Uusi jöö

Foorumipelit, chatit ja muut lapasesta lähteneet ketjut.

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Vieras » 06 Helmi 2018, 09:22

Ihaa kirjoitti:Miksi syöt alle 1500? Se on aika harvoille riittävä määrä, ja monilla se vain laittaa kehon stressitilaan.


Olin varma että syön yli 3 000.... Olen saattanut arvioida väärin, mutta ~1500 se on. Stressitila on varmaan univelan ja stressin muutenkin korkea
Vieras
 

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja YuriOnHomoJäällä » 06 Helmi 2018, 15:03

Vieras kirjoitti:
Ihaa kirjoitti:Miksi syöt alle 1500? Se on aika harvoille riittävä määrä, ja monilla se vain laittaa kehon stressitilaan.


Olin varma että syön yli 3 000.... Olen saattanut arvioida väärin, mutta ~1500 se on. Stressitila on varmaan univelan ja stressin muutenkin korkea


Jos syö alle 1500 on läski.
"I like shattering diamonds aka myself" - Steven 2017
YuriOnHomoJäällä
 
Viestit: 329
Liittynyt: 07 Huhti 2017, 22:39

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Ihaa » 06 Helmi 2018, 21:47

Vieras kirjoitti:Olin varma että syön yli 3 000.... Olen saattanut arvioida väärin, mutta ~1500 se on. Stressitila on varmaan univelan ja stressin muutenkin korkea

Tiedän tunteen, kun ajattelee syövänsä enemmän, kuin syö. Mutta mä toivon, että sä lakkaat laskemasta. Siitä ei seuraa yleensä hyviä asioita.

Rikkakasvi kirjoitti:Jos syö alle 1500 on läski.

Mitäs vittua
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Vieras » 06 Helmi 2018, 22:14

Ihaa kirjoitti:
Vieras kirjoitti:Olin varma että syön yli 3 000.... Olen saattanut arvioida väärin, mutta ~1500 se on. Stressitila on varmaan univelan ja stressin muutenkin korkea

Tiedän tunteen, kun ajattelee syövänsä enemmän, kuin syö. Mutta mä toivon, että sä lakkaat laskemasta. Siitä ei seuraa yleensä hyviä asioita.

Rikkakasvi kirjoitti:Jos syö alle 1500 on läski.

Mitäs vittua


Juu. Pitää vaan lisätä liikuntaa.
Vieras
 

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Ihaa » 07 Helmi 2018, 13:01

Ibs päätti taas ilmoittaa itsestään. Viime viikolla herneet kävivät, ei ongelmaa. Nyt vatsa päätti taas, että herneet eivät käy. Suolisto kramppaa ja niin pois päin. Tätähän minä toivoinkin (: Olispa oikeasti mieluummin vaikka menkat. Se on paljon siedettävämpää, että kohtu kramppaa, kun että suoli kramppaa. Suoliston kramppien kipuun ei ole vielä löytynyt mitään, mikä auttaa. Ruokavalio vähentää oireita, muttei poista.
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Ihaa » 07 Helmi 2018, 15:05

Tajusin just et kun tekee ruokaa, johon laittaa savupaprikajauhetta, sitruunaruohotahnaa ja/tai yhden merkkistä currypastaa, niin täällä haisee ihan porukoiden kodilta. Etenkin savupaprikajauhe. Äiti laittoi niitä melkein joka ruokaan ja meillä haisi aina niiltä. Mulla on todella huono hajuaisti (kun on nuha, hajuaisti on normaalia huonompi ja mun nuha on kestänyt seitsemän (7!!) vuotta). Mun kodin haju tulee mieleen sit taas tuoreesta inkivääristä, (kaura)puurosta, pihlajanmarjoista, kurpitsa-/tomaattikeitosta ja yoga chai -teestä. Etenkin syksyllä söin paljon pihlajanmarjapuuroa, kurpitsa- ja tomaattikeittoa (Ihanaa kun tulee kylmästä kotiin ja jääkaapissa odottaa kylmää ruokaa, ja ennen kun alkaa sitä syömään, alkaa tekemään vaikka kurpitsakeittoa. Syö sitten sitä ruokaa ja sen jälkeen kuumaa kurpitsakeittoa. En siis omista mikroa enkä edes tykkää uudestaan lämmittää ruokaa, joten eilinen ruoka on kylmää.) ja inkivääriä laitan vähän joka ruokaan. Yoga chai -teetä rupesin juomaan viime keväänä ja siitä tuli vaan sellanen että toi haju on jotain tosi kotoisaa, ei muille vaan vaan mulle.
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Ihaa » 07 Helmi 2018, 21:51

ฟมเรจเท จลึทลึลึท ทลึฟลึ เแลทลจ ลลชชอรตจ :heart: ๆลชลรจเท ทลึเจลึ ๆอรชมร. อเชตลรจเกลท ทลึเาาลึ ชเวอเจตจลลท จแลเจล. ชนรตตทลาลเรจลท ชนาาลึ รตท, ฟเชรเ ามเจจลึฟลึท (วล ฟเชรเ ตดตร ชเๆวอเจเท จลึฟลึท)
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Ihaa » 11 Helmi 2018, 10:52

Elämä ibs:n kanssa on sitä, että kun ei istu ripuloimassa, näkee siitä unta. Ite kun nään usein unta päivän tapahtumista. Mutta on se aika vituttavaa, kun vois nähdä unta mistä vaan, ja sit näkee unta, jossa istuu paskalla.
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Ihaa » 20 Helmi 2018, 22:10

Olen ollut kuumetaudissa kohta kolme viikkoa. Huomenna pitäis tulla verikokeen tulokset.
Maanantaina tosiaan oli verikoe, otettiin kuusi tuubia verta, viime keskiviikkona otettiin kaksi. Vähän tuli kauhu kun maanantaina se printteri printtasi yksitoista niitä tarroja, mitä tulee yksi per verituubi mutta onneksi ei niin montaa otettu :lol:

Huomaa et kun on kipee niin tarvii sänkyyn lisää tyynyjä, että saa mukavan asennon. Nyt on kuusi erikokoista ja -muotoista. Sitten kun meen oikeesti nukkumaan niin riittää neljä tai viisi. Yleensä on kaksi. Ylimääräinen on sellanen pitkä ja tukeva ja vie paljon tilaa, etten pääse yöllä kääntymään poikittain.
Nyt on vähän pakko olla näiden tyynyjen kanssa, toinen vaihtoehto olis et olisin about koko päivän suunnilleen sikiöasennossa monta päivää, mutta siitä tulee polvitaipeet kipeeksi parin päivän kohdalla.

Mua hämmentää, miksi ihmiset syö pakettijäätelöä kulhosta, jos ne pitää sitä kulhoa kädessä. Käsi jäätyy. Laittaisivat sitä jäätelöä mukiin, niin voi pitää siitä kahvasta?? pidikkeestä?? korvasta?? kiinni niin sormet ei jäädy niin pahasti. Sama kuuman keiton kanssa. Sellanen puolen litran teemuki niin keiton voi vaikka juoda ja syödä haarukalla tai esim tomaattikeiton voi juoda kokonaan.
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja morso97 » 25 Helmi 2018, 18:35

Ihaa kirjoitti:Mua hämmentää, miksi ihmiset syö pakettijäätelöä kulhosta, jos ne pitää sitä kulhoa kädessä. Käsi jäätyy. Laittaisivat sitä jäätelöä mukiin, niin voi pitää siitä kahvasta?? pidikkeestä?? korvasta?? kiinni niin sormet ei jäädy niin pahasti. Sama kuuman keiton kanssa. Sellanen puolen litran teemuki niin keiton voi vaikka juoda ja syödä haarukalla tai esim tomaattikeiton voi juoda kokonaan.

Tää^
Moppe, Morsoliini, Mursu, Mursuli, Morsomur(s)u, Mopo, Morsuli, Mosuli
morso97
 
Viestit: 466
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 20:57
Paikkakunta: Stadi

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja YuriOnHomoJäällä » 25 Helmi 2018, 19:46

morso97 kirjoitti:
Ihaa kirjoitti:Mua hämmentää, miksi ihmiset syö pakettijäätelöä kulhosta, jos ne pitää sitä kulhoa kädessä. Käsi jäätyy. Laittaisivat sitä jäätelöä mukiin, niin voi pitää siitä kahvasta?? pidikkeestä?? korvasta?? kiinni niin sormet ei jäädy niin pahasti. Sama kuuman keiton kanssa. Sellanen puolen litran teemuki niin keiton voi vaikka juoda ja syödä haarukalla tai esim tomaattikeiton voi juoda kokonaan.

Tää^


Vaan oikeat kylmäpäät voivat syödä jäätelöä.
"I like shattering diamonds aka myself" - Steven 2017
YuriOnHomoJäällä
 
Viestit: 329
Liittynyt: 07 Huhti 2017, 22:39

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Ihaa » 26 Helmi 2018, 11:36

Oon huomannut että sairaana aina kahmin lisää tyynyjä ja peittoja sänkyyn ja alan niitä asioita, mitä normaalisti teen sohvalla, tehdä sängyssä. Kuten pelaan puhelimella, kuuntelen musiikkia ja katson Netflixiä.

Ja kun kuumeilu on vähentynyt, mutte on tullut tosi kylmä ja väsy. Kuumeen aikana olin kuitenkin virkeä ja en niin hirveästi palellut, joskin olin ihan voimaton, mutta nyt väsymys iski ja nukun paljon, vaikka aiemmin sain jo vuorokausirytmin ja olin pirteä 8h yöunien jälkeen. Mut nukkuminen auttaa parantumaan niin heitin vuorokausirytmin vähäksi aikaa romukuoppaan ja nukun niin paljon kun nukuttaa. Ja on kylmä. Päivälläkin makoilen useamman peiton alla paksu huppari ja fleecehousut päällä (ja tietenkin parit villasukat) ja palelen silti.

Kohta oon kuukauden ollut sairaana ja viikko sitten aloin jossain määrin parantua, mutta paraneminen on hidasta enkä mä vielä terve oo. Ikävintä tässä on, että ei tiedetä, mikä mulla on. On ihan eri sairastaa ja tietää mitä sairastaa, kun sairastaa epätietoisena siitä mitä sairastaa ja kaverit ja lääkärit heittelee jotain että vois olla aids tai syöpä.
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Vieras » 26 Helmi 2018, 16:18

Ihaa kirjoitti:Oon huomannut että sairaana aina kahmin lisää tyynyjä ja peittoja sänkyyn ja alan niitä asioita, mitä normaalisti teen sohvalla, tehdä sängyssä. Kuten pelaan puhelimella, kuuntelen musiikkia ja katson Netflixiä.

Ja kun kuumeilu on vähentynyt, mutte on tullut tosi kylmä ja väsy. Kuumeen aikana olin kuitenkin virkeä ja en niin hirveästi palellut, joskin olin ihan voimaton, mutta nyt väsymys iski ja nukun paljon, vaikka aiemmin sain jo vuorokausirytmin ja olin pirteä 8h yöunien jälkeen. Mut nukkuminen auttaa parantumaan niin heitin vuorokausirytmin vähäksi aikaa romukuoppaan ja nukun niin paljon kun nukuttaa. Ja on kylmä. Päivälläkin makoilen useamman peiton alla paksu huppari ja fleecehousut päällä (ja tietenkin parit villasukat) ja palelen silti.

Kohta oon kuukauden ollut sairaana ja viikko sitten aloin jossain määrin parantua, mutta paraneminen on hidasta enkä mä vielä terve oo. Ikävintä tässä on, että ei tiedetä, mikä mulla on. On ihan eri sairastaa ja tietää mitä sairastaa, kun sairastaa epätietoisena siitä mitä sairastaa ja kaverit ja lääkärit heittelee jotain että vois olla aids tai syöpä.


Aids tai syöpä????
Vieras
 

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Ihaa » 26 Helmi 2018, 21:50

Kyllä. Minulle on heitetty että tää vosi olla aids tai syöpä, koska kumpikin voi aiheuttaa kuumeilua. Ja yhdessä kohtaa mulla meni melkein kaikki lihasvoima ja sekin sopii syöpään. Mutta eihän minulla pitäisi siis kumpaakaan olla. Mutta siinä kohtaa kyllä alkaa kuulostaa vakavalta, kun lääkäri sanoo, että aids voi oireilla näin.
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 27 Helmi 2018, 06:39

Ihaa kirjoitti:Kyllä. Minulle on heitetty että tää vosi olla aids tai syöpä, koska kumpikin voi aiheuttaa kuumeilua. Ja yhdessä kohtaa mulla meni melkein kaikki lihasvoima ja sekin sopii syöpään. Mutta eihän minulla pitäisi siis kumpaakaan olla. Mutta siinä kohtaa kyllä alkaa kuulostaa vakavalta, kun lääkäri sanoo, että aids voi oireilla näin.


No siis AIDS huonontaa immuunijärjestelmän toimintaa, mutta jos olet vielä neitsytkin etkä ole huumeita piikitellyt, niin aika random teoria. Kuten syöpäkin.

Lihasvoiman menetys kyllä voi johtua korkeasta kuumeestakin imo. Onko keuhkokuume mahdollinen? Se nyt ainakin kestää monta viikkoa ja vie voimat. Tai jokin astetta rankempi influenssa.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Ihaa » 27 Helmi 2018, 08:04

Keuhkokuume tai influenssa tämä ei ole. Eikä mononukleoosi, myyräkuume, maksatulehdus tai reuma.

Aidsissakin tyyliin ainot mahdollisuus olis, että mun äidillä on hiv ja olisin saanut sen synnytyksessä. Niin ei tosin kai ole käynyt Suomessa 2000 vuoden jälkeen, joten melko epätodennäköistä.
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja YuriOnHomoJäällä » 27 Helmi 2018, 12:01

Kurpizza kirjoitti:
Ihaa kirjoitti:Kyllä. Minulle on heitetty että tää vosi olla aids tai syöpä, koska kumpikin voi aiheuttaa kuumeilua. Ja yhdessä kohtaa mulla meni melkein kaikki lihasvoima ja sekin sopii syöpään. Mutta eihän minulla pitäisi siis kumpaakaan olla. Mutta siinä kohtaa kyllä alkaa kuulostaa vakavalta, kun lääkäri sanoo, että aids voi oireilla näin.


No siis AIDS huonontaa immuunijärjestelmän toimintaa, mutta jos olet vielä neitsytkin etkä ole huumeita piikitellyt, niin aika random teoria. Kuten syöpäkin.

Lihasvoiman menetys kyllä voi johtua korkeasta kuumeestakin imo. Onko keuhkokuume mahdollinen? Se nyt ainakin kestää monta viikkoa ja vie voimat. Tai jokin astetta rankempi influenssa.


AIDS ja syöpä on hyvä yhdistelmä.
"I like shattering diamonds aka myself" - Steven 2017
YuriOnHomoJäällä
 
Viestit: 329
Liittynyt: 07 Huhti 2017, 22:39

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja YuriOnHomoJäällä » 27 Helmi 2018, 12:02

Ihaa kirjoitti:Keuhkokuume tai influenssa tämä ei ole. Eikä mononukleoosi, myyräkuume, maksatulehdus tai reuma.

Aidsissakin tyyliin ainot mahdollisuus olis, että mun äidillä on hiv ja olisin saanut sen synnytyksessä. Niin ei tosin kai ole käynyt Suomessa 2000 vuoden jälkeen, joten melko epätodennäköistä.


Hepatiitti, herpes, kuppa ja sikainfluenssa ovat silti yhä mahdollisia.
"I like shattering diamonds aka myself" - Steven 2017
YuriOnHomoJäällä
 
Viestit: 329
Liittynyt: 07 Huhti 2017, 22:39

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Ihaa » 28 Helmi 2018, 23:06

Kerro mulle, keltä tai mistä mä olisin saanut herpeksen tahi kupan XD Hepatiittia mulla ei ole, mun maksa-arvot oli normaalit (hepatiitti on maksatulehdus). Influenssaa mulla ei ole, ei edes sikainfluenssaa.
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja YuriOnHomoJäällä » 28 Helmi 2018, 23:36

Ihaa kirjoitti:Kerro mulle, keltä tai mistä mä olisin saanut herpeksen tahi kupan XD Hepatiittia mulla ei ole, mun maksa-arvot oli normaalit (hepatiitti on maksatulehdus). Influenssaa mulla ei ole, ei edes sikainfluenssaa.


Ne voivat olla perinnöllisiä ja herpes voi tarttua myös huulista.
"I like shattering diamonds aka myself" - Steven 2017
YuriOnHomoJäällä
 
Viestit: 329
Liittynyt: 07 Huhti 2017, 22:39

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Ihaa » 01 Maalis 2018, 09:10

Vanhemmillani ei ole kuppaa ja herpeksen oire ei ole kuume. Ja hepatiittia tosiaan ei ole, maksa-arvot olisi poikkeevia. Kait. Mutta en mä olisi voinut sitäkään saada oikein mistään.
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Ihaa » 09 Maalis 2018, 22:54

Vituttaa. On jatkuvasti yhä lämpöä, ihottumaa, suu on kuiva kuin Sahara vaikka juon 3-4 litraa tasaisesti päivän aikana ja syön paljon kasviksia, kusettaa ihan helvetisti ja välillä saa alle tunnin välein käydä kusella (tää alkoi pari viikkoa sitten vaikka juon ihan saman verran kun ennenkin), oon kai napannut jonkun lievän ripulitaudin tai sitten mun vatsa vaan vihaa mua taas vaihteeksi. Tosin mulla on melkein aina ripuli että ei se hirveästi tuo eroa, lähinnä vatsaa vääntää ja siihen sattuu eri tavalla.
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja YuriOnHomoJäällä » 09 Maalis 2018, 23:04

Ihaa kirjoitti:Vituttaa. On jatkuvasti yhä lämpöä, ihottumaa, suu on kuiva kuin Sahara vaikka juon 3-4 litraa tasaisesti päivän aikana ja syön paljon kasviksia, kusettaa ihan helvetisti ja välillä saa alle tunnin välein käydä kusella (tää alkoi pari viikkoa sitten vaikka juon ihan saman verran kun ennenkin), oon kai napannut jonkun lievän ripulitaudin tai sitten mun vatsa vaan vihaa mua taas vaihteeksi. Tosin mulla on melkein aina ripuli että ei se hirveästi tuo eroa, lähinnä vatsaa vääntää ja siihen sattuu eri tavalla.


Herpes tai munasarjasyöpä.
"I like shattering diamonds aka myself" - Steven 2017
YuriOnHomoJäällä
 
Viestit: 329
Liittynyt: 07 Huhti 2017, 22:39

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Ihaa » 10 Maalis 2018, 08:59

Ei ole. Tai ainakaan pitäis. Munasarjasyöpäänkin sairastuu vuosittain muutama sata henkilöä, melko epätodennäköistä, että minä olisin yksi niistä.

Ei mulla kyllä suurinta osaa ajasta ole edes kipeä olo, vaikka lämpöä/kuumetta olis 37-37,7. Normaalilämpö mulla on 36,4. Mutta tää lämpöily voi vissiin jatkua viikkoja tai kuukausia.
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Ihaa » 13 Maalis 2018, 22:47

Lämpö alkaa pikkuhiljaa hivuttautua normaaliin. 36,7-37,1 on vielä. Ripulitauti on vielä, en arvosta. Ibs:än kanssa ei ikinä tuu ihan näin kiirus vessaan, kun tänäänkin pii tunnilta ihan juosta, sama aamulla kun piti oikeen kiiruhtamalla kiiruhtaa.

Nykyään kun kerron ihmisille vähän elämästäni, niin ne on heti ihmettelemässä, miten mä jaksan, vaikka ne ei edes tietäisi suunnilleen mitään. Mutta mä jaksan aika hyvin. En mä ennen jaksanutkaan.
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja YuriOnHomoJäällä » 14 Maalis 2018, 07:28

Ihaa kirjoitti:Nykyään kun kerron ihmisille vähän elämästäni, niin ne on heti ihmettelemässä, miten mä jaksan, vaikka ne ei edes tietäisi suunnilleen mitään. Mutta mä jaksan aika hyvin. En mä ennen jaksanutkaan.


Nykyään kun kerron itselleni elämästä, ihmettelen miksi en ole vielä tappanut itseäni.
"I like shattering diamonds aka myself" - Steven 2017
YuriOnHomoJäällä
 
Viestit: 329
Liittynyt: 07 Huhti 2017, 22:39

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Ihaa » 14 Maalis 2018, 19:42

YuriOnHomoJäällä kirjoitti:
Ihaa kirjoitti:Nykyään kun kerron ihmisille vähän elämästäni, niin ne on heti ihmettelemässä, miten mä jaksan, vaikka ne ei edes tietäisi suunnilleen mitään. Mutta mä jaksan aika hyvin. En mä ennen jaksanutkaan.


Nykyään kun kerron itselleni elämästä, ihmettelen miksi en ole vielä tappanut itseäni.


No perkele hae apua. Voit varata ajan esim kouluterveydenhuoltoon, terveyskeskukseen tai yksityiselle (jos on vakuutus) sairaanhoitajalle, terveydenhoitajalle, lääkärille tai psykologille; kuka tahansa heistä lähettää eteenpäin, kunhan kerrot, mikä vaivaa. Kannattaa mieluummin liioitella kuin vähätellä. Kriisitilanteessa voi myös mennä päivystykseen tai soittaa ambulanssin. Päivystyksessä voidaan antaa rauhoittavia ja lähete eteenpäin, ambulanssi taas vie päivystykseen.
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja kiekkoilija94 » 14 Maalis 2018, 20:43

Ihaa kirjoitti:
YuriOnHomoJäällä kirjoitti:
Ihaa kirjoitti:Nykyään kun kerron ihmisille vähän elämästäni, niin ne on heti ihmettelemässä, miten mä jaksan, vaikka ne ei edes tietäisi suunnilleen mitään. Mutta mä jaksan aika hyvin. En mä ennen jaksanutkaan.


Nykyään kun kerron itselleni elämästä, ihmettelen miksi en ole vielä tappanut itseäni.


No perkele hae apua. Voit varata ajan esim kouluterveydenhuoltoon, terveyskeskukseen tai yksityiselle (jos on vakuutus) sairaanhoitajalle, terveydenhoitajalle, lääkärille tai psykologille; kuka tahansa heistä lähettää eteenpäin, kunhan kerrot, mikä vaivaa. Kannattaa mieluummin liioitella kuin vähätellä. Kriisitilanteessa voi myös mennä päivystykseen tai soittaa ambulanssin. Päivystyksessä voidaan antaa rauhoittavia ja lähete eteenpäin, ambulanssi taas vie päivystykseen.


Itse en vaan voi suhtautua rainbowdash120 - postauksiin enää vakavasti.
It does not do to dwell on dreams and forget to live, remember that. - Albus Dumbledore
Avatar
kiekkoilija94
The most excellent Potions master
 
Viestit: 327
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 19:23
Paikkakunta: Turenki, Kanta-Häme, Etelä-Suomen Lääni

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Ihaa » 14 Maalis 2018, 23:08

kiekkoilija94 kirjoitti:
Ihaa kirjoitti:
YuriOnHomoJäällä kirjoitti:
Ihaa kirjoitti:Nykyään kun kerron ihmisille vähän elämästäni, niin ne on heti ihmettelemässä, miten mä jaksan, vaikka ne ei edes tietäisi suunnilleen mitään. Mutta mä jaksan aika hyvin. En mä ennen jaksanutkaan.


Nykyään kun kerron itselleni elämästä, ihmettelen miksi en ole vielä tappanut itseäni.


No perkele hae apua. Voit varata ajan esim kouluterveydenhuoltoon, terveyskeskukseen tai yksityiselle (jos on vakuutus) sairaanhoitajalle, terveydenhoitajalle, lääkärille tai psykologille; kuka tahansa heistä lähettää eteenpäin, kunhan kerrot, mikä vaivaa. Kannattaa mieluummin liioitella kuin vähätellä. Kriisitilanteessa voi myös mennä päivystykseen tai soittaa ambulanssin. Päivystyksessä voidaan antaa rauhoittavia ja lähete eteenpäin, ambulanssi taas vie päivystykseen.


Itse en vaan voi suhtautua rainbowdash120 - postauksiin enää vakavasti.


En minäkään yleensä. Jostain syystä joskus jaksaa.
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja YuriOnHomoJäällä » 15 Maalis 2018, 23:32

kiekkoilija94 kirjoitti:
Ihaa kirjoitti:
YuriOnHomoJäällä kirjoitti:
Ihaa kirjoitti:Nykyään kun kerron ihmisille vähän elämästäni, niin ne on heti ihmettelemässä, miten mä jaksan, vaikka ne ei edes tietäisi suunnilleen mitään. Mutta mä jaksan aika hyvin. En mä ennen jaksanutkaan.


Nykyään kun kerron itselleni elämästä, ihmettelen miksi en ole vielä tappanut itseäni.


No perkele hae apua. Voit varata ajan esim kouluterveydenhuoltoon, terveyskeskukseen tai yksityiselle (jos on vakuutus) sairaanhoitajalle, terveydenhoitajalle, lääkärille tai psykologille; kuka tahansa heistä lähettää eteenpäin, kunhan kerrot, mikä vaivaa. Kannattaa mieluummin liioitella kuin vähätellä. Kriisitilanteessa voi myös mennä päivystykseen tai soittaa ambulanssin. Päivystyksessä voidaan antaa rauhoittavia ja lähete eteenpäin, ambulanssi taas vie päivystykseen.


Itse en vaan voi suhtautua rainbowdash120 - postauksiin enää vakavasti.


Kuka vittu on rainbowass
"I like shattering diamonds aka myself" - Steven 2017
YuriOnHomoJäällä
 
Viestit: 329
Liittynyt: 07 Huhti 2017, 22:39

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Ihaa » 16 Maalis 2018, 08:54

Minä päätin hakea töitä. Osa-aikaista, jota voi tehdä 2-3 iltaa viikossa. Löysin pari ihan hyvää. Mutta koska itse olen tosi huono kirjoittamaan hakemuksia, jos ne on tarkoitus oikeasti lähettääkin, niin ajattelin kirjoittaa niitä tiistaina koulussa. Meidän opettajat on tosi kivoja ja antaa aina tehdä muuta kun mitä oli tarkoitus, jos se muu on hyödyllistä. Tiistaina on vieläpä pari äidinkielenopettajan pitämää tuntia niin hän varmasti auttaa. Plääni on siis ensin kirjoittaa kaksi tuntia niitä hakemuksia ja kaksi tuntia viimeistellä.
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja kiekkoilija94 » 16 Maalis 2018, 16:32

YuriOnHomoJäällä kirjoitti:
kiekkoilija94 kirjoitti:
Ihaa kirjoitti:
YuriOnHomoJäällä kirjoitti:
Ihaa kirjoitti:Nykyään kun kerron ihmisille vähän elämästäni, niin ne on heti ihmettelemässä, miten mä jaksan, vaikka ne ei edes tietäisi suunnilleen mitään. Mutta mä jaksan aika hyvin. En mä ennen jaksanutkaan.


Nykyään kun kerron itselleni elämästä, ihmettelen miksi en ole vielä tappanut itseäni.


No perkele hae apua. Voit varata ajan esim kouluterveydenhuoltoon, terveyskeskukseen tai yksityiselle (jos on vakuutus) sairaanhoitajalle, terveydenhoitajalle, lääkärille tai psykologille; kuka tahansa heistä lähettää eteenpäin, kunhan kerrot, mikä vaivaa. Kannattaa mieluummin liioitella kuin vähätellä. Kriisitilanteessa voi myös mennä päivystykseen tai soittaa ambulanssin. Päivystyksessä voidaan antaa rauhoittavia ja lähete eteenpäin, ambulanssi taas vie päivystykseen.


Itse en vaan voi suhtautua rainbowdash120 - postauksiin enää vakavasti.


Kuka vittu on rainbowass


Tiedät, ketä tarkoitan.
It does not do to dwell on dreams and forget to live, remember that. - Albus Dumbledore
Avatar
kiekkoilija94
The most excellent Potions master
 
Viestit: 327
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 19:23
Paikkakunta: Turenki, Kanta-Häme, Etelä-Suomen Lääni

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja kiekkoilija94 » 16 Maalis 2018, 16:32

Ihaa kirjoitti:Minä päätin hakea töitä. Osa-aikaista, jota voi tehdä 2-3 iltaa viikossa. Löysin pari ihan hyvää. Mutta koska itse olen tosi huono kirjoittamaan hakemuksia, jos ne on tarkoitus oikeasti lähettääkin, niin ajattelin kirjoittaa niitä tiistaina koulussa. Meidän opettajat on tosi kivoja ja antaa aina tehdä muuta kun mitä oli tarkoitus, jos se muu on hyödyllistä. Tiistaina on vieläpä pari äidinkielenopettajan pitämää tuntia niin hän varmasti auttaa. Plääni on siis ensin kirjoittaa kaksi tuntia niitä hakemuksia ja kaksi tuntia viimeistellä.



Onnea työnhakuun. :D
It does not do to dwell on dreams and forget to live, remember that. - Albus Dumbledore
Avatar
kiekkoilija94
The most excellent Potions master
 
Viestit: 327
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 19:23
Paikkakunta: Turenki, Kanta-Häme, Etelä-Suomen Lääni

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Ihaa » 16 Maalis 2018, 22:36

Tää on vähän rankkaa, kun oli paljon sairaana. Lähemmäs kuukauden kuumeilun ja parin viikon puolikuntoisuuden jälkeen on lihasvoima melko tehokkaasti lähtenyt, koska en ole pitkään aikaan voinut tehdä asioita, joita normaalisti teen, vaan olen ollut paljon vuoteen omana. Nytkin mulla on lihakset kipeät kun työharjoittelussa oon nostellut farkkuja lattiatasosta, mutta kun ei mun lihaksissa ole enää voimaa. Tässä kuulemma kestää jopa pari kuukautta että lihaskunto palautuu ja sen eteen pitää tehdä töitä. Ja kun mä niin haluaisin liikkua kuin aiemmin, mutta kun pitää pikkuhiljaa mennä etiäpäin taas. Mutta ei pysty kun lihaksissa ei ole voimaa.

Oon niin onnellinen, kun lumi sulaa ja pääsen pyöräilemään. Mä oon tosi hidas pyöräilemään ja mä kaadun usein. Nyt talvella mä en ole halunnut pyöräillä, koska se on liian iso riski. Esim yläasteella mä jossain kohtaa kuljin pyörällä kouluun. Mun koulumatka oli 3,5km suuntaansa, mutta talvisin mä saatoin kaatua kolme kertaa yhdensuuntaisella matkalla. Ja oli nastarenkaat. Kesäisin mä kaadun paljon vähemmän. Ja kovaa mä en voi pyöräillä, koska ei tasapaino riitä ja tilannetaju ei ole tarpeeksi nopea. Mutta pyöräily on ihan ok. Tarvisin sellasen hienon kolmipyörän, joita kaikilla aikuisilla oli Kööpenhaminassa 2008, kun kävin siellä. Sillä en kaatuisi niin paljon kun tukipisteitä on kolme.

Ibs on vittumainen seuralainen. Oireita ei pääse pakoon. Kyllähän niiden kanssa elää, mutta vituttaa vähintäänkin yhtä paljon päivästä toiseen. Mutta kyllä ketä tahansa vituttaisi, jos ensin vaikka viikon paskoo suunnilleen vettä 5-10 kertaa päivässä ja vatsa kerää ilmaa koko ajan niin maan perkeleesti, mutta sitten yhtäkkiä vatsa turpoaakin niin ettei vaatteet mahdu päälle ja alkaa helvetillinen ummetus ja kaksi viikkoa tuntuu, kuin koittaisi paskoa helvetin isoja teräviä kiviä. Ja sitten vielä viikon vatsassa tuntuu helvetin kovaa pistävää kipua 5-40 kertaa päivässä 1-20min kerrallaan.
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Ihaa » 24 Huhti 2018, 23:38

Mitenkäs tässä nyt menee. Mulla todettiin keskittymishäiriö (joka voi oikeastaan olla virheellinen diagnoosi) ja aloitettiin siihen lääkitys, joka ei todellakaan sopinut mulle ja se lopetettiin, mutta se pakotti ajattelemaan erinäisiä asioita. Mun masennus hyvin todennäköisesti onkin kakssuuntanen, eikä masennus. Aspergertutkimuksetkin odottaa nurkan takana. En tiedä diagnoosien päällekkäisyydestä, mutta tässä saattaa käydä niin, että diagnooseiksi lopulta jää kakssuuntanen, sosiaalinen fobia, traumaperäinen keskittymishäiriö, syömishäiriö ja asperger. Rajut setit. Psykiatrikohan se oli, joka puhui, että mun tapauksessa ei voida olla varmoja, onko mulla ADD/ADHD vai traumaperäinen keskittymishäiriö. Aspergerista osa mun läheisistä on tosi varmoja ja kakssuuntasesta alan itse olemaan aika varma. Mun syömishäiriöoireilua ei oikein aina oteta tosissaan, mutta sekin on olemassa vahvasti. Mutta en mä tiedä, tää on enemmän arvailua kun todelliseen lopputulemaan perustuvaa mutuilua. Syksyllä ne oikeastaan vasta tutkitaan, mutta tutkitaanpahan aikuispuolella, missä mut saatetaan ottaa jo vähän vakavemmin, kuin nuorisopuolella.

Mutta oikeestaan kun oon pelännyt, ettei musta koskaan saa työkykyistä kun en koskaan sellanen oo ollutkaan, niin tää tänhetkinen tilanne ei auta yhtään siihen tunteeseen. Vaikka masennus ei nyt oo niin lamaavaa, niin nyt mun mieliala pomppii nopeasti hypomanian ja masennuksen väliä, mikä on oikeastaan lyhyellä juoksulla masennusta kuluttavampaa. Etenkin kun takana on 1-2kk kestänyt hypomania, jonka aikana pääsääntöisesti nukuin liian vähän. Ja tietty sosiaalinen fobia on aina olemassa ja keskittyminen aika olematonta.

Juuri nyt olen kipeänä. Reilu viikko sitten olin myös kipeänä adhd-lääkekokeilun takia. Se oli aika helvetti, onneksi nyt on kai vaan nielutulehdus. Olen outo ihminen, mutta aina, kun kuumeen ohessa on kurkkukipua, katselen nielurisojani taskulampun avulla peilin kautta. Ja se on oikeastaan aina mielenkiintoista, kun yleensä aivan pieniä muutoksia voi olla nähtävissä, mutta kukaan muu ei niitä huomaisi, kuin minä. Nyt kuitenkin nielurisat punoittavat uudella tavalla, ovat aavistuksen turvonneet ja täynnä lähes valkoisia läiskiä. Läiskiä tulee lisää ja ne kasvavat. Ja tietysti kurkkukipu on ajoittain aika kova, päivällä sain ennen kipulääkettä syötyä/juotua vain jäätelöä ja kuumaa kaakaota. Onneksi kipulääke vähän auttoi kurkkukivun lisäksi päänsärkyyn ja lihaskipuun, sekä alensi kuumetta.

Noh, huomenna lienee lääkärikäynti edessä. Ja torstaina sit toinen lääkäri, josta varmaan muun ohessa saan kipulääkereseptin. Taas. Tiedä häntä, mihin tällä kertaa. Kovat kuukautiskivut siis hommeli, nykyinen kipulääke ei välillä riitä mihinkään. Mä en edes ihan helposti kipulääkkeitä ota. Tavallisten kipujen pitää usein olla aika lamaavia, että otan niihin jotain, ja jos oon kotona, niin en välttämättä ota. Ovulaatiokivut on kuitenkin välillä niitä lamaavimpia kipupiikkejä. Usein ne on vaan vaikka puoli tuntia tai maksimissaan viisi tuntia, mutta silloin usein kovaa kipua kyllä. Oikeestaan oon vähän heltynyt kipulääkkeiden kanssa. Tänäänkin otin kipulääkettä, vaikka olisin pärjännyt ilman. Tosin olisinko syönyt ilman kipulääkettä tänään muuta kuin vähän jäätelöä? Tuskin.

Oon huomannut, että mä olen tosi herkkä ihminen. Asiat tuntuu musta myös usein paljon pahemmilta ja isommilta kuin ne on, tai sitten vähättelen niitä rajusti.

Mun vasen peukalo on alkanut kramppaamaan yhä enemmän. Se alkaa kramppaamaan joskus kun kannan jotain ja peukalo on tietyssä asennossa, niin sitten iskee kramppi ja sitä ei saa enää pois siitä asennosta. Ihan ok kun kantaa patjaa ja peukalo kramppaa, mutta kahvimukia kantaessa se oli vähän ikävää. Etenkin kun sitä mukia ei saanut pois kädestä.
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Santiny » 25 Huhti 2018, 07:41

Kehotan edelleen hankkimaan tens-laitteen. Tai kysymään lääkärin mielipidettä, sopisiko sellainen sulle. Kivut vaikuttavat yllättävän paljon mielenterveyteen, joten hyvä kivunlievitys auttaa paljon.

Kovien kuukautiskipujen syy pitäisi aina tutkia, sulla voi olla esim kysta munasarjoisssa (sinällään harmiton) tai kurjalla tsägällä endometrioosi.

Kaksisuuntainen on tosiaan vakava tila, mutta ainakin mulla lääke on jo pienellä annoksella tehnyt ihmeitä. Masennus ei ole niin pinnassa ja jaksaminen parempaa.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Ihaa » 25 Huhti 2018, 09:12

Santiny kirjoitti:Kehotan edelleen hankkimaan tens-laitteen. Tai kysymään lääkärin mielipidettä, sopisiko sellainen sulle. Kivut vaikuttavat yllättävän paljon mielenterveyteen, joten hyvä kivunlievitys auttaa paljon.

Kovien kuukautiskipujen syy pitäisi aina tutkia, sulla voi olla esim kysta munasarjoisssa (sinällään harmiton) tai kurjalla tsägällä endometrioosi.

Kaksisuuntainen on tosiaan vakava tila, mutta ainakin mulla lääke on jo pienellä annoksella tehnyt ihmeitä. Masennus ei ole niin pinnassa ja jaksaminen parempaa.


Oikeastaan oon käynyt etsimässä tens-laitetta. Prismassa ei jostain syystä ollut ja siihen se jäi. En oo kauheen aikaansaava, kun toiminnanohjauksessa on aika isoja ongelmia. En saa aloitettua tai vietyä loppuun asioita.

Joo. Mutta nooh huomenna pääsen puhumaan lääkärin kanssa myös kuukautiskivuista.

Saa nyt nähdä mitä tän masennuksen tahi kakssuuntasen kanssa käy. Syksyllä pääsen aikuispuolelle niin jos ei tuu mitään hälyttävää ennen sitä niin silloin vasta tää juttu tutkitaan. En jaksa nuorisopuolta enää oikeestaan. Osittain siksi, että niitä kiinnostaa mun vanhempien mielipide mun voinnista mun omaani enemmän, vaikka mä asun yksin niin ne näkee mua 4-10 kertas kuussa pari tuntia kerrallaan, jolloin ei kauhean luotettavasti voi mun oloista mitään sanoa.
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Santiny » 25 Huhti 2018, 11:32

Hitto mie vaikka tilaan sulle netistä sen vehkeen aikaiseksi synttärilahjaksi. Oon nähnyt niitä kyllä muuallakin kuin prismassa, muistaakseni ainakin gigantti myy sitä samaa kaitetta kun mun
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Ihaa » 25 Huhti 2018, 21:57

Santiny kirjoitti:Hitto mie vaikka tilaan sulle netistä sen vehkeen aikaiseksi synttärilahjaksi. Oon nähnyt niitä kyllä muuallakin kuin prismassa, muistaakseni ainakin gigantti myy sitä samaa kaitetta kun mun


No etkä tilaa :lol: Jos sitä huomenna kävisi vaikka Gigantissa. Sitten kun tulee lääkäristä.
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Ihaa » 26 Huhti 2018, 23:13

Olen kova jumittamaan kappaleissa. Jumitan kappaleissa yleensä 2-30 päivää, usein monessa samaan aikaan. Viime viikon jumikipaleita olivat
Klamydia - S/M
Jannika B - Riisu kokonaan
Sekä jumilevynä
Klamydia - Klamytapit

Yleensä en jumita kokonaisissa levyissä, poikkeuksina mm
Sairas T - Delirium
Toluhaukat - Tyhjä Lipas
Ruoska - Radium
Kakkahätä 77 - Huoltoasemalle unohdettu mies
Pää Kii - Pää Kii
YUP - Toppatakkeja ja Toleidon terästä
Turmion Kätilöt - Mitä näitä nyt oli (kokoelmalevy)

Jumikipaleita osaisin mainita vaikka satoja vuosien varsilta. Jumikipaleen jumitus loppuu vaan kuuntelemalla niin paljon, että se tulee jo suusta ulos. Mutta yleensä ne jäävät silti elämääni. On kipaleita, joita olen jumittanut kauemminkin, ja saattanut kuunnella jotain yhtä kipaletta 20h parissa kuukaudessa. Ei se mitään, mutta kun näitä kipaleita on kymmeniä.

En tiedä. Jään vain asioihin jumiin. Muuhunkin, kuin kappaleisiin. Jään vaan jumiin, että vaikka asioita ei voi tehdä noin kun ei tai ei voida puhua tästä, koska sitruunajääkeitto. Tai jos sattuu jotain ikävää niin kun muut on päässeet siitä yli, niin mä yhä jumitan siinä. Ja pahin, ajattelen vaikka kuukauden jatkuvasti jotain, esimerkiksi sitä, että jään asioihin jumiin, tai sitä että mulla ei ole ajantajua. Tai vaikka sitä, että pururadalla oli pompula ja kaveri on allerginen hyppysenpistoille.

Ja mä voin jumittaa yhdessä asiassa kuukausia, eli homma menee ihan yli. Nytkin oon kaksi viikkoa jumittanut siinä, että mulle määrättiin kokeiluun adhd-lääkkeitä ja sit jumitan niissä lääkkeissä, koska ne oli katastrofi. Sivuoireita kymmeniä ja se kuka ne mulle määräsi, ei suostunut kuulemaan niitä sivuoireita. Ei siinä, mutta kun mm olin lähemmäs 39 asteen kuumeessa ja mieliala heitteli tosi rajusti pari päivää, niin eipä siinä sitten.

Ja nyt tietenkin jumitan siinä, että jos mulla onkin kakssuuntanen. Oon tänäänkin puhunut kakssuuntasesta mun poikaystävän, mummin ja äitin kanssa. Ja itseni, tietenkin. Käyn uudestaan ja uudestaan läpi sitä, mitä tapahtui mahdollisen edellisen (hypo)manian aikana. Ihan liikaa kaikkea. Mieliala oli tosi koholla, impulssikontrolli heikko, mun normaali kontrolli rahaan katosi, mä olin tosi ärtynyt (mikä on mulle epätavallista, kiroilin jopa mun äitille puhelimessa, mitä en oo ikinä tehnyt), sain kyllä paljon aloitettua mutten oikein asioita valmiiksi, unentarve väheni useilla tunneilla, kännäsin elämässäni ensimmäistä kertaa ja oikeastaan suoraan useana viikonloppuna, yhtäkkiä mun seksuaaliset halut pomppas johonki stratosfääreihin, olin yhtäkkiä paljon puheliaampi ja sosiaalisempi, mun itsetunto oli yhtäkkiä terästä, ajatukset pomppi ihan tuhottomasti, jaksoin tekemistä ja touhuamista monta kertaa normaalia enemmän, kaikki huonotkin ideat tuntui hyviltä ja tietty uudelleen mainittuna se et mieliala oli tosi koholla. Joo aloin seurustelemaan, mutta mieliala oli koholla jo ennen sitä ja se sen tuoma hyvä fiilis voimisti mun (hypo)manioita. Nyt on sit kai sekamuotoinen jakso, sekä masentuneisuutts, että (hypo)maniaa samaan aikaan. Sellasia ihan vitullisia kierroksia ja kaikenlaista touhuamista, mutta myös sitä, ettei yhtäkkiä jaksa ees nukkua kun masentaa niin paljon. Ja kaikkea muuta.

Jos vain masentaa, niin saa yleensä pakotettua itsensä tekemään jotain. Ja jos on vain (hypo)maniaa niin saattaa saada tehtyä jotain ja saapa ihan vitusti tehtyäkin jos innostuu (vaan valmista tuskin tulee), joskin esimerkiksi ruuanlaitto voi jäädä, koska ajantaju voi kadota ja sitten huomaa että kappas kippanaa oon viimeksi syönyt 8 tuntia sitten. Mutta kun on molempia, niin se on sellaista, että saattaa saada tehtyä jotain ja sitten yhtäkkiä varoittamatta väsähtää ihan totaalisesti, mutta levottomuus on tosi suurta ja ei jaksa olla paikoillaankaan. Ja ruokaa ei oikein saa aikaan. Suurimman osan ajasta porkkanoiden kuoriminenkin voi vaatia liikaa. Syöminen on myös ihan hukassa, kun ajantaju on vähän hukassa ja nälän tunne muutenkin vähän vinksahtanut, mutta kun sitten vielä jatkuva ahdistus kropan koosta yms, mikä tekee sitä, että saattaa vuoroin paastota, ahmia, syödä normaalisti tai jotain ihan muuta. En mä tiedä, nytkin tuntuu et oon ihan hyvän kokonen, mut kohta voi taas ahdistaa vittuna. Ja kehodysforiatkin siihen vielä. Joskin juuri nyt niitä ei juuri ole, mutta välillä on kovat kehodysforiat, koska omaan kuitenkin naissukupuoliselle tyypillisen kehonmuodon.

Mikä on totta ja mikä ei, en mä tiedä Tätä lausetta olen viime aikoina sanonut usein. Se on jostain kämäsestä youtubevideosta, mutta se sopii hyvin. Alkaa todellisuudentaju taas inan hiipua, kun masennukset ja maniat samalla. Kadotin avaimetkin aivan käsittämättömällä tavalla. Oon kadottanut jotain muutakin, mutten tiedä, mitä. Ja vähän on utuista, mutta kai se johtuu kombosta masennus, mania ja kuume.

Oon ihan helvetin puhelias. No mut no. Tätä tää on.
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 28 Huhti 2018, 09:13

Matala verensokeri btw masentaa. Ehkä sun pitäisi laittaa puhelimeen muistutus tyyliin "syö!", tai sitten tehdä lukujärjestys vaikka viikoittain mitä teet. Minulla on aloittamisen vaikeus, niin oon kokenut lukkarit hyödyllisiksi, jos vain sais aikaiseksi niitä tehdä.

Kappaleisiin jumiutuminen on myös minulla "ongelma". Viimeksi oli Imperiumin vastaisku -levyn loppupuoli, koska siellä oli totaalinen jumikappale "Roudan rutinaa" :heart: Sitten tietyt kappaleet jumii tiettyihin tilanteisiin; joku on itsetuhoinen niin Kauneus pettää, yleiseen ahdistukseen Minne paha haudattiin. Ojai taas kuuluun bussiin, jossa ollaan inhimillisesti liian aikaisin tai myöhään ja aurinko paistaa viistosti puiden takaa.

Olen nytkään niin vitun stressaantunut pääsykokeista etten pysty mihinkään keskittymään ja tuntuu että mielialat vaihtelee.

Eniveis, toivottavasti saat apua noihin juttuihisi. Itse olen huomannut, että säännöllisyys ja rutiinit ja olo siitä että saa jotain tehtyä, helpottaa oloakin.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Ihaa » 30 Huhti 2018, 09:37

Joo säännöllisyys ja rutiinit helpottaa tavallaan vähän. Mulla oli elämässä jotain säännönmukaisuutta ja orastavia rutiineja vielä pari kuukautta sitten. Sitten aloin seurustelemaan, enkä jaksa tahi edes halua elää samalla tavalla säännönmukaista elämää nyt, kuin aiemmin. Olen paljon onnellisempi kun herään rakkaani vierestä, vaikka en herääkään klo 7.00. Ja vaikka siivous ja ruuanlaitto vähän jäänyt, niin mieluummin mä vietän viikonloput sotkussa syöden leipää mulle rakkaan ihmisen kanssa, kun vähän siistimmässä paikassa keitolla yksin. Mun poikaystävä on täällä yleensä viikonloput.

Mutta oikeasti suurin syy sille, miksi lukujärjestykset ja muistutukset toimii huonosti, on se, että kun mieliala vaihtelee hypomanian ja keskivaikean masennuksen väliä. Hypomaanisena ei ehdi välittää, onko vaikka syönyt, ja masentuneena ei jaksa välittää. Onneksi nää vähän seurassa tasaantuu.

Lukujärjestyksiä ja muistutuksia en nyt oikein saa seurattua etenkään viikonloppuisin. Vaikka olisikin muistutus vaikka syömisestä, sen hälyttäessä saattaa olla muuta tekemistä, kuten hämähäkkikeinussa keinumista, autoajelua tai ennen kaikkea vaakamamboa. Mutta ehkä tää tästä.
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Ihaa » 30 Huhti 2018, 11:37

Oon kyllä nyt niin rakastunut Klamydiaan. Oon kuunnellut vaan muutamaa levyä, mutta vielä mä ne kaikki kuuntelen. Ne mitä olen kuunnellut, olenkin sitten kuunnellut monia kertoja, todella monia.

Klamydian paras kipale on kyllä Klamydia on perseestä. Ei heti tule mieleen toista bändiä, jolle sopii hyvin tehdä kipale, jossa humoristisesti dissataan itseään.

Ja paljon on tullut kuunneltua myös Aivolävistystä. Etenkin Mistä on pienet fasistit tehty, Sätkynukkehuorat ja Leikitäänkö rauhaa?. Aivolävistyksellä on sitä sopivan vihaista energiaa.

Ja sitten on tietenkin tapaukset Kakkahätä 77, Pää Kii ja Vaasankatu SS. Ihan hyviä.
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 30 Huhti 2018, 12:24

Ihaa kirjoitti:Oon kyllä nyt niin rakastunut Klamydiaan. Oon kuunnellut vaan muutamaa levyä, mutta vielä mä ne kaikki kuuntelen. Ne mitä olen kuunnellut, olenkin sitten kuunnellut monia kertoja, todella monia.

Klamydian paras kipale on kyllä Klamydia on perseestä. Ei heti tule mieleen toista bändiä, jolle sopii hyvin tehdä kipale, jossa humoristisesti dissataan itseään.

Ja paljon on tullut kuunneltua myös Aivolävistystä. Etenkin Mistä on pienet fasistit tehty, Sätkynukkehuorat ja Leikitäänkö rauhaa?. Aivolävistyksellä on sitä sopivan vihaista energiaa.

Ja sitten on tietenkin tapaukset Kakkahätä 77, Pää Kii ja Vaasankatu SS. Ihan hyviä.


Itse tykkään:
-Tango Delirium
-Narkkarirakkautta :heart:
-Täit syö ja maailma vihaa ("Aamu aukee, vitutuskäyrä kattoon ampaisee")
-Miljoonan kilsan tennarit
-Ajolähtö
-Aku Ankka -laulu
-Huipulla tuulee
-Ota vaatteet pois
-Nilkit (kertoo musiikkibisneksestä; "Ja nuo nilkit seuraa vieressä, kun ihminen tuhoaa itsensä, pikkurunkut laskin kädessä, nettoaa muhkeita tilejä"
-Satanismia
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja YuriOnHomoJäällä » 30 Huhti 2018, 16:58

Kurpizza kirjoitti:
Ihaa kirjoitti:Oon kyllä nyt niin rakastunut Klamydiaan. Oon kuunnellut vaan muutamaa levyä, mutta vielä mä ne kaikki kuuntelen. Ne mitä olen kuunnellut, olenkin sitten kuunnellut monia kertoja, todella monia.

Klamydian paras kipale on kyllä Klamydia on perseestä. Ei heti tule mieleen toista bändiä, jolle sopii hyvin tehdä kipale, jossa humoristisesti dissataan itseään.

Ja paljon on tullut kuunneltua myös Aivolävistystä. Etenkin Mistä on pienet fasistit tehty, Sätkynukkehuorat ja Leikitäänkö rauhaa?. Aivolävistyksellä on sitä sopivan vihaista energiaa.

Ja sitten on tietenkin tapaukset Kakkahätä 77, Pää Kii ja Vaasankatu SS. Ihan hyviä.


Itse tykkään:
-German Schutzstaffel SS Song - "Sieg Heil Viktoria"
-National Anthem of USSR
- iDubbbzTV - I'm Gay (I'm Blue Cover)
-POKEMON GO SONG!!! by MISHA (FOR KIDS) [ORIGINAL]
-Vitas - 7th Element (russian blblblblbl)
-DO YOU KNOW DA WAE
-Worlds Loudest Ear Rape 1.0
-Minecraft Theme (Earrape)
-THE NOOB SONG!!!!!!! (Song By JT Machinima)
- Bo Burnham: Eat a Dick
"I like shattering diamonds aka myself" - Steven 2017
YuriOnHomoJäällä
 
Viestit: 329
Liittynyt: 07 Huhti 2017, 22:39

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 30 Huhti 2018, 17:07

YuriOnHomoJäällä kirjoitti:
Kurpizza kirjoitti:
Ihaa kirjoitti:Oon kyllä nyt niin rakastunut Klamydiaan. Oon kuunnellut vaan muutamaa levyä, mutta vielä mä ne kaikki kuuntelen. Ne mitä olen kuunnellut, olenkin sitten kuunnellut monia kertoja, todella monia.

Klamydian paras kipale on kyllä Klamydia on perseestä. Ei heti tule mieleen toista bändiä, jolle sopii hyvin tehdä kipale, jossa humoristisesti dissataan itseään.

Ja paljon on tullut kuunneltua myös Aivolävistystä. Etenkin Mistä on pienet fasistit tehty, Sätkynukkehuorat ja Leikitäänkö rauhaa?. Aivolävistyksellä on sitä sopivan vihaista energiaa.

Ja sitten on tietenkin tapaukset Kakkahätä 77, Pää Kii ja Vaasankatu SS. Ihan hyviä.


Itse tykkään:
-German Schutzstaffel SS Song - "Sieg Heil Viktoria"
-National Anthem of USSR
- iDubbbzTV - I'm Gay (I'm Blue Cover)
-POKEMON GO SONG!!! by MISHA (FOR KIDS) [ORIGINAL]
-Vitas - 7th Element (russian blblblblbl)
-DO YOU KNOW DA WAE
-Worlds Loudest Ear Rape 1.0
-Minecraft Theme (Earrape)
-THE NOOB SONG!!!!!!! (Song By JT Machinima)
- Bo Burnham: Eat a Dick
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja YuriOnHomoJäällä » 30 Huhti 2018, 17:08

Kurpizza kirjoitti:
YuriOnHomoJäällä kirjoitti:
Kurpizza kirjoitti:
Ihaa kirjoitti:Oon kyllä nyt niin rakastunut Klamydiaan. Oon kuunnellut vaan muutamaa levyä, mutta vielä mä ne kaikki kuuntelen. Ne mitä olen kuunnellut, olenkin sitten kuunnellut monia kertoja, todella monia.

Klamydian paras kipale on kyllä Klamydia on perseestä. Ei heti tule mieleen toista bändiä, jolle sopii hyvin tehdä kipale, jossa humoristisesti dissataan itseään.

Ja paljon on tullut kuunneltua myös Aivolävistystä. Etenkin Mistä on pienet fasistit tehty, Sätkynukkehuorat ja Leikitäänkö rauhaa?. Aivolävistyksellä on sitä sopivan vihaista energiaa.

Ja sitten on tietenkin tapaukset Kakkahätä 77, Pää Kii ja Vaasankatu SS. Ihan hyviä.


Itse tykkään:
-German Schutzstaffel SS Song - "Sieg Heil Viktoria"
-National Anthem of USSR
- iDubbbzTV - I'm Gay (I'm Blue Cover)
-POKEMON GO SONG!!! by MISHA (FOR KIDS) [ORIGINAL]
-Vitas - 7th Element (russian blblblblbl)
-DO YOU KNOW DA WAE
-Worlds Loudest Ear Rape 1.0
-Minecraft Theme (Earrape)
-THE NOOB SONG!!!!!!! (Song By JT Machinima)
- Bo Burnham: Eat a Dick



jos maksat valkasuaineen.
"I like shattering diamonds aka myself" - Steven 2017
YuriOnHomoJäällä
 
Viestit: 329
Liittynyt: 07 Huhti 2017, 22:39

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 30 Huhti 2018, 17:48

YuriOnHomoJäällä kirjoitti:
Kurpizza kirjoitti:
YuriOnHomoJäällä kirjoitti:
Kurpizza kirjoitti:
Ihaa kirjoitti:Oon kyllä nyt niin rakastunut Klamydiaan. Oon kuunnellut vaan muutamaa levyä, mutta vielä mä ne kaikki kuuntelen. Ne mitä olen kuunnellut, olenkin sitten kuunnellut monia kertoja, todella monia.

Klamydian paras kipale on kyllä Klamydia on perseestä. Ei heti tule mieleen toista bändiä, jolle sopii hyvin tehdä kipale, jossa humoristisesti dissataan itseään.

Ja paljon on tullut kuunneltua myös Aivolävistystä. Etenkin Mistä on pienet fasistit tehty, Sätkynukkehuorat ja Leikitäänkö rauhaa?. Aivolävistyksellä on sitä sopivan vihaista energiaa.

Ja sitten on tietenkin tapaukset Kakkahätä 77, Pää Kii ja Vaasankatu SS. Ihan hyviä.


Itse tykkään:
-German Schutzstaffel SS Song - "Sieg Heil Viktoria"
-National Anthem of USSR
- iDubbbzTV - I'm Gay (I'm Blue Cover)
-POKEMON GO SONG!!! by MISHA (FOR KIDS) [ORIGINAL]
-Vitas - 7th Element (russian blblblblbl)
-DO YOU KNOW DA WAE
-Worlds Loudest Ear Rape 1.0
-Minecraft Theme (Earrape)
-THE NOOB SONG!!!!!!! (Song By JT Machinima)
- Bo Burnham: Eat a Dick



jos maksat valkasuaineen.


Miksi sinä semmoista, oletko musta?
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja YuriOnHomoJäällä » 30 Huhti 2018, 22:01

Kurpizza kirjoitti:
YuriOnHomoJäällä kirjoitti:

jos maksat valkasuaineen.


Miksi sinä semmoista, oletko musta?


liian.
"I like shattering diamonds aka myself" - Steven 2017
YuriOnHomoJäällä
 
Viestit: 329
Liittynyt: 07 Huhti 2017, 22:39

Re: Uusi jöö

ViestiKirjoittaja Ihaa » 05 Touko 2018, 16:17

Mun syömisongelma, tai todennäköisesti syömishäiriö, on alkanut taas pahentua. Aiemmin se muistutti välillä anoreksiaa ja välillä bulimiaa ja välillä epätyypillistä syömishäiriötä. Nyt se on aikalailla bulimiaa. Mä en onneksi oksenna sitä, mitä syön, siinä menis kaikki loppukin vituiksi. Tai oksentaisin kyllä jos pystyisin. Vaikka tunkisin sormet äärimmäisen pitkälle kurkkuun, ei välttämättä edes meinaa oksentaa.

Mahdollinen bipon sekamuotoinen jakso tuntuu vaan pahenevan. Hypomania on suurta, mutta on masennuskin. Mutta pari kuukautta vielä niin mä pääsen aikuispuolelle hoitoon. Vaikka menisin heti heinäkuussa lääkäriin niin mua hoidettaisiin aikuisena. Mä en halua nuorisopuolelle enää, se on niin nähty ja niistä heeboista ei nyt ole mulle apua.

On jännää, että nytkin tiedostan tän hypomanian. Paitsi niinä hetkinä, kun se menee ihan yli.
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

EdellinenSeuraava

Paluu Hiekkalaatikko

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron