikaa Aristokatteja!" Siiliö puuskahti. HeKeKee oli kauhuissaan.
"Miten vain tahdot, Alice." Fuffe sanoi lempeästi. Alice kiljaisi onnesta, ja alkoi huonolla menestyksellä raahata Hekeä laukkuun.
"Mitä jos minä auttaisin?" Morso ehdotti vaivaantuneena, ja nosti Heken vaivattomasti laukkuun.
"Onko sinulla jotain sanottavaa?" Alice kysyi katsoen Hekeä suoraan silmiin.
"Kostan vielä teille!" HeKeKee koitti olla uhkaava, mutta hänen silmistään paistoi pelko.
Alice länttäsi teipinpalan Heken suun päälle, ja lukitsi laukun kiinni.
"Tuo lähtekööt ekassa luokassa Timbuktuun." hän sanoi päättäväisesti, mutta alahuuli väpättäen.
Ebzu tuli halaamaan Alia lohduttavaisesti.
"Hei, tulkaa ulos, raketit ovat valmiina!" Trotski ja Kiekkoilija huikkasivat ovelta.
Vakkarit siirtyivät kylmään ulkoilmaan.
"Minuutti vielä." Kiekkoilija katsoi kelloa "tapansa mukaan", ja kaikki purskahtivat nauruun.
Trotski sytytti kaikki kymmenen rakettia, ja ne sinkosivat taivaalle. Sitten kaikki räjähtivät lähes samaan aikaan luoden taivaalle upeita kuvioita. Kello oli 00:00
"Hyvää uutta vuotta 2016!" kaikki huusivat iloisesti. Tunnelma oli upea. Pofu lojui ojassa sammuneena, ja talossa haisi savulta, mutta mitäs pienistä.
"Olkoon tämä vuosi rauhallisempi kuin muut." Fuffe lausui runollisesti, ja kaikki hiljenivät omiin uudenvuodenlupauksiinsa.

"Rauhallisempi, ja paskat." mumisi Heke itsekseen puskassa.
"Ja Ali voisi opetella käyttämään lukkoa."

Vuosi 2016 tuskin tulisi olemaan yhtään sen rauhallisempi, vai mitä luulet?
LOPPU.
Kymmenen minuuttia vielä, mutta hyvää uutta vuotta kaikille! :heart:
hyaah? hyaah.
Avatar
alice_dolly
Vihamieli
 
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 18:38
Paikkakunta: Lounas

Re: ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

ViestiKirjoittaja Ebzuli » 01 Tammi 2016, 00:21

Loppui liian pian... :(((
Mutta tarina 8/10
Ainakin ne osat mitä jaksoin lukea.
-Kuvailua lisää
-Lisää Alimaista sekoilua. Epäjärkevät tarinat ovat parhaita. ♡
"Onnittelut, se on terve poika. Vai onko se sittenkin tyttö..?"
"Onnea, synnytys meni hyvin, vaikka tyttö onkin ilmiselvä kommunisti, suosittelen antamaan adoptioon."
Avatar
Ebzuli
Eppu Paranormaali
 
Viestit: 1485
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 13:03
Paikkakunta: Ulottuvuus C-137

Re: ST: Pulinatalon Uudenvuodenaatto

ViestiKirjoittaja Sinisiipinen » 01 Tammi 2016, 02:27

Jee!
Ja hei, sanoin vain MELKEIN unohtanut. Mutta kiva tarina, ja aika erilainen mitä odotin mutta hmm.. joo.
Jossain kohtaa en meinannut pysyä perässä mutta se oli todennäköisesti oma vikani :D

Ja tosiaan hyvää uutta vuotta kaikille :heart:
Mikään ei ole mahdotonta.
Avatar
Sinisiipinen
Viaton ohikulkija
 
Viestit: 269
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:08


Paluu Kirjasto

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron