Musiikista

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 12 Maalis 2017, 14:23

Kerron teillekin; tunnen ainoastaan viisi bändiä ja niiltä jokaiselta kolme kappaletta. :)
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja Ebzuli » 13 Maalis 2017, 06:36

ILMOITAN TÄNNEKIN ETTÄ HALOO HELSINGILTÄ ON UUSI LEVY JA SE ON YHTÄ HYVÄ KUIN ODOTIN JA PAREMPIKIN JA EARGASM
"Onnittelut, se on terve poika. Vai onko se sittenkin tyttö..?"
"Onnea, synnytys meni hyvin, vaikka tyttö onkin ilmiselvä kommunisti, suosittelen antamaan adoptioon."
Avatar
Ebzuli
Eppu Paranormaali
 
Viestit: 1485
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 13:03
Paikkakunta: Ulottuvuus C-137

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja Ebzuli » 13 Maalis 2017, 06:37

Kurpizza kirjoitti:Kerron teillekin; tunnen ainoastaan viisi bändiä ja niiltä jokaiselta kolme kappaletta. :)

Minä tiedänkin vain YHDEN! Mitä saan palkinnoksi?
"Onnittelut, se on terve poika. Vai onko se sittenkin tyttö..?"
"Onnea, synnytys meni hyvin, vaikka tyttö onkin ilmiselvä kommunisti, suosittelen antamaan adoptioon."
Avatar
Ebzuli
Eppu Paranormaali
 
Viestit: 1485
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 13:03
Paikkakunta: Ulottuvuus C-137

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 13 Maalis 2017, 07:05

Ebzuli kirjoitti:
Kurpizza kirjoitti:Kerron teillekin; tunnen ainoastaan viisi bändiä ja niiltä jokaiselta kolme kappaletta. :)

Minä tiedänkin vain YHDEN! Mitä saan palkinnoksi?


Saat halin. (:
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja Ebzuli » 13 Maalis 2017, 07:44

Kurpizza kirjoitti:
Ebzuli kirjoitti:
Kurpizza kirjoitti:Kerron teillekin; tunnen ainoastaan viisi bändiä ja niiltä jokaiselta kolme kappaletta. :)

Minä tiedänkin vain YHDEN! Mitä saan palkinnoksi?

Saat halin. (:

Jee!
"Onnittelut, se on terve poika. Vai onko se sittenkin tyttö..?"
"Onnea, synnytys meni hyvin, vaikka tyttö onkin ilmiselvä kommunisti, suosittelen antamaan adoptioon."
Avatar
Ebzuli
Eppu Paranormaali
 
Viestit: 1485
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 13:03
Paikkakunta: Ulottuvuus C-137

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja Fnfn » 13 Maalis 2017, 22:39

Ihaa kirjoitti:Aion nyt tehdä suuren paljastuksen. Pidän Arttu Lindemanin kappaleista, vaikka yleensä en pidä sen tyylisestä musiikista. Ja ne on juuri sellaisia kappaleita, joista pitää vaan, koska ne on niin ärsyttäviä. Ja olen jokaisen kuunnellut niiden ilmestyessä. Samoin Hank Solon kappale "Söpö" on siksi hyvä, kun se on niin ärsyttävä. Toisaalta Söpö on niin ärsyttävä, että olen alkanut miettiä, josko se ei edes ole kiva vaan pelkästään hyvin ärsyttävä.

Söpö on ihana, koska siinä lauletaan "Sä oot söpö, mut mulla ei oo aikaa, mennä sun kaa leffaan tai ees ostaa karkkia" mikä on todella suloinen, arkinen lause.

En järkyty Arttu Lindemanista, koska siis kyllähän mäkin kuuntelen kaikkea NRJ-kamaa mihin sekin kuuluu.

Kuuntelin viimein Emma Salokoski Ensemblen Veden alla -biisin, mikä on aivan ihana! Olin jotenkin yhdistänyt kyseisen artistin Lauri Närheen, josta en välitä oikein, joten olin vältellyt kyseistä biisiä, mutta vihdoin jotenkin erotin ne toisistansa ja uah :heart: Miten nätit sanat! Ja on se sävelletty kauniisti myös.

Joo, mä tiedän, on veden pinta kaukana
En nää pohjaan, en näe onko sen alla
Haukia tai haita
Jotka mut voi kerralla hotkaista

Mut sä näät pintaakin syvemmälle
Sä viet mukaan
Saat minut uskaltamaan sun kaa
Niin vaarallisesti
En oo koskaan mä sukeltanut
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja Ebzuli » 17 Maalis 2017, 16:13

Päivitän tilanteen.
Hulluuden highway on ohittanut entisen lempilevyni, Enemmän kuin elään, mikä ei ollut vielä paljon mutta sitten se ohitti myös Kiitos ei ole kirosanan, joka on ollut lempparini varmaan viisi kertaa??

Haloo Helsinki oli lempibändini pienempänäkin. Muistan kuunnelleeni Enemmän kuin elää -levyä vanhalta pöytäkoneeltamme ja luin jotain niiden päivityksiä joltain sivulta ja ajattelin aina ja koko ajan niitä bändin jäseniä ja tein paperilennokin jolle piirsin ikkunat ja niistä näkyi minä ja bändin jäsenet iloisesti hymyillen.

Ja kiusin isosiskoani ja sen bestistä jonka nimi oli Eerika.
"Onnittelut, se on terve poika. Vai onko se sittenkin tyttö..?"
"Onnea, synnytys meni hyvin, vaikka tyttö onkin ilmiselvä kommunisti, suosittelen antamaan adoptioon."
Avatar
Ebzuli
Eppu Paranormaali
 
Viestit: 1485
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 13:03
Paikkakunta: Ulottuvuus C-137

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja alice_dolly » 18 Maalis 2017, 16:45

plöö
Viimeksi muokannut alice_dolly päivämäärä 02 Helmi 2018, 10:51, muokattu yhteensä 1 kerran
hyaah? hyaah.
Avatar
alice_dolly
Vihamieli
 
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 18:38
Paikkakunta: Lounas

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja Fnfn » 19 Maalis 2017, 20:32

Haha, joskus kyllä tulee tuollaista yksittäisten biisien kohdalla mutta bändien kanssa tuskin on tapahtunut :D
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 22 Maalis 2017, 07:22

Miksi kukaan ei kertonut, että Korpiklanaani tekee näin hauskaa musiikkia, eikä pelkkää örinää??? Vähentää stressiä. Minua naurattaa, vaikka kirjoitan tänään pitkän matematiikan. XD
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja Ihaa » 02 Huhti 2017, 19:56

Ensivaikutelma on tärkeä, mutta ei aina totta. Ensivaikutelmani Deekistä oli, että ihan paska, ei mun juttu ja jätin kuuntelemisen sikseen. Kokeilin uudestaan ja täähän on just tämmöistä mun musiikkia.

Mun horrorcoreen tutustuminen edistyy hitaasti, koska kyseiseen musiikkityyliin kuuluvat kappaleet ovat suuressa määrin käytettynä ahdistavia ja niitä voi kuunnella vain toisinaan. On niitä kappaleita kuitenkin varastossa noin sata. Osasta en mene takuuseen ovatko horrorcorea, jos eivät, niin hyvin lähellä. Suurinta osaa en ole voinut vielä kuunnella kuin muutaman kerran, osaa kymmeniä kertoja.

Lähtökohtaisesti en nykyään irl-tutuille puhu kuuntelevani räppiä. Saatan kysyttäessä mainita joillekin sitä kuuntelevani, mutta etenkään artisteja en mainitse paitsi ne mitä kyseiset ihmiset jo tietävät. Muille korkeintaan, että ei esim Cheek, JVG, Nikke Ankara tai Uniikki. Koska kyllä, kuuntelen jonkin verran halveksumaani musiikkia ja eihän sitä voi myöntää. En pystyisi edes tänne kaikkia kappaleita tai artisteja myöntämään. Voin kuitenkin tänne myöntää mm kappaleet Mehu, Hyi ja Läikkyy, mutta irl en voisi myöntää. Samassa asunnossa asuvat kuitenkin ovat jonkin verran kuulleet (yleensä vahingossa) mitä räppiä kuuntelen. Onneksi lähinnä niitä, joita voin myöntää kuuntelevani ja myös pitäväni niistä.
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja Atrytone » 02 Huhti 2017, 22:05

Oon ihan rakastunut Maija Vilkkumaahan. Kuuntelen sitä aivan sairaan paljon. Satumaa-tangon sanoitus ja musiikki kuuluu Lady Gagan Edge of Gloryn kanssa mun täydellisten pop-biisien listalle. Maija Vilkkumaa saa jopa tylsät masennusbiisit kuulostamaan sairaan hyvältä. Esim. Se ei olekaan niin on hyvin lähellä mun kaikkien paremmuuslistojen kärkeä.

https://youtu.be/5exrHQEqQIk

Mun mielestä Irina on vähän samanlainen mutta kuitenkin erilainen artisti. Kuuntelin sitä eilen. Aina silloin tällöin tulee päiviä, jolloin kuuntelen Irinaa. Sitten unohdan sen taas jopa vuosiksi. Kun olin pieni, isä kuunteli sitä. Tykkäsin jo silloin mutta en ole koskaan ollut fani.

Tässä yks hyvä biisi: https://youtu.be/MORz6sYDPxs
Tänään me unohdetaan kaikki turha liikunta
Tänä yönä me ei tarvita tuntiakaan unta
Avatar
Atrytone
Limsamestari
Limsamestari
 
Viestit: 955
Liittynyt: 20 Huhti 2015, 13:47
Paikkakunta: Panama

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja Santiny » 03 Huhti 2017, 08:33

Atrytone kirjoitti:Oon ihan rakastunut Maija Vilkkumaahan. Kuuntelen sitä aivan sairaan paljon. Satumaa-tangon sanoitus ja musiikki kuuluu Lady Gagan Edge of Gloryn kanssa mun täydellisten pop-biisien listalle. Maija Vilkkumaa saa jopa tylsät masennusbiisit kuulostamaan sairaan hyvältä. Esim. Se ei olekaan niin on hyvin lähellä mun kaikkien paremmuuslistojen kärkeä.

https://youtu.be/5exrHQEqQIk

Oi itsekin tykkään Maija Vilkkumaasta tosi paljon! Se ei olekaan niin on huippuhyvä, osaan sen aika lailla ulkoa (kuten todella monet Maijan biisit).
Nostaisin itse esiin Superpallon. Joo alku on aika meh, mutta se "silloilla tuulee"-kohta vaan puhuttelee minua.
Kuva
I have decided to do motorsports because I don't have to get up there so early in the morning. -Kimi Räikkönen
Avatar
Santiny
Almighty Admin
Almighty Admin
 
Viestit: 2152
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:05
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja Atrytone » 03 Huhti 2017, 15:09

En oo kuunnellut paljon niitä uudempia levyjä mutta pakko varmaan kuunnella se Superpallo. Osaan varmaan jo puolet kaikista biiseistä ulkoa. Se on jotenkin niin hyvää musiikkia mutta kuitenkin menee myös aivot narikkaan -musiikista. Voi kuunnella samalla kun hajottaa paikkoja tai hakkaa päätä seinään ja sen jälkeen on joko hyvä olo tai vituttaa vielä enemmän.
Tänään me unohdetaan kaikki turha liikunta
Tänä yönä me ei tarvita tuntiakaan unta
Avatar
Atrytone
Limsamestari
Limsamestari
 
Viestit: 955
Liittynyt: 20 Huhti 2015, 13:47
Paikkakunta: Panama

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja SpaghettiPapytus » 03 Huhti 2017, 18:12

Atrytone kirjoitti:Oon ihan rakastunut Maija Vilkkumaahan. Kuuntelen sitä aivan sairaan paljon. Satumaa-tangon sanoitus ja musiikki kuuluu Lady Gagan Edge of Gloryn kanssa mun täydellisten pop-biisien listalle. Maija Vilkkumaa saa jopa tylsät masennusbiisit kuulostamaan sairaan hyvältä. Esim. Se ei olekaan niin on hyvin lähellä mun kaikkien paremmuuslistojen kärkeä.

https://youtu.be/5exrHQEqQIk

Mun mielestä Irina on vähän samanlainen mutta kuitenkin erilainen artisti. Kuuntelin sitä eilen. Aina silloin tällöin tulee päiviä, jolloin kuuntelen Irinaa. Sitten unohdan sen taas jopa vuosiksi. Kun olin pieni, isä kuunteli sitä. Tykkäsin jo silloin mutta en ole koskaan ollut fani.

Tässä yks hyvä biisi: https://youtu.be/MORz6sYDPxs


Keskeytin tämän kuuntelun tuon takia. 8 sekunniksi.
Avatar
SpaghettiPapytus
 
Viestit: 4833
Liittynyt: 06 Helmi 2015, 22:50

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja Puju » 05 Huhti 2017, 21:58

Ei sulla fuffe vaan olis mitään muita merkittäviä kasaribändejä joista tykkäät Smithsin lisäks? Depeche mode?Tears for fears? Kasari/ysärimusiikki on mun intohimo...
Avatar
Puju
 
Viestit: 11
Liittynyt: 05 Huhti 2017, 16:42

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja Atrytone » 05 Huhti 2017, 22:11

Puju kirjoitti:Ei sulla fuffe vaan olis mitään muita merkittäviä kasaribändejä joista tykkäät Smithsin lisäks? Depeche mode?Tears for fears? Kasari/ysärimusiikki on mun intohimo...


Kill motherfucking Depeche Mode!

KMFDM - Kunst
Tänään me unohdetaan kaikki turha liikunta
Tänä yönä me ei tarvita tuntiakaan unta
Avatar
Atrytone
Limsamestari
Limsamestari
 
Viestit: 955
Liittynyt: 20 Huhti 2015, 13:47
Paikkakunta: Panama

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja Puju » 05 Huhti 2017, 22:26

Atrytone kirjoitti:
Puju kirjoitti:Ei sulla fuffe vaan olis mitään muita merkittäviä kasaribändejä joista tykkäät Smithsin lisäks? Depeche mode?Tears for fears? Kasari/ysärimusiikki on mun intohimo...


Kill motherfucking Depeche Mode!

KMFDM - Kunst

kuuntelin. oli helvetin kova... depeche mode silti parempi 8-)
Avatar
Puju
 
Viestit: 11
Liittynyt: 05 Huhti 2017, 16:42

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja Fnfn » 05 Huhti 2017, 22:48

Puju kirjoitti:Ei sulla fuffe vaan olis mitään muita merkittäviä kasaribändejä joista tykkäät Smithsin lisäks? Depeche mode?Tears for fears? Kasari/ysärimusiikki on mun intohimo...

Eipä oikeastaan, vaikka kasarimusiikista tykkäänkin tosi paljon :( Ja siis ihan monipuolisesti menee monet klassikkobiisit siltä ajalta mutta en ole sen syvällisemmin perehtynyt. Ysärimusiikkiin sen sijaan olen perehtynyt vähän enemmän ja olin ennen ihan järjetön Nirvana -fani (ja Pearl Jam...). Joskus 9-vuotiaana tykkäsin Spice Girlsistä :D

Tosi harvoihin bändeihin kyllä perehdyn sen syvällisemmin, mutta sen sijaan kuuntelen paljon just kaikkia yksittäisiä aikakauden hittejä kun oon tälläinen historiaan suuntautunut ihminen :roll: Lähinnä siis syvemmin The Smithsiin, Nirvanaan, Lana Del Reyhyn, Keaton Hensoniin, Placeboon ja PMMP:hen. Sitten on joitain siinä välitasossa.

Mutta ehdota toki jos tiedät joitain hyviä, tykkään kyllä tutkailla ja kuunnella uutta musiikkia :thumbup:
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja Atrytone » 05 Huhti 2017, 22:55

Mäkin olin joskus ysärifani. En muista siitä enää mitään. Nirvana on mahtava mutta ysäriksi lasken vain vain sen, mitä YleX:n parasta ennen soitti.
Tänään me unohdetaan kaikki turha liikunta
Tänä yönä me ei tarvita tuntiakaan unta
Avatar
Atrytone
Limsamestari
Limsamestari
 
Viestit: 955
Liittynyt: 20 Huhti 2015, 13:47
Paikkakunta: Panama

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja Ihaa » 06 Huhti 2017, 06:23

Pidän taas monologia ja teitä ei nyt sitten haittaa. Ok.

Viime aikoina Spotify ei ole tahtonut toimia, mutta onneksi on monta muutakin paikkaa kuunnella musiikkia. Kuten SoundCloud ja Youtube (jota ei kyllä kauheasti puhelimella viitsi käyttää, kun samalla ei voi tehdä muuta). SoundCloudissa ja Youtubessa ei kuitenkaan ole kovin samanlaista musiikkia etsittynä, kuin Spotifyssa, jossa on reilu 1000 kappaletta pitkä metalli/punk/rock -soittolista, dubstep- ja rapsoittolistat ja sitten lista kasaripopille yms ja k-popille/muutamalle muulle popkappaleelle. Youtubessa kuuntelin musiikkia lähinnä 2009-2015 ja siellä on lähinnä sen ajan musiikkia. Neljä ihan hyvää soittolistaa sielläkin on. Yhdeltä löytyy horrorcorea ja melankolista/ahdistavaa/tummasävyistä räppiä, toiselta vähän sitä sun tätä räppiä ynnä muuta ja kahdelta muulta Färmyä. Youtubesta siis löytyy aivan eri skaala räppiä, kuin Spotifysta. SoundCloudissa sitten on lähinnä horrorcorea etsittynä. Ja tietenkin myös Färmyä.

Ja samat vanhat korvamadot kuukaudesta toiseen vaan jyllää päässä.

Viha on filantropiaa, rakastan misantropiaa
Ammun rauhanaktivistin koska tykkään sotia


Pääni sisäsiä ääniä, äänittäny pääsi sisään

Ei sanottavaa, ei paljoa
Mut sanompa sen mitä mul on tarjota
Mun kuva ihmisestä muuttuu joka sanassa
Se ku pystyy ihmeisiin niin hyvässä ku pahassa
Niin kamalan vakava sanottaja mustaki tuli
Pääs tuskasii kuvii, kivusta niit tuli
Purin hammasta ja mietin, et filosofoin niin pakko
Mut siit sakko, hyvästi vapaa tahto


Mä oon tyhmä kun saapas, en mä tiedäkään mitään
Tiedäkään mitään


S a i r a s t on jokaselle elämään masentuneelle
Jokaselle saatanan kyyniselle, ihmiselle, vanhalle, nuorelle, eläimelle, kuolleelle, elävälle, raadolle, eli meille kaikille


Pohjalla-porukka käy nii hitaalla että kulkee lasten lipulla
Mun tiketissä on Nalle Puhin kuva
Ja karhun kolmosta on mukis mulla


Sano HYI! Tota likkaa
Hasla juoksee karkuun sä oot hippa
Vaik sä kallista sippaat ja vanhemmat rikkaat
Et oo mitään muuta ku likanen kikka! Sano Hyi!


Olen hyvällä tavalla häiriintyny
Peiliin menin ja siellä myös pysyn
Sairasta paskaa kunnes menetän puhekyvyn
Olen hyvällä tavalla häiriintyny


Jos kärpänen katossa kuulet mua
Oot mun paras frendi, tuu tukeen mua


Pidä silmii kii pliis kiltti en kestä kritiikkii

Tää maa ei ainakaan ole tasavalta
Tää maailma on ainoostaan rahavalta
Syytetään vaan terroristia, syypää Al-qaida
Tää maa on vaan aikanaan väkivalta
Väki ja valta


Ja joka ikinen päivä päässä kaikuu etenkin mun tiketissä on Nalle Puhin kuva.
Viimeksi muokannut Ihaa päivämäärä 08 Huhti 2017, 17:05, muokattu yhteensä 1 kerran
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 08 Huhti 2017, 15:28

CMX:n Kivinen kirja herättää minussa aina halun kirjoittaa runoja. Johtunee siitä, että joskus kuuntelin sitä nonstoppina, kun kirjoitin runoa. XD

"Minä olen pelkkä kivinen kirja, joka tyhjistä sanoista tunnetaan..."
*kurbzun aivot*
--> "KIRJOITA TYHJISTÄ SANOISTA RUNOJAA."

Eikai siinä muuta, mutta keskittyminen meinaa herpaantua.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja Puju » 08 Huhti 2017, 21:13

Fnfn kirjoitti:
Puju kirjoitti:Ei sulla fuffe vaan olis mitään muita merkittäviä kasaribändejä joista tykkäät Smithsin lisäks? Depeche mode?Tears for fears? Kasari/ysärimusiikki on mun intohimo...

Eipä oikeastaan, vaikka kasarimusiikista tykkäänkin tosi paljon :( Ja siis ihan monipuolisesti menee monet klassikkobiisit siltä ajalta mutta en ole sen syvällisemmin perehtynyt. Ysärimusiikkiin sen sijaan olen perehtynyt vähän enemmän ja olin ennen ihan järjetön Nirvana -fani (ja Pearl Jam...). Joskus 9-vuotiaana tykkäsin Spice Girlsistä :D

Tosi harvoihin bändeihin kyllä perehdyn sen syvällisemmin, mutta sen sijaan kuuntelen paljon just kaikkia yksittäisiä aikakauden hittejä kun oon tälläinen historiaan suuntautunut ihminen :roll: Lähinnä siis syvemmin The Smithsiin, Nirvanaan, Lana Del Reyhyn, Keaton Hensoniin, Placeboon ja PMMP:hen. Sitten on joitain siinä välitasossa.

Mutta ehdota toki jos tiedät joitain hyviä, tykkään kyllä tutkailla ja kuunnella uutta musiikkia :thumbup:

Joo itte en kaikista noista ole kuullut, mut keaton hensonin beekeperiä taisin kuunnella naperona hirmu paljon :D placeboa kokeilin ja tykkäsin yllättävän paljon, lisäsin pari biisiä listalle ja kuuntelen varmaan enemmänkin jatkossakin, wink. PMMP nyt on aika jees aina ollu vaik vähemmän on tullut kuunneltua viimeaikoina.

Mä oon itte tosi kaikkiruokanen ja perso musiikin suhteen, genrestä riippumatta osaan tykästyä vähän mihin tahansa kuha ei oo täyttä paskaa ja tulee kuunnellessa hyvä mieli... Rock, country, metal ja new wave on nyt noita mun suosikkeja.

Jos smitheistä tykkäät ni kokeile bändejä tears for fears, men at work, echo & bunnymen, new order, joy division ja depeche mode. Viimeisin nuista on yks mun ultimaattisista suosikkibändeistä, jotka mukavasti ovat aktiivisia vieläkin. (Depeche moden violator-albumi on ehoton kelle tahansa kokeiltavaksi, mielettömän hyvä. Ten outta ten)

Metallin suhteen suosin vähän jotain pehmeempää, josta ghost on ehottoman hyvä esimerkki. Yks suosikkeja. Helvetin hyvä bändi kunha vaa osaa ymmärtää niiden tyyliä. Stam1na, kotiteollisuus, TK, mokoma ja rammstein ovat kaikki melko :thumbup:

Jos sul o itelläs jotai muutaki suositeltavaa nii anna tulla :D
Avatar
Puju
 
Viestit: 11
Liittynyt: 05 Huhti 2017, 16:42

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja jokutyyppi19 » 08 Huhti 2017, 21:30

Kappas. Minusta olikin pikkuhiljaa alkanut tuntua, että olen ainoa, joka tykkää Stam1nasta.
We have such sights to show you.

Everything is chaos but it's synchronized.
Avatar
jokutyyppi19
 
Viestit: 918
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 12:12

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja Puju » 08 Huhti 2017, 21:39

jokutyyppi19 kirjoitti:Kappas. Minusta olikin pikkuhiljaa alkanut tuntua, että olen ainoa, joka tykkää Stam1nasta.


Stam1na on hemmetin kova.
Avatar
Puju
 
Viestit: 11
Liittynyt: 05 Huhti 2017, 16:42

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja jokutyyppi19 » 08 Huhti 2017, 21:40

Puju kirjoitti:
jokutyyppi19 kirjoitti:Kappas. Minusta olikin pikkuhiljaa alkanut tuntua, että olen ainoa, joka tykkää Stam1nasta.


Stam1na on hemmetin kova.


Ainakin niillä on kenties Suomen parhaat lyriikat. Musiikillisesti nyt ei mitään erityistä.
We have such sights to show you.

Everything is chaos but it's synchronized.
Avatar
jokutyyppi19
 
Viestit: 918
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 12:12

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja Amoral » 08 Huhti 2017, 23:39

Pakko päästä hehkuttamaan, ku oon edelleen ihan hypeissä. Olin torstaina Children Of Bodomin keikalla. Oli muuten vitun upeeta, pelkkiä vanhoja biisejä. Henkka (basisti) huomas mut :heart: !! Nappasin myös ilmasta lämppärin (Oni) rumpukapulan.
Avatar
Amoral
 
Viestit: 7
Liittynyt: 21 Maalis 2017, 20:18

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja Fnfn » 12 Huhti 2017, 21:24

Puju kirjoitti:

Joo itte en kaikista noista ole kuullut, mut keaton hensonin beekeperiä taisin kuunnella naperona hirmu paljon :D placeboa kokeilin ja tykkäsin yllättävän paljon, lisäsin pari biisiä listalle ja kuuntelen varmaan enemmänkin jatkossakin, wink. PMMP nyt on aika jees aina ollu vaik vähemmän on tullut kuunneltua viimeaikoina.

Mä oon itte tosi kaikkiruokanen ja perso musiikin suhteen, genrestä riippumatta osaan tykästyä vähän mihin tahansa kuha ei oo täyttä paskaa ja tulee kuunnellessa hyvä mieli... Rock, country, metal ja new wave on nyt noita mun suosikkeja.

Jos smitheistä tykkäät ni kokeile bändejä tears for fears, men at work, echo & bunnymen, new order, joy division ja depeche mode. Viimeisin nuista on yks mun ultimaattisista suosikkibändeistä, jotka mukavasti ovat aktiivisia vieläkin. (Depeche moden violator-albumi on ehoton kelle tahansa kokeiltavaksi, mielettömän hyvä. Ten outta ten)

Metallin suhteen suosin vähän jotain pehmeempää, josta ghost on ehottoman hyvä esimerkki. Yks suosikkeja. Helvetin hyvä bändi kunha vaa osaa ymmärtää niiden tyyliä. Stam1na, kotiteollisuus, TK, mokoma ja rammstein ovat kaikki melko :thumbup:

Jos sul o itelläs jotai muutaki suositeltavaa nii anna tulla :D[/quote]
Joy Divison on tuttu bändi (tykkään!) mutta nuo muut on sitten sellaisia, etten tiedä, mitä olen kuullut Men At Workilta yhden biisin ja Depenche Mode kuulostaa jotenkin etäisesti tutulta, että ehkä olen jossain Youtuben sivupalkissa nähnyt :mrgreen:

Mäkin tykkään vähän kaikenlaisesta musiikista. Lähinnä sellainen örinämetalli ja kiljumishevi ei iske. Oopperakin on vähän niin ja näin. Musikaalit on myös aika lähellä sydäntä.
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja jokutyyppi19 » 24 Huhti 2017, 14:55

Olen tässä jonkin aikaa tehnyt itse musiikkia. Meillähän on kotona kohtuuttoman paljon soittimia verrattuna siihen, kuinka köyhiä olemme, ja lisäksi on vielä tietokoneohjelmatkin. Tänään sitten päädyin laittamaan pari biisiä ihan nettiinkin asti.
https://m.youtube.com/channel/UCn2EccJRpFfc4g-9bkC0SXw
Ääntäni ette silti pääse kuulemaan, sillä näissä ei ole lyriikoita.
We have such sights to show you.

Everything is chaos but it's synchronized.
Avatar
jokutyyppi19
 
Viestit: 918
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 12:12

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja Kurpizza » 24 Huhti 2017, 21:44

Noh, en kuuntele tämän tyylistä musiikkia yleensä, mutta kuuntelin ne ja kerron mielipiteeni (koska on creepyä kun kukaan ei sano mitään). Eli en todennäköisesti ymmärtänyt kaikkia taiteellisia ulottuvuuksia.

Eteläseinä oli kaikista vaikein ymmärtää, mutta luultavasti siinä on ideana tunnelman välittyminen, mikä onnistuikin. Ainakin roolipelissä eteläseinä oli varsin vähäeleinen hahmo. Välillä rassasi, kun äänet pitää säätää isolle kuullakseen, ja sitten pienelle ettei käy korviin.

Tekotaiteellista paskaa oli suosikkini, mutta kuuntelin sen toisena nii en muista siitä mitään. Kirjoitin ylös ajan 02:50, koska siinä vaiheessa se oli kivaa kuunneltavaa.

Ahdistusbiisi oli ahdistava. Pidin siitä vähiten, koska siinä oli ahdistava alku, ja 03:42 se oli ahdistava ja 04:34-->loppu, se oli ahdistava.
Musiikki tekee sellaista kiertoa, joka tuntui aivoraiskaukselta, sillä kappaleen aikana oli vaikeaa keskittyä mihinkään. Vähän kuin joku tekisi lobotomiaa.
Plussana voin sanoa, että nimi vastasi musiikkia hyvin, ja että aivoraiskaus onnistui hyvin; se nimittäin jäi soimaan päähän. Mikäli tarkoituksena oli herättää tunteita, se onnistui joissain kohdissa hyvin.

Tarkempaa analyysia varten pitäisi kuunnella uudestaan, joten siksikin saattaa olla vähän epämääräistä. Mutta vähän sitä yleiskuvaa.
Runoja tilaustyönä ja myös silloin kun et niitä haluaisi
Kurpizza
 
Viestit: 2459
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:39

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja Fnfn » 04 Touko 2017, 21:27

Ahdistuksen loputon meri oli kiva!

MUTTA SIIS XDDD Löysin tänään monen vuoden jälkeen yhden mulle yläasteella (about 14-15-vuotiaana) tosi tärkeän biisin! Jotenkin niin hassua. Ehkä ajattelen joistain mun nykyisistä tärkeistä biiseistä samalla tavalla, vaikka tosin kyllähän näillä biiseillä on aina jokin tietty paikka elämässä. Tälläkin.

Eli siis Paramoren Misguided Ghosts! Ja kyllä, voin vieläkin muistaa sen omituisen, teini-ikäisen hauraan mielentilan minkä takia nämä sanat olivat niin tärkeät.

I'm going away for a while
But I'll be back
Don't try and follow me
'Cause I'll return as soon as possible
See, I'm trying to find my place
But it might not be here where I feel safe


We all learn to make mistakes
And run from them, from them
With no direction
We'll run from them, from them
With no conviction

'Cause I'm just one of those ghosts
Travelin' endlessly
Don't need no roads
In fact, they follow me
And we just go in circles

And now I'm told that this is life
That pain is just a simple compromise
So we can get what we want out of it

Would someone care to classify?
Our broken hearts and twisted minds
So I can find someone to rely on
And run to them, to them
Full speed ahead
Oh, you are not useless
We are just

Misguided ghosts
Travelin' endlessly
The ones we trusted the most
Pushed us far away
And there's no one road
We should not be the same

But I'm just a ghost
And still they echo me
They echo me in circles
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja Fnfn » 10 Elo 2017, 22:06

Tykkään nykyään tosi paljon Vestasta. Sen biiseistä on tosi helppo pitää heti. Niissä jotain sellaista uutta ja vanhaa samaan aikaan. Sanat kolahtaa kovaa, samaistun niihin niin paljon.

Joku istuu viereen bussissa
Ahdistaa olla julkisella paikalla
Myönnän että pelkään katseita
Kattooko ne kohti vai kattooko ohi

Tiedän joku saattaa tulkita
Et oon ainoastaan ylimielinen noita
Sitä suuremmalla syyllä vaan
Jään kotiini ihmeitä oottamaan


Oon kuin talvi,
Kylmä ja kalpea
Oon kuin talvi,
Kylmä ja kalpea

Tiedän et oon aika etäinen
Jos kysyt vastaan:
Vuodenaika tekee sen

Mukavaa et oot yhä mukana
Onpa ainakin, joku jolle raivota
Sattuu että täytyy satuttaa
Toista raukkaa mukana roikottaa

Siinuunhan mä kyllä heltyisin
Pakkaisin laukkuni, eri suuntaan kulkisin
Onneks kaikki on ohimenevää
Muistetaan se ni kyllä tästä selvitään
Vesta - Kevät


Kevät ja Sun katu ovat ne, mitkä kuuntelin ensimmäisenä.

Oon menny eteenpäin
Paljon taakseen jättäen
En kanna kaunaa
Enkä piiloudu jos sinut jossain nään
Joo, mutta toivon etten nää

Valitsen mun reitit niin
Että mentäis ristiin
En astu sun kotikadulle
Ollenkaan
Sen jätän rauhaan

Joo, sun katu on sun
Mut loput kaupungista mun
Kun eromme aiheutti
Valtataistelun
Mun mielessä ainakin

Taidan olla hullu
Täysi sekopää
Mut mun reviirille
Ei kantsi enää tulla näyttäytymään

--

Taidan olla täysi sekopää
Mut mun reviirille
Ei mahdu yhtäkään hulluu enempää
Minä riitän
Minä riitän
Minä riitän
Mulle minä riitän
Vesta - Sun katu
Sweetness, sweetness I was only joking
When I said I'd like to
Smash every tooth in your head

The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Avatar
Fnfn
Positiivinen vetyioni
 
Viestit: 2341
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja Ihaa » 28 Tammi 2018, 15:10

Syksyllä en hirveästi ehtinyt kuuntelemaan, mitä nyt Deathstars ja Eisbrecher sattui soimaan. Aloin myös soittamaan ukulelea ja pari viikkoa sitten aloitin kitaratunnit. Ja vaikka alkuun ajattelin, että ukulele on helpompi soitin, niin ei nyt ihan niinkään! Kitarassa on tilaa niin että sormet mahtuu, mutta ukulelessa ei sormet millään meinaa mahtua. Ukulelessa kieliä on tosin vain neljä, joten se on vähän plus miinus nolla, ainakin vielä. Ukulessa parasta on se, kun se on niin pieni.

Puolitoista viikkoa sitten aloin kitaralla opettelemaan sointuja. Nyt osaan soittaa jotain kappaleita, ja jostain syystä siihen joukkoon mahtuu Despacito. Paranoid ei vielä mene, siinä pitäisi niin nopeasti saada G D E ja oon tietenkin vielä hidas soittamaan.
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja alice_dolly » 02 Helmi 2018, 11:49

Ajattelin, että nyt mun on aika lopettaa pakoilu, ja saada kirjoitettua tänne kokonaisvaltainen tilitys musiikkimaustani. Joskus varmaan pari vuotta sitten sitä koitinkin, mutta 1. silloin mulla oli erilainen musiikkimaku paikka paikoin ja 2. se teksti oli harvinaisen epäselvää paskaa ja 3. silloin oli sellainen ahdistus, että mitä jos unohdan jotain enkä saa selitettyä mitään oikein. Tuo kolmas kohta on nytkin vähän päällä, mutta päätin kirjoittaa tätä pitkään ja hartaasti. Te ette tietenkään huomaisi, vaikka unohtaisin mainita paljonkin kaikenlaista, mutta jos nyt lähinnä itseäni varten.

Pohjustan. Pienestä pitäen on talossa kuunneltu vähän kaikenlaista. Äitiäni en laskisi kovinkaan intohimoiseksi musiikin suhteen, mutta hänkin tykkää kyllä monista yllättävän hyvistä bändeistä tai yksittäisistä kappaleista. Isä taas on hyvinkin kiinnostunut musiikista, joka on aivan itkettävän ihana fakta. Tällä hetkellä meillä on meneillään sellainen juttu, että hän kuuntelee minun suosittelemaani albumia ja minä hänen suosittelemaansa, ja sitten kai jonkinlaista syväanalyysiä annetaan. Ensimmäinen kerta, kun jotain tällaista keksittiin, mutta olisi varmaan aika kiva perinne. "Jokakuun kuuntelukimara". Haha. Itse siis kuuntelen sellaista kuin Tales from Topographic Oceans, ja isäni kuuntelee System of a Down:in nimikkoalbumia.

Lapsuudesta muistan eniten kaikenlaista perussettiä kuten PMMP, Maija Vilkkumaa, Irina, Tiktak, Ultra Bra, Jonna Tervomaa, Vuokko Hovatta... onhan nuita, mutta siis juurikin tuonkaltaisia. Noita en enää pahemmin kuuntele, vaikka totta kai nostalgiapärinöitsijänä noilla on arvoa paljonkin.

Sellaisia lapsuuden bändejä, joita kuitenkin vieläkin kuuntelen, on melko paljon myös. Voisin sanoa, että monia en oikeastaan kovinkaan paljon muista lapsuudesta, vaikka niitä olen silloinkin kuullut, vaan sitten tässä teini-ikäisenä olen alkanut itsekin tutustumaan. Kas kun, lapsena ei osannut ajatella silleen "aika hiton hyvää tämä Rainbow, voisinkin googlata ja imeä itseeni informaatiota ja sitten kuunnella levykokonaisuuksina".

Tällaisen kirjoittamisessa blokkina on ollut eniten varmaan se, että tykkään niin monesta erilaisesta genrestä. Kuitenkin tässä varmaan viimeisen vuoden tai puolen vuoden sisällä musiikkimakuni on tasoittunut eniten metalliin ja rockiin. Seiskallahan mulla oli samaan aikaan meneillään sellainen kapinainen emoroska-metallinkaltainen-musiikki -vaihe sekä k-pop että j-pop -vaihe. Varmaan muistatte, mutta toivoisin että ette. Lisäksi mullahan oli tä jäätävä "EEEEENEEEERGIIIIIA"-juttu meneillään, sehän tulee Russkajan erittäin hyvästä Energia-nimisestä kipaleesta.

Yhäkin voin hyvillä mielin kuunnella koreapoppia ja japanipoppia, ja just jotain Bring me the Horizon:ia, mutta enpä kyllä kuuntele kuin ehkä kerran vuodessa muistojen virkistämiseksi.

Listaan tähän nyt muutaman sellaisen bändin, joita voisin nimittää lempibändeikseni:

Pink Floyd
Led Zeppelin
System of a Down
Rainbow
The Beatles
Turmion Kätilöt

Sitten listaan tähän ne bändit tai artistit, jotka ovat myös yhtä lailla lempibändejäni, mutta olen kuullut diskografiasta vain 1-2 albumillisen verran, jonka takia erottelen tähän (lähinnä siksi, että jos joku sattumalta onkin näiden superfani, niin sitten en joudu olemaan silleen "joo hehe en mä tiedä kuin tusinan biisejä tältä mUTTA ON LEMPIBÄNDI KUITENKIN USKO POIS" kun tiedätte jo)

Jethro Tull
UFO
Children of Bodom
Tool
Eagles
David Bowie
Red Hot Chili Peppers
Pearl Jam

Yllättävän helppoa. Tosiaan, System of a Down saattaa olla noista se ihan ykkönen, ja koko diskografia on kymmeniä kertoja kuunneltu läpi. Olen jopa aika ylpeä itsestäni, mulle kun on kovin hankalaa jaksaa tutustua uuteen musiikkiin.

SOAD on siis tosiaan metallia, mutta sitä on hankala laittaa mihinkään alagenreihin, koska se on semisti erikoista. Pelkät "nu metal" tai "heavy metal" eivät jotenkin tuo yhtään oikeutta tälle bändille. Paljon on poliittisia aiheitakin käsitelty hauskoilla tavoilla. Voi kuunnella ihan siksi, että kuulostaa hyvältä, tai sitten koittaa tulkita lyriikoita ja löytää niistä uusia aspekteja.

Kuva

Kuva

Viime kesänä, kun just tuohon SOAD:iin olin tutustumassa, olin suoraan sanottuna aika vitun masentunut. Whatsapp-ryhmäläiset muistaa. Nyt en kyllä ole aikoihin ollut missään ryhmässä. Mutta siis, se masennus johtui juuri, ja vain ainoastaan tuosta bändistä. Mussa on selkeää addiktin vikaa, kohde vaan vaihtuu. Joskus se on bändi, joskus joku ihminen. Vaikka fiktiivinenkin. Noita on aina kimuranttia käsitellä.

Tämä SOAD-addiktio aiheutti sitä, että oli pakko koko ajan vain kuunnella tuota bändiä, tai katsoa haastatteluita, tai puhua siitä jonkun kanssa. Olin koko ajan itkuinen, itkin paljon kun raastoi vain koko juttu niin paljon. Oltiin Latviassa kesällä, ja siellä oli välillä sellaisia neljän tunnin automatkoja. Silloin juurikin laitoin ensimmäistä kertaa Mezmerize-albumin soimaan, ja se oli sitten menoa.

Sitten koulun alkaessa mun addiktio alkoi pikkuhiljaa siirtyä yhteen poikaan, ja tuli muutenkin kaikenmoista uutta hoidettavaa, joten aloin päästä yli. Mutta kunnolla pääsin yli vasta ihan pari kuukautta sitten. Oon niin helpottunut, että ei enää tarvitse kulkea zombimaisesti kuulokkeet päässä kirveltävin silmin. Tällä hetkellä mulla ei oikeastaan ole addiktiolle kohdetta (niitä on kyllä ollut monia tuon SOAD:inkin jälkeen), mutta kyllä se kohta taas löytyy.

Tässä on mun tekemä top 20-lista SOAD:in biiseistä:
Darts
CUBErt
Peephole
Mind
This Cocaine Makes Me Feel Like I'm On This Song
Psycho
Science
Boom!
Dreaming
She's Like Heroin
Radio/Video
Question!
Spiders
Sugar
ATWA
Deer Dance
Jet Pilot
Innervision
B.Y.O.B
Highway Song

Tähän listaan varmasti kuuluisi myös Marmalade, mutta sitä ei ole Spotifyssa, johon tuon listan tein.

Oon oikeastaan vähän tarkoituksella jättänyt tosta niitä suositumpia pois, mutta se on vaan siksi, kun olen ne jo kuunnellut puhki. Tai oikeastaan B.Y.O.B ja Sugar kuuluu suosituimpiin, mutta jostain syystä ne halusin kuitenkin sisällyttää tuonne.

Hyviä lyriikoita SOAD:ilta:

Do we
Do we know
When we fly?
When we
When we go
Do we die?


I sit... in my desolate room...
No lights!
No music!
Just anger!
I killed everyone
I'm gone away forever
But I'm feeling better!
How do I feel, what do I say
Fuck you, it all goes away
How do I feel, what do I say
Fuck you, it all goes away


She lost her mind
Someone kicked her into the back of the line
She lost her head
When they called and they said that they thought he was dead
Dreaming of screaming
Someone kicked me out of my mind
I hate these thoughts I can't deny


The piercing radiant moon
The storming of poor June
All the life running through her hair


I need, I feel, a love,
You love to love the fear
I never want to be alone
I've forgotten to
The road keeps moving clouds
The clouds become unreal
I guess I'll always be at home
Do you want me to try
Directing your night


Banana banana banana terracotta banana terracotta terracotta pie!
Banana banana banana terracotta banana terracotta terracotta pie!


Poisoning a drink
Bleeding in a sink
Choking with a link
Killing with a stink
Just your mother's
HOE
Bleeding in a sink
Poisoning a drink
Burning up
My sweet Clementine


Olen vamaan nyt käsitellyt tätä SOAD:ia tarpeeksi, ja olen tyytyväinen lopputulokseen.

Kirjotin tätä tekstiä sellaiset kaksi tuntia. Jatkoa seuraa.
hyaah? hyaah.
Avatar
alice_dolly
Vihamieli
 
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 18:38
Paikkakunta: Lounas

Re: Musiikista

ViestiKirjoittaja Ihaa » 25 Heinä 2018, 20:22

Täällä osastolla ollessa mulla ei ole ollut mitään muuta, kuin aikaa. Oon kuunnellut paljon musiikkia, silloin kun en ole ollut nukkumassa tai syömässä. Tänään aloin ensimmäistä kertaa elämässäni kuuntelemalla kuuntelemaan reggaeta ja nyt oon aivan rakastunut siihen. En tiennyt ennen sen puuttuvan elämästäni, mutta parin kappaleen jälkeen totesin, että täähän on oikeasti puuttunut mun elämästä. En tiedä, miten olen tähän asti selvinnyt ilman reggaeta.

Aloin myös hiljan kuuntelemaan amerikkalaista räppiä. En oo ennen oikeestaan sitä kuunnellut, mut sekin oli selkeä puute mun elämässä. Samoin oon alkanut enemmän kuuntelemaan nu metallia, ja sekin on jotain, mitä olen kaivannut tajuamattani sitä.

Keväällä aloin myös ahkerammin kuuntelemaan punkkia. Ei mitään hirveen suurta määrää kipaleita, mutta oon niitä sit jumittanut huolella. Olen muutenkin ollut minä ja jummittanut paljon erinäisissä kipaleissa. Olen viime aikoina etsinyt taas ahkerammin uutta kuunneltavaa, koska vanhat on aika läpikaluttuja. Viime aikoina on tullut paljon hyviä löytöjä.

Kivesveto Go Go - Manian paluu
Häiriköt - Ikuinen marraskuu
70-luvun vihannekset - Se lähti tänään
Tohtori Koira - Paavi
Nuoret Sankarit - Kaikki työ on huoraamista
Juustopäät - Voitsä lopettaa

Dope - You Spin Me Round (Like a Record)
Tästä on tullut mun suosikki coveri


Logic - 1-800-273-5288
Fredo - Rappin' &Trappin
Rae Sremmurd - Set The Roof

Matisyahu - One Day
Don Carlos - Fight The Revolution
Yellowman - Nobody Move Nobody Get Hurt
Fantan Mojah - So Many Problems

OG Ulla-Maija - Makia
Cledos - Made in Italy

Mulle jokaisella musiikkityylillä on erilaista tarjottavaa

Reggae - Relaksoi hyvin mieltä ja kehoa, mikä myös vähentää masennusta ja ahdistuneisuutta
Punk - Auttaa vitutukseen ja vihaan purkamalla ja suuntaamalla sitä
Metalli - Antaa energiaa ja auttaa ahdistukseen
Rock - Sellaista hyvän mielen musiikkia, parantaa mielialaa
Rap - Riippuu vähän tyylistä, joko toimii helppona taustamusiikkina tai auttaa käsittelemään ongelmia
Horrorcore - Auttaa käsittelemään ongelmia ja ahdistusta
Klassinen - Auttaa keskittymään
Ambient - Luo tilanteelle tunnelmaa ja auttaa rentoutumaan
Edm/Electro House/Dubstep/Trance yms - Sopii hyvin tilanteisiin, joissa en ehkä niin aktiivisesti kuuntele, vaan päätoimisesti vaikka lajittelen pyykkiä, laitan ruokaa, olen suihkussa, syön iltapalaa tms
Aggrotech/EBM/Synthpop/Darkwave/Electro-industrial ja ylipäänsä elektronin, industria ja niiden yhdistelmä - Jostain syystä aivan mahtavaa kävelymusiikkia, mutta sopii myös vaikka taustalle siivotessa, sillä jotenkin nää nostaa halun pysyä liikkeessä, eikä olla paikallaan. Sopii hyvin myös niihin hetkiin, kun vituttaa tai vaan vihaa maailmaa
Kasari- ja ysäripoppi yms senaikaiset valtavirran menevät hitit - Sopii hyvin yhteen jonkinnäköisen työnteon ja vaivannäön yhteyteen, tullut siitä, kun monissa paikoissa tehdään töitä ja näitä kuunnellaan radiosta
Iskelmä - Työmusiikkia, mutta kuuluu myös asiaan sukulaisilla vierailtaessa
Pop - Jotkin kipaleet auttaa joidenkin tunteiden käsittelyssä, muutamat vaan kuulostaa hyvältä. Ei mitään yhtenäistä tarkoitusta ja aika vähän tulee kuunneltua
K-pop - Sopii hyvin tekemiseen taustalle silloinkin, kuin jokin, joista sanoista saa selvää, häiritsee
Ooppera - Eargasm-materiaalia paikan päällä kuunneltuna, mutta korvia hivelevää myös muulloin kuunneltuna

Kuuntelen mä muutakin ja jakuvasti pyrin tutustumaan uusiin genreihin. Mutta nää mieleen painuvimmat. Joka tapauksessa musiikki on elämä.
Pakka on sekasin
Avatar
Ihaa
Appelsiinikeisari
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 17 Kesä 2015, 12:00
Paikkakunta: Ihaan piha

Edellinen

Paluu Pulinat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron