Ideointia uuteen RoPeen

Ideointia uuteen RoPeen

ViestiKirjoittaja <Empty> » 08 Maalis 2015, 17:22

Taas....

Siiliö tätä pyysi, ollos hyvä.


Itse olen antiikin kannalla.

Olen muuten ulos lukittuna, koska äitini ei ole kotona ja tulinkin aikaisemmin kuin ajattelin ilman avaimia.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Ideointia uuteen RoPeen

ViestiKirjoittaja Assassin » 09 Maalis 2015, 20:02

Olisihan antiikki aika kiva. Itsekin taisin ehdottaa sitä joskus, mutta muut valitsivat kaukoidän. Tosin roolipelit eivät näytä sujuvan täällä, joten varmaan minun pitäisi siirtyä paremmille ropetusmaille.
Onko tylsää? Klikkaa tätä
Avatar
Assassin
 
Viestit: 67
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:47

Re: Ideointia uuteen RoPeen

ViestiKirjoittaja Siiliö » 10 Maalis 2015, 16:58

Antiikki voisi olla hyvä. Ja minä kyllä ropetan, mikäli muut tekevät niin.

Mutta siis... olisiko se antiikin Kreikka vai Rooma?

EDIT: Tai siis ei me varmaan täysin samanlaista tehdä(?), mutta kumpaa se muistuttaisi?
Henkilö x: Tiesin olevani elin-tärkeä ❤
Minä: Mäkin tiesin olevani elin. Mulkku nimittäin.

-Siiliö-
Siiliö
Von Sadist
 
Viestit: 674
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 15:21

Re: Ideointia uuteen RoPeen

ViestiKirjoittaja Assassin » 10 Maalis 2015, 17:57

Siiliö kirjoitti:Antiikki voisi olla hyvä. Ja minä kyllä ropetan, mikäli muut tekevät niin.

Mutta siis... olisiko se antiikin Kreikka vai Rooma?

EDIT: Tai siis ei me varmaan täysin samanlaista tehdä(?), mutta kumpaa se muistuttaisi?

Minulle aivan sama vaikka olisi antiikin Suomi. Kreikkamainen tai Roomamainen käyvät molemmat. Tosin miljöö voisi varmaan olla rajoitettu, ettei pelaajat leviä ympäri imperiumia. Jos tarvitaan jotakin vähän avoimempaa ympäristöä eikä mitään liian rajoittunutta, niin kreikkalaistyylinen kaupunkivaltio voisi sopia.
Onko tylsää? Klikkaa tätä
Avatar
Assassin
 
Viestit: 67
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:47

Re: Ideointia uuteen RoPeen

ViestiKirjoittaja Siiliö » 11 Maalis 2015, 18:24

Assassin kirjoitti:
Siiliö kirjoitti:Antiikki voisi olla hyvä. Ja minä kyllä ropetan, mikäli muut tekevät niin.

Mutta siis... olisiko se antiikin Kreikka vai Rooma?

EDIT: Tai siis ei me varmaan täysin samanlaista tehdä(?), mutta kumpaa se muistuttaisi?

Minulle aivan sama vaikka olisi antiikin Suomi. Kreikkamainen tai Roomamainen käyvät molemmat. Tosin miljöö voisi varmaan olla rajoitettu, ettei pelaajat leviä ympäri imperiumia. Jos tarvitaan jotakin vähän avoimempaa ympäristöä eikä mitään liian rajoittunutta, niin kreikkalaistyylinen kaupunkivaltio voisi sopia.


Onko muilla ehdotuksia? Entä onko magiaa sun muuta?
Henkilö x: Tiesin olevani elin-tärkeä ❤
Minä: Mäkin tiesin olevani elin. Mulkku nimittäin.

-Siiliö-
Siiliö
Von Sadist
 
Viestit: 674
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 15:21

Re: Ideointia uuteen RoPeen

ViestiKirjoittaja Assassin » 11 Maalis 2015, 19:36

Siiliö kirjoitti:
Assassin kirjoitti:
Siiliö kirjoitti:Antiikki voisi olla hyvä. Ja minä kyllä ropetan, mikäli muut tekevät niin.

Mutta siis... olisiko se antiikin Kreikka vai Rooma?

EDIT: Tai siis ei me varmaan täysin samanlaista tehdä(?), mutta kumpaa se muistuttaisi?

Minulle aivan sama vaikka olisi antiikin Suomi. Kreikkamainen tai Roomamainen käyvät molemmat. Tosin miljöö voisi varmaan olla rajoitettu, ettei pelaajat leviä ympäri imperiumia. Jos tarvitaan jotakin vähän avoimempaa ympäristöä eikä mitään liian rajoittunutta, niin kreikkalaistyylinen kaupunkivaltio voisi sopia.


Onko muilla ehdotuksia? Entä onko magiaa sun muuta?

Mielummin pelaisin realistisemmassa maailmassa. Magiaa on jo käytetty lähes jokaisessa roolipelissä ja magialla hahmosta tulee helposti jollakin tapaa liian voimakas.
Onko tylsää? Klikkaa tätä
Avatar
Assassin
 
Viestit: 67
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:47

Re: Ideointia uuteen RoPeen

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 06 Syys 2015, 15:00

Taisi olla keskiviikko. Juu, oli se.

Iski ropeintoa, jonka luulin jo kadonneen. Haluaisiko joku jatkaa mielisairaalaropea (siellä oli muistaakseni melko mielikuvituksellisia ja paremmin mietittyjä hahmoja?)? Hahmojen välille saisi dialogia, jos sovittaisiin jotain ryhmäterapia juttuja välillä.

Jos useampi on kiinnostunut, niin voidaan tehdä toinen ketju. En itse viitsi tehdä aloitusta, koska niihin ei vastata kuin säälistä.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Ideointia uuteen RoPeen

ViestiKirjoittaja icepicked » 06 Syys 2015, 17:07

Voisin tulla mukaan.

Ai niin, kaikki yliluonnollinen paska veks. En jaksa mitään eteläseiniä ynnä muuta.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Ideointia uuteen RoPeen

ViestiKirjoittaja jokutyyppi19 » 06 Syys 2015, 18:52

icepicked kirjoitti:Ai niin, kaikki yliluonnollinen paska veks. En jaksa mitään eteläseiniä ynnä muuta.


No, se oli ikään kuin osa pointtia siinä... Mutta kai sitä voi aloittaa kokonaan uuden?


Olen myös yhä valmis osallistumaan, jos se minun ropeni kiinnostaa jotakuta.
We have such sights to show you.

Everything is chaos but it's synchronized.
Avatar
jokutyyppi19
 
Viestit: 918
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 12:12

Re: Ideointia uuteen RoPeen

ViestiKirjoittaja morso97 » 07 Syys 2015, 17:32

Voin tulla mukaan, mutta en ennen kirjoituksia.
Moppe, Morsoliini, Mursu, Mursuli, Morsomur(s)u, Mopo, Morsuli, Mosuli
morso97
 
Viestit: 466
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 20:57
Paikkakunta: Stadi

Re: Ideointia uuteen RoPeen

ViestiKirjoittaja Fnfn » 07 Syys 2015, 22:43

Mielisairaalaropea voin yrittää.
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Ideointia uuteen RoPeen

ViestiKirjoittaja icepicked » 17 Syys 2015, 20:08

60-luvulla oli vielä lobotomioita. Silloinko? Minulla on täällä aiheeseen liittyvä kirja.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Ideointia uuteen RoPeen

ViestiKirjoittaja Kurpizza_ei_kirj » 17 Syys 2015, 20:43

icepicked kirjoitti:60-luvulla oli vielä lobotomioita. Silloinko? Minulla on täällä aiheeseen liittyvä kirja.


Minulle käy 60-luku sekä nykyaika/lähitulevaisuus. Kumpaankin on jonkilainen hahmo.
Kurpizza_ei_kirj
 

Re: Ideointia uuteen RoPeen

ViestiKirjoittaja Fnfn » 17 Syys 2015, 23:06

Olen juuri nyt erittäin innostunut 60-luvun mielisairaaloista katsottuani American Horror Storyn kakkoskauden joka sijoittuu nunnien ylläpitämään mielisairaalaan 60-luvulla, mutta käy myös muut aikakaudet. Tosin 1960-luvulla on vahvuutena se, että se on aika lailla "kahden aikakauden välissä", joten silloin on helppo liukua ns. epäinhimillisen sekä tieteellisesti vanhentuneen tiedon, ja "eksaktin" psykologisten hoidon välillä. Huoh, olipas vaikea selittää, mutta toivottavasti ymmärsitte. 1960-luvulla suhtautuminen mielisairaisiin on voinut olla hyvin erilaista potilaasta ja hoitopaikasta riippuen. Suurimmaksi osaksi kai se oli silloin ihan hyvää hoitoa? Luin joskus Suomessa sijainneesta mielisairaalasta 1800-luvulla, mikä oli ennemminkin mielisairaiden jonkin asteinen vankila tai eristysselli kuin parantola.

Suomeen vai ulkomaille?
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Ideointia uuteen RoPeen

ViestiKirjoittaja <Empty> » 04 Loka 2015, 23:43

Ulkomaille. Suomi ei toimi.
"Damn."

-Amsterdam
Avatar
<Empty>
Diktaattori päänsä sisällä
 
Viestit: 2145
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 19:50
Paikkakunta: Tellus

Re: Ideointia uuteen RoPeen

ViestiKirjoittaja icepicked » 05 Loka 2015, 06:54

<Empty> kirjoitti:Ulkomaille. Suomi ei toimi.

Me kelasimme Kurpizzan kanssa Ruotsia.
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38

Re: Ideointia uuteen RoPeen

ViestiKirjoittaja Ihaa » 30 Loka 2015, 22:52

Jos olisimme ihan Pulinalaisia, mutta vaikka tyyliin Teletappimaassa (okei, ei oikeasti, joku toinen paikka on parempi) ja sitten vaikka pitää selvitä jostain (mielipuolisista teletapeista, jotka ovat aivan aineissa (=tappovanukas, aiheesta artikkeli Hikipediassa)).
Joo, paikkaan ja ideaan sopii joku muu paremmin, mutta perusidea lienee selvä?
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Ideointia uuteen RoPeen

ViestiKirjoittaja -S- » 31 Loka 2015, 09:15

Fufu kirjoitti:Jos olisimme ihan Pulinalaisia, mutta vaikka tyyliin Teletappimaassa (okei, ei oikeasti, joku toinen paikka on parempi) ja sitten vaikka pitää selvitä jostain (mielipuolisista teletapeista, jotka ovat aivan aineissa (=tappovanukas, aiheesta artikkeli Hikipediassa)).
Joo, paikkaan ja ideaan sopii joku muu paremmin, mutta perusidea lienee selvä?


Teletappimaa...
viewtopic.php?f=8&t=806
Minua ei ole koskaan innostanut roolata itseäni. Se on jotenkin... en tiedä... kiusallista kirjoittaa omista ajatuksistaan ja teoistaan siinä muodossa. Lisäksi siitä puuttuu hahmon keksimisen riemu. (Juu, tykkään keksiä hahmoja. Onko se outoa?)
-S-
 

Re: Ideointia uuteen RoPeen

ViestiKirjoittaja icepicked » 31 Loka 2015, 20:16

Historiassa käydään antiikin Roomaa, joten minulle sopisi. Tasavallan aika (vuosituhannen taitteessa ja vähän ennen) vai Pax Romana (n. 200-luvulle asti)?
Elettih ved' enneigi hos ojan tagan oldih, ojapuuloi poltettih da ojaspäi piivua juotih!
Avatar
icepicked
Kielimiliisi
Kielimiliisi
 
Viestit: 1892
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:38


Paluu Roolipelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron